Independent Renault Forums banner

Problemy ze sprzęgłem Kadjar. ***rozwiązano***

29K views 43 replies 15 participants last post by  Woffy Golfer  
#1 ·
(I oczywiście, jeśli możemy to dalej zbadać, to chcielibyśmy to zrobić, ponieważ wierzymy, że powinno to być objęte gwarancją!)
 
#2 ·
Sprzęgło spalone przy 19 tys. km jest całkiem możliwe dla niektórych osób, nie chcę tego mówić, ale w tym względzie rozumiem dealera.
I oczywiście, jeśli mogą obwinić ciebie, to mogą pobierać opłaty i nie korzystać z gwarancji... za którą i tak dostają zapłatę, ale muszą się wytłumaczyć przed Renault.

To, czego nie mogę rozgryźć, to przyklejający się pedał i inne elementy historii.... i to sprawia, że myślę bardziej o problemie samochodu niż kierowcy.
Aby pedał się zablokował, wydawałoby się, że wytworzono wystarczająco dużo ciepła ze ślizgania się, aby zablokować tarczę cierną na wielowypustach.... co prowadzi mnie do zastanowienia się, czy tarcza w ogóle swobodnie poruszała się na wielowypustach..... mnóstwo czasu siedzenia i nic nie robienia podczas blokady?
Co nadaje temu inny wydźwięk, samochód nie poradził sobie z blokadą, mechanizm sprzęgła nie poruszał się swobodnie, powodując poślizg, który przerodził się w całkowite spalenie... gwarancja proszę pana dealera.

Nie jestem pewien, jak to udowodnić, ale stan wielowypustów może opowiedzieć historię... jeśli są zardzewiałe, trzymam się mojej wersji, jeśli nie, to kierowca.
 
#3 ·
Sprzęgło spalone przy 19 tys. km jest całkiem możliwe dla niektórych osób, nie chcę tego mówić, ale w tym względzie rozumiem dealera.
I oczywiście, jeśli mogą obwinić ciebie, to mogą pobierać opłaty i nie korzystać z gwarancji... za którą nadal dostają zapłatę, ale muszą się wytłumaczyć przed Renault.

To, czego nie mogę zrozumieć, to wciskanie się pedału i inne elementy tej historii.... i to sprawia, że myślę raczej o problemie z samochodem niż z kierowcą.
Aby pedał się wcisnął, wydawałoby się, że wytworzono wystarczająco dużo ciepła przez poślizg, aby zablokować tarczę cierną na wielowypustach.... co prowadzi mnie do zastanowienia się, czy tarcza w ogóle swobodnie poruszała się na wielowypustach..... dużo czasu siedzenia i nic nie robienia podczas blokady?
Co nadaje temu inny charakter, samochód nie poradził sobie z blokadą, mechanizm sprzęgła nie poruszał się swobodnie, powodując poślizg, co przerodziło się w całkowite spalenie... gwarancja proszę pana dealera.
To jedna z rzeczy, nad którymi się zastanawiamy w związku z blokadą. Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego problemu, a oboje jesteśmy dość ostrożnymi kierowcami. Nigdy nie miałem problemu ze sprzęgłem ani skrzynią biegów, nawet w starszych samochodach, w których zrobiłem duże przebiegi.
Do ostatniej podróży nie było absolutnie żadnego ostrzeżenia o problemie. Spodziewałbym się jakiegoś sygnału przy zużytym sprzęgle…?
 
#4 ·
Wątpię, żeby to był pierwszy przypadek, w którym długie okresy postoju samochodów powodują blokowanie się części. Jeśli wielowypust sprzęgła zardzewiał, a tarcza cierna się zacina, 2800 funtów za szczotkowanie druciane i nałożenie smaru w celu uwolnienia tarczy ciernej jest nierealne. Oczywiście usunięcie skrzyni biegów i niezainstalowanie nowego sprzęgła i ewentualnie siłownika pomocniczego byłoby ekonomicznym błędem. Z moją opinią, ilość pojazdów stojących bezczynnie na podjeździe podczas dużej pandemii jest kozłem ofiarnym dla gwarancji!
 
