Independent Renault Forums banner

Twingo Mk3 0.9 tce WYPADANIE ZAPŁONU *** Rozwiązano ***

25K views 34 replies 4 participants last post by  parsleyL  
#1 ·
Cześć wszystkim, mam problem z 2015 Twingo 0.9 tce, który źle pracuje. Kontrolka silnika zapala się i gaśnie, gdy silnik jest ciepły, a czasem kontrolka klucza i kontrolka STOP. OBD zgłasza P0300 (wypadanie zapłonu w wielu cylindrach) oprócz innych kodów użytkownika. Po badaniach wydaje się, że nie jest to rzadka usterka w tym modelu, ale mam trudności ze znalezieniem rozwiązania.

Jak dotąd wymieniłem świece zapłonowe i cewki zapłonowe oraz czujnik wału korbowego zgodnie z zaleceniami, ale problem nadal występuje. Wszystkie 3 świece zapłonowe wyglądają na bardzo czarne i osmolone. Zauważyłem również sporadyczną usterkę elektryczną, gdy pada deszcz, gdzie światła deski rozdzielczej i zewnętrzne włączają się i wyłączają podczas jazdy, ale nie jestem pewien, czy ma to związek z wypadaniem zapłonu, które występuje niezależnie od pogody.

Wszelkie rady mile widziane.

P
 
#3 ·
Dzięki za odpowiedź.

Nie widzę sekcji dotyczącej ABS w mojej aplikacji skanera, ale jeden z kodów błędów OBD, które zauważyłem, to "U0415 Nieprawidłowe dane odebrane z modułu sterującego układu zapobiegającego blokowaniu kół (ABS)".

Czy to może być związane z wypadaniem zapłonów?
 
#4 ·
Nikt nie chciał dowiedzieć się, jak dobry jest Twój skaner. Ok, przejedź się samochodem, podłącz skaner. NIE wyłączaj zapłonu, gdy pojawi się usterka, TERAZ skanuj. Zobacz, co dostaniesz. ZAPISZ kody błędów, GDY się pojawiają. Opublikuj tutaj, a my powinniśmy być w stanie Ci pomóc. W momencie wyłączenia zapłonu jest za późno (kody, które nie są przechowywane w pamięci, zostaną utracone).
 
#6 ·
Czy Twój skaner przypadkiem wyświetli napięcie na czujnikach lambda (Twój skaner tak naprawdę nie jest do tego przeznaczony, ale możesz mieć szczęście)?

P0300 F8 to problem
Nie mam tych informacji przed sobą, co to oznacza.
Jeśli nie odpowiem przed dzisiejszym wieczorem.
Po prostu odpowiedz na ten post rano z BUMP
Sprawdzę swój drugi laptop
 
#8 ·
Mogę odczytać następujące wartości czujnika tlenu, jeśli są przydatne :- Maks. wartość prądu czujnika O2 (PID14) 0mA Maks. wartość napięcia czujnika O2 (PID4F) 0mA Napięcie czujnika O2 1 (PID14) 1,27 V Napięcie czujnika O2 1 (PID24) 0,00 V Napięcie czujnika O2 2 (PID15) 1,27 V Stosunek paliwa/powietrza czujnika O2 1 (PID26) 2,0 Krótkotrwała korekta paliwa czujnika O2 1 (PID14) 2,0 Krótkotrwała korekta paliwa czujnika O2 2 (PID15) 2,0 Zauważam również kilka nowych kodów błędów oprócz wcześniej wymienionych :- U012182 U012187 Dzięki.
 
