Independent Renault Forums banner

Awaria elektryczna Kadjar - Niebezpieczeństwo - STOP

34K views 32 replies 14 participants last post by  Gavin D  
#1 ·
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że ktoś to czyta i może rozwiązać tę zagadkę.

Mój 65 Kadjar 1.6 DCI przy 53 tys. milach wyświetla błąd na desce rozdzielczej: Awaria elektryczna - Niebezpieczeństwo - STOP; i kilka znaków, które mogą być objawami wielu problemów:
  • 'Sprawdź Stop - Start' wiadomość'
  • Ogólny P2503 (niskie napięcie układu ładowania)
  • Silnik czasami nie kręci - deska rozdzielcza wraca do "OK" - słychać klikanie z puszki bezpieczników. Odpaliłby po 5-10''
  • Napięcie akumulatora, gdy występuje błąd, wynosi <14 (około 12 V i spada), co wskazuje, że się nie ładuje. Sprawdzanie stanu akumulatora było dobre, po prostu wymagał naładowania, jak powiedzieli. Aby przyznać, że może mieć od 2 do 6 lat.
  • Tempomat nie działa, gdy występuje błąd.

Samochód jeździ dobrze, nawet gdy występuje błąd, ale myślę, że w międzyczasie rozładowuje się akumulator. Dealer żąda >£100 tylko za diagnozę i chciałbym to zaoszczędzić lub wydać na akumulator lub inną możliwą uszkodzoną część, zamiast płacić ich szaloną stawkę godzinową.

Co byście poradzili?

Wielkie dzięki 🙌
 
#2 ·
Rzeczywistość? .............. istnieje duże prawdopodobieństwo, że potrzebujesz nowej baterii i musisz ją odpowiednio skonfigurować.

Wszelkie domysły mogą być oparte na wiedzy lub doświadczeniu, ale bardzo łatwo mogą okazać się stratą czasu i pieniędzy.

Poprawnym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się we własny skaner Renault (CLIP lub Autel AP200white itp. itd.) i przy pomocy stąd przeprowadzenie pewnego śledztwa.
 
#3 ·
Wydaje się to być powszechny problem z kadjarem, co oznacza, że ​​system start-stop szwankuje i wszystkie usterki, może to być akumulator, który jest mocno eksploatowany!! A jeśli nie miał nowego od nowości, na pewno będzie potrzebował, tak myślę, ale ma LVR, jak wspomniano, może najlepiej zagłębić się w to, czy zabrałeś samochód do Kwikfit, aby poprosić o test akumulatora? To nic nie kosztuje i poproś o arkusz wyników, spróbują sprzedać Ci akumulator, ale jeśli masz zepsuty akumulator ??... może to nie rozwiązać problemu, ale gdybym był tobą ...
 
#5 ·
Cześć wszystkim,

Mam nadzieję, że ktoś to czyta i może rozwiązać tę zagadkę.

Mój 65 Kadjar 1.6 DCI przy 53 tys. milach wyświetla błąd na desce rozdzielczej: Awaria elektryczna - Niebezpieczeństwo - STOP; i kilka znaków, które mogą być objawami dość wielu problemów:

  • Komunikat "Check Stop - Start"

  • Ogólny P2503 (niskie napięcie układu ładowania)

  • Silnik czasami nie kręci - deska rozdzielcza wraca do "OK" - słychać klikanie ze skrzynki bezpieczników. Odpaliłby po 5-10''

  • Napięcie akumulatora, gdy występuje błąd, wynosi <14 (około 12 V i spada), co wskazuje, że się nie ładuje. Kontrole stanu akumulatora były dobre, po prostu wymagał naładowania, jak powiedzieli. Aby przyznać, że może mieć od 2 do 6 lat.

  • Tempomat nie działa, gdy występuje błąd.

Samochód jeździ dobrze, nawet gdy występuje błąd, ale myślę, że akumulator w międzyczasie się rozładowuje. Dealer żąda >£100 tylko za diagnozę i chciałbym to zaoszczędzić lub wydać na akumulator lub inną możliwą uszkodzoną część, niż płacić ich szaloną stawkę godzinową.

