Independent Renault Forums banner

Renault Laguna 2 - 1.8 16v Gasklepprobleem *OPGELOST*

237K views 128 replies 78 participants last post by  theodorosthoma  
#1 ·
Ik heb een Renault Laguna 1.8 16v 2002. Hij heeft een aanhoudend probleem waarbij na ongeveer 8 tot 10 mijl rijden, als ik stop en de reis opnieuw start, de auto goed start, maar na een paar minuten het elektrische storingslampje gaat branden en de motor begint te draaien tussen 2000 en 4000 toeren. en het gaspedaal heeft geen controle over de motorsnelheid. De auto is in de garage geweest en ze hebben de gasklep, bougies en de injector E.C.U. vervangen. Nadat de ecu was vervangen, was de auto een paar maanden in orde en nu is het probleem weer opgedoken en wordt het erger. Aanvankelijk deed het probleem zich ongeveer eens per maand voor, maar nu komt het regelmatig voor wanneer ik start-stop-reizen maak. De afstand van de reis is denk ik niet belangrijk, maar wanneer de auto binnen een half uur of zo wordt gestopt en opnieuw wordt gestart, treedt het probleem op. Als de auto een paar uur stilstaat en dan wordt gestart, duurt het langer voordat het probleem opnieuw optreedt.
Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een oplossing kan voorstellen.

Bij voorbaat veel dank.

Kuildip Obhi
 
#3 ·
Bedankt voor de reactie. Ja, de accelerator keert terug naar zijn normale positie en heeft geen effect op het motortoerental, ongeacht of deze is ingedrukt of niet. De motorsnelheid varieert tussen 2000 en 4000 toeren. AC aan of uit heeft geen effect op het probleem. Zodra het probleem zich voordoet, moet de motor worden uitgeschakeld, soms een minuut of zo, maar soms ook langer. Hoe langer de auto uitgeschakeld blijft, hoe langer het duurt voordat het probleem weer optreedt. Het probleem deed zich vroeger ongeveer eens per maand voor, maar nu is het vrij regelmatig. Het weer of de temperatuur heeft geen invloed op het probleem, aangezien het zowel in de winter als in de zomer voorkwam.
 
#4 ·
Laguna 2001 gasklephuis problemen

Hoi

Mijn auto is al een aantal maanden zo, er werd oorspronkelijk gedacht dat het een probleem met het motormanagementsysteem was.

Er wordt nu gedacht dat het gasklephuis mogelijk vervangen moet worden.

Heeft u uw auto gerepareerd gekregen? Ik zou dankbaar zijn voor een update.
 
#5 ·
Hallo,

Mijn auto heeft nog steeds hetzelfde probleem, de vervanging van het gasklephuis heeft geen verschil gemaakt en mijn Renault-monteur vertelde me dat hij niemand kent die ooit een defect gasklephuis heeft gehad. Zoals ik al eerder zei, heeft de garage het gasklephuis, de bougies en de injectie-ecu vervangen. Nadat ze de ecu hadden vervangen, reed de auto ongeveer 4 maanden goed, maar daarna begon hij weer kuren te vertonen en nu treedt de storing op na elke rit als ik stop en dan de reis opnieuw start. Ik heb contact opgenomen met Renault UK, die niet veel hulp boden. Ik heb de auto niet meer naar de Renault-garage gebracht, omdat ik niet denk dat ze een echt idee hebben van de oorzaak van het probleem, ze blijven gewoon onderdelen vervangen in de hoop het te repareren, maar ik ben het die ervoor betaalt.

Dus mijn vriend, ik leef voorlopig gewoon met de storing.
Als je auto gerepareerd wordt, laat me dan weten wat de oorzaak van het probleem was.

