Independent Renault Forums banner

Renault Trafic 2012 2.0dci df070 (usterka rozcieńczenia oleju) nie znika

55K views 32 replies 9 participants last post by  LvR  
#1 ·
Cześć,
Kilka miesięcy temu mój Trafic zaczął wyświetlać komunikaty 'sprawdź wtrysk' i 'sprawdź emisję'. Zabrałem go do warsztatu, z którego korzystam i przeprowadzili regenerację DPF, a usterki zniknęły. Kilka tygodni później usterki powróciły. Tym razem powiedzieli, że są w kropce, ponieważ nie wierzyli, że coś jest nie tak z DPF, ale mieli kilka usterek - rozcieńczenie oleju, jedną związaną ze świecami żarowymi i zarządzaniem silnikiem. Powiedzieli, że powinienem zabrać go do Renault i zobaczyć, co myślą. Renault powiedziało mi, że DPF jest zepsuty i wymaga wymiany, podobnie jak świece żarowe, a usterka rozcieńczenia oleju wynikała z użycia niewłaściwego oleju. Wróciłem do mojego warsztatu i wymienili świece żarowe (bez problemów), ale powiedzieli, że nie rozumieją, jak DPF miałby wymagać wymiany, skoro był daleki od zablokowania. Przeprowadzili kolejną regenerację, aby obniżyć sadzę do 0 g i chociaż był serwisowany zaledwie kilka miesięcy wcześniej i miał wtedy wymianę oleju, ponownie wymienili olej i filtr i udało im się usunąć błędy.
Kilka tygodni później, podczas 40-milowej podróży autostradą, błąd 'sprawdź wtrysk' powrócił, aby zniknąć 15 minut później.... I dokładnie to samo kilka dni później podczas kolejnej dłuższej podróży. Kilka dni później wrócił na dobre i zabrałem go z powrotem do warsztatu. Jedyny kod błędu, który pozostał, to rozcieńczenie oleju df070. Następnie doszli do wniosku, że uważają, że jest to usterka ECU. Następnie wysłali go do firmy, która powiedziała, że go naprawi, tylko po to, by wrócić i powiedzieć, że nie mogą naprawić tego typu ECU. Warsztat nie wierzy, że może zrobić coś więcej i odesłał mnie z powrotem do Renault. Z których powiedzą mi tylko, że muszę wymienić olej i może potrzebuję nowego DPF-a! Jestem u kresu wytrzymałości i nie wiem, gdzie się zwrócić z tym problemem. Szukałem na innym forum, gdzie napisano, że na DPF są 2 czujniki, jeden przed i jeden za, aby mierzyć ciśnienie i jeśli w ogóle są wadliwe, będą wysyłać fałszywe odczyty do ECU. Myślę, że może to być to, ponieważ miałem usterkę, która pojawiała się i znikała podczas kilku podróży...... Nie wiem, czy moje ECU w ogóle da się naprawić, czy też dotyczyło to tylko tej konkretnej firmy... Może potrzebuję nowego.... Nie wiem!!!! Wszelkie rady byłyby bardzo mile widziane, ponieważ tracę tu zmysły!
Dzięki,
Abi
 
#2 ·
Cześć AbiBuck i Witaj:)

Co się dzieje z poziomem oleju?
Jaki masz samochód i silnik?
Możliwe wyjaśnienie jest takie, że jeśli DPF wciąż wzywa do regeneracji, możesz skończyć z dużą ilością paliwa w misce olejowej.
Zazwyczaj poziom w misce olejowej wzrasta i być może to właśnie wyzwala flagę rozcieńczenia oleju.
Kiedy DPF były nowe, niektórzy konstruktorzy rozwiązali to za pomocą zmian w oprogramowaniu.
Skłaniałbym się ku pomysłowi z czujnikiem, w tym z powiązanymi rurkami.
Och, to 2.0 Trafic dci!
Jeśli się nie mylę, df070 to błąd czujnika wału korbowego.
 
