Nou, wat kan ik zeggen....................
Na maanden van bizarre capriolen, bezoeken aan de dealers, veel geld uitgegeven bij leugenachtige dealers die je gewoon willen oplichten omdat de clip test hen vertelt onderdelen te vervangen die eigenlijk niet defect of kapot zijn
IK HEB SUCCES
Mijn auto rijdt nu als een droom zoals het hoort zonder gemurmel gewoon perfect,
En het lag allemaal aan gecorrodeerde vuile pinnen op de belangrijkste ECU en de kabelboom sockets op de ECU zo simpel is het
Ik heb betaald voor een nieuw gasklephuis dat niet nodig was, 3 bezoeken aan de dealers en er werd mij verteld dat ze de bedrading volledig twee keer hadden gecontroleerd.............. pure onzin anders zou dat zeker zijn opgemerkt
De dealers vervangen alleen onderdelen de clip test of ECU vertelt hen dat ik een lange lijst had van verschillende dingen maar het was allemaal vals er was helemaal niets mis met de onderdelen alleen dat de slechte verbindingen ervoor hadden gezorgd dat de weerstandswaarden de pan uit rezen.
Nu is mij door een betrouwbare bron verteld dat wanneer ze voor het eerst in elkaar worden gezet in de fabriek ze een anti-corrosie gel op de stekkers en contacten spuiten om corrosie of waterindringing te voorkomen na een paar jaar stolt deze gel keihard en dan verliest het zijn eigenschappen en zie daar je krijgt corrosie en slechte contacten op de stekkers en pinnen op de ECU onder de accubak :steam: :steam:
Het heeft mijn onafhankelijke garage die veel diagnoseapparatuur heeft een week gekost om mijn auto met een fijntandige kabelboom te doorlopen en met de antwoorden te komen het is geweldig.......... Waarom konden de DEALERS dit niet doen het is gewoon niet goed
Denk hieraan als ik terug was gegaan naar de renault dealers wilden ze de bobines de brandstofinjectie ECU en dan de belangrijkste ECU vervangen dat is wat ze me vertelden dat er vervangen moest worden pure onzin ongelooflijk
Ik ben gewoon zo blij dat het is opgelost het is een lange 6 maanden geweest
Natuurlijk zou de andere uitkomst zijn geweest dat als de stekkers en pinnen te erg gecorrodeerd waren geweest dan een nieuwe kabelboom en eventueel ECU nodig zouden zijn geweest maar ik kan niet anders dan denken dat als het was opgemerkt bij mijn allereerste bezoek aan de RENAULT SPECIALIST Dealers dan had dit alles voorkomen kunnen worden tenslotte was het 4 dagen bij hen en ze hebben de hele bedrading grondig gecontroleerd :steam: :steam: Hebben jullie dat echt gedaan?
Ik hoop dat dit iedereen helpt die door deze hel is gegaan We hebben geen open cheques RENAULT om alles te vervangen wat je clip test zegt soms liegt dat ook