Bedankt en veel succes
 
#6 ·
Hallo,

Mijn auto heeft nog steeds hetzelfde probleem, de vervanging van het gasklephuis maakte geen verschil en mijn Renault-monteur vertelde me dat hij niemand kent die ooit een defect gasklephuis is tegengekomen. Zoals ik al eerder zei, heeft de garage het gasklephuis, de bougies en de injectie-ecu vervangen. Nadat ze de ecu hadden vervangen, reed de auto ongeveer 4 maanden goed, maar toen begon hij weer kuren te vertonen en nu treedt de storing op na elke rit als ik stop en dan de reis opnieuw start. Ik heb contact opgenomen met Renault UK, die niet veel hielpen, ik heb de auto niet meer naar de Renault-garage gebracht omdat ik niet denk dat ze enig idee hebben van de oorzaak van het probleem, ze blijven maar onderdelen vervangen in de hoop het te repareren, maar ik ben het die ervoor betaalt.

Dus mijn vriend, ik leef voorlopig gewoon met de storing.
Als uw auto wordt gerepareerd, laat het me dan weten wat de oorzaak van het probleem was.

Bedankt en veel succes
Hoi Kuldip

dank voor je antwoord, mijn monteur is begonnen te kijken naar de potentiometers die de informatie elektronisch van het gaspedaal naar het gasklephuis sturen. In mijn laguna
is er geen kabel maar een elektronisch signaal. Als dit signaal defect is, zal de auto af en toe kuren vertonen zoals je beschreef

Ik hoop dat dit helpt en veel succes

Chris
 
#7 ·
Hoi

Had vergelijkbare problemen met mijn R Reg 2.0 RXE Scenic. Het bleek de temperatuursensor te zijn. Toen de garage mijn ecu uitleesde, hebben ze ook de krukassensor vervangen, maar ik vermoed dat het een valse fout was op de krukassensor, want die werken of ze werken niet. Temperatuursensoren zijn thermistors, dus naarmate de temperatuur stijgt, neemt hun interne weerstand af. Als ze defect raken, neemt de interne weerstand van de thermistor (in het algemeen) toe, waardoor een onnauwkeurige meting naar het managementsysteem wordt gestuurd. Dit kan worden afgelezen met een gekalibreerde multimeter (OHMS) en de afbuiging kan worden vergeleken met de fabrieksmetingen die in de relevante Haynes-handleiding moeten worden vermeld. Thermistors zijn temperatuurafhankelijk, dus als de prestaties veranderen met de motortemperatuur, is dat een goede indicatie dat de component defect raakt. Ik hoop dat dit helpt, maat.
 
#8 ·
Hallo - ik heb een Renault Laguna 2.0 Tourer - en heb een zeer vergelijkbaar probleem ervaren. Waarschuwingslampje gaat branden, auto verliest vermogen - moet opnieuw worden gestart. Loopt dan oké, maar blijft me vertellen dat er een storing is en contact opnemen met mijn Renault-dealer 'voor al het goede dat het waard is'. Auto heeft een injectiecomputer vervangen, TDT-sensor vervangen, Manifold Pressure sensor vervangen, en nu zeggen ze dat er een nieuwe brandstofdrukregelaar nodig is!!! Waar gaat het eindigen. Heb contact opgenomen met Renault UK - en ze zeggen dat als dat is wat de diagnosemachine zegt, dat alles is wat ze kunnen doen. Ik kan niet geloven dat ze niet verder kunnen denken dan een machine om een probleem op te lossen?!
 
#9 ·
laguna

Hoi,

Ik kreeg precies hetzelfde te horen, dat de diagnostische test een probleem met het gasklephuis aangeeft, maar het heeft het probleem niet verholpen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik moet doen, want Renault Nederland was ook niet erg behulpzaam en ik kreeg te horen dat ze geen gegevens hebben van zo'n probleem met Laguna.

Laat me weten of je auto gerepareerd wordt, wat de oorzaak was.

K S OBHI
 
#10 ·
Hallo Chris,

Bedankt voor de info. Laat me weten of je autoprobleem is opgelost na de vervanging van de potentiometers, en laat me dan misschien weten waar deze monteur is, zodat ik het door hem kan laten repareren als hij in mijn buurt (Cheshire) is.

Nogmaals bedankt.