#6 ·
Cześć AbiBuck i Witaj:)

Co się dzieje z poziomem oleju?
Jaki masz samochód i silnik?
Możliwe wyjaśnienie jest takie, że jeśli DPF wciąż wzywa do regeneracji, możesz skończyć z dużą ilością paliwa w misce olejowej.
Zazwyczaj poziom w misce olejowej wzrasta i być może to właśnie wyzwala flagę rozcieńczenia oleju.
Kiedy DPF-y były nowe, niektórzy konstruktorzy rozwiązali to za pomocą zmian w oprogramowaniu.
Skłaniałbym się do podążania za pomysłem czujnika, w tym powiązanych rur.
Och, to 2.0 Trafic dci !
Jeśli się nie mylę, df070 to usterka czujnika wału korbowego.
Cześć Brendan!
Usterka czujnika wału korbowego! Nigdy wcześniej o tym nie słyszałem. Przyjrzę się temu. Dziękuję za odpowiedź, naprawdę to doceniam 😁
Abi
 
#3 ·
Ja tylko .................

Zmienię olej i zobaczę, czy będzie szczęśliwszy.

ITO ECU - ECU odmawia wykonania (automatycznej) regeneracji DPF, gdy w ECU występuje jakikolwiek kod błędu - a w szczególności wartość rozcieńczenia oleju. Jeśli teraz wymusisz regenerację, tylko pogorszysz sytuację, dodając jeszcze więcej paliwa do oleju................. a jeśli wymuszona regeneracja zakończy się "sukcesem", rozcieńczenie oleju jest nadal bardzo bliskie percepcji ECU zanieczyszczonego/rozcieńczonego oleju - następnym razem, gdy będziesz w podróży i zostanie uruchomiona automatyczna regeneracja, ponieważ jest wymagana, ECU może uruchomić proces, a następnie odkryć, że masz rozcieńczony olej - stąd powtarzające się ostrzeżenie.

Przeczytaj cały wątek, którego ten konkretny post jest częścią - jest tam dużo wyjaśnień...............

 
#4 ·
Z tego co słychać, wszyscy skupili się na DPF, ale nie na czujniku..
Jest tylko jeden, ale jest podłączony do DPF przed i za nim, mierzy ciśnienie różnicowe.
Typowe problemy z nimi to zablokowane lub pęknięte rury połączeniowe, awaria samego czujnika wydaje się znacznie mniej powszechna niż można sądzić, pojawia się usterka i ludzie je wymieniają, często są to tylko rury.
 
#7 ·
Dzięki wszystkim, poruszyłem kwestię możliwości uszkodzenia czujnika położenia wału korbowego. Warsztat twierdzi, że to sprawdził, ale uważa, że nie dotyczy to mojej konkretnej furgonetki, ale starszych lub nowszych? Zacytowali mi 100 funtów za wymianę, ale powiedzieli, że jest wysoce nieprawdopodobne, aby to był problem?

Sprawdzę poziom oleju.

Dancingdad: Zobaczę, czy sprawdzili możliwe zatkane rury lub pęknięcia.

Kiedy ostatnim razem oddałem go do warsztatu, powiedzieli, że maszyna wykonała pomyślną regenerację w ciągu ostatnich 300 mil. Ale tak, wygląda na to, że może nie udać się regeneracja, stąd dodatek paliwa. Martwi mnie również to, że z powodu usterki nie wykona regeneracji, a następnie nagromadzi się sadza i spowoduje uszkodzenia... Boję się teraz jeździć, dopóki nie zostanie naprawiony!
 
#8 ·
Ostatnio wymienili również olej i to naprawiło problem tylko na kilka tygodni, po czym powrócił kilka tygodni później. Jeśli wlewa paliwo i nie kończy regeneracji. Dlaczego regeneracje miałyby się nie powieść?

Przepraszam za wszystkie pytania, po prostu próbuję to zrozumieć!
 
#9 ·
Tygodnie później Twój styl jazdy/odległości spowodowały jedno lub więcej nieudanych regeneracji (wymagane jest 20-200 km)................ za każdym razem, gdy regeneracja się rozpoczyna i kończy się niepowodzeniem, olej jest bardziej zanieczyszczony - po tym, jak wystarczająca ilość zanieczyszczeń dostanie się do oleju, ECU po prostu mówi, że dość.

Awaria jest w tym przypadku prawdopodobnie błędnym określeniem - powiedziałbym, że lepszym słowem jest to, że nie kończy się podczas typowych podróży
 
#10 ·
Dzięki LvR. Zrobiłem sporo długich podróży w ciągu 2 tygodni od wymiany oleju. Chociaż mam krótką podróż do pracy... ale to też nigdy wcześniej nie było problemem. Wydaje się trochę dziwne, że miałoby to zawodzić.
Może wymienię olej jeszcze raz i zobaczę, co dalej. 🤔
W każdym razie sprawdziłem poziom oleju i był dość wysoki. Chociaż nie mam z czym porównać, więc nie jestem pewien, czy wzrósł.
 