#12 ·
Mogę odczytać następujące wartości czujnika tlenu, jeśli są przydatne:-

Maks. wartość prądu czujnika O2 (PID14) 0mA
Maks. wartość napięcia czujnika O2 (PID4F) 0mA
Napięcie czujnika O2 1 (PID14) 1,27 V
Napięcie czujnika O2 1 (PID24) 0,00 V
Napięcie czujnika O2 2 (PID15) 1,27 V
Współczynnik paliwo/powietrze czujnika O2 1 (PID26) 2,0
Krótkotrwała korekta paliwa czujnika O2 1 (PID14) 2,0
Krótkotrwała korekta paliwa czujnika O2 2 (PID15) 2,0

Zauważam również kilka nowych kodów błędów oprócz wcześniej podanych:-
U012182
U012187

Dzięki.
Czy możesz zamieścić wykres napięcia zachowania napięcia czujnika O2 przy włączonym silniku i nienaciśniętym pedale przyspieszenia?

Dla mnie te wartości sugerują, że biedactwo pracuje bardzo ubogo, więc cierpisz na wypadanie zapłonów na całej powierzchni.

Zmuszony do zgadywania ...................... brak zasilania grzałek czujnika O2 (okablowanie/bezpiecznik) lub sam czujnik ma otwarty element grzejny

Czy możesz podać swój dokładny kod pojazdu (owalna tabliczka lub pierwsze 7 liter VIN)?

Nie zawracałbym sobie głowy ABS, dopóki silnik nie będzie pracował płynnie i niezawodnie.

Zauważyłem również sporadyczną usterkę elektryczną, gdy pada deszcz, w której deska rozdzielcza i światła zewnętrzne włączają się i wyłączają podczas jazdy, ale nie jestem pewien, czy ma to związek z wypadaniem zapłonów, które zdarza się niezależnie od pogody.
Może to być związane ze wszystkim, co dzieje się w samochodzie, więc moim zdaniem wymaga pilnego rozwiązania.
 
#9 ·
Zignoruj swoje UCODES, ecu nie jest zadowolone, więc wyrzuca kody sieci użytkownika (U)
Nie dla mnie (używam testera spalin), ale będą dla innego członka, który uwielbia odczyty Lambdy i mają one dla niego sens

To @LvR
Zwykle pojawia się wczesnym rankiem (ma problemy ze snem, nawet jeśli śpi)
Jestem pewien, że przeczyta ten wątek
 
#10 ·
Bardzo dziękuję za pomoc. Ponieważ dziś rano założyłem zupełnie nowy czujnik położenia wału korbowego, zamówię czujnik wałka rozrządu i spróbuję.

Zgaduję, że problemy elektryczne, sporadyczne włączanie i wyłączanie świateł, nie są związane z wypadaniem zapłonu?

Jeszcze raz dziękuję (y)
 
#11 ·
Prawdopodobnie, gdy obwód ulegnie awarii, a następnie się włączy, Ale najpierw o Renault, wyczyść końcówkę czujnika wału korbowego. Zbierają tak dużo brudu z tarczy sprzęgła i wiórów metalowych, które odpadają z koła zamachowego (oba razem), co zakłóca sygnał.
 
#14 ·
Na biegu jałowym przez ponad 8 minut z włączoną lampką ostrzegawczą i obecnym kodem P0300, oba wykresy czujnika O2 (1 i 2) są stabilne na poziomie 1,27 V, bez żadnych odchyleń.

Numer VIN zaczyna się od VF1AHB2. Dziś rano po raz pierwszy kontrolka silnika i kontrolki klucza są cały czas włączone, a samochód nie uruchomił się, nawet nie obracając się przez kilka pierwszych prób. Ale w końcu się uruchomił. Jedyne, co zrobiłem wczoraj, to wymieniłem czujnik położenia wału korbowego, który dziś zamienię z powrotem, aby sprawdzić, czy to coś zmieni.

Dzięki za pomoc.

P
 
#20 ·
Nawet nie obracając się przez pierwsze kilka razy, kiedy próbowałem.
OK - to tylko ja, ale musimy zajmować się tylko faktami............... usuń subiektywne raportowanie.

