Independent Renault Forums banner

Myśli o tym? - Związane z DPF..

33K views 25 replies 6 participants last post by  qafire  
#1 ·
Ok, doszedłem do wniosku, że w taki czy inny sposób DPF musi zniknąć z naszego Grand Scenic 130 Dci 05/55 - po prostu nie sądzę, żeby kiedykolwiek działał poprawnie, biorąc pod uwagę, że większość jazdy będzie odbywać się w ruchu miejskim stop/start.

Więc pomyślałem...

Najwyraźniej DPF ma dwa czujniki ciśnienia, przypuszczam, przed i za "filtrem" i są one używane do obliczania nasycenia DPF, ostatecznie sygnalizując regenerację, kiedy, jak przypuszczam, różnica ciśnień po obu stronach filtra osiąga z góry określony poziom... Czy to brzmi dobrze?

A co, jeśli usunę "rdzeń" DPF i ponownie zespawam itp., a następnie "połączę" oba te czujniki razem, tak aby nie było mierzalnej różnicy ciśnień między nimi? Czy to oszukałoby ECU, aby myślał, że DPF jest ładny i czysty/swobodny, a tym samym nie wymaga regeneracji?

Myśli ktoś?
 
#2 ·
Wątpię, czy twój pomysł zadziała. Zawsze będzie różnica ciśnień - w końcu to filtr. Może być w stanie skonstruować kilka elementów elektronicznych lub dongle, aby oszukać system, aby myślał, że wszystko jest w porządku. Połączenie obu czujników razem prawdopodobnie spowoduje, że ECU wpadnie w szał, a nawet spowoduje uszkodzenie.
Podoba mi się twój sposób myślenia, ale zapłacenie komuś za wyłączenie aspektu DPF w ECU może być tak samo tanie i mniej ryzykowne.
 
#3 ·
Cześć, mam Lagunę 2006 19 i po miesiącach stresu z DPF, który nie robił regeneracji, w zeszły weekend wpadłem w szał i zdjąłem DPF i wziąłem rdzeń z długim dłutem!! Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia, po prostu zostawiłem rurę podłączoną po obu stronach DPF i jak dotąd nie ma kontrolki regeneracji, ale mam włączoną kontrolkę CEL. Myślę, że to dlatego, że nie ma różnicy w odczytach między czujnikiem O2 przed DPF a czujnikiem O2 za DPF, próbuję dowiedzieć się, czy czujnik O2 za DPF ma wpływ na paliwo i jeśli nie, to oszukam ECU za pomocą rezystora.
Mam nadzieję, że to w czymś pomoże.
 
#5 ·
Cześć, mam lagunę 2006 19 i po miesiącach stresu z DPF, który nie robił regeneracji, w ostatni weekend wpadłem w szał i zdjąłem DPF i wziąłem rdzeń z długim dłutem!! Jeśli chodzi o czujnik ciśnienia, po prostu zostawiłem rurę podłączoną po obu stronach DPF i jak dotąd nie ma kontrolki regeneracji, ale mam włączoną kontrolkę CEL. Myślę, że to dlatego, że nie ma różnicy w odczytach między czujnikiem O2 przed DPF a czujnikiem O2 za DPF, próbuję dowiedzieć się, czy czujnik O2 za DPF ma wpływ na paliwo i jeśli nie, to oszukam ECU za pomocą rezystora. Mam nadzieję, że to w czymś pomoże
To jest zgodne z tym, co myślę! Byłbym zainteresowany dokładnym poznaniem kodu błędu, który powoduje włączenie się kontrolki CEL, czy jest szansa, że można go odczytać? Lub jeśli jesteś w pobliżu, z przyjemnością go odczytam i zresetuję itp. Myślałem o połączeniu dwóch rur czujników w jedną, aby oba skutecznie wykrywały to samo ciśnienie i nie było "różnicy", jak w przypadku, gdy DPF wymaga regeneracji. Jak radzi sobie samochód pod względem mocy i mpg? Mój wydaje się kończyć regeneracje (używam go teraz również jako taksówki, ponieważ żona zabrała mi mojego S-Maxa) Chociaż w zeszłym tygodniu miałem kilka pojawiających się/znikających komunikatów "Regeneruj FAP", zniknęły i nie wróciły, więc zakładam, że regeneracja miała miejsce...
Podoba mi się twój sposób myślenia, ale jak rezystor wpłynąłby na czujnik ciśnienia. Oczywiście zawsze będą różnice w ciśnieniach, takie jak podczas przyspieszania, a następnie zwalniania, biegu jałowego i tak dalej.
Myślę, że hack z rezystorem może zadziałać, ponieważ wierzę, że polecenie regeneracji jest wydawane, gdy występuje znaczna różnica między ciśnieniami mierzonymi przez czujniki przed i za, więc "naprawienie" tej różnicy na mniej niż to, co jest wymagane do zainicjowania regeneracji, powinno teoretycznie uniemożliwić żądanie regeneracji... Potrzebne są pewne badania.... Gdzie ja położyłem ten oscyloskop.... Mike
 
