Cześć,
Kilka miesięcy temu mój Trafic zaczął wyświetlać komunikaty 'sprawdź wtrysk' i 'sprawdź emisję'. Zabrałem go do warsztatu, z którego korzystam i przeprowadzili regenerację DPF, a usterki zniknęły. Kilka tygodni później usterki powróciły. Tym razem powiedzieli, że są w kropce, ponieważ nie wierzyli, że coś jest nie tak z DPF, ale mieli kilka usterek - rozcieńczenie oleju, jedną związaną ze świecami żarowymi i zarządzaniem silnikiem. Powiedzieli, że powinienem zabrać go do Renault i zobaczyć, co myślą. Renault powiedziało mi, że DPF jest zepsuty i wymaga wymiany, podobnie jak świece żarowe, a usterka rozcieńczenia oleju wynikała z użycia niewłaściwego oleju. Wróciłem do mojego warsztatu i wymienili świece żarowe (bez problemów), ale powiedzieli, że nie rozumieją, jak DPF miałby wymagać wymiany, skoro był daleki od zablokowania. Przeprowadzili kolejną regenerację, aby obniżyć sadzę do 0 g i chociaż był serwisowany zaledwie kilka miesięcy wcześniej i miał wtedy wymianę oleju, ponownie wymienili olej i filtr i udało im się usunąć błędy.
Kilka tygodni później, podczas 40-milowej podróży autostradą, błąd 'sprawdź wtrysk' powrócił, aby zniknąć 15 minut później.... I dokładnie to samo kilka dni później podczas kolejnej dłuższej podróży. Kilka dni później wrócił na dobre i zabrałem go z powrotem do warsztatu. Jedyny kod błędu, który pozostał, to rozcieńczenie oleju df070. Następnie doszli do wniosku, że uważają, że jest to usterka ECU. Następnie wysłali go do firmy, która powiedziała, że go naprawi, tylko po to, by wrócić i powiedzieć, że nie mogą naprawić tego typu ECU. Warsztat nie wierzy, że może zrobić coś więcej i odesłał mnie z powrotem do Renault. Z których powiedzą mi tylko, że muszę wymienić olej i może potrzebuję nowego DPF-a! Jestem u kresu wytrzymałości i nie wiem, gdzie się zwrócić z tym problemem. Szukałem na innym forum, gdzie napisano, że na DPF są 2 czujniki, jeden przed i jeden za, aby mierzyć ciśnienie i jeśli w ogóle są wadliwe, będą wysyłać fałszywe odczyty do ECU. Myślę, że może to być to, ponieważ miałem usterkę, która pojawiała się i znikała podczas kilku podróży...... Nie wiem, czy moje ECU w ogóle da się naprawić, czy też dotyczyło to tylko tej konkretnej firmy... Może potrzebuję nowego.... Nie wiem!!!! Wszelkie rady byłyby bardzo mile widziane, ponieważ tracę tu zmysły!
Dzięki,
Abi
Kilka miesięcy temu mój Trafic zaczął wyświetlać komunikaty 'sprawdź wtrysk' i 'sprawdź emisję'. Zabrałem go do warsztatu, z którego korzystam i przeprowadzili regenerację DPF, a usterki zniknęły. Kilka tygodni później usterki powróciły. Tym razem powiedzieli, że są w kropce, ponieważ nie wierzyli, że coś jest nie tak z DPF, ale mieli kilka usterek - rozcieńczenie oleju, jedną związaną ze świecami żarowymi i zarządzaniem silnikiem. Powiedzieli, że powinienem zabrać go do Renault i zobaczyć, co myślą. Renault powiedziało mi, że DPF jest zepsuty i wymaga wymiany, podobnie jak świece żarowe, a usterka rozcieńczenia oleju wynikała z użycia niewłaściwego oleju. Wróciłem do mojego warsztatu i wymienili świece żarowe (bez problemów), ale powiedzieli, że nie rozumieją, jak DPF miałby wymagać wymiany, skoro był daleki od zablokowania. Przeprowadzili kolejną regenerację, aby obniżyć sadzę do 0 g i chociaż był serwisowany zaledwie kilka miesięcy wcześniej i miał wtedy wymianę oleju, ponownie wymienili olej i filtr i udało im się usunąć błędy.
Kilka tygodni później, podczas 40-milowej podróży autostradą, błąd 'sprawdź wtrysk' powrócił, aby zniknąć 15 minut później.... I dokładnie to samo kilka dni później podczas kolejnej dłuższej podróży. Kilka dni później wrócił na dobre i zabrałem go z powrotem do warsztatu. Jedyny kod błędu, który pozostał, to rozcieńczenie oleju df070. Następnie doszli do wniosku, że uważają, że jest to usterka ECU. Następnie wysłali go do firmy, która powiedziała, że go naprawi, tylko po to, by wrócić i powiedzieć, że nie mogą naprawić tego typu ECU. Warsztat nie wierzy, że może zrobić coś więcej i odesłał mnie z powrotem do Renault. Z których powiedzą mi tylko, że muszę wymienić olej i może potrzebuję nowego DPF-a! Jestem u kresu wytrzymałości i nie wiem, gdzie się zwrócić z tym problemem. Szukałem na innym forum, gdzie napisano, że na DPF są 2 czujniki, jeden przed i jeden za, aby mierzyć ciśnienie i jeśli w ogóle są wadliwe, będą wysyłać fałszywe odczyty do ECU. Myślę, że może to być to, ponieważ miałem usterkę, która pojawiała się i znikała podczas kilku podróży...... Nie wiem, czy moje ECU w ogóle da się naprawić, czy też dotyczyło to tylko tej konkretnej firmy... Może potrzebuję nowego.... Nie wiem!!!! Wszelkie rady byłyby bardzo mile widziane, ponieważ tracę tu zmysły!
Dzięki,
Abi