Nie ma absolutnie nic, co możesz zrobić z czujnikiem wału korbowego, co uniemożliwi obracanie się silnika - więc co dokładnie zmieniło się między "silnik w ogóle się nie obracał" a później? (poza wtyczką do czujnika położenia wału korbowego).
Jednak po wyczyszczeniu kodów i ponownym uruchomieniu OBD widzę teraz P0302 zamiast P0300, więc spróbuję zamienić świece i cewki z innym cylindrem i zobaczyć, co się stanie. Zamówiłem czujnik wałka rozrządu, ale będzie tu dopiero w środę.
Ponieważ istnieje tylko jeden A/F lub O2 obsługujący wszystkie 3 cylindry, ta sama "jakość" mieszanki gaga jest obecna we wszystkich cylindrach i z tego powodu doświadczysz losowych wypadków zapłonu zgłaszanych, a zidentyfikowany kod cylindra EOBD będzie skakał.
P030066 - podgrzewany czujnik tlenu 2, bank 1 - wysokie napięcie
Gdy tylko zobaczysz tego rodzaju komunikat w połączeniu ze złymi wypadkami zapłonu i zapachami paliwa, musisz zacząć od tego imo.
Dopóki A/F lub O2 nie zgłasza prawdziwych wydarzeń na wydechu, ECU nie będzie wiedział, jak przygotować mieszankę.

Kodu modelu zawartego w Twoim VIN (AHB2) po prostu nie mogę znaleźć, więc nie mogę ustalić, czy masz prosty ECU oparty na czujniku O2, czy ECU oparty na czujniku A/F.
Czy możesz sprawdzić, czy owalna tabliczka pokazuje inny kod modelu, którego możemy użyć? (coś jak BCMx)

Co z tego wszystkiego wziąć:

To dziwne, że zgłaszasz, że zarówno czujniki O2, jak i A/F utknęły na 1,27 V.................... podczas gdy jednocześnie ECU narzeka na P0300066, mówiąc, że napięcie jest zbyt wysokie tylko na czujniku za katalizatorem.
:unsure: :unsure: :unsure: :unsure: :unsure:

Celem musi być teraz ustalenie, jaki rodzaj czujnika masz w wydechu - będzie to albo O2, albo A/F ....................... jeśli to O2, to odczyt 1,27 V to bzdura, a czujniki najprawdopodobniej są zepsute ............... ilość wtryskiwanego paliwa jest regulowana przez te czujniki, więc spraw, aby działały/zgłaszały poprawnie, a ECU powinno być w porządku

Skoro jesteś już w trzewiach tego czegoś, możesz sprawdzić czujniki wydechu - czy są to oba 4- lub 5-przewodowe, i czy mają te same numery części?

Co skaner zgłasza dla temperatury płynu chłodzącego silnika?

P0138 zasadniczo mówi Ci, że Twój nos jest w porządku - w wydechu jest za dużo paliwa.
 
#15 ·
A tak przy okazji. Jeśli to w czymś pomoże, wydaje się, że wokół wydechu unosi się zapach paliwa, a świece zapłonowe są pokryte czarną sadzą, więc czy to nie wskazywałoby na to, że silnik pracuje na bogato, a nie na ubogo 🤷‍♂️ jeszcze raz dziękuję za pomoc.
 
#17 ·
Po sprawdzeniu czujnika położenia wału korbowego wtyczka nie była dobrze dopasowana z powodu zabrudzeń, więc wyczyściłem ją i teraz uruchamia się za każdym razem tak jak wcześniej, zanim wymieniłem czujnik. Jednak po wyczyszczeniu kodów i ponownym uruchomieniu OBD widzę teraz P0302 zamiast P0300, więc spróbuję zamienić wtyczki i cewki z innym cylindrem i zobaczyć, co się stanie. Zamówiłem czujnik wałka rozrządu, ale będzie tu dopiero w środę.
 