#6 ·
Cześć, przepraszam za opóźnienie, było trochę nerwowo, przeczytam kod później i opublikuję wyniki, tylko żeby wyjaśnić wszelkie niejasności, szukam rozwiązania z rezystorem dla czujnika O2 za DPF, a nie czujnika ciśnienia, nie mam problemu z czujnikiem ciśnienia, ponieważ jest on nadal podłączony po obu stronach wydrążonego DPF i dlatego nie ma wzrostu ciśnienia.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, na pewnym etapie z całkowicie zablokowanym DPF wynosiło ono 24 mpg, teraz wynosi 38 mpg, samochód działa idealnie na zimno, ale nie jest tak dobrze, gdy osiągnie temperaturę, myślę, że dzieje się tak dlatego, że gdy samochód jest zimny, komputer nie reaguje na czujniki O2, dopóki nie osiągną one temperatury, kiedy osiągną temperaturę, pomyślałbym, że komputer oczekuje zobaczenia różnicy między czujnikiem O2 przed i za DPF, więc myślę, że muszę go oszukać w odniesieniu do czujnika za DPF.
 
#7 ·
Cześć, przepraszam za opóźnienie, było trochę nerwowo, przeczytam kod później i opublikuję wyniki, tylko żeby uniknąć nieporozumień, szukam naprawy rezystora dla czujnika o2 za filtrem cząstek stałych, a nie czujnika ciśnienia, nie mam problemu z czujnikiem ciśnienia, ponieważ jest on nadal podłączony po obu stronach wydrążonego filtra cząstek stałych i dlatego nie ma wzrostu ciśnienia.
Jeśli chodzi o zużycie paliwa, na pewnym etapie z całkowicie zablokowanym filtrem cząstek stałych wynosiło ono 24 mpg, teraz wynosi 38 mpg, samochód działa bez zarzutu na zimno, ale nie jest tak dobrze, gdy osiągnie temperaturę, myślę, że dzieje się tak dlatego, że gdy samochód jest zimny, komputer nie reaguje na czujniki o2, dopóki nie osiągną one temperatury, gdy osiągną temperaturę, pomyślałbym, że komputer oczekuje zobaczenia różnicy między czujnikiem o2 przed i za filtrem cząstek stałych, więc myślę, że muszę go oszukać w odniesieniu do czujnika za filtrem cząstek stałych
NP - Byłbym zaskoczony, gdyby kod dotyczył czujników o2, ponieważ FAP tak naprawdę nie powinien wpływać na zawartość O2 w spalinach, ponieważ jest to wyłącznie pułapka na cząstki..

Zauważyłem, że przynajmniej mój samochód wydaje się mieć czujniki o2 przed i za katalizatorem - a także wyloty gazów spalinowych, ponownie, przed i za katalizatorem...

Co ładnie prowadzi mnie do mojego następnego punktu, który zamieszczę poniżej..

Mike
 
#8 ·
CZĘŚCIOWE WYLECZENIE?? Re: Myśli na ten temat? - Powiązane z DPF..

Co sprowadza mnie do faktu, że dowiedziałem się, skąd pochodził dziwny "hałas"..

Jak wspomniano powyżej. mój katalizator ma czujnik o2 i pobór spalin zarówno przed, jak i za katalizatorem - Hałas, który słyszałem, był w rzeczywistości pęknięciem w wężu "przed" katalizatorem - Oto on w miejscu:
Image


Łatwo wymienić na kawałek węża paliwowego o średnicy wewnętrznej 6 mm (Halfords £3) Syczący dźwięk - ZNIKNĄŁ!!