Co byście poradzili?

Wielkie dzięki 🙌
Cześć, zastanawiam się, czy kiedykolwiek odkryłeś, co było nie tak z samochodem?? Mam ten sam problem, 2 nowe akumulatory, wymieniony rozrusznik, wymieniony alternator i z powrotem do punktu wyjścia 🤦‍♂️!!!! Samochód doprowadza mnie do szału.
 
#6 ·
Cześć, zastanawiam się, czy kiedykolwiek dowiedziałeś się, co było nie tak z samochodem?? Mam ten sam problem, 2 nowe akumulatory, wymieniony rozrusznik, wymieniony alternator i znowu w punkcie wyjścia 🤦‍♂️!!!! Samochód doprowadza mnie do szału.
Problem z takim forum jak to polega na tym, że osoby z problemami będą w szczegółach ubolewać nad swoją sytuacją i zanudzać nas na śmierć osobistymi opiniami i ograniczeniami finansowymi itp. ...............

a potem, gdy zostaną przedstawione znane, rozsądne sugestie, odejdą - albo doświadczając błogości w rozwiązywaniu problemu, albo zirytowani, ponieważ nawet tutaj niewiele można zaoszczędzić pieniędzy, jeśli praca ma być wykonana w rozsądny sposób w nowoczesnym pojeździe ................... i oczywiście nigdy nie zawracają sobie głowy zgłaszaniem, aby inni członkowie z tym samym problemem mogli skorzystać z opłaconych czesnego.

Więc @Jonathansla - opisz szczegółowo swoje konkretne objawy i wszystkie kroki/pomiary rozwiązywania problemów - proszę, nie zakładaj, że wszystko wiemy - możemy jednak spróbować pomóc z rozsądnymi sugestiami opartymi na doświadczeniu, jeśli mamy wszystkie obiektywne fakty.
 
#8 ·
Tak naprawdę jest tylko jeden sposób, aby się do tego zabrać moim zdaniem - potrzebujesz samemu skaner mówiący językiem Renault i sposobu mierzenia wydajności alternatora/napięcia akumulatora podczas jazdy, aby móc rejestrować, co dokładnie się dzieje.

Czy masz mały przewód podłączony do akumulatora, który biegnie do czegoś w rodzaju skrzynki w pobliżu akumulatora (zazwyczaj ujemny zacisk akumulatora) - to coś mierzy prąd ładowania/obciążenie i często zawiera bezpiecznik, który przepala się i wyłącza system ładowania?
 
#13 ·
Powiedziałbym dziś dilerowi wprost, że to ostatnia szansa na rozwiązanie problemu, w przeciwnym razie anuluję transakcję, ponieważ nadal jest objęta gwarancją i znajdę inny pojazd
Właśnie rozmawiałem przez telefon z dealerem, który odmówił mi podstawienia samochodu zastępczego i powiedział, że zabierze samochód z powrotem i rozliczy finansowanie, żeby się mnie pozbyć 😬
 
#22 ·
Cześć, mój Kadjar miał dziś rano te same problemy. Usłyszałem trzask, który wydawał się dochodzić z skrzynki bezpieczników i ten sam błąd pojawił się na desce rozdzielczej: „Niebezpieczeństwo usterki elektrycznej”, a podgrzewana przednia szyba i tempomat na kierownicy nie działały. Czy ktoś znalazł przyczynę usterki, mam nadzieję, że to tylko bezpiecznik, gdy je sprawdzę?
 
