Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 53 Posts
Discussion starter · #21 ·
Myślę, że solenoid prawdopodobnie wymaga wymiany, ale wiele postów na temat tego dobrze znanego problemu mówi, że wymiana oleju jest pierwszym krokiem, ponieważ czasami rozwiązuje to problem. Przeczytałem również sporo postów, w których ludzie płacili za wymianę solenoidów, tylko po to, by problem powrócił w ciągu roku. Po rozmowie z dealerem Renault we Francji, który poinformował mnie, że nie zajmuje się automatycznymi skrzyniami biegów i że (o ile wie) jest tylko jeden dealer Renault (z około 15 łącznie) lokalnie, który ma wykwalifikowanego mechanika, jestem pewien, że sam wykonam tę pracę. Samochód ma teraz 13 lat, ale przejechał tylko 30 000 mil; kiedy dostałem go w Wielkiej Brytanii, był wart grosze, więc nie będę się zbytnio martwić, jeśli się zepsuje, ale jestem zdeterminowany, aby go utrzymać i jestem przekonany, że dam radę to naprawić.
 
Mam pojazd o podobnym przebiegu i wieku i mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, że NIE potrzebujesz "wykwalifikowanego mechanika Renault", aby wymienić solenoidy - w moim Scenic można to zrobić bez wyjmowania skrzyni biegów lub rozbierania całego samochodu ............. używając tylko silnej woli i ostrożności.

Najpierw wymień olej - jeśli problem pozostanie, może być konieczne pójście dalej ................... a jeśli wymieniasz solenoidy, upewnij się, że są to zaktualizowane czarne jednostki Borg Warner i zawierają uszczelki gniazda korpusu zaworu, w których siedzą.
 
Innym powodem przejścia w tryb awaryjny po rozgrzaniu jest przegrzanie, ale oczywiście występuje to tylko wtedy, gdy silnik i skrzynia biegów są gorące. Jeśli dzieje się to na zimno, to elektrozawory powinny znaleźć się na liście prawdopodobnych przyczyn.

Pozdrawiam
Ciekawy post od Ed8, że jeśli dzieje się to na zimno, to bardziej prawdopodobne, że jest to spowodowane przez elektrozawory, ale jeśli dzieje się to na gorąco, to bardziej prawdopodobne, że olej się przegrzewa.
To brzmi logicznie i nie widziałem nigdzie indziej takiego ładnego rozróżnienia, więc dziękuję Ed8.
Zatem może to chłodnica oleju jest zanieczyszczona; no cóż, może nie "zanieczyszczona", ale po prostu w jakiś sposób ograniczona. Zastanawiam się, co myślicie o produktach do "czyszczenia oleju", które można kupić i które rzekomo czyszczą automatyczną skrzynię biegów? A może powinniśmy po prostu wymienić płyn?
 
Zastanawiam się, co myślicie o produktach "czyszczących olej", które można kupić i które rzekomo czyszczą automatyczną skrzynię biegów? A może powinniśmy po prostu wymienić płyn?
Mam automatyczny cynizm, ilekroć słyszę o produktach, które rzekomo czyszczą olej..... chyba że obejmuje to zespół ludzi z pakietem filtrów, w większości przypadków "ulepszy" to strukturę w jakiś sposób, prawdopodobnie w niewielkim stopniu.
Prawie tak samo źle jak płukanie silnika olejem, które było kiedyś popularne, tani olej z detergentem, gwarantowany do FUBAR nowego oleju, który wlewasz po płukaniu.
 
Możesz spróbować zmienić olej, aby rozwiązać problem, jednak to mało prawdopodobne i lepiej będzie zatrzymać 100 funtów, które wydajesz na olej i przeznaczyć je na naprawę.
Tak, kompetentny majsterkowicz może wymienić solenoidy, a skrzyni biegów nie trzeba wyjmować z samochodu. Solenoidy są dostępne po zdjęciu przedniej pokrywy skrzyni biegów, a solenoidy zamienne są dostępne w wielu sklepach internetowych. Ale to, czego prawdopodobnie będziesz potrzebować od wykwalifikowanego warsztatu (niekoniecznie głównego dealera) lub dostępu do CLIP, to wgranie do komputera skrzyni biegów informacji, że solenoidy zostały wymienione. Oprogramowanie dla starych i nowych typów solenoidów jest różne i jeśli uruchomisz 'nowe' solenoidy na 'starym' oprogramowaniu, prawdopodobnie szybko ulegną ponownej awarii (12 - 18 miesięcy). Jeśli solenoidy zostały wymienione w przeszłości, oprogramowanie jest prawdopodobnie już załadowane, ale nadal powinieneś poinformować komputer, że olej i solenoidy są nowe. Stare i nowe typy solenoidów mają różne kolorowe wtyczki. Jedna jest czarna, a druga szara (nie pamiętam jednak, w którą stronę idą). Mieszanka 'starych' i 'nowych' solenoidów również ma być zabroniona.
Sam nie robiłem nic przy skrzyni DP0, kiedy moja DP0 zawiodła (kilka razy), zapłaciłem niezależnemu specjaliście Renault.

