Independent Renault Forums banner

DF226 Pomoc drogowa proszę **Naprawiono**

73K views 14 replies 4 participants last post by  Riky  
#1 ·
Cześć, widzę tutaj kilka postów na temat kodu błędu DF226, ale bez rozwiązań.

Mój Renault Trafic 2.5 dci działa dobrze, ale zauważyłem dzisiaj, że kontrolka świec żarowych i SERV była włączona.
Po odczytaniu kodów widzę DF226 jako kod stały. Próbowałem odłączyć akumulator/usunąć kody, ale jak tylko uruchomię samochód, światła zapalają się bezpośrednio...
 
#2 ·
Możliwy zawór przepustnicy wlotowej, co moim zdaniem jest eleganckim sposobem na powiedzenie korpusu przepustnicy. Nie jestem pewien, czy to problem z obwodem, czy problem z oczekiwanym wynikiem testu lub odczytu. Czy masz pełny opis błędu, który powinien być dołączony do kodu?

Jeśli nie, sprawdź okablowanie do korpusu przepustnicy, spodziewałbym się innych problemów, jeśli jest odłączony, ale może być przewód, który wygląda na pęknięty lub coś w tym stylu.

Jeśli przewody są w porządku, zdejmij rurę wlotową, sprawdź ruch przepustnicy wewnątrz. Uważaj na zawór, sprawdź, czy jest luźny, to może wystarczyć, aby spowodować dziwny odczyt. Czy jest brudny? Wyczyść go, może trzeba go zdjąć, aby zrobić drugą stronę. Jeśli jest zabrudzony, może ograniczać ruch. Uruchom go i obserwuj go, naciskając pedał przyspieszenia, aby poruszał się swobodnie.

Zanim zrobisz cokolwiek innego, wymieniając korpus przepustnicy, musimy potwierdzić opis kodu.
 
#3 ·
Możliwy zawór przepustnicy wlotowej, co moim zdaniem jest eleganckim sposobem na powiedzenie korpusu przepustnicy. Nie jestem pewien, czy to problem z obwodem, czy problem z oczekiwanym wynikiem testu lub odczytu. Czy masz pełny opis błędu, który powinien być dołączony do kodu?

Jeśli nie, sprawdź okablowanie do korpusu przepustnicy, spodziewałbym się innych problemów, jeśli jest odłączony, ale może być przewód, który wygląda na pęknięty lub coś w tym stylu.

Jeśli przewody są w porządku, zdejmij rurę wlotową, sprawdź ruch klapy motylkowej wewnątrz. Uważaj na zawór, poczuj, czy jest luźny, to może wystarczyć, aby spowodować dziwny odczyt. Czy jest brudny? Wyczyść go, może trzeba go zdjąć, aby zrobić drugą stronę. Jeśli jest zanieczyszczony, może ograniczać ruch. Uruchom go i obserwuj, naciskając pedał przyspieszenia, aby poruszał się swobodnie.

Zanim zrobisz cokolwiek innego, wymieniając korpus przepustnicy, musimy potwierdzić opis kodu.
Dzięki, sprawdzę to. Opis w Autocomie to: DF226 - Zawór, tłumik dolotowy. Zwarcie do masy. Stały.

Na Launch x431 jest napisane: DF226 - Klapa wlotowa, obwód, zwarcie do masy
 

Attachments

#5 ·
Ok, cóż, zdecydowanie uważa, że ​​jest to problem z obwodem, a nie problem mechaniczny. Zatem zacznij od okablowania, upewnij się, że nic się nie przetarło i nie ociera o masę. Chcesz sprawdzić jak najdalej wstecz do ECU, co może być dla ciebie prawdziwym bólem w zaworze upustowym, ale przynajmniej jest za darmo.

