Independent Renault Forums banner

P0101 - Zakres/wydajność obwodu przepływu powietrza masowego lub objętościowego

38K views 9 replies 5 participants last post by  Charlie.D  
#1 ·
Cześć,
Mam ten kod błędu. Wymieniłem przepływomierz powietrza i to chyba nie jest problem, co jeszcze to może być? Dzięki wam.
 
#3 ·
Cześć,
Czy możesz podać referencję? Ponieważ cała literatura, którą czytałem online, stwierdza, że jest to problem związany z MAF, ani razu nie wspomniano o turbosprężarce. Ponadto, gdy odłączam mój MAF, mój samochód działa całkiem dobrze. Jestem zdezorientowany, co reprezentują te kody P0, wydaje się, że prowadzą do wszelkiego rodzaju problemów...
 
#5 ·
Renault używa innego protokołu w swoich ECU, ale Twój kod błędu jest ogólny i nie zawsze dokładnie tłumaczy się na porównywalny kod błędu Renault. W efekcie kod ogólny może być mylący.

Po odłączeniu przepływomierza powietrza (MAF) ECU przechodzi w tryb domyślny (inny niż tryb awaryjny), w którym ECU ignoruje wiele czujników i działa na standardowych parametrach. Niekoniecznie oznacza to, że sam przepływomierz jest uszkodzony. Straciłem rachubę liczby czujników MAF, które zostały niepotrzebnie wymienione z powodu mylących lub źle zinterpretowanych ogólnych kodów błędów.

Jeśli wiedzielibyśmy, jak silnik działa lub nie działa poprawnie, może to pomóc zawęzić możliwą usterkę.
 
#6 ·
Cześć,
dzięki za twoją opinię, to co mówisz ma sens!
Czy jazda moim samochodem z odłączonym MAF jest ryzykowna?

Nie mam pojęcia, od czego zacząć, próbując znaleźć problem.
Czy masz jakieś obszary, które polecasz sprawdzić, które wydają się być dominującym problemem związanym z tym kodem w Megane?
Bardzo dziękuję,
Shane.
 
#7 ·
Trochę więcej historii by pomogło.

Dlaczego w ogóle zleciłeś odczyt kodów błędów?
Czy na desce rozdzielczej świeciły się jakieś kontrolki ostrzegawcze?
Czy osiągi silnika uległy pogorszeniu?

Rozumiem, że sprawdziłeś zawór EGR, sprawdziłeś, czy nie ma wycieków wlotowych lub paliwowych itp.
 
#8 ·
Pewnego dnia jechałem samochodem i miałem zapaloną kontrolkę klucza i silnika. Kupiłem czytnik i pokazał P0101... usunąłem kod i wrócił po przyspieszeniu. Denerwuje mnie to, że raz wytrzymał około 5 miesięcy zanim znowu się zapalił... ale teraz prawie się zapala, gdy przyspieszasz.

Mój dpf wymagał czyszczenia około 15 tysięcy mil temu i kazałem mu również sprawdzić kod, pamiętam, że patrzył na EGR i mówił, że jest czysty/w porządku i nie mógł znaleźć przyczyny problemu. Jeśli chodzi o wycieki paliwa, nie jestem do końca pewien, samochód przeszedł 2 przeglądy techniczne i miał 2 serwisy w tym czasie i nie wykryli wycieków.

Z podłączonym MAF samochód jedzie dobrze, tylko czasami szarpie podczas przyspieszania...

Mam nadzieję, że to wystarczająco dużo informacji...

Pozdrawiam
 
#9 ·
Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka klucza i silnika. Kupiłem czytnik i pokazał P0101... usunąłem kod i wrócił po przyspieszeniu. To, co mnie denerwuje, to fakt, że raz minęło około 5 miesięcy, zanim wrócił... ale teraz prawie się zapala, gdy przyspieszasz.

Mój filtr cząstek stałych wymagał czyszczenia około 15 tys. mil temu i kazałem mu również sprawdzić kod, pamiętam, że patrzył na EGR i mówił, że jest czysty/w porządku i nie mógł znaleźć przyczyny problemu. Jeśli chodzi o wycieki paliwa, nie jestem do końca pewien, samochód przeszedł 2 przeglądy techniczne i miał 2 przeglądy w tym czasie i nie wykryto żadnych wycieków.

Z podłączonym MAF samochód jeździ dobrze, tylko czasami szarpie podczas przyspieszania...
Mam nadzieję, że to wystarczająca ilość informacji....
Pozdrawiam
Cześć ShaneMegane17.

Zastanawiam się tylko, czy kiedykolwiek to naprawiłeś, mam Megane 2011 1.5dci i ja również miałem ten sam problem, tylko że ostatnio znacznie się pogorszył, mój wydaje się tracić moc, gdy osiąga 2500 obrotów, jakby naprawdę zaczynał się trząść, a utrata mocy jest prawie natychmiastowa. Ja również byłem w warsztacie i nie mogli znaleźć przyczyny problemu.
Kiedy się zaczęło, trwało to 4 miesiące, zanim się pojawiło i muszę tego używać do pracy, więc tak naprawdę nie miałem czasu, żeby to zrobić, teraz jest tak przez ostatnie kilka tygodni.
Dostaję kontrolki "sprawdź system antyzanieczyszczeń" i "sprawdź wtryskiwacze", ale nie pozostają włączone, ale utrata mocy jest teraz stała, wszystko po 2-3000 obrotów i po prostu traci całą moc i zaczyna szarpać.
Wszelka pomoc byłaby bardzo mile widziana.

Dzięki.