Independent Renault Forums banner

Hulp bij - Foutcode df228 ????

58K views 11 replies 5 participants last post by  ours2012  
#1 ·
Oké jongens, heb vandaag de codes op mijn 03 2.2dci espace gelezen en de bovenstaande code leek aanwezig te zijn. Ik weet dat het iets met brandstof te maken heeft.

Kan iemand hier wat licht op werpen?

Enkele cijfers die ik heb genoteerd

Raildruk was 300-310

Druk van de turbo was 1040 mbar

Brandstofstroomcorrectie cilinder

nr. 1 = 1,4 mm3
nr. 2 = -0,5 mm3
nr. 3 = -2,6 mm3
nr. 4 = 1,6 mm3

Iemand hulp alsjeblieft?

#2 ·
Ok jongens, heb vandaag de codes gelezen op mijn 03 2.2dci espace en de bovenstaande code leek aanwezig te zijn. Ik weet dat het iets met brandstof te maken heeft.

Kan iemand hier wat licht op werpen?

Enkele cijfers die ik heb genoteerd

Raildruk was 300-310

Drukverhoging was 1040 mbar

Brandstofstroomcorrectie cilinder

nr. 1 = 1,4 mm3
nr. 2 = -0,5 mm3
nr. 3 = -2,6 mm3
nr. 4 = 1,6 mm3

Iemand hulp alsjeblieft?
Is dat de G9T-motor met de BOSCH EDC 15 ecu?

Documenten suggereren DF228 - Remsignalen inconsistent?

Ian

#7 · (Edited)
De schakelaar heeft twee functies: een om de remlichten te bedienen en de andere om de snelheid te meten waarmee het pedaal wordt ingedrukt, zodat het ABS-systeem de remassistentie kan activeren.
Als de schakelaar defect of verkeerd gepositioneerd is, kan er een storing in het ABS-systeem optreden.

#8 ·
De schakelaar heeft twee functies - één om de remlichten te bedienen en de andere om de snelheid te meten waarmee het pedaal wordt ingedrukt, zodat het ABS-systeem de remassistentie kan activeren.
Als de schakelaar defect of verkeerd gepositioneerd is, kan er een storing in het ABS-systeem optreden.
Zou dit ook invloed hebben op de cruise control? Het lijkt niet meer te werken

#12 ·
Heeft u een diagnosescanner? Controleer eerst de koppeling met de scanner om te zien of deze correct werkt.

Zijn er fouten geregistreerd in andere delen van de auto?
Is er een ECU-kit in de auto geplaatst en komen de chassisnummers niet overeen met de auto?
Is de auto opnieuw geconfigureerd?
Er moeten zoveel dingen worden gecontroleerd.
Start uw eigen bericht en vertel ons welke auto, welk jaar, welk brandstoftype en welk type versnellingsbak.
Mogelijk kunt u wat hulp krijgen.