Scenic 3, 1.5dci, 2012.
De waterafvoer onder de voorruit is gemaakt van iets dat eruitziet als geperst vilt. Het zuigt water op en begint een beetje door te zakken. Ik wil de randen aan elkaar lijmen en impregneren zodat het niet nat wordt. Er ontwikkelt zich wat schimmel op.
Ideeën om het te repareren?
Ik denk erover om het te lijmen met wat siliconen en het in te pakken met iets als Sika multiseal.
Wat me stoort is de hitte van de motor. Het ding zit direct boven de turbo. Er zit een hitteschild, maar ik weet niet hoe heet het wordt, vooral tijdens de DPF-regeneratiecyclus. Ik heb de auto een paar keer per ongeluk halverwege uitgeschakeld en er kwam een beetje geur en hitte van onder de motorkap.
Sika is zelfklevend bitumen met een laag aluminiumfolie, maar alleen geschikt voor maximaal 80 °C.
De waterafvoer onder de voorruit is gemaakt van iets dat eruitziet als geperst vilt. Het zuigt water op en begint een beetje door te zakken. Ik wil de randen aan elkaar lijmen en impregneren zodat het niet nat wordt. Er ontwikkelt zich wat schimmel op.
Ideeën om het te repareren?
Ik denk erover om het te lijmen met wat siliconen en het in te pakken met iets als Sika multiseal.
Wat me stoort is de hitte van de motor. Het ding zit direct boven de turbo. Er zit een hitteschild, maar ik weet niet hoe heet het wordt, vooral tijdens de DPF-regeneratiecyclus. Ik heb de auto een paar keer per ongeluk halverwege uitgeschakeld en er kwam een beetje geur en hitte van onder de motorkap.
Sika is zelfklevend bitumen met een laag aluminiumfolie, maar alleen geschikt voor maximaal 80 °C.