Op een dag tijdens het rijden had ik het moersleutel- en motorlampje aan. Ik kocht een lezer en die toonde een P0101... de code verwijderd en hij kwam terug toen ik accelereerde. Wat me irriteert is dat het een keer ongeveer 5 maanden duurde voordat het terugkwam... maar nu komt het bijna als je accelereert.
Mijn roetfilter moest ongeveer 15.000 mijl geleden gereinigd worden en ik heb hem ook naar de code laten kijken, ik herinner me dat hij naar de EGR keek en zei dat het schoon/in orde was, en hij kon de oorzaak van het probleem niet vinden. Met betrekking tot brandstoflekken weet ik het niet zeker, de auto is in deze tijd door 2 APK's gekomen en heeft 2 onderhoudsbeurten gehad en ze hadden geen lekken opgemerkt.
Met mijn MAF aangesloten rijdt de auto prima, alleen af en toe een schok bij het accelereren...
Hopelijk is dit genoeg info....
Bedankt
Hoi ShaneMegane17.
Ik vraag me af of je dit ooit hebt opgelost, ik heb een Megane 2011 1.5dci en ik heb ook hetzelfde probleem gehad, alleen is het onlangs veel erger geworden, de mijne lijkt vermogen te verliezen als hij 2500 toeren bereikt, alsof hij echt onrustig begint te worden, en het vermogensverlies is bijna direct. Ik ben ook naar een garage geweest en ze konden het probleem niet vinden.
Toen het begon, duurde het 4 maanden voordat het gebeurde en ik moet het voor mijn werk gebruiken, dus ik heb er niet echt de tijd voor gehad om het te laten doen, nu is het de laatste paar weken constant zo.
Ik krijg een "controleer anti-vervuilingssysteem" en "controleer injectoren" lampjes aan, maar ze blijven niet branden, maar het vermogensverlies is nu constant, alles na 2-3000 toeren en hij verliest gewoon al het vermogen en begint te schokken.
Alle hulp zou zeer gewaardeerd worden.
Bedankt.