#7 ·
2800 funtów za wymianę sprzęgła?!
Nawet u głównych dealerów to żart.
Spodziewałbym się, że policzą 1000 funtów, co i tak jest cholernie drogie... ale 2800 funtów jest naprawdę szokujące.
To jest dla:
Koło zamachowe 687 funtów
Tarcza sprzęgła 550 funtów
Płyta dociskowa sprzęgła 150 funtów
Plus różne - niepotwierdzony koszt
Łożysko wyciskowe 100 funtów
Robocizna to 700 funtów
Plus VAT
Też pomyślałem, że to śmieszne
 
#6 ·
Tak, całkowicie się zgadzam, stąd mój komentarz dotyczący szczotkowania drucianą szczotką wielowypustów i nałożenia odrobiny smaru w celu poluzowania tarczy ciernej. Sprzęgło to zawsze trudny temat, jeśli chodzi o roszczenia gwarancyjne, ponieważ jest to część cierna, a dealer zrobi wszystko, co w jego mocy, aby zrzucić winę na styl jazdy i trudno udowodnić coś innego!
 
#8 ·
Zdecydowanie poprosiłbym o niezależną wycenę....😱 Przyjaciel tutaj [ Bagpuss ] wymienia dziś sprzęgło w swoim Nissanie przez mechanika z kliknięciem.. oszczędzając prawie 300 funtów w stosunku do ceny u dealera.. mam nadzieję, że poszło mu dziś dobrze.. może i Ty możesz poprosić o wycenę, aby porównać..
 
#9 ·
Zdecydowanie problem ze sprzęgłem, które nie jest w pełni zwolnione. Następnie podczas dłuższej podróży, po rozgrzaniu, sprzęgło zaczęło się ślizgać i ostatecznie zniszczyło całą jednostkę.
Dlaczego? To coś innego.
Wymiana tylko tarczy sprzęgła jest bezwartościowa. Koło zamachowe jest również zniszczone i wszystko musi zostać wymienione.
Biorąc pod uwagę inne ceny w Wielkiej Brytanii, myślę, że to normalne. Ale to musi być pokryte przez Renault. Żaden kierowca nie mógłby tego zrobić w ciągu jednego dnia, chyba że celowo.
 
#12 ·
Renault Ci pomoże. Zadzwoń do nich, a poproszą o przeprowadzenie inspekcji. Ale doradzą Ci, że może to wiązać się z kosztami po Twojej stronie, jeśli odpowiedzialność zostanie przypisana Tobie.

Prawdopodobnie Renault może i prawdopodobnie zrobi jakiś gest dobrej woli. Ale skoro Twój samochód stał przez tak długi okres czasu. Bardzo prawdopodobne jest, że łożysko oporowe się zatarło, tym samym blokując tarczę sprzęgła i uniemożliwiając jej obracanie się. Renault używa łożyska oporowego i tarczy sprzęgła LUK. Płyta nie jest problemem. Łożysko oporowe ma tendencję do zacierania się. Widziałem to w kilku Renault.

Czy mogę zapytać, czy Twój samochód wydawał się lekko podskakiwać podczas ruszania z 1 biegu?
 
#13 ·
Renault Ci pomoże. Zadzwoń do nich, a poproszą o przeprowadzenie inspekcji. Ale doradzą Ci, że może to wiązać się z kosztami po Twojej stronie, jeśli odpowiedzialność zostanie przypisana Tobie.

Prawdopodobnie Renault może i prawdopodobnie zrobi jakiś gest dobrej woli. Ale skoro Twój samochód stoi tak długo. Bardzo prawdopodobne jest, że łożysko oporowe się zatarło, tym samym blokując tarczę sprzęgła i uniemożliwiając jej obracanie się. Renault używa łożyska oporowego i tarczy sprzęgła LUK. Płyta nie jest problemem. Łożysko oporowe ma tendencję do zacierania się. Widziałem to w kilku Renault.

Mogę zapytać, czy Twój samochód zachowywał się tak, jakby lekko podskakiwał podczas ruszania z 1. biegu?
Dziękuję za to. Warsztat kontaktował się z Renault w sprawie gestu dobrej woli, ale sam zadzwonię do Renault, gdy otworzą jutro.
Nie zauważyliśmy niczego innego, ale gdyby coś było, prawdopodobnie przypisalibyśmy to faktowi, że samochód był po raz pierwszy od około dwóch lat w pełni załadowany z boxem dachowym...
 