Kuldip
 
#39 ·
Hallo Chris,

Bedankt voor de info. Laat me weten of je autoprobleem is opgelost na de vervanging van de potentiometers, en laat me dan weten waar deze monteur zich bevindt, zodat ik het door hem kan laten repareren als hij in mijn buurt is (Cheshire).

Nogmaals bedankt.

Kuldip
Hoi Kuldip

Is je auto al gerepareerd? Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn 2002 1.6 laguna, maar voel me nog hulpelozer dan de meesten van jullie, want mijn auto staat in St. Lucia (Caribisch gebied) waar we geen renault dealers hebben en slechts 2 andere renaults op het hele eiland! Ik heb de gasklepvervanging gedaan, wat niet werkte, maar terwijl ik wacht op een ¤¤¤¤ion, heb ik gemerkt dat door snel de + pool van de accu los te koppelen en weer aan te sluiten, de fout lijkt te worden verholpen, waardoor ik mijn reis kan voortzetten zonder de gebruikelijke wachttijd om de motor te laten afkoelen....overweeg een "flick"-schakelaar van de accu naar de binnenkant van de auto te installeren ;-)

Zal proberen de ECU-connectoren schoon te maken en jullie allemaal laten weten of dat een verschil maakt
 
#11 ·
Hallo Kuldip

Het probleem werd herleid tot een geblokkeerde / vuile klep in het gasklephuis, ze lijken verstopt te raken als de benzine regelmatig laag wordt.

Gasklephuis gedemonteerd en gereviseerd, sindsdien geen problemen (afkloppen).

Ik ben in de omgeving van Edinburgh (Schotland).

Hope dat je probleem wordt opgelost,

Chris
 
#65 ·
Hallo Kuldip

Het probleem werd herleid tot een geblokkeerde / vuile klep in het gasklephuis, die verstopt lijkt te raken als de benzine regelmatig laag wordt.

gasklephuis gedemonteerd en gereviseerd, sindsdien geen problemen (afkloppen).

Ik ben in de omgeving van Edinburgh (Schotland).

Ik hoop dat je je probleem kunt oplossen,

Chris
Hoi

Heb je het gasklephuis gedemonteerd en gereviseerd of moeten betalen?

Heb hetzelfde probleem en het lijkt uit de opmerkingen van anderen dat de gasklepsensoren het probleem niet veroorzaken, waardoor de vinger naar het gasklephuis wijst.

Hoop snel van je te horen.
 
#12 ·
Hallo Chris,

Bedankt voor de info. Jij geluksvogel, ik wou dat de mijne gerepareerd was. Toen ik de auto voor het eerst naar de Renault garage bracht, maakten ze de gasklep niet schoon, maar vervingen ze hem, maar het maakte geen verschil, want het probleem kwam binnen een maand of zo weer terug. Ik houd mijn tank altijd halfvol met brandstof, dus dat sluit ik denk ik uit. Het probleem wordt nu erger en ik moet de auto weer naar de Renault garage brengen en kijken wat er gebeurt.

In ieder geval bedankt voor de info. en veel succes.

Zorg goed voor jezelf.

Groeten,

Kuldip
 
#13 ·
noodloopmodus

Hoi Kuldip

Welkom in de wereld van tegenstrijdige en verschillende diagnoses van Renault-dealers. Mijn probleem is qua aard vergelijkbaar (noodloopmodus) en de oplossingen die door onafhankelijke en Renault-dealers worden voorgesteld, omvatten vervanging van het gasklephuis, vervanging van de injectie-ecu en vervanging van het pedaal.

Na het lezen van veel berichten op dit forum
van alle bovenstaande onderdelen vervangen en nog steeds geen succes, heb ik het probleem ongeveer 2 maanden lang opgelost, dat zich binnen 10 minuten na elke reis voordeed, tot ongeveer 3 dagen geleden.

Wat ik heb gedaan, is het schudden van de kabelboom van de E.C.U aan de zijkant en onder de batterij en ook het verwijderen van de zekeringkap en het schudden/tikken op de relais.