#11 ·
Ja? - Zmieniłbym olej i rozpoczął rygorystyczny codzienny program monitoringu.

Żeby było jasne - nieszczelne wtryskiwacze mogą i powodują dokładnie te same problemy z rozcieńczaniem paliwa, związane z wyższymi niż pierwotnie napełnione poziomami w misce olejowej

Jeśli teraz zmienisz olej, pomyślałbym, że natychmiastowa ręczna/wymuszona regeneracja jest wskazana, aby zapobiec zniekształceniu wyników
 
#12 ·
Ja? - Zmieniłbym olej i rozpoczął rygorystyczny codzienny program monitoringu.

Tak tylko mówię - nieszczelne wtryskiwacze mogą i powodują dokładnie te same problemy z rozcieńczaniem paliwa, związane z wyższymi niż pierwotnie napełnione poziomami w misce olejowej

Jeśli teraz zmienisz olej, pomyślałbym, że natychmiastowa ręczna/wymuszona regeneracja jest na miejscu, aby zapobiec zniekształceniu wyników
Ok, dzięki za informację zwrotną. Myślę, że wymienię olej i zrobię regenerację i poproszę ich o sprawdzenie rur i czujników, aby wykluczyć to jako możliwy problem.

Wiem, że warsztat, do którego chodzę, był do tej pory bardzo pomocny w rozwiązywaniu tych problemów i ponieważ wcześniej zmienili olej i zregenerowali go, zostali oszołomieni i doszli do wniosku, że jest to błąd ECU. Zdaję sobie sprawę, że nikt nie wspomniał o tym jako o możliwym problemie. Czy uważasz, że jeśli zrobię wszystko, co wspomniałem powyżej (wymiana oleju i sprawdzenie rur itp.) i błąd nadal będzie występował, to ECU będzie wymagało sprawdzenia/naprawy/wymiany?

Dzięki za pomoc ☺
 
#13 ·
ECU jest ostatnią rzeczą, którą należy winić moim zdaniem ..................

Właściwym sposobem podejścia do tego jest rejestrowanie wszystkich parametrów silnika po wymianie oleju dla każdej podróży i zlecenie komuś, kto wie, co robi, sprawdzenie i analizę logów.
 
#14 ·
ECU to ostatnia rzecz, którą moim zdaniem należy obwiniać ..................

Właściwym sposobem rozwiązania tego problemu jest rejestrowanie wszystkich parametrów silnika po wymianie oleju dla każdej podróży i zatrudnienie kogoś, kto wie, co robi, aby sprawdził i przeanalizował logi
Uważali, że rozważyli wszystkie możliwości, więc tam obwiniali.
Przypuszczam, że pytanie, czego szukałby „ktoś, kto wie, co robi”, byłoby poza moją ligą!? 😅😂

Dzięki LvR 😁
 
#17 ·
Ach - prawdziwy postęp:

Kiedy chodzi o facetów, poproś ich i poproś o wydanie logu wartości wszystkich parametrów silnika, które widzieli przez 5 minut, gdy silnik pracował na biegu jałowym w ich lokalu.

Jeśli możesz to tutaj opublikować, możesz się już wiele dowiedzieć o ECU i ogólnym stanie systemu kontroli.
 
#18 ·
Ach - prawdziwy postęp:

Kiedy pójdzie do chłopaków, poproś i poproś ich o wydanie logu wartości wszystkich parametrów silnika, które widzieli przez 5 minut, gdy silnik pracował na biegu jałowym w ich lokalu.

Jeśli możesz to tutaj opublikować, możesz się już wiele dowiedzieć o ECU i ogólnym stanie systemu kontroli
Zrobię to! Dzięki!!!
 
#23 ·
Cześć KEV
Dzięki za szybką odpowiedź
Było na 4 diagnostykach. Snap on, Delphi, Bosch i ostatniego nie pamiętam.
Bosch był ostatnim. Jestem pewien, że oni to wszystko robią. Zapytam w piątek, ale wiem, że informują ecu o wszelkich pracach, które wykonują
Pozdrawiam
Les
Nie potrzebujesz skanera, aby wyczyścić te liczniki serwisowe/oleju ............ robi się to na desce rozdzielczej za pomocą przycisków na dźwigni.