#14 ·
Boks dachowy, 70 mil na godzinę na autostradzie i pełne obciążenie właśnie przyczyniły się do przegrzania sprzęgła. Ale nie może się zdarzyć, żeby pedał sprzęgła utknął w podłodze. Nawet jeśli w jakiś sposób przegrzałeś go swoim stylem jazdy.
Niezależnie od tego, czy problem leży w pompie sprzęgła, siłowniku sprzęgła czy samym sprzęgle, to nie wina kierowcy.
Powiedzmy, że twój mąż prowadził i opierał lewą stopę na pedale sprzęgła. Sprzęgło by się przegrzało, cały zespół spłonąłby do wymiany, ale pedał sprzęgła nadal by działał. I z tego, co napisałeś, ten pedał sprzęgła nadal jest problematyczny w działaniu.
 
#15 ·
Boks dachowy, 70 mph na autostradzie i pełne obciążenie właśnie pomogły przegrzać sprzęgło. Ale nie może się zdarzyć, żeby pedał sprzęgła utknął w podłodze. Nawet jeśli w jakiś sposób przegrzałeś go swoim stylem jazdy.
Niezależnie od tego, czy problem tkwi w siłowniku sprzęgła, siłowniku pomocniczym czy samym sprzęgle, to nie wina kierowcy.

Powiedzmy, że twój mąż prowadził i opierał lewą stopę na pedale sprzęgła. Sprzęgło by się przegrzało, cały zespół spaliłby się do wymiany, ale pedał sprzęgła nadal by działał. I z tego, co napisałeś, ten pedał sprzęgła nadal jest problematyczny w działaniu.
Myślę, że łożysko oporowe wciąż się zacinało na tarczy sprzęgła - stąd pedał sprzęgła pozostawał w podłodze.

Myślę, że Renault pomoże z jakimś gestem dobrej woli. Zwłaszcza w samochodzie o tak niskim przebiegu.

@Gillybeany, z kimkolwiek rozmawiasz. Unikaj mówienia im, że twój samochód był badany przez całą pandemię.
 
#22 ·
Czy powinienem się wstydzić, że wczoraj zajęło mi to około 10 godzin, żeby wymienić skrzynię biegów w Zafirze B? To obejmowało kaca, usunięcie wydechu od katalizatora w dół, opuszczenie ramy pomocniczej, przełożenie wybieraka biegów ze starej skrzyni do nowej przed podniesieniem nowej skrzyni biegów na miejsce w absurdalnym, głupim upale. Zazwyczaj mogę rozebrać Zafirę, żeby wymienić sprzęgło w 2 godziny. Obwiniam kaca 🤣
 
#23 ·
Czy powinienem się wstydzić, że wymiana skrzyni biegów w Zafirze B zajęła mi wczoraj około 10 godzin? Obejmowało to kaca, usunięcie wydechu od katalizatora w dół, opuszczenie ramy pomocniczej, zamianę selektora biegów ze starej skrzyni na zamiennik przed umieszczeniem nowej skrzyni biegów na stanowisku w absurdalnym, głupim upale. Zazwyczaj mogę rozebrać Zafirę gotową do wymiany sprzęgła w 2 godziny. Obwiniam kaca 🤣
Lol nie.. Zrobiłem sobie jaja z moim captur. Kilka dni jazdy, w górze. Po prostu się nie spieszyłem, ponieważ weszliśmy w początkowy lockdown. Pomyślałem, że mam to w nosie, skoro nie miałem nic lepszego do roboty.
 
#24 ·
Właśnie pomyślałem, że wrócę i zaktualizuję was wszystkich, ponieważ byłem naprawdę wdzięczny za opinie.

Krótko mówiąc - stawiali opór. Zaoferowano nam 20% dobrej woli, potem 40%, potem 50% i w końcu 60%. Czułem się tak sfrustrowany, ponieważ po prostu WIEDZIAŁEM, że coś jest nie tak. Powtarzałem to w skargach Renault UK w kółko, ale w końcu powiedziałem, że po prostu zapłacimy naszą część i umówiłem się, że pójdziemy wczoraj, kiedy w końcu było gotowe. Potem otrzymałem telefon od Renault z informacją, że sprzęgło było gąbczaste, kiedy je testowali. To zapaliło u mnie alarm i powiedziałem: „Wcześniej tak nie było!!”. Warsztat postanowił przetestować go jeszcze trochę dzisiaj rano i podczas jazdy próbnej sprzęgło zawiodło! Zupełnie nowe sprzęgło, koło zamachowe itp. i sprzęgło przykleiło się do podłogi! Znowu!!

Dobrą wiadomością jest więc to, że w końcu znaleźli usterkę, prawie miesiąc później! Okazuje się, że ma to związek z niesprawnym zaworem zwrotnym, który łączy się ze sprzęgłem?