Wierzę (ale nie cytuj mnie), że były dwa rodzaje wymienników ciepła w skrzyniach DP0/AL4, chociaż może to dotyczyć wersji Peugeota. Może teraz występować pewne ograniczenie w galeriach wody lub oleju po 10 lub więcej latach eksploatacji. Nie pomaga fakt, że skrzynia biegów jest 'uszczelniona na całe życie', więc wymiany oleju nie są zalecane. Nie brzmi to tak, jakby tak było w tym przypadku.
Przejście w tryb awaryjny, gdy silnik/skrzynia biegów jest gorąca, prawdopodobnie nie jest spowodowane przez solenoidy, ale prawdopodobnie przez przegrzanie. Przejście w tryb awaryjny na zimno jest bardziej prawdopodobne z powodu solenoidów.
Być może wymiana oleju pomoże w jednym lub obu problemach, jeśli je masz.

Pozdrawiam
 
Możesz spróbować zmienić olej, aby rozwiązać problem, jednak to ryzykowna sprawa i być może lepiej będzie zatrzymać 100 funtów, które wydajesz na olej i przeznaczyć je na naprawę.

Sam nie robiłem nic przy skrzyni DP0, kiedy moja DP0 zawiodła (kilka razy), zapłaciłem niezależnemu specjaliście Renault.

Uważam (ale nie cytuj mnie), że były dwa rodzaje wymienników ciepła w skrzyniach DP0/AL4, chociaż to
Być może wymiana oleju pomoże w jednym lub obu problemach, jeśli je masz.


Pozdrawiam
Zastanawiam się więc, jaki jest prawdopodobny koszt właściwej naprawy, od specjalisty Renault, w przypadku problemu z trybem awaryjnym? Sądzę, że wiele setek, być może 2000 funtów?
 
Discussion starter · #28 ·
Oto najnowsze informacje - Kupiłem narzędzie diagnostyczne o nazwie MaxiECU (od sprzedawcy na Amazon, który nie jest 'autoryzowanym' dealerem MaxiECU), ale niestety nie połączyło się z moim samochodem na dłużej niż kilka sekund. Zwróciłem je, ale inny sprzedawca (który jest autoryzowany) zapewnił mnie, że urządzenie będzie działać z moim samochodem i że niektóre z wczesnych urządzeń były wadliwe. Kusi mnie, żeby spróbować jeszcze raz z tym sprzedawcą, który wydaje się bardziej profesjonalny niż pierwszy, który w ogóle nie udzielał wsparcia. Myślę, że mam 14 dni na wypróbowanie, a jeśli znów się nie uda, po prostu je zwrócę). Jedyną rzeczą, która wciąż mnie martwi, jest to, że nie sądzę, aby to oprogramowanie mogło flashować maszynę po elektrozaworze. Gdybym miał wymienić stare elektrozawory na bezpośrednie zamienniki (tj. stare 50 Hz), czy skrzynia biegów ostatecznie dostosowałaby oprogramowanie sama, tak jak to ma miejsce w przypadku wymiany oleju? Czy lepiej będzie mi z innym narzędziem diagnostycznym, które obejmie wszystkie podstawy? Czy to w ogóle istnieje, czy też tylko oficjalna zabawka Renault to potrafi?
 
Jeśli możesz znaleźć "nowe" stare cewki gdzieś, to będą działać bez aktualizacji oprogramowania (z TEGO konkretnego powodu) i skrzynka dość szybko dostosuje się ponownie, jeśli będzie prowadzona ostrożnie. Tylko CLIP (ściśle mówiąc) może wgrać nową wersję oprogramowania układowego do skrzynki - większość innych skanerów nawet nie wie, że taka funkcja istnieje, a jeśli wie, to nie wie, skąd wziąć plik flash.

