Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 52 Posts
Cześć, jakieś wieści w tej sprawie? Mam 2016, który robi dokładnie to samo, wymieniliśmy chłodnicę, termostat i obudowę, pompę wody, odpowietrzyliśmy układ 10 razy i nadal robi to samo po około 10 milach... Płyn chłodniczy nie miesza się ładnie i czysto... Zamierzam też sprawdzić uszczelkę głowicy...
 
Niektóre silniki R9M z podwójnym turbodoładowaniem są podatne na pękanie bloku. Niewyjaśniona utrata płynu chłodniczego może wskazywać na pęknięty blok. Łatwo przeprowadzić wstępne sprawdzenie.
Ktoś powyżej rozebrał silnik i już nie wrócił (domyślam się, że nie był zadowolony z tego, co znalazł). OP miał/ma zamiar. Obaj mają, jak sądzę, podwójne turbodoładowanie. Teraz do gry dołącza trzeci właściciel - zastanawiając się, czy to również podwójne turbo.
 
Cześć, jakieś wieści na ten temat? Mam 2016, który robi dokładnie to samo, wymieniliśmy chłodnicę, termostat i obudowę, pompę wody, odpowietrzyliśmy układ 10 razy i wciąż robi to samo po około 10 milach... Płyn chłodniczy nie miesza się ładnie i czysto... Zamierzam rozebrać i sprawdzić uszczelkę głowicy...
Cześć, zastanawiam się, jak sobie poradziłeś. Właśnie kupiłem Renault Trafic 67 i ma dokładnie ten sam problem. Nie chcę robić uszczelki głowicy, bo powiedziano mi, że lepiej zrobić nowy silnik. Wszelkie rady na ten temat byłyby wspaniałe, nie wiem też, czy po prostu jeździć dalej tym vanem, aż do całkowitego zatrzymania, ponieważ nigdy nie przechodzi w tryb awaryjny
 
Cześć

Szukałem odpowiedzi na mój problem, mając bardzo małą jasność co do tego, jaki może być problem, więc spróbuję to wyjaśnić. Mam Traffic 2015 138k 1.6 dci z bardzo specyficznym problemem przegrzewania się. Kiedy silnik osiągnie temperaturę, płyn chłodzący jest pod ciśnieniem w zbiorniku i wycieka z korka wlewu, a nagrzewnica dmucha zimnym powietrzem. Wymieniono korek wlewu, pasek wieloklinowy, pompę wody napędzaną paskiem, termostat i elektroniczny zawór EGR, wszystko na nowe, a także obejście 2. chłodnicy spalin EGR z tyłu silnika po stronie chłodzenia, aby wyeliminować wadliwą chłodnicę, która powoduje wyciek emisji do układu chłodzenia. Wymieniono węże płynu chłodzącego na nowe. Zrobiłem również test szczelności spalania za pomocą testera bloków BT-500. Istnieją dodatkowe 2 elektroniczne pompy wody, jedna pod chłodnicą/silnikiem i jedna pod obudową akumulatora. Zmierzyłem napięcie w punkcie końcowym obu pomp i obie mają 12 V DC. Próbowałem dwukrotnie użyć dodatku "Steel Seal Gasket Engine Block Repair", ale bez pozytywnych rezultatów. Kiedy samochód przejechał co najmniej 10 mil lub więcej, zapala się kontrolka silnika z napisem "STOP" awaria silnika! wydaje się, że nie krąży płyn chłodzący z powodu narastania ciśnienia i/lub głowica cylindrów jest uszkodzona, lub ma porowaty blok, należy również zauważyć, że płyn chłodzący nie jest tracony, tylko wtedy, gdy występuje przegrzanie. Brak oleju w płynie chłodzącym i brak płynu chłodzącego w oleju. Należy zauważyć, że jest to silnik R9M450. Naprawdę nie chcę zdejmować głowicy tylko po to, aby stwierdzić, że to nie głowica, jedyną inną opcją jest zablokowana chłodnica lub być może zator w samym bloku. Usunąłem również elementy wewnętrzne termostatu, muszę je wymienić, ponieważ test gorącej wody dowodzi, że działa dobrze, możesz pomyśleć, dlaczego zmieniłem połowę rzeczy powyżej, ale kontrola antyzanieczyszczeń na desce rozdzielczej była powodem EGR, który się zatarł i musiał zostać wywiercony! A teraz jest to połączenie, że jest to czujnik ciśnienia doładowania powietrza w kolektorze dolotowym Bosch MAP, który to powoduje, więc to kolejna rzecz do zmiany, ale jeśli ktoś zna rozwiązanie, jestem uszami!
Czy kiedykolwiek doszedłeś do sedna sprawy? Czy nadal używałeś samochodu przez cały czas trwania problemu? A jeśli tak, to jak długo? Na zdrowie
 