Tak czy inaczej, nasz koszmar dobiega końca i w końcu mam pewność, że samochód, który w końcu dostaniemy z powrotem, faktycznie ma naprawiony problem! Szkoda tylko, że musiałem przejść przez prawie cztery tygodnie piekła, codzienne rozmowy telefoniczne i groźby rachunków na 3 tys. funtów, aby Renault po prostu słusznie zajęło się wadą producenta!
 
#26 ·
Dobry wynik... Zakładam, że Twoja część rachunku wynosi teraz zero.

Bardzo frustrujące, ale gratuluję wytrwałości.
Tak, nasz rachunek wynosi teraz zero i jest w pełni pokryty gwarancją. Ostatecznie jestem po prostu wdzięczny, że znaleźli usterkę, ponieważ nie chcę, żeby to się powtórzyło, ponieważ było przerażające, jak to zawiodło w niebezpiecznym miejscu itp.
Czuję się jednak bardzo rozczarowany, że dotarcie do sedna sprawy zajęło tyle walki!
 
#28 ·
To wspaniale, że jako społeczność wszyscy wiedzieli z opisanych problemów, że nigdy nie chodziło o to, jak prowadzono pojazd, a jeszcze lepiej, że usterka została opłacona w ramach roszczenia gwarancyjnego. Jestem ciekaw, czy ten zawór zwrotny jest częścią tłumika sprzęgła? W każdym razie, do dzieła!!! Świetny wynik! 👍
 
#42 ·
To wspaniale, że jako społeczność wszyscy wiedzieli z opisanych problemów, że nigdy nie chodziło o to, jak prowadzono pojazd, a nawet lepiej, że usterka została opłacona w ramach roszczenia gwarancyjnego. Jestem zainteresowany, czy ten zawór powrotny jest częścią tłumika sprzęgła? W każdym razie, powodzenia!!! Świetny wynik! 👍
Czy na to pytanie kiedykolwiek uzyskano odpowiedź? Ja również myślę, że mam ten sam problem, ale nie mogę znaleźć żadnej pomocy dotyczącej tego zaworu, nie mogę znaleźć nowego zaworu nigdzie, nie mogę znaleźć schematów, aby spróbować go nazwać, ale mogę go znaleźć w moim samochodzie.
Warsztaty mówią, że to sprzęgło się zacina, ale jedynym sposobem, aby się upewnić, jest wyjęcie silnika.
Nie chcę tego robić tylko po to, by stwierdzić, że to albo pompa hamulcowa, albo ten tajemniczy zawór przeciwuderzeniowy/powrotny.

Wszelka pomoc będzie mile widziana.
 
#29 ·
Wciąż próbuję się dowiedzieć. Wiem tylko, że był to uszkodzony zawór zwrotny. Poprosiłem ich jednak, aby dali mi znać dokładnie, co to było.
Cała sprawa była naprawdę rozczarowująca i po prostu nie powinna tak wyglądać. To fakt, że moje małe dzieci były w samochodzie, sprawił, że walczyłem z tym bardziej niż cokolwiek innego. Wynik mógł być o wiele gorszy…
 
#31 ·
Mamy Renault Kadjar 18, benzyna i manual. Mniej niż 19 tys. mil na liczniku. W pełni serwisowany przez Renault. Właśnie zbliża się 3. przegląd i 1. przegląd techniczny. Miesiąc pozostał na gwarancji producenta.
Mieliśmy kilka problemów z czujnikami od czasu, gdy go mamy i w przeszłości był sprawdzany przez Renault, ale tak naprawdę nic nie znaleziono. Aktywne hamowanie byłoby odłączone.
W każdym razie, w ciągu ostatniego roku przejechał dosłownie około 2000 mil od czasu serwisu z powodu Covid. Byłem z rodziną kilka dni z dala od domu. Było dobrze podczas 115-milowej podróży tam. Było dobrze podczas wakacji. Około 40 mil w podróży powrotnej wyświetlacz zaczyna mówić mojemu mężowi, żeby wrzucił wyższy bieg (był już na 6.). Powiedziałem, że czy był na 4., ale na pewno nie. Kiedy jechaliśmy z prędkością 70 mil na godzinę, samochód wydawał dźwięk obrotów, jakbyś jechał automatem i zmieniał bieg. (I widziałem, jak trzymał nogę - nie jechał na sprzęgle).
W każdym razie, dotarliśmy prawie do domu, a potem, gdy chcieliśmy zjechać z autostrady i wcisnął sprzęgło, żeby zmienić bieg, sprzęgło przykleiło się do podłogi. Utknęliśmy na neutralnym biegu na autostradzie, nie było miło! Udało się kilka razy zatrzymać i uruchomić ponownie i ostatecznie udało się zwolnić sprzęgło. Wrzuciliśmy bieg i jechaliśmy dalej, ponieważ nie byliśmy daleko od domu.
4 mile od domu na głównej drodze i znowu wydaje dźwięk obrotów, gdy jest na 6. biegu. I nie, nadal na pewno nie jechaliśmy na sprzęgle. Zwolnij trochę i zmień bieg w dół, a sprzęgło znowu się zacina. Jest wciśnięte do podłogi i jesteśmy na neutralnym biegu.
Wszystko dzieje się bardzo szybko wokół nas, więc mówię do mojego męża, czy może go utrzymać w ruchu, żeby dostać się na górę, a tam jest zatoczka (mieliśmy w samochodzie noworodka i samochód pełen rzeczy). Udało się nakłonić go ze wciśniętym sprzęgłem i na neutralnym biegu około 1 mili do zatoczki. Silny zapach palącego się sprzęgła!!
Samochód został odholowany, a facet z RAC powiedział, że sprzęgło najwyraźniej się spaliło i musiał je wcisnąć z powrotem. Nie jestem zaskoczony, biorąc pod uwagę 1 milę, w której utknął, żeby dostać się do zatoczki.
W każdym razie, samochód trafił do Renault i przyjrzeli się sprzęgłu, które rzeczywiście się spaliło. Tylko mówią, że to sposób, w jaki nim jeździliśmy, a nie wada producenta i koszt 2800 funtów dla nas. Zarówno mój mąż, jak i ja jeździmy od ponad 20 lat i nigdy nie mieliśmy takiego problemu, więc nie wierzę, że to sposób, w jaki nim jeździmy, mieliśmy wiele samochodów dłużej i przy znacznie większych przebiegach.
Czy ktoś jeszcze miał z tym do czynienia lub coś podobnego, ponieważ nie ma mowy, żeby to było spowodowane tylko przez nas i bardziej niż cokolwiek innego, jeśli musimy wydać wszystkie te pieniądze na naprawę, chcemy zrozumieć, w czym naprawdę tkwi problem, aby upewnić się, że to się nie powtórzy!
(I oczywiście, jeśli możemy to dalej zbadać, to chcielibyśmy to zrobić, ponieważ wierzymy, że powinno to być objęte gwarancją!)
Współczuję ci całkowicie Renault uk całkowicie bezużyteczne, 4 i pół roku stary Kadjar z 2017 roku, 27000 mil dla mnie, dwumasowe koło zamachowe całkowicie zepsute, dla Renault, aby wymienić kompletne sprzęgło 1700 funtów, samochód bez gwarancji, ale te same części, które są montowane jako standardowe części Luk, są dostępne na eBayu za mniej niż oferta Renault znacznie mniej, w końcu zleciłem naprawę mojemu lokalnemu warsztatowi, koszt dla mnie 298 funtów nie oem, ale o jakości oem Sachs, dla czteroczęściowego sprzęgła i nieco poniżej 400 funtów za dzień pracy, oszczędzając 1000 funtów,
 
#33 ·
Luk nie są już tak dobre jak kiedyś. Miałem sprzęgło, które padło w mniej niż 50 tys. mil w naszym captur. Sachc lub Valeo są obecnie lepszej jakości. Osobiście wybrałem Valeo do sprzęgła i Sach do łożyska wyciskowego. Krótko mówiąc, skok pedału sprzęgła jest znacznie bardziej miękki i ogólnie płynniejszy. Renault bierze absolutny p.ss z ich cenami części za dopasowanie i wykończenie.
 
#36 ·
Muszę na chwilę wcielić się w adwokata diabła w kwestii kosztów robocizny u dealerów. Koszty ogólne prowadzenia głównego salonu dealerskiego są ogromne. Znam kogoś, kto ma garaż w nowoczesnym budynku przemysłowym w Loughton, Essex. Może pomieścić maksymalnie 4 samochody. Mówi mi, że jego koszty ogólne wynoszą 200 funtów dziennie. Za pojedynczy budynek przemysłowy. Prawdziwe oszustwo dotyczy części. Dealerzy Renault muszą kupować części od Renault GB, nie mogą ich dostać od gościa na Ebay. Oczywiście zarabiają 30% na wszystkim, co jest montowane. W pierwotnym poście zawsze było to wyraźnie uszkodzenie pompy hamulcowej, prawdopodobnie spowodowane brakiem aktywności.
 