Ik heb dit gedaan op 4 van mijn laatste 5 ritten, waarbij het probleem zich alleen voordeed tijdens de rit dat ik het niet deed (derde rit).

Kan nog niet zeggen of het een zekere oplossing is, misschien zal iemand zeggen of er een probleem in zit

Een kleine reden om te glimlachen. :)
 
#14 ·
Laguna 2 injectiefout problemen, gasklep, injectie ecu

:)

ok jongens, hier gaat het, dit is mijn verhaal, ik heb dit een paar keer op het forum gepost, dit probleem maakt me al maanden gek, waarbij de auto een brandstofinjectiefout geeft, onregelmatig loopt bij stationair, geen gas geeft en het toerental tussen 2000 en 5000 toeren schommelt, allemaal dezelfde problemen als waar jullie allemaal over berichten, wacht even en het reset na wisselende tijd

ik ging naar de dealer om een lang verhaal kort te maken en voor een belachelijke prijs de gasklep laten strippen en reinigen, bedrading gecontroleerd, nieuwe bougies, toen deed hij het weer, dus een nieuwe gasklep laten plaatsen, bedrading opnieuw gecontroleerd, kreeg te horen dat alles in orde was, zie, hij deed het weer

Dus ik ging naar een onafhankelijke plek, liet de volledige kabelboom openen en controleren, vond een gebroken draad, repareerde die, haalde de hoofd-ECU van onder de accubak (geen goede plek om hem te plaatsen) en raad eens, alle stekkers en pinnen op de ECU waren tot het uiterste gecorrodeerd

dus ze zijn momenteel bezig met het repareren ervan terwijl ik post

Ook zijn alle foutcodes die hij geeft niet echt fouten, de ecu raakt in de war en leest signalen verkeerd, ik heb ze allemaal gehad
om er een paar op te sommen - vliegwielsensor, vervuilingsmonitor (maar dat komt omdat hij niet efficiënt draait) en nog een paar

Kortom, als de auto rijdt, is het oké, dus als al het andere faalt, is het een nieuwe ECU, geciteerd £ 334 voor het onderdeel, dan is herprogrammering van de auto vereist, dus god weet:mad: en ik denk dat als ze de gecorrodeerde stekkers niet kunnen repareren, een nieuwe kabelboom

Verslagen :steam: :steam: :steam: :steam: :steam:

Als iemand hier iets aan kan toevoegen, voel je vrij
 
#15 ·
Dit klinkt erg bekend.....

We hebben veel Lag 2 1.8 benzine-eigenaren gehad die klaagden over gaspedaalproblemen, en oorspronkelijk werd het probleem verholpen als het gasklephuis werd vervangen. Dan kwam het probleem terug, en ze moesten over het algemeen een nieuwe ECU hebben.....maar er werd nooit een verklaring gegeven waarom.....Ik denk dat je het ons net hebt verteld!.:)

Afhankelijk van de staat van de verbindingen, kunnen ze misschien worden gered, maar als ze te slecht zijn, moet de stekker worden vervangen.....en raad eens, de stekker is niet apart verkrijgbaar en je hebt een nieuwe kabelboom nodig!.Dit kan erg duur zijn.....
 
#16 ·
Eindelijk gerepareerd

nou wat kan ik zeggen ....................

Na maanden van bizarre capriolen, bezoeken aan de dealers, veel geld uitgegeven aan leugenachtige dealers die je gewoon willen oplichten omdat de clip-test hen vertelt onderdelen te vervangen die eigenlijk niet defect of kapot zijn

IK HEB SUCCES :) :) :) :) :) :)

Mijn auto rijdt nu als een droom zoals het hoort, zonder gemurmel, gewoon perfect,

En het lag allemaal aan gecorrodeerde vuile pinnen op de belangrijkste ECU en kabelboom sockets op de ECU, zo simpel is het

Ik heb betaald voor een nieuw gasklephuis dat niet nodig was, 3 bezoeken aan de dealers en kreeg te horen dat ze de bedrading volledig twee keer hadden gecontroleerd ................ pure onzin anders zou dat zeker zijn opgemerkt

De dealers vervangen alleen onderdelen die de clip-test of ECU hen vertelt, ik had een lange lijst met verschillende dingen, maar het was allemaal vals, er was helemaal niets mis met de onderdelen, alleen dat de slechte verbindingen ervoor hadden gezorgd dat de weerstandswaarden omhoog gingen.