To właśnie robił mój. Podczas pierwszego badania podejrzewano uszczelkę głowicy, ale na detektorach cieczy nie wykazywano obecności gazów spalinowych.

zmostkowany chłodnicę EGR - brak poprawy
nowa pompa i nowy termostat - brak poprawy

Zdjęto głowicę cylindrów, sprawdzono blok pod kątem pęknięć - nic nie znaleziono

głowica wysłana do testu ciśnieniowego - brak wycieków, ale głowica była wypaczona, trzeba było zeszlifować 8 tysięcznych cala, aby uzyskać prawdziwą powierzchnię

przebudowany ze świeżymi uszczelkami i łańcuchem rozrządu i wydaje się, że rozwiązał problem z ciśnieniem płynu chłodzącego

Należy rozumieć, że wypaczona głowica lub uszkodzona uszczelka głowicy jest obecnie bardziej objawem niż przyczyną problemów z przegrzewaniem. Jednak nie mam pojęcia, co w ogóle spowodowało uszkodzenie, ponieważ wszystko w układzie chłodzenia wydaje się działać tak, jak powinno. Mam nadzieję, że jeden z wymienionych elementów był wadliwy i spowodował przegrzanie, w wyniku którego głowica się wypaczyła.
 
To właśnie robił mój. Przy pierwszym badaniu podejrzewano uszczelkę głowicy, ale nie wykazywała obecności gazu spalinowego na detektorach typu płynnego.

zmostkowany chłodnicę EGR - brak poprawy
nowa pompa i nowy termostat - brak poprawy

Zdjęto głowicę cylindrów, sprawdzono blok pod kątem pęknięć - nic nie znaleziono

głowica wysłana do testu ciśnieniowego - brak wycieków, ale głowica była wypaczona, trzeba było zeszlifować 8 tysięcznych cala, aby uzyskać prawdziwą powierzchnię

zrekonstruowano z nowymi uszczelkami i łańcuchem rozrządu i wydaje się, że rozwiązało to problem ciśnienia płynu chłodzącego

Należy rozumieć, że wypaczona głowica lub uszkodzona uszczelka głowicy są dziś bardziej objawem niż przyczyną problemów z przegrzewaniem. Jednak nie mam pojęcia, co w ogóle spowodowało uszkodzenie, ponieważ wszystko w układzie chłodzenia wydaje się działać tak, jak powinno. Mam nadzieję, że jeden z wymienionych elementów był wadliwy i spowodował przegrzanie, w wyniku którego głowica się wypaczyła.
Teraz zbliżamy się do czegoś - czy nadal masz oryginalnie usuniętą uszczelkę głowicy? ................ Czy możesz zamieścić zdjęcia o wysokiej rozdzielczości powierzchni zwierzęcia?

Nieprawidłowo dokręcone lub uszkodzone śruby głowicy mogą to powodować ............... i z tego, co słychać w raportach, powoduje to, że sprężanie cylindrów jest wpychane gdzieś do układu wodnego lub uszkodzona uszczelka głowicy omija krytyczny kanał płynu chłodzącego, nie pozwalając wodzie dostać się do oleju.

Pytanie - czy w procesie odbudowy użyto nowego zestawu śrub rozciągliwych?
 
Cześć, jakieś aktualizacje w tej sprawie? Mam 2016, który robi dokładnie to samo, wymieniliśmy chłodnicę, termostat i obudowę, pompę wody, odpowietrzyliśmy układ 10 razy i wciąż robi to samo po około 10 milach... Płyn chłodniczy nie miesza się ładnie i czysto... Zamierzam rozebrać i sprawdzić również uszczelkę głowicy...
 
Zauważyłem również stały przepływ płynu chłodzącego z małej rurki wchodzącej do butelki
Idealnie - To zachowanie jest rodzajem "samoodpowietrzania" - wszelkie małe pęcherzyki (uwięzione lub utworzone w lokalnych gorących punktach) zostaną ostatecznie automatycznie usunięte przy normalnym użytkowaniu pojazdu.

