Independent Renault Forums banner

Software-/firmware-updates

3.9K views 5 replies 4 participants last post by  twodogs  
#1 ·
Is er een manier om te bepalen of mijn auto software-updates in behandeling heeft?
Ik heb het de lokale dealer gevraagd en ze zeiden dat de enige manier om dat te weten te komen, was om de diagnosecomputer aan te sluiten, die dan alle benodigde updates zou installeren. Kosten - £ 90, en het zou misschien niet eens nodig zijn.
Dus is er officiële documentatie van Renault waarmee ik het volgende kan doen:
a) De softwareversie bepalen die op mijn auto is geïnstalleerd (Grand Scenic '63 reg)
b) Aangeven welke updates ik zou kunnen of moeten installeren

#3 ·
Is er iets mis met uw auto of de manier waarop hij momenteel rijdt?

Zo niet, waarom zou u dan iets repareren dat niet kapot is?
Nee, maar het is normaal om updates uit te brengen voor elk systeem met software, die verbeteringen biedt en bugs oplost. De software van een auto is waarschijnlijk een van de meest complexe systemen ter wereld. Het is logisch om aan te nemen dat ze de dingen in de loop der tijd zouden verbeteren.

#4 ·
Ik zou een garage misschien £90 geven voor een aantal verbeteringen, op voorwaarde dat ze me precies konden vertellen wat er verbeterd werd en wanneer het was uitgerold, zodat ik kon uitzoeken of ik het al had.
Negentig pond vragen voor niet-gespecificeerde verbeteringen zonder dat je kunt zien of het al gedaan is of niet, dus geen manier om te weten of er een verschil is of niet......................... pure onzin.
Als de software gerepareerd moet worden, komt er een terugroepactie. Ik vermoed dat deze softwarebezoeken niet veel meer zijn dan een dataverzamelingsactie van hun mobiele laboratorium, waarvan je je voorstelt dat het je auto is en waarvoor je betaalt voor het voorrecht om hen de gegevens te geven die ze verzamelen.

#5 ·
Ik zou een garage misschien £90 geven voor een aantal verbeteringen, op voorwaarde dat ze me precies konden vertellen wat er verbeterd werd en wanneer het was uitgerold, zodat ik kon uitzoeken of ik het al had.
Negentig pond vragen voor niet-gespecificeerde verbeteringen zonder dat je kunt zien of het al gedaan is of niet, dus geen manier om te weten of er een verschil is of niet......................... pure onzin.
Als de software gerepareerd moet worden, komt er een terugroepactie voor het voertuig. Ik vermoed dat deze softwarebezoeken niet veel meer zijn dan een dataverzamelingsactie van hun mobiele laboratorium, waarvan je je voorstelt dat het je auto is en waarvoor je betaalt voor het voorrecht om hen de gegevens te geven die ze verzamelen.
Helemaal mee eens. Dus mijn terughoudendheid om 90 pond over te dragen voor vrijwel niets, bracht me ertoe de experts hier te vragen.
Maar je kunt er vergif op innemen dat Renault precies weet welke s/w-releases er voor mijn auto zijn uitgebracht, zonder de diagnosecomputer aan te sluiten. Maar in plaats van die informatie vrij te geven, moeten ze me £90 uit de zak kloppen.
Wat dacht je ervan als ze me vertellen of er een s/w-update beschikbaar is, en dan zal ik overwegen om geld over te maken voor de update, als ik denk dat het de moeite waard is.

Ik stel de vraag alleen omdat de dealer zei dat dit type controle bij een servicebeurt werd uitgevoerd. De kosten van hun diensten zijn echter zo schrikbarend hoog dat ik er niet naartoe ga.