Nadal brak mocy na dole... Czas zdjąć DPF, myślę - Znalazłem miejsce, które (tylko) zajmuje się stroną programową za 150 funtów...

Czas pobrudzić sobie ręce, myślę...
 
#12 ·
OK, znalazłem trochę czasu i przeczytałem kody, p242a obwód czujnika temperatury spalin bank 1 czujnik 3, p2002 wydajność dpf poniżej progu bank 1. Również po dokładniejszym przyjrzeniu się myślę, że to, co myślałem, że jest czujnikiem o2 za dpf, może być w rzeczywistości czujnikiem temperatury, ponieważ ma tylko dwa przewody i jeśli tak się stanie, myślę, że mogę oszukać ecu rezystorem 2,2 omy, planuję zrobić z tym postępy w ten weekend i dam znać, jak mi idzie. ps mogę wyciągnąć pliki dpf z ecu za 150 funtów z vat, ale najpierw mam ochotę na małe wyzwanie lol
 
#13 ·
Podobnie jak Pete, otrzymałem wycenę w wysokości 150 funtów (mniej za gotówkę) za samo przeprogramowanie ECU - Jednak zastanawiam się nad zakupem jednego z tych programatorów USB Galetto z Ebay i spróbowaniem samemu - Koszt to około 20 funtów z mnóstwem "map" w zestawie..

Kiedy grzebałem pod spodem (nigdy nie doszedłem do opróżnienia DPF, ponieważ mój samochód wciąż ma jednoczęściowy wydech), zauważyłem również czujniki przed i za DPF, oba wyglądają tak samo w moim samochodzie i łączą się z parą wtyczek obok czujnika ciśnienia DPF (który jest pojedynczym czujnikiem z podłączonymi rurami przed i za, i tylko 3 przewodami, więc zakładam, że jest to prosty czujnik "różnicowy") Podobnie, widzę, że czujniki temperatury są takie same, być może "przed" wykrywa, że spaliny nagrzały się na tyle, aby umożliwić regenerację, a "za" monitoruje postęp, tj. może trochę się ochładza, gdy cały ten syf się spalił?? Jeśli to ma sens..

Na szczęście, po "naprawieniu" rury ciśnieniowej, mój samochód natychmiast przeszedł w regenerację podczas pierwszej przyzwoitej jazdy, a następnie ponownie wznowił idealną pracę - Więc chociaż wydaje się, że dziura w wężu mogła zapobiec regeneracji, a system faktycznie działa dobrze, nadal chcę się go pozbyć...

Mike
 
#14 ·
Dpf - usunięty!

Ok, zdecydowałem się to zrobić dzisiaj, samochód jeździł dobrze, ale działa jak pies, gdy wykonuje regeneracje, co dzieje się zbyt często, jak na moje upodobania.

Ponieważ mój wydech jest nadal jednoczęściowy, odkręciłem go z przodu DPF, usunąłem wszystkie 3 wsporniki mocujące, tylny czujnik temperatury i czujnik ciśnienia (wąż, do którego również był pęknięty, tuż za osłoną termiczną!) i wtedy mogłem opuścić DPF na ziemię i wysunąć w kierunku NS samochodu...

Tak to wyglądało, po tym jak zacząłem go rozbierać - Było to dość trudne, więc zabrałem się do pracy z wiertarką SDS ustawioną na roto-stop i długim dłutem, a następnie użyłem Dysona, aby wyjąć kawałki (Ssh!!)

Image


15 minut później wyglądało to tak:

Image


Zamontowany ponownie, wraz z wymienioną rurką na czujniku ciśnienia..

Wybrałem się na miłą, długą przejażdżkę, wynik?

Teraz idzie jak cholerna rakieta i faktycznie czuję słaby zapach czarnego dymu z wydechu, gdy go wciskam, co jest miłe, ponieważ "lepiej na zewnątrz niż w środku", jak mówi mój stary tata..

Reakcja na gaz/przyspieszenie jest zauważalnie lepsza i brzmi nieco bardziej gardłowo, prawdopodobnie z powodu dużej pustej komory!

