Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 48 Posts
Het probleem met Ford was dat de wielen er niet op zaten en het rempedaal werd ingedrukt. Het ontwerp van de remklauw zorgde ervoor dat de remblokken in een hoek vastzaten, en toen het wiel er weer op werd gezet, kromde de schijf...
Het zit ver weg in mijn geheugen. Heb er zelf nooit een gereden. Herinner me iets over oververhitting en kromtrekken.
Goed om het juiste woord nu te weten: schijf kromgetrokken.. Ik zou zeggen 'schudden na gebruik' of zoiets.
Dit woord heb ik niet op school geleerd.

Maar hoe dan ook: op de Megane4 zou het een verschil moeten maken als je 'het beste wat er is' hebt gekocht (??)
Ik zou overwegen om de geboorde, geventileerde Brembo's te kopen, gewoon omdat ze er erg mooi uitzien.
Ik weet niet of ze veel langer zouden meegaan. Het merk heeft een goede reputatie en het is geen goedkope rommel voor zover ik weet.

Mijn zoektocht naar Meg4-schijven leverde ongeveer 45 verschillende op in één online shop, prijzen vanaf 16 pond voor de voorkant, 46 pond voor de achterkant. Goedkoper dan ik had verwacht. Ook tegenwoordig veel keuze.

Attachments

Moderne remblokken zijn veel schurender dan oudere, die asbest bevatten. Ze zullen dus meer schijven verslijten dan bijvoorbeeld een oude Tina in de jaren 70. Toen dachten we er nooit aan om schijven te vervangen, tenzij we de remmen opwaardeerden.
Moderne remmen, kwaliteit telt en het is heel waar dat je krijgt waar je voor betaalt.
Het is gemakkelijk om goedkope remblokken en -schijven te krijgen, maar hoe goed ze werken en hoe lang ze meegaan, is een andere vraag.
Geperforeerde schijven helpen als schijven oververhit raken, maar je vermindert het wrijvingsoppervlak, dus bevordert slijtage en vermindert de remkracht. Dit laatste wordt mogelijk gecompenseerd door koelere schijven, maar bij normaal rijden ben ik geneigd te denken dat ze meer een gimmick zijn dan een noodzaak. Iets om mee te pronken tegenover je vrienden.
Wat het antwoord is op de Meg 4, weet ik niet, maar eerlijk gezegd, 20K op een set achterwielen is walgelijk.

Een opmerking over het gebruik van remmen, voor wat het waard is.
Maandag kwam ik na het donker terug van de M54.
Redelijk typisch spitsuurverkeer, file met twee rijstroken van 60 mph.
Over het grootste deel van 10 mijl kon ik een Range Rover zien proberen zich langs de buitenste rijstrook te wurmen. Om de paar minuten, zelfs seconden, een flits van remlichten toen hij vertraagde. In dezelfde periode denk ik dat ik mijn remmen geen enkele keer heb aangeraakt, gewoon een redelijke afstand tot de auto voor me heb en het gaspedaal gebruik om te handhaven.
Ik wed dat mijn remmen veel langer meegaan dan die van hem.

Heb nog nooit schijven gekocht in mijn leven, dus ik heb geen ervaring met deze. Een geperforeerde Brembo kost bijna het dubbele van een normale Brembo, dus ik zou die waarde nooit terugkrijgen. Je hebt gelijk, papa. Ik neem aan dat ze hetzelfde kwaliteitsstaal zouden gebruiken voor beide soorten. Over goedkope dingen: Ik zag op dezelfde website een set blokken voor 9 pond.. Bosch zou 2 of 3 keer meer kosten, maar ik zou de laatste optie verkiezen. :laugh:

Fit lots, een van de leden hier, heeft naar mijn weten de afgelopen paar jaar twee sets achterremblokken gehad. Ik heb onlangs voorremschijven en -blokken op zijn auto gemonteerd. Dus in minder dan 3 jaar, 2 sets schijven en blokken voor, een set schijven en twee sets blokken achter. 1e set rondom originele onderdelen (en arbeid, maar hij kreeg een deal)
De eerste set die hij liet monteren, ging niet langer mee, en hij is geen harde remmer.

