Independent Renault Forums banner

Laguna MK2 bestuurdersvleugelspiegel

2.6K views 4 replies 4 participants last post by  deadaselvis  
#1 ·
Hallo allemaal!! Ik heb een beetje advies nodig.
Een oude zak reed vandaag langs de middenlijnen en zwenkte in mijn auto en knipte mijn buitenspiegel. Ze stopte de oude heks niet. Hoe dan ook, mijn hoes vloog eraf en het glas versplinterde.
Ik heb een Mk2 Laguna initaile Sport Tourer.
Kan iemand mij alstublieft advies geven over hoe ik het gebroken glas eruit kan halen? Ik heb in een andere post gezien dat je het glas misschien met een beetje kracht eraf kunt wrikken en dan het nieuwe glas erop kunt duwen?
Ik wil de spiegel niet erger maken, dus alle hulp wordt gewaardeerd!
Ik heb gemerkt dat het glas een laag vloeistof erachter had (ik neem aan anti-glare). Moet ik ook voorzichtig zijn met de elektra, want voor een spiegel is hij behoorlijk technisch geavanceerd (zoals een sci-fi robotspiegel). Ze klappen in, worden verwarmd enzovoort.....

Kan iemand mij ook adviseren waar ik een nieuwe kan kopen? Hopelijk niet te duur.

Het lukte me om me om te draaien en de hoes te vinden. Hij was ook niet geplet door een kleine kans op een wonder.

Ik ben op zoek naar de oude heks!! Ik weet nog in welke auto ze reed!!!!! tut tut tut!

#4 ·
Ik heb een Mk2 Laguna initaile Sport Tourer.
Kan iemand mij alstublieft uitleg geven over hoe ik het gebroken glas eruit kan halen? Ik heb gemerkt dat het glas een laag vloeistof erachter had (vermoedelijk anti-reflectie). Moet ik ook voorzichtig zijn met de elektra, want voor een spiegel is hij behoorlijk technisch geavanceerd (zoals een sciencefiction-robotspiegel). Ze klappen in, zijn verwarmd enzovoort...

Kan iemand mij ook adviseren waar ik een nieuwe kan kopen? Hopelijk niet te duur.
Toen ik mijn gebroken spiegelglas verving, herinner ik me dat het bevestigd was aan een plastic achterplaat die op het motormechanisme klikt. Deze achterplaat kwam er als één geheel uit en er was een connector voor het verwarmingselement. Heeft uw spiegelglas een blauwe tint? Zo ja, dan heb ik een bnib origineel o/s spiegelglas beschikbaar.

#5 ·
Sorry voor de lange vertraging. Ik heb in principe een goedkope blauwe tint gekocht van eBay voor £10 denk ik? Het werkt prima!

Een klein advies voor degenen die in de toekomst de hunne zouden kunnen vervangen.

Ik dacht dat mijn laguna initaile zo was in het Haynes-boek, maar dat is het niet. Om de spiegel eraf te halen, moet je eerst het plastic achter de spiegel eraf trekken/draaien. Dit hendelstuk zit op de zwarte plastic achterkant en bevindt zich precies in het midden van de spiegel. Als je de spiegel naar beneden naar de vloer richt, moet er genoeg ruimte zijn om dit plastic hendelding te zien. Dan komt de spiegel er gemakkelijk af.

Ik had hem bijna in stukken gebroken door hem eraf te proberen te trekken, dus wees voorzichtig!

Ik hoop dat dit helpt?