Hallo, zoals je zei, is het waarschijnlijk een van de sensoren. Het beste is om naar een goede, onafhankelijke garage te gaan en de fout te laten uitlezen. Dan weet je welke het is en dan kun je hem gewoon vervangen. Klaar!! Ik hoop dat dit helpt Donald.
Bedankt voor het advies; je antwoord kwam nadat ik op pad was gegaan om te kijken!
Ik heb eerst het voorwiel aan de bestuurderskant eraf gehaald om even te kijken. Toen het eraf was, ontdekte ik dat de draad van de slijtagesensor van de remblokken was gebroken. Ik weet dat dit er niets mee te maken heeft, maar waarom heb ik geen waarschuwingslampje voor de remmen?
Hoe dan ook, ik kon de sensor niet verwijderen, 4,5 mm inbussleutel en ik heb alleen 4 en 5 in mijn set, dus ik heb alleen het getande wiel schoongemaakt en de sensorconnector gecontroleerd - leek in orde.
Terwijl ik daar was, bedacht ik me dat ze bij de APK, 6 dagen geleden, hadden gemeld dat ze de aandrijfasmanchet aan de passagierskant opnieuw moesten vastzetten. Ik haalde dat wiel eraf en wat vond ik? Vet over het hele getande wiel! Bij nadere inspectie bleek dat de manchetclip eraf was gekomen en zich in feite op het getande wiel bevond, waardoor de sensor geen rotatie kon zien!
Alles schoongemaakt, opnieuw ingevet, de clip opnieuw vastgezet, en tot nu toe gaat het goed. Het lijkt erop dat deze clip de sensor niet heeft beschadigd - phew!