Independent Renault Forums banner

Verwarming ventilator werkt niet op alle standen

21K views 6 replies 4 participants last post by  Mullo1811  
#1 ·
Hallo

Ik heb een Renault Megane II, 1.5 dci en de kachelventilator is er helemaal mee gestopt.
Ik heb de motor bereikt en getest op een batterij en hij werkt prima.
Ik dacht dat het de weerstandspack moest zijn en heb deze vervangen, maar nog steeds niets. Alle knoppen op de middenconsole lijken prima te werken, airco licht op etc.
Elke suggestie zou zeer gewaardeerd worden.

Groeten
Tony

#2 ·
Weet niet zeker of het relevant is, maar... mijn Clio-ventilator werkt niet op stand 2. Schakelaar, motor en weerstandspakket zijn in orde, maar het probleem is de connector naar het weerstandspakket. Stand 2 is uiteraard het meest gebruikt en die connectorpin is heet geworden en is rond die pin gaan smelten, waardoor de verbinding in de war is geraakt. De enige optie voor mij is om een oude dashboardboom te pakken en de connector af te knippen en deze op mijn boom te enten. Bobster60

#3 ·
Weet niet zeker of het relevant is, maar... mijn Clio-ventilator werkt niet op stand 2. Schakelaar, motor en weerstandspakket zijn in orde, maar het probleem is de connector naar het weerstandspakket. De stand 2 is uiteraard het meest gebruikt en die connectorpin is heet geworden en is rond die pin gaan smelten, waardoor de verbinding in de war is geraakt. De enige optie voor mij is om een oude dashboardboom te pakken en de connector af te knippen en deze op mijn boom te enten. Bobster60
Proost Bobster, ik zal mijn connectoren naar mijn weerstand eens goed bekijken, hoewel ik denk dat er maar één extra draad in gaat. Afgezien van de stroom- en aardevoeding

#5 ·
Hallo, ik weet niet veel over auto's, maar ik ben aan het leren. Ik had een Primera P12 voor mijn laatste auto en had hetzelfde probleem en het was de verwarmingsregelmodule, het ziet er zo uit:

http://www.ebay.co.uk/itm/Nissan-Pr...-P12-Almera-N16-Tino-Heater-Motor-Power-Module-Genuine-27761AV600-/110975935756

De andere jongens lijken er erg zeker van te zijn dat het de weerstanden zijn, maar voor het geval het niet zo is, zou je dat kunnen proberen. In mijn Primera zat het in de voetenruimte van de bestuurder, linksboven.