Nu heb ik van een betrouwbare bron vernomen dat ze bij de eerste montage in de fabriek een anticorrosiegel op de stekkers en contacten spuiten om corrosie of waterindringing te voorkomen, na een paar jaar wordt deze gel keihard en verliest dan zijn eigenschappen en zie daar krijg je corrosie en slechte contacten op de stekkers en pinnen op de ECU onder de batterijbak :steam: :steam:

Het heeft mijn onafhankelijke garage die veel diagnoseapparatuur heeft een week gekost om mijn auto met een fijntandige kabelboom alles te doorlopen en met de antwoorden te komen, het is geweldig .......... Waarom konden de DEALERS dit niet doen, het is gewoon niet goed

Houd er rekening mee dat als ik terug was gegaan naar de renault-dealers, ze de bobines, de brandstofinjectie-ECU en vervolgens de belangrijkste ECU wilden vervangen, dat is wat ze me vertelden dat er vervangen moest worden, pure onzin, ongelooflijk

Ik ben gewoon zo blij dat het is gerepareerd, het is een lange 6 maanden geweest

Natuurlijk zou de andere uitkomst zijn geweest dat als de stekkers en pinnen te erg gecorrodeerd waren geweest, er een nieuwe kabelboom en mogelijk een ECU nodig zouden zijn geweest, maar ik kan het niet helpen te denken dat als het bij mijn allereerste bezoek aan de renault SPECIALIST Dealers was opgemerkt, dan had dit alles voorkomen kunnen worden, het was tenslotte 4 dagen bij hen en ze hebben de bedrading grondig gecontroleerd :steam: :steam: Heb je dat echt gedaan?

Ik hoop dat dit iedereen helpt die door deze hel is gegaan. We hebben geen open cheques RENAULT om alles te vervangen wat uw clip-test zegt, soms liegt die ook :)
 
#48 ·
Probleem met de gasklep opgelost

Nou, wat kan ik zeggen....................

Na maanden van bizarre capriolen, bezoeken aan de dealers, veel geld uitgegeven bij leugenachtige dealers die je gewoon willen oplichten omdat de clip test hen vertelt onderdelen te vervangen die eigenlijk niet defect of kapot zijn

IK HEB SUCCES :) :) :) :) :) :)

Mijn auto rijdt nu als een droom zoals het hoort zonder gemurmel gewoon perfect,

En het lag allemaal aan gecorrodeerde vuile pinnen op de belangrijkste ECU en de kabelboom sockets op de ECU zo simpel is het

Ik heb betaald voor een nieuw gasklephuis dat niet nodig was, 3 bezoeken aan de dealers en er werd mij verteld dat ze de bedrading volledig twee keer hadden gecontroleerd.............. pure onzin anders zou dat zeker zijn opgemerkt

De dealers vervangen alleen onderdelen de clip test of ECU vertelt hen dat ik een lange lijst had van verschillende dingen maar het was allemaal vals er was helemaal niets mis met de onderdelen alleen dat de slechte verbindingen ervoor hadden gezorgd dat de weerstandswaarden de pan uit rezen.

