Independent Renault Forums banner

Kangoo 1.5 dci z własnym umysłem!

Tags
dci kangoo mind
9.2K views 5 replies 2 participants last post by  antmax7  
#1 ·
No dobrze, mam Kangoo 1.5dci z 2002 roku.
Mam kod błędu, który ciągle się zmienia!
Najpierw było "zwarcie czujnika temperatury wody do masy". Sprawdziłem całą wiązkę przewodów, och, co za zabawa!
Zamówiłem nowy czujnik, o którym powiedziano mi, że nazywa się czujnikiem temperatury płynu chłodzącego, a nie czujnikiem temperatury wody? Czy to prawda???
Zmieniłem to i kod zmienił się na "zwarcie czujnika temperatury powietrza do masy", więc sprawdziłem oba czujniki temperatury powietrza, pierwszy tuż za obudową filtra powietrza był ładny i czysty, drugi za turbosprężarką był pokryty olejem, nawet wewnątrz złącza, więc założyłem dziś nowy i proszę, cholerny van zmienił zdanie, wrócił do "zwarcie czujnika temperatury wody do masy"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Czy ktoś może rzucić trochę światła na tę sytuację, ponieważ czuję się, jakbym miał :crazy:.
 
#3 ·
Czytnik kodów, który mam, to Autel, kosztujący około 200 funtów.
I robi prawie wszystko, czego potrzebujesz, w większości marek,
kod wyświetlany dla czujnika temperatury wody to DF002 .
To, czy ma to jakieś znaczenie, czy nie, to inna sprawa, ponieważ wyświetla w tekście, w czym problem, co wpisałem w moim pierwszym poście.
Ten samochód doprowadza mnie do szału!
Czy ktoś ma pomysł, gdzie znajduje się ten inny czujnik????
 
#4 ·
Zgodnie z książką słów moich kolegów, kod DF002 to czujnik temperatury powietrza.

Jego wartości rezystancji elektrycznej powinny wynosić:-

41255 Ω < Ω < 47492 Ω przy -40°C
14260 Ω < Ω < 16022 Ω przy -20°C
5497 Ω < Ω < 6050 Ω przy 0°C
2353 Ω < Ω < 2544 Ω przy 20°C
1114 Ω < Ω < 1186 Ω przy 40°C
568,9 Ω < Ω < 597,4 Ω przy 60°C
310 Ω < Ω < 321,6 Ω przy 80°C
180,4 Ω < Ω < 185,1 Ω przy 100°C

Również w niektórych modelach czujnik temperatury powietrza jest wbudowany w przepływomierz powietrza (MAF).
 
#5 ·
Jak już mówiłem, wymieniłem jeden z czujników temperatury powietrza, są dwa w tym silniku. Jak mówiłem w moim pierwszym poście, wymieniłem go i kod wrócił do czujnika temperatury wody.
1.5dci nie ma przepływomierza powietrza, ma czujnik MAP.
Dlatego przyszedłem tutaj po lepsze pomysły, zanim wydam na vana więcej, niż za niego zapłaciłem!!!!
Dlaczego kod się zmienił?????????
Zaczęło się od czujnika temperatury wody, powiedziano mi, że jest znany jako czujnik temperatury płynu chłodzącego, więc go wymieniłem, kod zmienił się wtedy na czujnik temperatury powietrza, więc wymieniłem uszkodzony i wrócił do czujnika temperatury wody??????????
Dlaczego się zmienia??????
Proszę o pomoc!!!!
 
#6 ·
Dobrze, mam teraz nowy problem, mój van ma sporadyczny problem, głównie na zimno.
Najlepszym sposobem, aby to opisać, jest to, że wygląda to jak poślizg sprzęgła na obrotach/prędkościomierzu, ale dzieje się to między 2200-3000 obr./min. Jednak jadąc 60 mil na godzinę pod górę, mogę wcisnąć pedał gazu w podłogę i nie ma żadnego poślizgu?
Sprzęgło nie pachnie i w ogóle nie ślizga się na starcie na wzniesieniu.
Czy uważacie, że może to być problem z elektroniczną przepustnicą w moim vanie???
Mam nadzieję, że tym razem dostanę trochę pomocy i trochę więcej informacji??? :mechanic: