Independent Renault Forums banner

Uszczelka głowicy w moim Megane?

3.9K views 3 replies 4 participants last post by  Renoir White  
#1 ·
Zastanawiałem się, czy ktoś ma jakieś informacje lub może skierować mnie we właściwym kierunku w celu zdiagnozowania mojego biednego Megane, jeśli to możliwe.

Samochód strasznie trzęsie się, gdy stoi w miejscu z włączonym silnikiem i wydaje się, że nie chce się dobrze wkręcać na obroty, ale nie trzęsie się podczas jazdy, chociaż jest trochę ospały i nie tak szybki jak zwykle podczas ruszania.
Kontrolka silnika zapaliła się i migała przez około 10 minut.

Zabrałem samochód do małego warsztatu, gdzie podłączyli Snap-On i początkowo powiedzieli, że to cewka zapłonowa (chyba), w każdym razie cewka zapłonowa i świece zapłonowe zostały wymienione, ale nie było żadnej różnicy. Potem zasugerował, że to wtryskiwacze paliwa, a następnie po podłączeniu manometru do wszystkich 4 rzeczy cewki, powiedział, że nr 2 i 3 tracą ciśnienie i nie są na poziomie 175, gdzie powinny być, jak nr 1 i 4, a zamiast tego 2 i 3 były na poziomie 125.

Następnie zasugerował, że to uszczelka głowicy i zasugerował, że powinienem po prostu zamontować cały nowy lub używany silnik, jeśli chcę zatrzymać samochód, ale tak naprawdę nigdy nie spojrzał na uszczelkę głowicy? Czy trzeba na nią spojrzeć, żeby naprawdę wiedzieć, że to problem?
Zabrałem samochód do domu i od tego czasu szukałem w internecie objawów uszkodzenia uszczelki głowicy, a samochód wydaje się nie mieć żadnego z wymienionych, poza słabymi osiągami.

Czy przydarzyło się to komuś innemu i jaka była przyczyna? Czy naprawdę patrzę na problem z uszczelką głowicy i ewentualny nowy silnik?
 
#2 ·
To może nie być uszczelka, ale zawory wymagają szlifowania lub nowych zaworów, ale głowica musi zostać zdjęta, aby się przyjrzeć. Mogą to być również zużyte lub zacinające się pierścienie tłokowe. Test zapachowy powie ci, czy uszczelka poszła, ponieważ nie zawsze woda w oleju jest przyczyną. Mój 1.4 scenic spalił zawór, więc brak kompresji na 4 cylindrze, właśnie zdjęto głowicę, zamontowano nowe zawory i jednocześnie uszczelki i pasek rozrządu. Może to być wiele rzeczy, ale dopóki głowica nie zostanie zdjęta i test nie zostanie przeprowadzony, możesz chodzić w kółko, wymieniając części i po prostu więcej kosztować. Ron
Dodano: Jest test, który możesz wykonać, jeśli podejrzewasz pierścienie, ale nie pamiętam właściwego sposobu, ale członek przyjdzie i wyjaśni to bardziej szczegółowo.
 
#4 ·
Jaki jest przebieg Twojego silnika? Czy był regularnie serwisowany?
Nie brzmi to dla mnie jak problem z uszczelką głowicy... normalnie miałbyś przegrzewanie się, dymiący wydech, białą maź pod pokrywą zaworów, olej w wodzie itp. Przypalony zawór? ... możliwe, ale zwykle inny problem to powoduje, np. nieszczelna uszczelka kolektora itp. To spowodowałoby strzelanie w wydechu (jeśli zawór wydechowy) lub słabe zasilanie paliwem na jednym cylindrze (zawór dolotowy) (patrząc na kolor elektrod świecy zapłonowej wskazywałoby na to (łatwe do sprawdzenia, teraz, gdy masz zamontowane fabrycznie nowe).
Powiedziałbym, że masz problem z paliwem lub zapłonem (rozrząd lub iskra).
Wygląda na to, że Twój warsztat sika w wiatr, próbując natrafić na problem. Skłaniałbym się ku skonsultowaniu się z innym mechanikiem.