Independent Renault Forums banner

Kod P2002 Laguna 3 gt

1 reading
15K views 15 replies 5 participants last post by  Gary bax  
#1 ·
Cześć
Nawiązując do mojego poprzedniego postu, wyczyściłem teraz zawór erg, który był mocno okopcony, jednak komunikat sprawdź zanieczyszczenia i sprawdź paliwo. Kontrolka wtrysku nadal się świeci. Komputer odczytuje 2 kody 1 P2002, a drugi kod oczekujący, który, jak przypuszczam, jest ostrzeżeniem o wtrysku paliwa, ponieważ nie rejestruje błędu kodu i resetuje się po włączeniu zapłonu.
Czy ktoś doświadczył błędu p 2002? Czytałem, że może to być katalizator, wszelkie rady mile widziane dzięki Gary
 
#5 ·
Tak, ma. Czy wiesz, czy powinna występować różnica ciśnień na czujniku ciśnienia Dpf, mimo że został on ponownie zmapowany? Kod P2002, który widziałem, to wydajność pułapki cząstek stałych poniżej progu i zastanawiam się, czy problemem jest czujnik ciśnienia, czy też fakt, że teraz występuje równe ciśnienie z powodu usunięcia filtra.
 
#6 ·
Tak, ma. Czy wiesz, czy powinna występować różnica ciśnień na czujniku ciśnienia Dpf, mimo że został on ponownie zmapowany? Kod P2002, który widziałem, to wydajność pułapki cząstek stałych poniżej progu i zastanawiam się, czy problemem jest czujnik ciśnienia, czy też fakt, że teraz występuje równe ciśnienie z powodu usunięcia filtra.
 
#9 ·
Cześć
Mam kilka Lagun 1.9dci, które w ostatnim czasie pokazywały 2002.
Ma to związek z problemem po stronie wtrysku.
Tylko dealer Renault może to dalej sprawdzić i w obu moich samochodach nie był to DPF, ponieważ ostrzeżenie DPF nie świeciło.
Oba razy odczytali sprawdź wtrysk, a klucz również się świecił.
To prawdopodobnie problem z czujnikiem i tylko dealer Renault ma odpowiednie oprogramowanie do odczytu kodów..... Unikałem dealerów Renault przez długi czas, myśląc, że kilka lokalnych warsztatów sobie poradzi, a po kilku wizytach sami doszli do wniosku, że czytniki sprzętu, które posiadali, nie mogły wykonać zadania.
 
#11 ·
Cześć Gary.
Jestem obecnie w takiej samej sytuacji jak ty. Usunąłem filtr cząstek stałych w moim samochodzie i wciąż dostaję kontrolki na desce rozdzielczej.
Mam dostęp do klipu Renault (który z jakiegoś powodu umarł).
Kod błędu, który podał klip, to DTC200262 Filtr cząstek stałych 1.DEF.
Dotyczy to modelu Initiale auto z 2008 roku.
Kończą mi się pomysły, jak zatrzymać kontrolki, ponieważ jak wszyscy wiemy, kontrolki oznaczają oblanie przeglądu :-(.
Na pozytywną nutę, samochód jeździ o wiele lepiej. Jest płynniejszy i cichszy. :)
 
#12 ·
Cześć

Mam wrażenie, że na czujniku ciśnienia DPF musi być zarejestrowana różnica ciśnień, mimo że ECU zostało ponownie zmapowane. Jednym z ostrzeżeń, które mam, jest ciśnienie DPF poniżej progu, co ma sens, ponieważ filtr został teraz usunięty, a zatem mniejsze ciśnienie wsteczne do przedniego czujnika, dlatego zdjąłem przednią rurę i zrobiłem rurę z doniczką na końcu i włożyłem zawór opony, przyłożenie ciśnienia spowodowało włączenie kontrolki ostrzegawczej wtrysku po zapłonie, a nie jak poprzednio ostrzeżenie pojawiało się dopiero po przejechaniu kilku mil, jazda samochodem ze zbyt dużym ciśnieniem włączyłaby tryb awaryjny, zbyt małe ciśnienie spowodowałoby ostrzeżenie poniżej progu DPF, wymieniłem czujnik ciśnienia DPF na wypadek, gdyby był uszkodzony, ale nic. Zrobiłem już wszystko, co mogłem zrobić, w tym wyczyściłem zawór EGR, który był mocno okopcony, i zarezerwowałem samochód z powrotem w firmie, która ponownie zmapowała ECU. Moje przeczucie jest takie, że standardowa remap, której używają, nie jest odpowiednia dla tego konkretnego samochodu, ponieważ ustawił różnicę ciśnień jako równą? i myślę, że powinno być ustawione z wymaganą różnicą ciśnień. Jest zarezerwowany na 31, więc zobaczymy. Lub ECU jest uszkodzone, co było jedną z myśli, ale teraz, gdy masz również ten sam problem, to poniekąd eliminuje.
 
#13 ·
Cześć, tak, wiem, co masz na myśli.

Mam jednostkę clip (chińską kopię) i odczytuje różnicę ciśnień, cóż, odczytywała... (postanowiła przestać działać).

Na biegu jałowym różnica ciśnień wynosiła 0 mB, a pod obciążeniem odczytywała nawet 12 mB. Rozważałem podłączenie rur czujnika odwrotnie, aby sprawdzić, czy to coś zmieni, ale dostęp do czujnika jest taką *piep*, a znalezienie kilku godzin na to jest bardzo rzadkie.

Co dziwne, rozmawiałem z facetem, który przeprogramował oprogramowanie, powiedział, że w Peugeotach i Mazdach, na przykład, przeprogramowanie dpf zmienia tylko próg temperatury dla regeneracji.....
czyli zwiększenie go z 700 stopni do 1400 stopni. Ponieważ dpf nigdy nie osiągnie tej temperatury, nigdy nie spróbuje się zregenerować.

Myślę, że być może będę musiał wydać trochę więcej ciężko zarobionych pieniędzy i pójść gdzie indziej.....


ps. w zupełnie niezwiązanym temacie.... Jeśli administrator to czyta, czy możemy mieć zdjęcie Laguna 3 tourer dostępne w avatarach? Wiem, że to prawdopodobnie brzmi głupio, ale chciałbym mieć bardziej aktualny i dokładny obraz odzwierciedlający to, czym obecnie jeżdżę. Ta.
 
#14 ·
Podoba mi się pomysł różnicowania temperatur, ale nie widzę, jak pomoże to w fakcie, że filtr został usunięty i jest mniejsze ciśnienie zwrotne.

To straszna robota, żeby dostać się do czujnika dpf. Kiedy usunąłem filtr, przeciąłem wydech na pół i wspawałem kołnierze, więc przynajmniej jest trochę łatwiej, gdy muszę zdjąć sekcję i uzyskać dostęp do czujnika.