Zijn voorste schijven waren zwaar beschadigd en met zijn APK die niet veel later dan mijn andere werkzaamheden verschuldigd was, nam hij een beslissing en verving ze. (Hij was in het buitenland, wat kon hij doen, LOL)
De APK-wetgeving voor remmen hier lijkt hoog in vergelijking met wat ik hier hoor, zonder dat ik het zeg.
Maar bekraste schijven lijken voor te komen bij de meeste storingen die ik tegenkom, en veel van mijn klanten gebruiken garages voor APK in de hele stad
(P.S. Hij spreekt nog steeds met me.)

Ik schrijf het toe aan het feit dat er geen asbest meer in de blokken zit en dat het materiaal dat ze gebruiken, hoewel beter voor het remmen, een harder materiaal is, omdat het nog steeds enorm veel warmte moet absorberen.
Maar kan er mijlenver naast zitten, en het materiaal is eigenlijk gewoon sh1t :wink2: :grin2:

Eén ding dat ik over remmen kan zeggen, is dat je geen eBay-rotoren en -remblokken zonder naam moet gebruiken. Sommige zijn goedkope kopieën met zeer slechte remtijden. Ik houd me aan de door de fabrikant geleverde remhardware en Brembo voor de aftermarket! TRW is ook goed, voor zover ik heb gezien.

Als ze er zo uitzien, ... dan bent u een beetje achter met het onderhoud.

Attachments

Even serieus, wauw...... die zijn slecht! Die aan de rechterkant lijkt wel een beetje gephotoshopt, vind ik.

Aangezien de techneuten hier denken dat het materiaal in remblokken, zonder asbest, nu harder is (misschien efficiënter remmen maar slechter voor de levensduur)
En aangezien het bekend is dat een van de oorzaken van vroege schijfslijtage de verkeerde combinatie van blokken en schijven is...
Zou het geen goed idee zijn om aftermarket exemplaren te kopen van een betrouwbaar merk (zowel schijven als blokken van hetzelfde merk), zoals Brembo, Bosch of TRW...
Misschien zelfs hun klantenservice vragen welke onderdelen er beschikbaar zijn in een zeker compatibele combinatie (vooral over de levensduur).
Zelfs het goed lezen van de specificaties voorkomt vaak een verkeerde keuze.
Als er geen specifiek ontwerpprobleem is, is de kans groot dat dit een beter resultaat oplevert.
Ik zou het kunnen proberen om een paar bedrijven te vragen wat ze aanbevelen voor Megane IV of zelfs Clio..
Als ik erover nadenk, ... Renault-fabriek zou mogelijk niet-matchende sets hebben gekocht (misschien onbewust) en daardoor problemen veroorzaken met OEM-geïnstalleerde remmen. Misschien hadden ze gewoon een goede deal voor schijf A en blokken B.... en het was een slechte combinatie.
Onze: die kerel op het forum had een Megane of Clio?
Ik hoorde van een Renault-monteur dat vooral de kleine rembloktypes op Clio IV een vrij slechte levensduur hebben.
Hij heeft de Meg IV nog niet opgemerkt, maar ze worden hier vaak in benzine verkocht en aan mensen met een lage kilometerstand per jaar*.... Dus misschien een beetje te vroeg om hier iets te zeggen.
*De reden is dat een Meg4 diesel hier altijd >2000 pond meer heeft gekost voor hetzelfde uitrustingsniveau, benzine wordt gepromoot door de overheid en dieselauto's zwaar belast, algemene angst om in slechte omstandigheden te komen met een dieselbelasting en voor DPF-problemen bij kleine ritten. Dan ook: De megane is hier niet meer zo populair in de zakelijke markt en gaat minder voor leasing (de kosten zijn hoger).

We proberen een bijpassend paar te kopen, schijven en remblokken van dezelfde fabrikant..
Maar dan komen we Mint*x tegen, deze vreten remblokken, en het stof dat ze produceren, dan klaagt de klant..
Dan hebben we Del*hi en dit zijn harde remblokken, de klant klaagt dan dat de remmen te scherp zijn, terwijl in werkelijkheid de voorwielophanging versleten is en schokdempers en veren nodig heeft..

We moeten dus proberen uit te zoeken wat in het beste belang van de klant is..
Niet zo eenvoudig als het lijkt..

Dus mota*uip lijkt het meestal van mij te winnen.. aangezien deze niet te hard zijn, niet veel stof produceren en klanten tevreden zijn met de prijs

Veel merken zijn er, maar denk niet dat er een type is dat voorkomt dat de achterremmen slijten met dit elektrische remsysteem waar/wanneer het is gemonteerd..