Nu is mij door een betrouwbare bron verteld dat wanneer ze voor het eerst in elkaar worden gezet in de fabriek ze een anti-corrosie gel op de stekkers en contacten spuiten om corrosie of waterindringing te voorkomen na een paar jaar stolt deze gel keihard en dan verliest het zijn eigenschappen en zie daar je krijgt corrosie en slechte contacten op de stekkers en pinnen op de ECU onder de accubak :steam: :steam:

Het heeft mijn onafhankelijke garage die veel diagnoseapparatuur heeft een week gekost om mijn auto met een fijntandige kabelboom te doorlopen en met de antwoorden te komen het is geweldig.......... Waarom konden de DEALERS dit niet doen het is gewoon niet goed

Denk hieraan als ik terug was gegaan naar de renault dealers wilden ze de bobines de brandstofinjectie ECU en dan de belangrijkste ECU vervangen dat is wat ze me vertelden dat er vervangen moest worden pure onzin ongelooflijk

Ik ben gewoon zo blij dat het is opgelost het is een lange 6 maanden geweest

Natuurlijk zou de andere uitkomst zijn geweest dat als de stekkers en pinnen te erg gecorrodeerd waren geweest dan een nieuwe kabelboom en eventueel ECU nodig zouden zijn geweest maar ik kan niet anders dan denken dat als het was opgemerkt bij mijn allereerste bezoek aan de RENAULT SPECIALIST Dealers dan had dit alles voorkomen kunnen worden tenslotte was het 4 dagen bij hen en ze hebben de hele bedrading grondig gecontroleerd :steam: :steam: Hebben jullie dat echt gedaan?

Ik hoop dat dit iedereen helpt die door deze hel is gegaan We hebben geen open cheques RENAULT om alles te vervangen wat je clip test zegt soms liegt dat ook :)
Eindelijk is er licht aan het einde van de tunnel, al maanden word ik geplaagd door dit probleem.....Ik kan nu naar mijn monteur gaan en hem in de juiste richting wijzen proost
 
#128 ·
:) voor alle Laguna 2-bezitters met 1.8 16v benzinemodellen, de mijne is een 02-plaat en heeft de onverklaarbare brandstofinjectiefout ondervonden, de auto gaat in de noodloop, geen gaspedaal, reset dan na een half uur,

Ik heb een mogelijke oplossing

Voordat je iets anders doet, laat je de bedradingsboom controleren en vooral de stekkers en pinnen bij de hoofdregeleenheid onder de batterijbak.

Als ze gecorrodeerd of twijfelachtig lijken, reinig en week ze dan met een geschikte oplossing die ze kan wegbranden, ik weet niet wat voor soort, maar ik weet zeker dat je topmechaics dat kunnen zeggen, ik weet alleen dat het werkte op mijn auto na veel kosten bij dealers en het vervangen van onderdelen die ik nooit nodig had omdat de fout opnieuw optrad.

Een cliptest of ECU-uitlezing zal veel dwaze fouten opleveren, maar dat komt door de defecte verbindingen.

Het is een beetje een klus voor een amateur, geloof ik, maar het heeft mijn auto gered.

Nu om een ​​aantal kosten terug te vorderen van mijn dealers, aangezien ze het in de eerste plaats hadden moeten oppikken en ik onderdelen heb vervangen die ik niet nodig had en het probleem bleef bestaan, wens me succes
Kunt u uitleggen wat de 'bedradingsboom' is en waar deze zich bevindt? Ik heb in de Haynes-handleiding gezocht, maar kan er geen verwijzing naar vinden. Zal ik het zien als ik de batterij eruit haal en de ECU-pinnen inspecteer? Wat moet je doen met de 'bedradingsboom'? Kunt u ook een geschikte reinigingsoplossing voor de ECU-pinnen aanbevelen?

Hartelijk dank voor uw bericht. we hebben een 2ltr turbo laguna initiale
 
#18 ·
Heel erg bedankt voor het delen van je ervaringen met ons, dit zou een aantal leden moeten helpen.:)

Ik heb je threads samengevoegd, ze naar de Laguna-kennisbank verplaatst en 'vastgezet', zodat ze altijd bovenaan de eerste pagina blijven.