#18 ·
Wygrywacie wtedy
Spróbuj wyczyścić czujnik wałka rozrządu płynem do mycia naczyń, spłucz i zamontuj ponownie
Nie mocz połączenia, tylko część, która pasuje do silnika
Nie jestem zwolennikiem kupowania części, wolę najpierw się upewnić,
 
#19 ·
Wyczyściłem czujnik wałka rozrządu, zamieniłem wtyczkę i cewkę z cylindra 2 z tymi z cylindra 1. Pojechałem na przejażdżkę, chociaż nierówno, dojechałem o wiele dalej niż zwykle przed zapaleniem się kontrolek ostrzegawczych. Znaleziono następujące kody błędów:- Potwierdzone: P0300 P0300F8 Oczekujące: P013624 P0138 - podgrzewany czujnik tlenu 2, bank 1 - wysokie napięcie P030066 @ours2012 wydaje się, że stracił specyficzne wypadanie zapłonu na cylindrze, teraz tylko F8, czy powinienem go po prostu zaparkować, aż będę mógł wymienić czujnik wałka rozrządu? @LvR czy możesz rzucić trochę światła na to, co dokładnie mówi P0138? Widzę ten kod po raz pierwszy. Doceniam to, chłopaki!
 
#23 ·
Nie mogę ponownie wpisać całej gry, ale tu jest gość z zasadniczo takim samym nieszczęściem jak ty - przeczytaj postępy i testy, które przeszliśmy - prawie cała teoria zarządzania O2 jest tam również zawarta
 
#26 ·
Ok, więc wyjąłem czujnik O2 przed katalizatorem i przetestowałem zgodnie z zaleceniami. Nadal 1,27 V. Ponowne uruchomienie diagnostyki dało P0135 - usterka obwodu sterowania podgrzewanego czujnika O2. Czy to dlatego, że jest podłączony, ale nie uziemiony? Czas wymienić czujnik?

Dzięki
P
 
#28 ·
Cześć wszystkim, mam problem z nierówno pracującym silnikiem w Twingo 0.9 tce z 2015 roku. Kontrolka silnika zapala się i gaśnie, gdy silnik jest ciepły, a czasami zapala się kontrolka klucza i STOP. OBD zgłasza P0300 (wypadanie zapłonu w wielu cylindrach) między innymi kodami użytkownika. Po poszukiwaniach wydaje się, że nie jest to rzadka usterka w tym modelu, ale mam trudności ze znalezieniem rozwiązania.

Do tej pory wymieniłem świece zapłonowe i cewki zapłonowe oraz czujnik położenia wału korbowego zgodnie z zaleceniami, ale problem nadal występuje. Wszystkie 3 świece wyglądają na bardzo czarne i osmolone. Zauważyłem również sporadyczną usterkę elektryczną, gdy pada deszcz, w której światła deski rozdzielczej i zewnętrzne włączają się i wyłączają podczas jazdy, ale nie jestem pewien, czy ma to związek z wypadaniem zapłonu, które występuje niezależnie od pogody.

Każda rada mile widziana.

P
Przepuść przez to środek czyszczący i dodaj środek do czyszczenia katalizatora
 
#29 ·
Wymieniono czujnik wstępny kat 02. Nie widać już błędów P0300, a samochód wydaje się działać płynniej, ale widzę: - P0135 - Usterka obwodu sterowania czujnika O2 P2246 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika 02 Czujnik nadal odczytuje 1,27 V, więc jest to zgodne z @LvR, który powiedział mi, że odczyt jest wysoki. Nadal widzę całą masę usterek elektrycznych. Lampki ostrzegawcze na desce rozdzielczej ABS (nadal U0415), kontrola trakcji, klucz, stop, plus inne. Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne włącza się i wyłącza losowo. Myślę o złym uziemieniu? Jeśli tak, to gdzie mam zacząć szukać? Wszelkie rady, dzięki jak zawsze.... P