Ogólne ostrzeżenie - jeśli masz skaner, któremu nawet w najmniejszym stopniu nie możesz zaufać, że utrzyma spójne i niezawodne połączenie, nawet nie próbuj aktualizacji oprogramowania, ponieważ na pewno skończysz z bezużyteczną skrzynką, która myśli, że jej celem w życiu jest bycie tylko przyciskiem do papieru ........................ również - aktualizacja oprogramowania na DOWOLNYM komputerze w pojeździe wymaga zasilacza (około 30 AMP wystarczy - NIE ładowarka) podłączonego do akumulatora, aby zapewnić stałe napięcie powyżej 13 V niezależnie od zdarzeń w instalacji elektrycznej pojazdu.
 
Discussion starter · #30 ·
Jeszcze raz wielkie podziękowania dla wszystkich, którzy się dołożyli, naprawdę to doceniam :) Uczę się coraz więcej, ale coraz bardziej godzę się z faktem, że mogę być w tym naprawie w opałach. Czy ktoś zna numer części do starszych solenoidów 50 Hz? Wszystkie modele, które widzę w sprzedaży, to te z czarnym korpusem, podczas gdy myślę, że starsze są brązowe/pomarańczowe.
 
Pozwól więc, że zadam oczywiste pytanie:

DLACZEGO DOKŁADNIE chcesz wchodzić w tę króliczą norę?..................

Czy zrobiłeś wymianę płynu i stwierdziłeś, że wcale nie pomaga?

Czy masz dziennik CLIP i wykres pokazujący, co się dzieje, gdy doświadczasz problemu? - w szczególności - czy masz wykres porównawczy pokazujący żądane ciśnienie w porównaniu z ciśnieniem zmierzonym na DP0 w różnych warunkach?

FWIW - wymiana elektrozaworu NIE GWARANTUJE rozwiązania ŻADNEGO problemu - istnieje wiele innych przyczyn tego samego, powszechnego problemu regulacji ciśnienia i to właśnie to powoduje potknięcie brygady wymiany elektrozaworów

Oto numery części Peugeota tych oryginalnych różowych elektrozaworów - przeczytaj resztę ostrzeżeń również tam, tak dla zabawy.
 
Discussion starter · #32 ·
Myślę, że chciałem tego spróbować, ponieważ z punktu widzenia inżynierii nie wydaje się to zbyt trudne. Głównym problemem wydaje się być problem z oprogramowaniem. Kolejnym powodem jest to, że poszedłem do lokalnego dealera Renault (jestem we Francji), a on powiedział, że nie ma mechanika, który zna się na automatach!! Jestem pewien, że w okolicy jest inny, który się zna, ale jego podejście było po prostu: 'Nie dotykam automatów, po prostu je wymieniamy, gdy jest problem'. Jestem w miejscu, w którym jestem, ponieważ próbowałem wymienić olej, ale wyraźnie sprawa 60 stopni jest o wiele ważniejsza niż się spodziewałem, więc kupiłem MaxiEcu, aby rozwiązać ten problem, w nadziei, że może zrobić o wiele więcej, ale to oprogramowanie skrzyni biegów wydaje się być tylko dla Renault. Zamierzam aktywnie szukać niezależnego warsztatu, który ma odpowiednie oprogramowanie. Moja obecna pozycja jest taka, że muszę ustawić właściwy poziom oleju, zanim będę mógł iść dalej.
 
:confused:
FWIW - wymiana elektrozaworu NIE GWARANTUJE rozwiązania ŻADNEGO problemu - istnieje wiele innych przyczyn tego samego powszechnego problemu regulacji ciśnienia i to właśnie powoduje, że brygada wymienia elektrozawory



Jestem wdzięczny za wkład bardziej doświadczonych członków w ten problem.

