Independent Renault Forums banner

Regeneracja DPF?

2 reading
31K views 37 replies 8 participants last post by  Nottnoc  
#1 · (Edited)
Cześć wszystkim

Mam Grand Scenic z 2011 roku z przebiegiem 32 tys. mil. Co 30 mil pojawia się kłębek dymu na około minutę, a potem znika. W instrukcji obsługi jest napisane, że Scenic automatycznie regeneruje filtr DPF i należy spodziewać się dymu, ponieważ jest to normalne. Jednak ponieważ dzieje się to co 20-30 mil lub gdy jeżdżę dłużej niż 30 minut, czy to normalne, czy też znak, że potrzebuję jakiegoś środka do czyszczenia DPF Wynns lub STP, który ma doskonałe wyniki i recenzje online?

Wysłane z mojego SM-G920F za pomocą Tapatalk
 
#2 ·
Wygląda na to, że DPF robi to, co powinien.
Nie spodziewałbym się co 20-30 mil, ale podczas dłuższego biegu, gdy silnik (i wydech) są ładne i gorące.

Jakiego rodzaju codzienne podróże zwykle odbywasz?

Dym to brud, który DPF zebrał, spalając się w (rzekomo) mniej toksyczne cząsteczki.
 
#6 ·
Wygląda na to, że potrzebuje jazdy z prędkością 60 mil na godzinę przez 2 minuty ciągle na 4 biegu. W ten sposób się nagrzewa i spala sadzę. Lub wymuszoną regenerację za pomocą komputera.
 
#7 ·
Czuję, że robi to, co powinno.

Krótkie podróże z silnikiem Diesla są tragiczne dla DPF.
Silniki na olej generują mnóstwo szlamu, gdy są zimne.
Co wyłapuje DPF.
Trochę jazdy i uruchamia cykl czyszczenia, stąd dym.
Martwiłbym się o wiele bardziej, gdyby twoje regularne podróże były dłuższe, szybsze i robiłoby to, co opisujesz.

Jednym z powodów, dla których zdecydowałem się tym razem na silnik benzynowy, był fakt, że mój wzór podróży byłby zatykaczem DPF i postanowiłem uniknąć kłopotów.
 
#9 ·
Dymiło po podróży, to źle. Możesz mieć inny problem, jak olej, czy dużo zużywa, może uszczelka w turbosprężarce zawodzi. Problem z DPF-ami polega na tym, że ukrywają rzeczy, które normalnie byś zobaczył.
 
#10 ·
Dymiło po podróży, to źle. Możesz mieć inny problem, jak olej, czy dużo zużywa, może uszczelka na tubby zawodzi. Problem z dpfami polega na tym, że ukrywa rzeczy, które normalnie byś zobaczył.
Nie, to co miałem na myśli to to, że dymiło, kiedy wracała z lotniska, tuż po przyjeździe do domu.

Wysłane z mojego SM-G920F za pomocą Tapatalk
 
#19 ·
Moja żona zabrała go na 40-minutową przejażdżkę i na lotnisko kilka dni temu. Myślę, że dobra 1-2 godzinna przejażdżka na wybrzeże może być wskazana. Dziwna rzecz jest taka, że nie zapaliła się kontrolka DPF ani żadna lampka ostrzegawcza.

Wysłane z mojego SM-G920F za pomocą Tapatalk
Tak, 40-minutowa jazda, ale czy prędkość była stała i wystarczająco wysoka, aby utrzymać temperaturę DPF na odpowiednim poziomie... Niestety, ruch stop-start lub autostrady z wolnym ruchem nie wystarczą... Wjedź na autostradę i zwiększ prędkość na tyle i utrzymuj ją na stałym poziomie, aby zobaczyć, jak sobie radzisz...
 
#21 ·
Jeśli dotkniesz pedału hamulca/sprzęgła, DPF zatrzymuje regenerację. Głupi pomysł.

Jak ludzie mogą to obejść, nie mam pojęcia.
Czy to jazda o 1 w nocy, kiedy nie ma ruchu na drogach krajowych lub autostradach....

Ale jak powiedział AS funky. Sprawdź, czy to właściwy olej (o niskiej zawartości popiołu, przeznaczony do DPF'ów).
Jeśli zły olej, nie ma szans, za dużo sadzy, zostanie to uwięzione, ponieważ DPF wykonuje swoją pracę.
 
#22 ·
Jeśli dotkniesz pedału hamulca/sprzęgła, DPF zatrzymuje regenerację. głupi pomysł.

Jak ludzie mogą to obejść, nie mam pojęcia.
Czy to jazda o 1 w nocy, kiedy na drogach krajowych lub autostradach nie ma ruchu....

Ale AS funky powiedział. sprawdź, czy to właściwy olej, (niska zawartość popiołu przeznaczona do DPF'S).
Jeśli zły olej, nie ma szans na zbyt dużo sadzy, zostanie to uwięzione, ponieważ DPF wykonuje swoją pracę.
Nie ma możliwości sprawdzenia, czy użyto właściwego oleju [emoji22]

Myślę, że będę musiał się upewnić przy następnym serwisie, biorąc pod uwagę, że najprawdopodobniej jest to pojazd z byłego leasingu, miałby odpowiedni serwis

Wysłane z mojego SM-G920F za pomocą Tapatalk
 
#33 ·
AKTUALIZACJA

Złe wieści, wlałem płyn do czyszczenia dpf, wlałem 35 litrów oleju napędowego do samochodu, przejechałem 8 mil i zapaliła się kontrolka ostrzegawcza awarii silnika. Musi mieć to związek z płynem do czyszczenia dpf. Teraz utknąłem i czekam na holowanie!!!!!!

Wysłane z mojego SM-G920F za pomocą Tapatalk
 
#34 ·
AKTUALIZACJA

złe wieści, wlałem płyn do czyszczenia dpf, wlałem 35 litrów oleju napędowego do samochodu, przejechałem 8 mil i zapaliła się kontrolka ostrzegawcza awarii silnika. Musi mieć to związek z płynem do czyszczenia dpf. Teraz utknąłem i czekam na holowanie!!!!!!

Wysłane z mojego SM-G920F za pomocą Tapatalk
AKTUALIZACJA 2

Przybył inżynier od awarii, podłączył OBD i stwierdza, że błąd dotyczy DPF. Usunął usterkę i powoli zawiozłem pojazd do domu. W poniedziałek zmuszę mojego mechanika do wymuszenia regeneracji...