Miejmy nadzieję, że jak sugerowaliśmy wcześniej, wszystkie trasy obiegu zostały przetestowane i oczyszczone przed podjęciem kosztownych prac nad głowicą :unsure:
 
No to się robi ciekawie - czy nadal masz oryginalnie usuniętą uszczelkę głowicy? ................ Czy możesz zamieścić zdjęcia powierzchni zwierzęcia w wysokiej rozdzielczości?

Nieprawidłowo dokręcone lub uszkodzone śruby głowicy mogą to powodować ............... i z tego, co słychać w raportach, powoduje to, że sprężanie cylindrów jest wtłaczane gdzieś do układu wodnego lub uszkodzona uszczelka głowicy omija krytyczny kanał chłodzenia, nie dopuszczając wody do oleju.

Pytanie - czy w procesie odbudowy użyto nowego zestawu śrub rozciągliwych?
Właśnie to zobaczyłem,

Nie mam już oryginalnej uszczelki głowicy, ale nie widziałem żadnych oczywistych oznak uszkodzenia samej uszczelki.

W moim przypadku woda nie dostawała się do oleju, a woda nie dostawała się do komory spalania.

Nowe śruby głowicy zostały zamontowane podczas odbudowy
 
W moim przypadku uważam, że wypaczona głowica stworzyła słaby punkt w uszczelnieniu uszczelki, który był wystarczający, aby umożliwić wysoką kompresję tych silników, aby przepuścić niewielką ilość gazu obok uszczelki i do płaszcza wodnego, ale wystarczająco mocny, aby zatrzymać płyn chłodzący w układzie chłodzenia nawet pod ciśnieniem. Układ chłodzenia został również przetestowany ciśnieniowo podczas wstępnych badań i przeszedł
 
Mam model Vivaro z 2019 roku, który miał te same problemy z ciśnieniem w układzie chłodzenia. Wciąż pracuję nad awariami systemu, które spowodowały wypaczenie głowicy, wierzę, że wiem, na pewno w moim przypadku przyczynę systematyczną prowadzącą do wspomnianej awarii... po potwierdzeniu opublikuję, ponieważ zebrałem wiele dowodów, robiąc swój. Jestem inżynierem i kupiłem swojego vana z podejrzanymi usterkami turbosprężarki. Zrobiłem turbosprężarki, ponieważ po około 15 minutach jazdy pojawiał się biały dym o zapachu płynu chłodzącego. Po zrobieniu turbosprężarek i chłodnicy EGR przejechałem vanem krótkie dystanse, aby sprawdzić, czy nie mam już dymu... myślałem, że problem rozwiązany. Pojechałem w dłuższą trasę i zdałem sobie sprawę, że poziom płynu chłodzącego spada... dodałem wody, wciąż traciłem wodę... Kiedy od czasu do czasu jeździłem vanem, na desce rozdzielczej pojawiał się komunikat o zanieczyszczeniach. Użyłem kompetentnego czytnika diagnostycznego do monitorowania parametrów silnika. Zauważyłem, że ciśnienia barometryczne na cylindrach 3 i 4 spadały poniżej ciśnienia roboczego, niewiele, ale jednak różnica. Doprowadziło mnie to do rozebrania silnika i odbudowy... wyniki wkrótce.
 
Myślę, że mój van może mieć ten sam problem. Zaczęło się od braku ciepła w kabinie. Spędziłem wieki próbując to naprawić, ale nic nie działało. Teraz podejrzewam uszczelkę głowicy, ponieważ zrobiłem test uszczelki głowicy i za każdym razem zmienia kolor na zielony. Nie zauważyłem jeszcze żadnego ciśnienia w płynie chłodniczym ani przegrzania, ale prawdopodobnie jestem na wczesnym etapie.
 
Mam ten sam problem. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą, zrobiłem test ciśnieniowy głowicy i nadal brak ogrzewania i nadciśnienie w układzie chłodzenia. Wygląda na to, że to niekończąca się historia
Nie jestem pewien co do tego wniosku ..................

Jeśli wymiana uszczelki pod głowicą została wykonana prawidłowo, problem z wypaczoną głowicą/płytą/szpilką zostałby wykryty i rozwiązany przed wykonaniem całej pracy :sneaky:
 
21 - 40 of 52 Posts