Doceniam również chęć Victora do próby naprawy skrzyni biegów bez udawania się do Renault. Dla mnie byłoby to niesamowite uczucie "pokonania systemu", gdyby się udało. "System" wydaje się polegać na tym, że Renault wie, że te automatyczne skrzynie biegów ulegną awarii i wiedzą, że obciążą Cię ogromną kwotą za pełny remont lub wymianę i mają nadzieję, że zamiast tego sprzedadzą Ci nowy (nowszy) samochód. Może jestem tylko trochę cyniczny! Narzędzie CLIP wydaje się działać na tych samych zasadach, ale uczciwie mówiąc, Renault nie jest jedynym producentem, który próbuje utrzymać niezbędną pracę w swojej sieci dealerskiej (np. czy kiedykolwiek próbowałeś wymienić hamulce w nowoczesnym BMW? :mad: )

"Uszczelnione na całe życie" tak, ale żywotność wynosi około 60 000 mil.

Zmieniłbym również olej i elektrozawory, a jeśli sytuacja by się trochę poprawiła, byłbym całkiem zadowolony.
 
Myślę, że chciałem spróbować, ponieważ z inżynierskiego punktu widzenia nie wydaje się to zbyt trudne. Głównym problemem wydaje się problem z oprogramowaniem. Kolejnym powodem jest to, że poszedłem do lokalnego dealera Renault (jestem we Francji) i powiedział, że nie ma mechanika, który zna się na automatach!! Jestem pewien, że jest inny lokalnie, który to potrafi, ale jego podejście było po prostu: „Nie dotykam automatów, po prostu je wymieniamy, gdy jest problem”. Jestem w miejscu, w którym jestem, ponieważ próbowałem wymienić olej, ale wyraźnie sprawa z 60 stopniami jest o wiele bardziej kluczowa, niż się spodziewałem, więc kupiłem MaxiEcu, aby rozwiązać ten problem, w nadziei, że może zrobić o wiele więcej, ale to oprogramowanie układowe skrzyni biegów wydaje się być tylko dla Renault. Zamierzam aktywnie szukać niezależnego, który ma odpowiednie oprogramowanie. Moja obecna pozycja jest taka, że muszę doprowadzić poziom oleju do właściwego stanu, zanim będę mógł iść dalej.
Przeczytaj zasady forum i czytaj między wierszami:

Clip może być używany z offline'ową płytą DVD do programowania, aby zastosować wymaganą aktualizację oprogramowania.


Powrót do normy:

Jestem również dość a.nal, stąd mój status właściciela Scenic II z 2004 roku opartego na DP0 z przebiegiem zaledwie 30 000 km (kupiłem go z przebiegiem zaledwie 10 000 km 3 lata temu). Problemy z DP0 są głównym powodem, dla którego poprzedni właściciel się go pozbył ............... Obecnie uważam, że pokonałem system Renault, ponieważ dzięki własnym wysiłkom mam niezawodny pojazd.

NIE założyłbym nowych różowych elektrozaworów do DP0, nawet jeśli dostaniesz je za darmo.
Po przeczytaniu między wierszami, najpierw stworzyłbym wykresy porównawcze, o których wspomniałem wcześniej, po odpowiedniej wymianie ATF i poszedłbym dalej.
 
Jestem wdzięczny za wkład bardziej doświadczonych członków w ten problem.

Doceniam również chęć Victora do próby naprawy skrzyni biegów bez udawania się do Renault. Dla mnie byłoby to niesamowite uczucie "pokonania systemu", jeśli się uda. "System" wydaje się polegać na tym, że Renault wie, że te automatyczne skrzynie biegów zawiodą, i wiedzą, że obciążą Cię ogromną kwotą za pełny remont lub wymianę i mają nadzieję, że zamiast tego sprzedadzą Ci nowy (nowszy) samochód. Może jestem po prostu trochę cyniczny! Narzędzie CLIP wydaje się działać na tych samych zasadach, ale uczciwie mówiąc, Renault nie jest jedynym producentem, który próbuje utrzymać zasadniczą pracę w swojej sieci dealerskiej (np. czy kiedykolwiek próbowałeś wymienić hamulce w nowoczesnym BMW? :mad: )

"Uszczelnione na całe życie" tak, ale żywotność wynosi około 60 000 mil.

Zmieniłbym również olej i solenoidy, a jeśli sytuacja trochę by się poprawiła, byłbym całkiem zadowolony.
Nie sądzę, żebyś w ogóle był cyniczny - podzielam twój cynizm 💩 ☠ :mad: :geek:
 
Discussion starter · #36 ·
Więc... po kolejnej farsowej wizycie u innego dealera Renault we Francji, mam 2 kody błędów: DF131 i DF226, co moim zdaniem potwierdza, że ​​elektrozawory są uszkodzone.