#23 ·
Dzień dobry,

Przepraszam wszystkich za późną odpowiedź i brak aktualizacji.
Niestety mechanicy Renault nie potrafili prawidłowo zdiagnozować usterki i sprawili, że wydałem około 1 tys. euro na akumulator i alternator.
Początkowo powiązali kod błędu z uszkodzonym alternatorem po zatrzymaniu samochodu na dwa dni: najwyraźniej sprawdzili cały obwód od alternatora do akumulatora, a ich komputer sugerował, że alternator może niedoładowywać.
Niestety po wymianie alternatora na nowy usterka nadal występowała, więc zaoferowali bezpłatną ponowną diagnozę samochodu. W tym czasie usterka była inna i podejrzewali moduł regulacji napięcia lub czujnik prądu (nie wiem, czy to ta sama część).
Nie czuję się pewnie, płacąc więcej za naprawę samochodu i dowiedzenie się, co to jest, zwłaszcza z powodu braku logiki i zdrowego rozsądku, jakim kierują się główni dealerzy, jeśli chodzi o naprawy. Po prostu podążają za tym, co mówi ich komputer za 20 tys. euro, nawet jeśli nie ma to sensu w porównaniu z opisem problemu przez kierowcę i zaczynają wymieniać i pobierać opłaty za 2-3 części w procesie eliminacji (oczywiście zmuszając cię do zapłacenia za nie).
Z tych powodów nie mogę pomóc dalej, ale sugeruję, aby poinstruować zaufany warsztat, aby wykluczył potencjalne problemy od najtańszego!
Mam nadzieję, że to pomoże.
 
#24 · (Edited)
Sprawdź proszę kabel masowy między akumulatorem a punktem połączenia skrzyni biegów !! To dokładnie ten sam problem, który miałem. Wymieniłem akumulator i alternator, całkowity koszt 400 funtów, i wciąż miałem te same problemy. Oczyściłem oryginalne połączenie kablowe i zamontowałem DODATKOWY kabel masowy, koszt 5 funtów i problem ROZWIĄZANY. Sprawdź to najpierw !!!
 
#25 ·
Cześć wszystkim......szukałem na forum mojego obecnego problemu i wygląda na to, że mam to samo.

1. wystąpienie ok. 2 tygodnie temu (na wakacjach), samochód był w porządku przez cały tydzień, spakowany gotowy do powrotu do domu i samochód nie chciał odpalić. Tylko odgłos klikania, nic się nie obracało ani nie próbowało się obrócić, początkowy komunikat o błędzie brzmiał 'Błąd układu hamulcowego' - spróbowano ponownie i pojawił się inny komunikat o błędzie 'Tempomat', 'Wspinaczka pod górę' itp....

Zadzwoniłem do pomocy drogowej, uruchomił samochód za pomocą kabli rozruchowych - potwierdził, że akumulator był rozładowany. Założył swój magiczny sprzęt i potwierdził, że alternator dostarczał prąd (70 plus amperów) do akumulatora. Podejrzewał, że drzwi nie były zamknięte, światło wewnętrzne było włączone, a nawet wspomniał o baterii w pilocie....

Przejdźmy do 2 tygodni......to samo wydarzyło się ponownie, te same kody błędów, te same komunikaty i te same dźwięki podczas próby uruchomienia. Tym razem byłem w domu.

Moim pierwszym pomysłem jest wymiana akumulatora, ale to mnie uruchomi, nie jestem przekonany, że to całe rozwiązanie...

Jakieś przemyślenia?
 
#26 · (Edited)
Kiedy mój poprzedni Clio zrobił coś podobnego - brak rozruchu, losowe komunikaty - to był akumulator.

Pewnego dnia uruchomił się bez problemu i wyjechałem nim z garażu. Godzinę później nie chciał się uruchomić, więc zadzwoniliśmy po pomoc drogową - nie mógł uruchomić samochodu za pomocą kabli rozruchowych, więc wymieniono akumulator i wszystko było w porządku.

Warto sprawdzić akumulator?
 
#27 ·
Muszę sprawdzić akumulator, ale nie sądzę, żeby to był problem - jeśli akumulator miałby niskie napięcie lub się nie ładował, otrzymasz komunikat.

Na marginesie, moja partnerka ma Clio i około miesiąc temu jej Clio miało czerwone światło STOP z komunikatem o błędzie ładowania akumulatora - zawiozłem je do warsztatu i okazało się, że pasek alternatora całkowicie się zerwał....