Możesz to teraz sam sprawdzić (zobacz instrukcję obsługi, jak sprawdzić, kiedy należy wykonać następny serwis olejowy i jak dokładnie zresetować)

Mam przeczucie, że potrzebujesz nowego mechanika, ponieważ moim zdaniem z prawie wszystkimi tymi skanerami powinien był być w stanie zmotywować i przestać zgadywać, co się dzieje.

Jeśli spróbował i zastosował się do treści/sugestii w tym wątku, regeneracja musi zostać wyzwolona lub musi nastąpić przyzwoite wyjaśnienie/motywacja dotyczące marnowania pieniędzy

Nie mogę uwierzyć w koszty, jakie poniosłeś ścigając to wszystko. :eek:

Nalegałbym na log wszystkich parametrów silnika podczas krótkiej podróży z Twoim silnikiem za pomocą odpowiedniego skanera mówiącego po Renault - nazwa marki skanera jest nieistotna, o ile może on dostarczyć prawidłowych i kompletnych informacji
 
#24 ·
Cześć LVR
Rozumiem. Było w 4 warsztatach i zapomniałem wspomnieć również o salonie Renault, czyli 5. Renault zeskanowało i wymusiło regenerację i nic więcej. Próbowałem sam usunąć światła wczoraj wieczorem, ale bezskutecznie. Spróbuję ponownie dzisiaj.
Dzięki za odpowiedź
 
#25 ·
Cześć LVR
Przyjęto do wiadomości. Było w 4 warsztatach i zapomniałem wspomnieć również o salonie Renault, co daje 5. Renault zeskanowało i wymusiło regenerację i nic więcej. Próbowałem sam usunąć światła wczoraj wieczorem, ale bezskutecznie. Spróbuję ponownie dzisiaj.
Dzięki za odpowiedź
Sam nie będziesz w stanie usunąć narzekań z deski rozdzielczej - wszystko, co możesz sam osiągnąć, to zresetowanie licznika serwisowego/oleju - TA czynność powinna umożliwić automatyczną regenerację, JEŚLI warunki środowiskowe są odpowiednie i tylko wtedy, gdy automatyczna regeneracja zakończyła się pomyślnie ORAZ DPF nie ma innych problemów, wtedy narzekania z deski rozdzielczej znikną automatycznie

Twoja deska rozdzielcza ma wbudowany wskaźnik serwisowy - jaka jest jego wartość teraz? ................. powinno to być coś w rodzaju 15000 km lub 1 rok
 
#29 ·
Ten problem może być spowodowany regeneracją dpf przeprowadzaną przed zresetowaniem przypomnienia o serwisie - wskaźnik rozcieńczenia oleju powinien wynosić 0% przed wykonaniem regeneracji. Jeśli rozcieńczenie oleju przekracza 10%, rejestrowany jest błąd. To obliczenie jest teraz przechowywane w ecu. Twój dpf będzie nadal się blokował, ponieważ regeneracja nie będzie już miała miejsca. Nowy ecu naprawi to, jeśli zostanie poprawnie zainstalowany, bez przenoszenia jakichkolwiek danych ze starego ecu do nowego ecu. Jeśli ktoś wie, jak zresetować ecu, jestem do usług.
 