Ten konkretny dealer pobierał tylko 59 euro za diagnostykę, a po wyjaśnieniu mu, co moim zdaniem było problemem, powiedział, że jeśli to elektrozawory, może to zrobić. W każdym razie zadzwonił wczoraj, żeby powiedzieć, że to nie elektrozawory i że to problem wewnętrzny, którego nie może naprawić, ponieważ Renault nie pracuje nad automatami, które są uszczelnione na całe życie (chociaż nadal z przyjemnością sprzedają swoje okropne automatyczne skrzynie biegów!!). Wróciłem dzisiaj, żeby odebrać samochód i uzyskać wyjaśnienie problemu, a on powiedział: „To ma coś wspólnego z poślizgiem i ciśnieniem. To problem wewnętrzny, więc nie mogę tego dotknąć; mogę tylko wymienić skrzynię”. Potem powiedziałem mu, że to bardzo przypomina problem z elektrozaworem i że blok zaworów jest zewnętrzny, ale on nie miał pojęcia, więc po prostu poprosiłem go o wydruk diagnostyczny, którego nie miał, chociaż dał mi 2 kody na karteczce samoprzylepnej i nie obciążył mnie kosztami, co jest dobrą rzeczą, ponieważ nie chciałem wszczynać z tego powodu kłótni. To drugi dealer Renault, który był prawie bezużyteczny, więc nie pójdę do innego na trzeci rozdział tej farsy. Przynajmniej mam kody i myślę, że to wystarczy, żeby przekonać mnie do kupna Clip i zrobienia tego samemu.
 
Pozwólcie, że ponownie odwołam się do #31 powyżej .........................jak zwykle, moja a.nalna natura chce, żebym potwierdził istnienie RZECZYWISTEGO problemu z ciśnieniem.

Innymi słowy:

Czy skrzynia biegów ślizga się z powodu rzeczywistego braku ciśnienia lub zużytych sprzęgieł/taśm lub uszkodzonych elementów (prawdziwe problemy) ...........lub

Czy skrzynia biegów ślizga się, ponieważ np. głupi czujnik ciśnienia zawyża ciśnienie, powodując, że skrzynia biegów pracuje z ciśnieniem poniżej specyfikacji?

.............ja? - podłącz analogowy manometr do odpowiedniego portu i NAJPIERW potwierdź ciśnienia zgłaszane przez TCU

Powodem, dla którego Renault et-all boi się z góry cytować cenę za taką pracę, jest to, że NIE MOŻE być ABSOLUTNIE ŻADNEJ pewności (w tym wkładów CLIP) co do przyczyny, zanim zaczniesz wymieniać co najmniej niektóre komponenty w logiczny sposób, aby pomóc w procesie rozwiązywania problemów

Osobiście nie przywiązywałbym zbyt dużej wagi do kodów, które otrzymałeś bez wyników skanowania CLIP i porównawczego wykresu ciśnienia od zimnego do gorącego - mogłem dać ci te kody również stąd, nawet nie widząc pojazdu i najprawdopodobniej miałbym rację
 
Discussion starter · #39 ·
Planuję zdobyć Clip, abym mógł wykonać zadanie, gdy pogoda się trochę poprawi. Nie potrzebuję samochodu, więc może postać przez jakiś czas. Mogę go zabrać na krótki, niewymagający bieg, ponieważ jechał lepiej, gdy zabrałem go do warsztatu, tylko po to, aby sprawdzić, czy wymiana oleju zrobiła różnicę (chociaż szanse są bardzo małe).

"podłącz analogowy manometr do odpowiedniego portu i NAJPIERW potwierdź ciśnienia zgłaszane przez TCU" @LvR Gdzie są te porty?
 
W piekielnym DP0 jest tylko jeden port - tuż na dole skrzynki pod zespołem czujnika ciśnienia - trzeba będzie jakoś przedłużyć mocowanie, aby to osiągnąć.

W innych, bardziej przyjaznych dla serwisu automatycznych skrzyniach biegów, znajduje się port na każdym kanale hydraulicznym taśmy/sprzęgła - dzięki czemu można indywidualnie potwierdzić, że elektrozawory działają prawidłowo ..................... brak tych elementów w DP0 jest powodem, dla którego znienawidzone "możliwe wycieki wewnętrzne" są często reklamowane przez Renault .........................
 
21 - 40 of 53 Posts