Sprawdziłem swój, wciąż tam jest.
 
#29 ·
Mam Kadjara z 2017 roku i byłem poza krajem przez 3,5 tygodnia. Wróciłem z komunikatem "Czerwone światło stopu z błędem ładowania akumulatora". Wygląda na to, że przyczyną może być wszystko, od zużytego przewodu masowego, zużytego paska alternatora po rozładowany akumulator. Zacznę od przetestowania akumulatora w Kwik-Fit i zobaczymy co dalej. :(
 
#30 ·
Miałem ten sam problem z moim Kadjarem z 2019 roku, Renault nie potrafił tego zdiagnozować przez wiele dni i korzystał z porad Renault Frabnce, które następnie stwierdziło, że potrzebny jest nowy ECU, co kosztowało nas niecałe 2000 funtów. tydzień później znowu się zepsuł i wrócił do warsztatu, ten sam błąd. Mówią teraz, że to jakiś problem z akumulatorem. Czy nowy ecu po 6 latach jest normalny? Chcę argumentować, że to nie było potrzebne
 
#31 ·
Miałem ten sam problem z moim Kadjarem z 2019 roku, Renault nie potrafił tego zdiagnozować przez wiele dni i zasięgał porad od Renault Frabnce, którzy następnie stwierdzili, że potrzebny jest nowy ECU, który kosztował nas nieco poniżej 2 tys. funtów. tydzień później znowu się zepsuł i wrócił do warsztatu, ten sam błąd. Teraz mówią, że to jakiś problem z akumulatorem. Czy nowy ECU po 6 latach jest czymś normalnym? Chcę się spierać, że to nie było potrzebne
Hej.. czy udało ci się znaleźć przyczynę tego? Mam ten sam problem... nagle wyskakuje ten alert... wyłącz silnik i komunikat znika do następnego razu.

Zmieniłem akumulator, co nie pomogło...

Pozdrawiam
 
#32 ·
Chciałbym dołączyć do tego forum, ponieważ mój Kadjar z 69 roku ma dokładnie to samo. Zaczęło się w zeszłym roku, włączał się alarm i pojawiał się znak STOP z napisem "Ostrzeżenie o zagrożeniu elektrycznym". Mówiąc krótko... Zleciłem wymianę alternatora, to nie pomogło. Potem, pewnego razu, gdy się to zdarzyło, wezwałem pomoc drogową. Powiedział, że to czujniki akumulatora (ale akumulator ładował się dobrze) i dostarczył szczegółowy raport. Następnie umówiłem się z moim dealerem (było na gwarancji) i dostarczyłem raport, więc wymienili czujniki. Zadziałało i do niedawna nie miałem z tym żadnych problemów. W ciągu ostatnich kilku tygodni zdarzyło się to ponownie cztery razy, ale za każdym razem był to naprawdę upalny dzień i zapalała się kontrolka akumulatora. Za każdym razem zatrzymuję samochód i to znika, a potem jadę dalej (nie idealnie, jeśli jestem na autostradzie!). Zastanawiam się, czy bardzo upalna pogoda, której doświadczamy, wpływa teraz na akumulator i czujniki?
 
#33 ·
Cześć, Dokładnie ten sam problem z moim Kadjarem z 2016 roku w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Pomoc drogowa przyjechała dzisiaj ponownie, ponieważ nie chciał odpalić - tylko odgłos klikania i wczoraj "Awaria elektryczna - niebezpieczeństwo!". Test wykazał rozsądne napięcie akumulatora i ładowanie alternatora ok. Inżynier powiedział mi, że wie o innych Kadjarach z tym samym problemem, podobno tylko 1.6, gdzie problem został zidentyfikowany jako wadliwa płyta uziemiająca. Zaproponował to samo rozwiązanie, co w poście #24 powyżej od Andy'ego - dodatkowy przewód uziemiający. Zamierzam go zdobyć jak najszybciej.