Nogmaals, dit is mijn mening

Niets meer dan dat

Ik ben al een paar jaar niet meer in een echte garage geweest, maar een tijdje geleden merkte ik dat sommige dealerblokken op Volvo's en BMW's erg snel versleten. Ik schreef het toe aan het feit dat ze erg zachte blokken gebruikten om de remklauwen meer te laten bewegen en minder problemen met corrosie te hebben. Het punt is dat ze de schijven niet veel sleten en uit wat de onze zegt, lijkt het erop dat de schijven worden opgevreten. Ik heb aan verschillende Scenics met de elektrische handrem gewerkt en vind het moeilijk te begrijpen waarom de nieuwere versie meer verbruikt. Een parkeerrem veroorzaakt normaal gesproken geen slijtage van de remblokken. Zeg je dat de achterste remklauwen een grotere diameter zuigers hebben dan voorheen en dat de rembalans is veranderd?

Het is hoe ze door de motoren worden aangepast.

Rem schijven worden heet en zetten uit, met een handmatige handrem, je trekt aan en het enige wat er echt kan gebeuren is dat de remkabel knapt.
Maar omdat het een kabel is, is er een bepaalde hoeveelheid vrije slag die de eigenaar/bestuurder kan controleren, hoe meer je de handrem aantrekt, hoe harder de remklauwzuiger op de remblok drukt. Maar als de auto nog steeds beweegt, trek dan iets meer.

Maar bij een elektrische, moeten ze rekening houden met het afkoelen en krimpen van de remschijf, en de motor vergrendelt de remblok met overmatige kracht op de schijf, zodat wanneer de schijf afkoelt, de handrem nog steeds functioneert.
Maar wanneer de motoren worden losgelaten, "plakt" een bepaalde hoeveelheid van de voering, waardoor deze micro laag wordt afgesleten elke keer dat het pedaal wordt aangeraakt...
Gebruik deze formule nu over een periode van 20.000 mijl, het duurt niet lang voordat er nieuwe remblokken en schijven nodig zijn...

Ik hoop dat dit het een beetje uitlegt.

Van het oppervlak van de remblok,

Waar komt deze voering vandaan?
Padvoering.

Ik ben niet overtuigd van de uitleg (sorry Ourkid)

Op de Scenic 2 werd de kracht uitgeoefend ten opzichte van de helling, op een heuvel kon je de EPB hard horen werken.
Kan niet zien dat de piggy backs anders zijn.
Ja, de kracht zal zodanig zijn dat rekening wordt gehouden met de samentrekking van de schijf (was het de oude Citroën BX die berucht was om weg te rollen als de remmen afkoelden?) maar zelfs rekening houdend met de veerkracht in de kabels zouden/moesten de krachten vergelijkbaar zijn geweest.
Wat anders kan zijn, is dat de intrekking motorisch wordt aangedreven en beperkt is. Zo niet genoeg, zou wrijving en slijtage bevorderen.
Waarom zou het niet genoeg zijn?
Waarschijnlijk zodat de achterremmen geen "vertraging" hebben, versleten handremverstelling is een van de belangrijkste oorzaken van overmatige voetremweg.

Veel anders Pete,..
Geen kabels gebruikt, hoeft niet te compenseren voor kabelrek,..