Czy ktoś ostatnio mył ciśnieniowo pod maską? Jeśli tak, możesz spróbować zajrzeć do korpusu przepustnicy, gdzie znajduje się obwód. Nie wiem, jak jest dostępny lub jak widoczne są rzeczy wewnątrz korpusu przepustnicy w twoim silniku, ale jest prawdopodobne, że może tam być stojąca woda lub coś prostego, jeśli istnieje powód, dla którego w ostatnim czasie mogło tam być dużo wody. Znowu, to nic nie kosztuje, ale bądź ostrożny, upewnij się, że jest odłączony i nie obchodź się z niczym w środku, jeśli widzisz wilgoć - suszarka do włosów/opalarka.

W najgorszym przypadku może to oznaczać, że elektronika wewnątrz korpusu przepustnicy uległa zwarciu, co może oznaczać nowy/drugi korpus przepustnicy, ale najpierw możesz sam sprawdzić darmowe rzeczy i przejść od tego.
 
#6 ·
Ok, cóż, zdecydowanie uważa, że ​​jest to problem z obwodem, a nie problem mechaniczny. Zatem zacznij od okablowania, upewnij się, że nic się nie przetarło i nie ociera o masę. Chcesz sprawdzić tak daleko, jak to możliwe, aż do ECU, co może być dla ciebie prawdziwym bólem w zaworze upustowym, ale przynajmniej jest to darmowe.

Czy ktoś ostatnio mył pod maską ciśnieniowo? Jeśli tak, możesz spróbować zajrzeć do korpusu przepustnicy, gdzie znajduje się obwód. Nie wiem, jak dostępny jest lub jak widoczne są rzeczy w korpusie przepustnicy w twoim silniku, ale jest prawdopodobne, że może tam być trochę stojącej wody lub coś prostego, jeśli istnieje powód, dla którego w ostatnim czasie mogło tam być dużo wody. Ponownie, jest to darmowe, ale bądź ostrożny, upewnij się, że jest odłączone i nie obchodź się z niczym w środku brutalnie, jeśli widzisz wilgoć - suszarka do włosów/opalarka

W najgorszym przypadku może to oznaczać, że elektronika wewnątrz korpusu przepustnicy ma zwarcie, co może oznaczać nową/drugą przepustnicę, ale najpierw możesz sprawdzić darmowe rzeczy sam i przejść do następnego kroku.
Dziękuję, ponieważ jestem całkowicie bezużyteczny w elektronice, wybiorę nową/używaną przepustnicę i mam nadzieję, że to zostanie naprawione ***x1f642;

Przepustnica nie reaguje na nic, trochę drga podczas uruchamiania silnika, a potem nic więcej. Ale się nie zamyka, po prostu pozostaje otwarta, bez zatrzymywania. Czy przepustnica powinna być zamknięta, gdy samochód jest wyłączony? Dzięki
 
#8 ·
Zanim go wymienisz, powinieneś przynajmniej upewnić się, że przewody, które się do niego wpinają, nie są przetarte i nie ocierają się o coś metalowego. Zapomnij, że to elektronika, po prostu podążaj za czarnym wiązką przewodów od korpusu przepustnicy i spójrz, gdzie są one przypięte do elementów silnika, aby utrzymać je w porządku, gdzie biegną blisko czegoś, co może je przetrzeć i przecierać izolację na zewnątrz przewodu. Co sprawdzasz bez testerów lub rozkładania rzeczy.

Błąd mówił, że jest zwarcie do masy, co może oznaczać, że korpus przepustnicy jest uszkodzony, ale może to również oznaczać, że jeden z przewodów dotyka czegoś metalowego na silniku lub w jego pobliżu. Będziesz się denerwować, jeśli dostaniesz kolejny korpus przepustnicy i będzie miał ten sam problem, a okaże się, że to coś takiego.
 
#14 ·
Dzięki za pomoc. Wymieniłem przepustnicę i naprawiłem kod i kontrolki na desce rozdzielczej.
Cześć. Wiem, że spóźniłem się kilka lat, ale mam ten sam problem w moim vanie. Czy jest szansa, że pamiętasz, jak to wymieniłeś? Czy to coś, co mógłbym zrobić sam, czy musiałbym zabrać to do warsztatu? Patrzyłem pod maską, ale nie mogę znaleźć przepustnicy. Dziękuję