Independent Renault Forums banner

Wypadanie zapłonu w ruchu

30K views 12 replies 4 participants last post by  Azurael  
#1 ·
Mam nadzieję, że to jest w dobrym miejscu.

Cześć. Nowy na forum - Renault Trafic i OBD po kilku latach dobrej obsługi mojego diesla Xantia.


Dostałem używanego Renault Trafic dci115 z 2008 roku - 50 tys. mil w Nowy Rok i bez problemu dojechałem nim do Aviemore, uzyskując przyzwoite 39 mpg. Stał, żona używała go do kilku krótkich podróży bez skarg, ale ostatnio rozwinął się w nim rodzaj wypadania zapłonu.


Dostałem Foxwell NT200 do wypróbowania - z zamiarem zakupu. Podłączenie go powoduje wyświetlenie kodu błędu 'P0202' - Obwód wtryskiwacza / Otwarty cylinder 2. Szukając więcej szczegółów www.obd-codes.com podaje możliwości 1) uszkodzony wtryskiwacz, 2) otwarty lub 3) zwarcie do wtryskiwacza, 4) uszkodzony PCM i listę możliwych rozwiązań.


Będąc w pewnym sensie 'nowicjuszem' z Trafikiem i OBD, zastanawiałem się tylko, czy jest to powszechny problem i czy istnieje najbardziej prawdopodobne rozwiązanie tego problemu. Jakieś wskazówki dotyczące rozwiązania?


Dzięki
Malc
 
#2 ·
Kody nie są specyficzne dla Renault i są ogólne, więc mogą być całkowicie błędne.

Renault używa innego protokołu w swoich ECU, więc nie wszystkie czytniki kodów są kompatybilne.

Mogą Państwo opisać wypadanie zapłonu? Czy występuje podczas biegu jałowego, czy tylko przy określonych obrotach silnika?

Czy na desce rozdzielczej świecą się jakieś kontrolki?
 
#3 ·
Dziękuję za szybką odpowiedź.

Uruchamia się i pracuje na biegu jałowym dobrze, o ile wiem. Zwykle dzieje się to przy mocniejszym przyspieszaniu. Wydaje się, że dobrze rusza, przy naprawdę mocnym przyspieszaniu albo wydaje się, że trochę przerywa, albo gaśnie - naprawdę brakuje mocy, ale natychmiast wraca. Zapala się jedna lub dwie czerwone kontrolki, ale tak krótko, że nie zdążyłem zobaczyć, co to jest.

Czy Foxwell naprawdę nie jest wart zakupu?

Malc
 
#4 ·
Jeśli chodzi o Renault, istnieje bardzo niewiele czytników kodów, które są naprawdę kompatybilne z Renault, więc jeśli zestaw nie może udowodnić kompatybilności, może to być strata pieniędzy. Jeśli jest wystarczająco tani i prawdopodobnie będziesz pracować nad modelami innych marek niż Renault, warto to rozważyć.

Możliwe, że zawór EGR się zacina - jednym z typowych objawów jest wahanie w zakresie 1500-2500 obr./min - bardzo częsty problem w silnikach Dci.
 
#5 ·
Typowy problem z dieslem. Kilka lat temu wydałem setki funtów na Fiata Marea z diagnostyką warsztatową, a nawet wymieniłem ECU. Ostatecznie rozwiązałem to sam za 15 funtów - zawór modulatora EGR.

Pierwotnie myślałem o wyczyszczeniu EGR.

Miałem wrażenie, że od wczesnych lat 90. ustawodawstwo ujednoliciło diagnostykę ECU. Zabiorę go z powrotem, wyjaśniając pogląd na temat diagnostyki Renault.

Dzisiaj cały dzień pada deszcz, dam znać po czyszczeniu EGR.

Dzięki
 
#7 · (Edited)
Dzięki Dave. Czy przeprowadziłeś jakieś testy rezystancji na starych wtryskiwaczach, aby udowodnić coś sobie? Załóżmy, że to zadziałało, nie przejmowałeś się tym.

Czy 50 000 mil to oczekiwany czas awarii wtryskiwacza? Poprzednia technologia wtryskiwaczy w Peugeot 405 > 176 000 mil i Xantia > 150 000 mil bez problemu.

Czy to faktyczna awaria wtryskiwacza, czy też pewne właściwości czyszczące preparatu do diesla 'Forte' byłyby korzystne?
 
#9 ·
Cześć,
wróciłem właśnie z wizyty u lokalnego dealera Renault, który potwierdził usterkę wtryskiwacza nr 2. Zatem Foxwell - P0202 był poprawny.

Zgodnie z zaleceniami - zdecydowałem się na wymianę wszystkich czterech. Pokazano mi korozję głównie wokół 2 i poinformowano o możliwych problemach z wyjęciem wtryskiwaczy. Nałożył olej penetrujący i powiedział, żeby zostawić go na tydzień lub dwa.

Niezbyt mile widziany wydatek, ale miejmy nadzieję, że na jakiś czas to wystarczy.
 
#10 ·
Po tym, jak Renault miał zablokowany wtryskiwacz, kazałem im zadzwonić do Tony'ego _ http://www.apautodiagnostics.com/injector-removal-service, który pierwotnie miał wykonać tę pracę.
Tony usunął koniec wtryskiwacza - pojazd jest teraz z powrotem złożony i znów świetnie działa.
Spójrz na jego stronę internetową - z pewnością poleciłbym go każdemu, kto ma problem z wtryskiem.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Malc
 
#11 ·
Mój tata powiedział, że zmienili coś w jego samochodzie, gdy pojechał na przegląd, aby zapobiec przedostawaniu się wody do komory silnika. Zakładam, że próbują po cichu naprawić przyczynę, nie rekompensując tego tym, którzy już ucierpieli z powodu awarii wtryskiwaczy, nie wspominając o ich skłonności do blokowania się w głowicy...
 
#12 ·
Tak, taca pod maską została uszczelniona po wymianie wtryskiwaczy. Powiedziano mi przez Harretts, że kazano im to zrobić, gdy Trafics były na przeglądzie. Czy to robi znaczącą różnicę w galwanicznej korozji metali o różnych właściwościach, czy też nie. Ale z badaniami i rozwojem kogoś takiego jak Renault, trudno mi uwierzyć, że montują silniki ze stopu aluminium, stali i miedzi z tymi wtryskiwaczami. Jakieś trzydzieści lat temu po raz pierwszy doświadczyłem stalowej śruby w odlewie aluminiowym bagażnika dachowego Thule, nie wspominając o stalowych sworzniach klocków hamulcowych w odlewach zacisków ze stopu.
 
#13 ·
Hmm, zablokowanie wtryskiwaczy jest prawdopodobnie wynikiem korozji metali o różnych właściwościach, ale fakt, że wtryskiwacze przestają działać w ogóle, jest prawie całkowicie specyficzny dla Trafica i wydaje się być spowodowany wnikaniem wody - istnieje mnóstwo innych pojazdów z silnikiem M9R, a jednak nie widzimy forów pełnych wątków o tym, że wtryskiwacze ulegają awarii lub że wokół wtryskiwaczy znajdują się kałuże. W rzeczywistości, ogólnie rzecz biorąc, M9R wydaje się być najbardziej niezawodnym silnikiem, jaki Renault (Nissan) wyprodukował w ostatnim czasie.