Zrobiłem 30 mil, z OBD podłączonym przez cały czas, BRAK kodów błędów, BRAK ostrzeżeń...

Myślę, że to, co mogło się dziać, to to, że kiedy wąż czujnika ciśnienia przed DPF był dziurawy, zatrzymywał regenerację, ponieważ było mniej ciśnienia przed niż po, że tak powiem - Kiedy naprawiłem ten wąż w zeszłym tygodniu, z powodzeniem wykonywał regeneracje, ale zbyt często, myślę, że mogło to być spowodowane wężem czujnika ciśnienia po, ponieważ odczytywałby wtedy znacznie więcej ciśnienia z czujnika przed, wskazując na prawie (całkowicie) zablokowany filtr..

Mam nadzieję, że teraz, ponieważ nie będzie różnicy ciśnień między czujnikami przed/po, nie będzie musiał instruować regeneracji..

Tak w każdym razie myślę..

Pete, wiem, że powiedziałeś, że miałeś pęknięty wąż, ale czy sprawdziłeś drugi? To może być przyczyną twoich błędów...

Mike
 
#15 ·
Wczoraj trochę popracowałem nad samochodem, nowe tarcze i klocki dookoła, olej i filtr, filtr powietrza, paliwa i pyłkowy, nie wyglądały dobrze! Wyjąłem również tylny czujnik temperatury i po odrobinie lutowania ma teraz rezystor 2,2 oma zamontowany na przewodzie powrotnym. Pojechałem nim i jak dotąd brak kodu P242A obwodu czujnika temperatury spalin bank 1 czujnik 3, jednak nadal od czasu do czasu pojawia się komunikat "Sprawdź wtrysk" i jeśli wyłączę samochód i włączę go ponownie, jest OK. Myślę, że może to być spowodowane pęknięciem w rurze intercoolera, naprawię to i dam znać. Po usunięciu DPF samochód wydzielał przy zmianie biegów ilości czarnego dymu, które powodowały kaszel u rowerzystów, ale po wymianie wszystkich filtrów i wyczyszczeniu kodów jest teraz tak samo jak w samochodach sprzed DPF, więc wszystko dobrze na tym froncie.

Pete
 
#16 ·
Wczoraj trochę popracowałem nad samochodem, nowe tarcze i klocki dookoła, olej i filtr, filtr powietrza, paliwa i pyłkowy, nie wyglądały dobrze! Wyjąłem również tylny czujnik temperatury i po odrobinie lutowania ma teraz rezystor 2,2 oma zamontowany na przewodzie powrotnym. Przejechałem się nim i jak dotąd brak kodu P242A obwodu czujnika temperatury spalin bank 1 czujnik 3, jednak nadal od czasu do czasu pojawia się komunikat sprawdź wtrysk i jeśli wyłączę samochód i włączę go ponownie, jest OK. Myślę, że może to wynikać z pęknięcia w rurze intercoolera, naprawię to i dam znać, po usunięciu dpf samochód wypuszczał ilości czarnego dymu dławiącego rowerzystów przy zmianie biegów lol, ale po wymianie wszystkich filtrów i wyczyszczeniu kodów jest teraz tak samo jak w samochodach sprzed dpf, więc wszystko dobrze na tym froncie.

Pete
Brzmi dobrze - przejechałem swoim już ponad 100 mil, nadal brak błędów..

Czytnik/zapisywacz ECU Galleto 1260 EOBD również dotarł dzisiaj... Czas na zabawę!

Mike
 
#19 ·
Mój późny 07 Laguna1.9dci nie regenerowałby dpf, a dealerzy Renault chcieli fortuny, żeby go wymienić. Lokalna firma (Belfast) opróżniła filtr, wydrążając wnętrze, a następnie przeprogramowała komputer, aby ponownie nie patrzył na filtr. Zatrzymali również komputer otwierający i zamykający niesławny zawór egr. To było na początku stycznia i samochód działa dobrze, nie ma już świateł na desce rozdzielczej i robi około 2 mil więcej na galon z odrobiną większej mocy. Nigdy nie podobał mi się pomysł zaworu egr, nie lubię wpychać własnych gówien z powrotem w swój własny a**e! Nie widzę też sensu dpf, ponieważ zbiera cząstki stałe tylko po to, aby je spalić później, wykonując bardzo zanieczyszczającą regenerację. Używamy w Wielkiej Brytanii oleju napędowego o bardzo niskiej zawartości siarki, a korzyści z tych wszystkich kłopotliwych urządzeń antysmogowych są wątpliwe. Naprawa mojego samochodu kosztowała mnie 300 funtów i działa świetnie. Zrób sobie przysługę i pozbądź się dpf!
 