#38 ·
Muszę tylko na chwilę wcielić się w adwokata diabła w kwestii opłat za robociznę u dealerów. Koszty ogólne związane z prowadzeniem głównego salonu dealerskiego są ogromne. Znam kogoś, kto ma garaż w nowoczesnym budynku przemysłowym w Loughton w hrabstwie Essex. Może pomieścić maksymalnie 4 samochody. Mówi mi, że jego koszty ogólne wynoszą 200 funtów dziennie. Za jeden budynek przemysłowy. Prawdziwe oszustwo dotyczy części. Dealerzy Renault muszą kupować części od Renault GB, nie mogą ich dostać od gościa na Ebayu. Oczywiście zarabiają 30% na wszystkim, co jest zamontowane. W pierwotnym poście zawsze było to wyraźnie uszkodzenie pompy hamulcowej, prawdopodobnie spowodowane brakiem aktywności.
Zgadzam się z mniejszymi salonami. Ale salony Renault, takie jak WR Davies, istnieją od dziesięcioleci. W tym momencie osiągnęli marżę zysku w wysokości 780 tysięcy w roku 2018. Może się to nie wydawać dużo dla firmy tak dużej jak oni. Ale to marża zysku, nie należy jej mylić z wydatkami. Mają 9 niespłaconych hipotek z ponad 30 posiadanych budynków. Zbyt dużo pobierają za robociznę i części, ponieważ płacą niewielki procent za te części, ponieważ praktycznie sprzedają samochody dla Renault, jednocześnie osiągając zysk z robocizny i części.

Ale jak wspomniałem wcześniej. Mniejsze salony, zgadzam się z Twoim stwierdzeniem. Ich koszty ogólne są znaczne, ponieważ są to głównie małe firmy rodzinne.

Firmy takie jak WR Davies również osiągają ogromne zyski ze sprzedaży używanych samochodów. Następnie oszczędzają na wszelkich częściach, które albo wyraźnie się zestarzały, albo całkowicie uległy degradacji do punktu awarii. Następnie starają się jak najlepiej wykręcić z jakiejkolwiek pracy gwarancyjnej. Jeśli muszę iść do garażu/salonu. Zawsze wolę oddać swoje pieniądze tym, którzy na to zasługują i zasługują na uznanie za pracę, którą wykonali na moim pojeździe.
 
#39 ·
Dodam tylko, że zawór zwrotny ma zapobiegać trzepotaniu lub upuszczeniu ciśnienia. Znajduje się po prawej stronie silnika, jeśli patrzysz od przodu, w pobliżu przegrody, obok osprzętu ABS. Wyjęcie akumulatora pomaga. Zawór ma dwa przewody, jeden wejściowy i jeden wyjściowy. Mój lekko przeciekał i przez 5 miesięcy wypuścił cały płyn, aż nie mogłem wrzucić biegów. Pedał w podłodze, nie wracał do góry. Renault najpierw wymieniło pompę hamulcową, potem siłownik, a teraz muszą wymienić również ten zawór. Wszystko w ramach gwarancji, to samochód z grudnia 2019 roku, więc ma 5 lat gwarancji... ale wkurzające jest oddawanie go z powrotem, Renault odmówiło jego odholowania.
 
#40 ·
Dodam tylko, że zawór zwrotny w tych modelach ma zapobiegać trzepotaniu lub upuszczaniu ciśnienia. Znajduje się po prawej stronie silnika, patrząc od przodu, w pobliżu przegrody, obok osprzętu ABS. Wyjęcie akumulatora pomaga. Zawór ma dwa przewody, jeden wejściowy i jeden wyjściowy. Mój lekko przeciekał i przez 5 miesięcy wypuścił cały płyn, aż nie mogłem włączyć biegów. Pedał w podłodze, nie wracał do góry. Renault najpierw wymieniło pompę hamulcową, potem siłownik, a teraz muszą wymienić również ten zawór. Wszystko w ramach gwarancji, to samochód z grudnia 2019 roku, więc ma 5 lat gwarancji... ale wkurzające jest ponowne oddawanie go, Renault odmówiło jego odebrania.
takie zawory są warte więcej problemów niż są warte. Są montowane w wielu markach pojazdów i często powoli przeciekają.