We proberen een bijpassend paar te kopen, schijven en remblokken van dezelfde fabrikant... Dus we moeten proberen uit te zoeken wat in het beste belang van de klant is... Niet zo eenvoudig als het lijkt... Veel merken zijn er, maar ik denk niet dat er een type is dat voorkomt dat de achterremmen slijten met dit elektrische remsysteem waar/wanneer het is gemonteerd... Nogmaals, dit is mijn standpunt. Niets meer dan dat
Ik had de indruk, die vele jaren geleden voornamelijk ontstond, dat als je een gemiddelde dealer of dealer monteur zou vragen naar het merk van je nieuwe remmen, ze zouden antwoorden: het kwam uit een gele doos en de naam erop was Renault. Vooral Toyota zou zeer uitzonderlijk overstappen op een ander merk voor dingen zoals dynamo's (gereviseerd) en dat zou het dan geweest zijn. Ik denk dat ze het daar als heiligschennis zagen om geen merkdozen in hun opslag te hebben. Ik geloof dat de tijden veranderen, het ene merk is niet hetzelfde als het andere, de ene dealer is anders dan de andere en dat geldt ook voor monteurs. Het is fijn om te horen dat je probeert de klant de beste waar voor zijn geld te geven. Ik heb nooit voor een dealer gewerkt. Ik ken de binnenkant van het verhaal niet. Elektrisch: Het lijkt erop dat de problemen uit het verleden met het bevriezen en vastplakken van de remblokken, die helemaal niet loskomen, ook verdwenen zijn. Het is ook een van die dingen waar de wegenwacht voor naar de mensen thuis moet komen. Als ze niet weg kunnen rijden. Elektrische handrem en dergelijke was een optie op mijn auto die Renault Duitsland koos om als extra op mijn auto te krijgen. Het feit dat ik de hoeveelheid kracht niet kan bepalen, maakt dat ik meer van een handmatige handrem houd. Eerlijk gezegd, ik heb nog steeds het probleem dat de motor afslaat als ik op een kleine helling wegrij en de auto beslist dat hij me moet helpen met de automatische handrem en hij komt niet soepel genoeg los. Ik draai nooit naar 2000 tpm om weg te rijden... maar moet dat wel doen als dit systeem in werking treedt. Ik heb het nog niet als een stap voorwaarts geaccepteerd. Ik hoor meer slijtage aan de remmen op deze manier. Het automatische systeem grijpt sterk in en komt niet volledig los in een fractie van een seconde zoals ik zelf zou doen met een normale handrem, maar het doet het heel langzaam. Het resultaat is dat de remblokken op deze manier van hun oppervlak worden gewreven als ik wegrij.

Veel anders Pete,, ..
Geen kabels gebruikt, hoeft niet te compenseren voor kabelrek,..
Ik weet het niet, kan alleen maar gissen naar redenen voor overmatige slijtage. Kan me gewoon geen statische toepassing voorstellen die slijtage veroorzaakt?

Ik weet wel dat ik al meer dan 40 jaar met handmatige handremmen in motoren heb gereden en er nooit problemen mee heb gehad, behalve normale afstelling en af en toe een kabelvervanging
Met mijn Scenic raakte ik vrij snel gewend aan de EPB en had ik weinig klachten over de werking ervan, de bedieningspositie was waardeloos voor wanneer ik hem handmatig wilde bedienen, maar dat was het dan ook.
Voor mij komt het grootste probleem wanneer ze kapot gaan en de kosten/tijd om te repareren, als we extra slijtage aan de remblokken/schijven toevoegen, is het een gadget waar ik prima zonder kan leven.

Ik las ergens dat de slijtage met EPB werd veroorzaakt door weg te rijden met de EPB nog aan, waardoor deze pas losliet wanneer de beweging de remmen dwong om te openen.
Op mijn Lag II met EPB (kabelbediend) controleer ik eerst de koppeling en het gaspedaal tot de EPB loslaat en pas dan rijd ik weg...

Ik, als de sceptische persoon die ik ben, denk dat het een andere manier is waarop fabrikanten meer geld uit de klant kunnen persen..

Heb geen cashcow na 2014 dan Pete, gemonteerd op deze,..
Ik, als sceptisch persoon, denk dat het weer een manier is waarop fabrikanten meer geld uit de klant kunnen persen..
Kruis die maar van mijn lijst:frown2:
Is dit hetzelfde systeem als Kadjar (of misschien Koala)?
Dezelfde schijf/trommel hybride maar kabelbox EPB?

Ik ben niet zo sceptisch, maar zie veel van deze dingen als gimmicks om auto's te verkopen.
Sommige dingen zoals elektrische ramen, airco, fatsoenlijke radio's zijn een must geworden.
Veiligheid zoals ABS en tractiecontrole ga ik niet tegenargumenteren.
Maar EPB, hill start assist, cruise control, media centers, lane guidance, radar gestuurde remmen.... WTF hebben we die voor nodig?
TPS en oliepeilsensoren? Controleer je verdomde niveaus, vertrouw niet op gadgets.
Iedereen die ze nodig heeft, zou moeten leren autorijden of een chauffeur moeten nemen!
Een man op een ander forum klaagde dat toen hij langs een afrit reed met een lagere limiet dan de rijbaan waarop hij reed, de camera's van de auto de borden oppikten en voor hem remden!!! Dat gaat uit als het ooit in mijn auto komt!

21 - 40 of 48 Posts