#22 ·
Ok, jeżdżę samochodem z usuniętym DPF od około tygodnia i 600 mil. Samochód działa świetnie, płynniej, więcej mpg itp. Wczoraj zrobiłem skan kodu błędu i został zarejestrowany znany kod "DPF poniżej progu wydajności bank 1", chociaż nie było żadnych wskazań na desce rozdzielczej ani w sposobie jazdy.

Więc wyjmuję niedawno zakupione narzędzie do flashowania Galletto i odczytuję i zapisuję plik ecu. Skontaktowałem się z gościem, który uważa, że ​​może usunąć części DPF z mojego oryginalnego pliku i wysłałem go do niego e-mailem. Dostałem go z powrotem wczoraj wieczorem, więc wkrótce ponownie go zaktualizuję i dam znać!
Mike
 
#24 ·
Najwyraźniej Galletto nie może odczytać pełnego ECU w EDC16-C3....

Zatem, mimo że samochód działał świetnie, musiałem dziś rano pojechać do Huddersfield, aby odebrać kilka świateł do sklepu, więc, kiedy tam byłem, zabrałem samochód do gości, którzy wycenili mi 150 funtów za usunięcie DPF, i po małej negocjacji zgodzili się zrobić usunięcie DPF ORAZ remap za 175 funtów...

Zremapowany do 160 KM/350 Nm i CZUĆ różnicę... Na marginesie, podróż tam, przy maks. 80 mph na czystej autostradzie, stałe 50 przez roboty drogowe, dała średnio 45,4 mpg, z włączoną klimatyzacją i zresetowanym licznikiem po wyjeździe - W drodze powrotnej, ta sama trasa, te same prędkości, ponownie zresetowany licznik - Dało 53,7 mpg...

Codzienne użytkowanie pokaże, jak jest z mpg, ale idzie jak cholerny, przypalony kot!

Mike
 
#25 ·
Mam podobną usterkę i byłbym wdzięczny za wszelką pomoc, jaką możesz zaoferować, czy możesz potwierdzić, że był to rezystor 2,2 oma, a nie 2,2 k oma, jak sugerują niektóre strony. Nie mogę znaleźć żadnych wycieków, ale otrzymuję ostrzeżenie o sprawdzeniu wtrysku przy prędkości i powyżej 2000 obr./min.
 
#26 ·
Cześć wszystkim, przechodzę przez to samo gówno z Laguną 1.9 dci mojej żony.
Mam zapasową rurę wydechową wybebeszoną i ponownie zespawaną, więc nie ma już fizycznego DPF. Kupiłem potencjometr 5K ohme, żeby go podłączyć i zamierzałem sprawdzić napięcia na poziomach wyjściowych czujnika DPF przed operacją i poziomach czujnika DPF po operacji. Uważam, że właściwym wyjściem, aby wmanewrować ECU w myślenie, że wszystko jest na zawsze w porządku z ciśnieniem DPF, jest ustawienie wyjścia DPF na 0,5 V za pomocą potencjometru (rzeczywisty czujnik zbędny).

Sprawdziłem dzisiaj - moje pytanie (przepraszam, przydługi wstęp).

Gdzie do cholery jest ukryty czujnik DPF???

Podobno są oczywiste w Fordach i Volvo!

Jeśli ktoś wie, byłbym wdzięczny - mam teraz wizje usuwania akrów plastiku i skrzynek bezpieczników, aby zlokalizować to denerwujące coś.

P.S. Przypuszczam, że samo wybebeszenie rury wydechowej i nic nie robienie z czujnikami/ECU spowoduje jakieś problemy?

Pozdrawiam

Jutro jadę na BTCC Thruxton (nie w Lagunie!):d