Independent Renault Forums banner

Foutcode p0470. Uitlaatdruksensor

1 reading
39K views 8 replies 6 participants last post by  igotalake  
#1 ·
Hoi team
Hulp aub.
Renault KOLEOS 2.0 dci, 2009.
Ik blijf de foutcode p0470 krijgen, en het gele moersleutel waarschuwingslampje.
Heb de sensor vervangen (en de upstream temperatuursensor die als volgende foutcode verscheen direct na het vervangen van EPS)
Wat direct resulteerde in terugkeer van P0470 foutcode.
Motor gaat soms in beperkte prestaties - en soms niet!
Is een lange rit over de snelweg geweest van meer dan een uur bij 3000 tpm - GEEN effect.
Maar merkte wel dat de snelheidsbegrenzer/cruise control steeds aanging als "cruise control controleren" en niet functioneerde.
De codes wissen met een codelezer en 's nachts laten staan, dan het contactcircuit activeren (zonder de motor te starten) en de foutcode keert onmiddellijk terug .....
Uhm ben verbaasd!
Tips?
M

#2 ·
Reiniging van EGR of DPF-regeneratie nodig? ................ veel mensen hier klagen over vergelijkbare problemen ........... veel berichten over het onderwerp.

Misschien is het het beste om er een CLIP of iets dergelijks aan te hangen en te kijken wat de werkelijke gemeten tegendruk is en van daaruit verder te gaan.

#5 ·
Dus de EGR is/was er op de een of andere manier bij betrokken? Uw schoonmaakklus - heeft u ook de uitlaatdruksensor, de buis(en) en de aansluiting(en) aan de uitlaatzijde schoongemaakt (gecontroleerd op verstoppingen)?

Wat is de uitlaatdruksensor en de MAP-waarde als de motor niet draait, en wat is het drukverschil op de uitlaatdruksensor als de motor uit staat?

#8 · (Edited)
Ik kreeg die 0470-code de hele tijd op mijn 2011 2.5L 4wd Koleos.. zoals aangegeven, heb ik de O2-sensor vervangen en 4 verschillende sensoren van topkwaliteit geprobeerd.. geen enkele heeft het probleem ooit opgelost. Uiteindelijk bleek het een defecte hoofd-ECU-module te zijn. Jarenlang liet het de hele motor vreselijk draaien, waarbij dikke zwarte zwavelachtige rotte eierrook werd uitgestoten.. Ik kocht hem voor bijna niets omdat de vorige eigenaren het hadden opgegeven. Dus kocht ik een goedkope gebruikte ECU van $100 van de sloperij, mijn lokale ECU-man desoldeerde de twee beveiligingschips en verwisselde ze allebei zodat de nieuwe ECU zou werken. Dit loste het probleem volledig op. De afgelopen drie jaar heeft de auto als een nieuwe auto gereden en het is een genot om erin te rijden. Ik hoop dat het iemand helpt..

#9 ·
Ik heb ooit een verschildruksensor op een 1.5dci vervangen (ook de buizen), maar de fout bleef terugkomen. De oplossing was om Clip te gebruiken om de basis offsetwaarde in te stellen, omdat de sensoren blijkbaar niet allemaal perfect zijn, zelfs niet als ze nieuw zijn. De offset was nul, maar toch bleef de fout pas verholpen nadat dit proces via Clip was uitgevoerd.