#30 ·
Jest listopad 2023 roku. Problem, który masz, lub każdy, kto to teraz czyta, to... twoja 'rura turbosprężarki' jest ZABLOKOWANA! Jeśli spojrzysz na tył silnika (mój to 1.6L z 2018 roku), zobaczysz, że są dwa czujniki. Lewy to ten, który musisz usunąć, za nim znajduje się gumowy łuk 90°, który pasuje do małej metalowej rurki. Weź linkę hamulcową od roweru / kabel od gitary / podobny i wepchnij go do metalowej rurki. Po pierwsze, powinieneś użyć ręcznej pompy manometrycznej i po napompowaniu powinna ona wskazywać ZERO! JEŚLI na pistolecie jest jakiekolwiek ciśnienie, to masz blokadę i to jest twój jedyny problem! Weź wiertarkę akumulatorową, podłącz kabel do wiertarki i ostrożnie wepchnij kabel do małej metalowej rurki (ta prowadzi do parownika), a następnie wyjmij kabel i sprawdź ponownie za pomocą manometru. Jeśli ponownie wskaże ZERO, wszystko jest drożne, ALE mała metalowa rurka musi być drożna. Możesz wtedy wstrzyknąć tam trochę płynu do czyszczenia hamulców. Po tym musisz wykonać czyszczenie DPF. Weź piankowy środek do czyszczenia DPF, a następnie wyjmij rurkę spod vana, która pochodzi z czujnika, są z niego dwie rurki... jedna idzie do tyłu DPF, a druga do przodu DPF... to ta, którą musisz wyciągnąć z DPF, a następnie przeczytaj instrukcje na puszce z pianką i wpuść wszystko do DPF, a następnie uruchom silnik i obroty do około 3000 obr./min. Wyczyść czujnik upstream i włóż wszystko z powrotem, a twój van będzie działał dobrze! MAM NADZIEJĘ, że to komuś dzisiaj pomoże, ponieważ to stary wątek... powodzenia! Tom
 
#32 ·
Cześć wszystkim, mam Renault Traffic 3 1.6 silnik 104 tysiące przebiegu i na początku miałem problemy, filtr DPF był zatkany, poszedłem do serwisu, powiedzieli mi, żebym zrobił wymuszoną regenerację i wymienił olej, zrobiłem to, najpierw zrobiłem regenerację, potem wymieniłem olej, regeneracja się nie powiodła, zostało 9 gram sadzy i błąd z rzadkim olejem nie znika, kasuję go i nadal się pojawia. I również 30 nieudanych regeneracji, kiedy zrobiłem pierwszą regenerację, wtedy 67 gram sadzy i nadal regeneracja się nie powiodła, druga regeneracja była 26, również nieudana, co uniemożliwia regenerację, proszę o pomoc.
 
#33 ·
Cześć wszystkim, mam Renault Traffic 3 1.6 silnik 104 tysiące przebiegu i na początku miałem problemy filtr DPF był zatkany poszedłem do serwisu powiedzieli mi żebym zrobił wymuszoną regenerację i wymienił olej zrobiłem to najpierw zrobiłem regenerację potem wymieniłem olej regeneracja się nie udała zostało 9 gram sadzy i błąd z rzadkim olejem nie znika kasuję go i nadal się pojawia A także 30 nieudanych regeneracji jak robiłem pierwszą regenerację to 67 gram sadzy i nadal regeneracja się nie udała druga regeneracja to 26 też nieudana co przeszkadza w robieniu regeneracji pomóż proszę
Kupa idiotów opowiadających ci kłamstwa.

Regeneracja i rozcieńczanie oleju są ze sobą ściśle powiązane - jeśli rozcieńczanie oleju jest już problemem, KAŻDA regeneracja NIGDY nie usunie wszystkich problemów, nawet jeśli DPF zawiera ZEROWĄ ilość sadzy.

UPEWNIJ SIĘ, ŻE NIE MASZ ŻADNYCH BŁĘDÓW ZWIĄZANYCH Z CIŚNIENIEM LUB TEMPERATURĄ SPALIN LUB SILNIKA (WYKLUCZ WIADOMOŚĆ WYMAGANĄ REGENERACJĘ DPF)
Rozgrzej silnik do gorąca.
Wymień olej i filtr.
Wyczyść wskaźnik serwisowy oleju i potwierdź, że ECU to robi (dystans do wymiany oleju powróci do czegoś w rodzaju 15000 km lub 1 roku) - NIE KORZYSTAJ, AŻ DO ZAKOŃCZENIA TEGO KROKU
Teraz pozostaw silnik na biegu jałowym, aż zostaną spełnione warunki wstępne wymuszonej regeneracji (temperatury spalin, płynu chłodzącego i oleju).
Pozwól na rozpoczęcie wymuszonej regeneracji i nie ingeruj - pozwól jej zakończyć się we własnym czasie i tempie.

Jeśli postępowałeś zgodnie z przepisem, DFP będzie bardzo blisko 0 gramów (NIE 0) i nie będziesz miał żadnych błędów dotyczących DPF lub jakości oleju.

Sądzę, że nie zadałeś sobie trudu, aby przeczytać zawartość całego wątku tutaj i jak zwykle marnujesz mnóstwo pieniędzy.