Uitstekende info, nogmaals bedankt.:)
 
Save
#19 · (Edited)
Heel erg bedankt aan trevstamf voor het delen van uw zeer waardevolle ervaring. Ik bezit deze Laguna II 1.6 16V Expression 2002 sinds 4 maanden geleden en had onlangs precies hetzelfde probleem. Mijn auto rijdt op LPG, maar dit probleem kan optreden, of het nu op benzine of LPG is. Het gebeurde vroeger één keer per week, na een tijdje rijden, stoppen om te winkelen, als ik terugkwam, ging het "elektrisch defect"-lampje branden en ging de auto in de noodloop. Af en toe gebeurt het ook tijdens het rijden na een korte pauze. Vorige week begon het elke dag te gebeuren. Soms lost een herstart het probleem op, soms niet.

Na het zoeken in het forum vermoedde ik ook dat het gasklephuis defect kon zijn. Vorige maand, na een lange reis naar Frankrijk, heb ik de auto volledig laten onderhouden en nieuwe bobines en nieuwe bougies laten plaatsen. De man in de garage vertelde me dat het gasklephuis prima werkt.

Als elektronica-ingenieur vertelde mijn instinct me dat het hoogstwaarschijnlijk een contactprobleem ergens kon zijn. Maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Dankzij de post van trevstamf. Eergisteren heb ik mijn auto voor het eerst zelf geopend. Ik heb de accu, de sensordoos verwijderd en alles schoongemaakt, wankele draden opnieuw aangesloten (ik heb veel extra draad en wat extra dozen voor het LPG-gedeelte). Maar ik heb het ECU-gedeelte niet aangeraakt. Voor zover ik kan zien, is de ECU verzegeld in een metalen doos. Het is bedekt met een stuk metaal dat ik niet kan verwijderen. Ik denk erover om een Haynes-handleiding te kopen voordat ik verder ga. Ik zal proberen om de volgende keer wat foto's te maken.

Mijn Laguna reed de laatste twee dagen redelijk goed, maar het is nog wat te vroeg om blij te zijn.
 
#20 · (Edited by Moderator)
Dat is geweldig nieuws!

Hoi trevstamf!

Heel erg bedankt voor het delen van je ervaring! Ik heb hetzelfde probleem en Renault ######### heeft de gasklep al vervangen! (263 pond)

Omdat ik onderdelen en arbeid dekking van AA heb, hoefde ik hier maar 25 pond voor te betalen. Maar ik moest 43 pond betalen voor hun (verkeerde) diagnose en nog eens 57 pond voor de huurauto terwijl ze een eeuwigheid bezig waren om mijn auto in hun garage te houden!

Het is verbazingwekkend hoe clueless deze dealers zijn!! Als ik het internet niet had gecheckt, zouden ze elk onderdeel hebben vervangen dat ze kunnen bedenken zonder dit probleem op te lossen!

Nu zal ik deze thread uitprinten en aan hen (Renault #########) laten zien en hen vragen dit op te lossen!

Ik heb het gevoel dat ik AA ook voor dit probleem moet waarschuwen, omdat ze deze informatie de volgende keer aan de garages kunnen doorgeven wanneer ze dit in een pechsituatie zien, zodat hun verzekeringsafdeling geen domme dealers hoeft te betalen die alleen dure onderdelen vervangen om dit probleem op te lossen!

Ik ben er zeker van dat mijn probleem hetzelfde is en ik heb eindelijk de oplossing gevonden! Heel erg bedankt!
 
#21 ·
Werkt deze fix voor iedereen?

Ik wilde even controleren of Kuldip, die deze thread is begonnen, dit ook heeft kunnen oplossen. Zo niet, dan zou dat impliceren dat er mogelijk meer dan één probleem is met dezelfde symptomen.

Kun je ons alsjeblieft allemaal een update geven over hoe het gaat, Kuldip? Werkt de fix die door trevstamf is beschreven ook voor jou?
 
#22 ·
Hallo,

Helaas is mijn auto niet gerepareerd, ik heb de draden onder de accu laten controleren en de stekker van het gasklephuis verwijderd, het zag er vrij schoon uit. Ik heb de auto naar een andere monteur gebracht die weer zegt dat de diagnosebox een probleem met het gasklephuis aangeeft. Wanneer ik de auto ter reparatie aanbied, resetten ze de foutcode en rijdt de auto een paar dagen prima.

Ik woon in Crewe Cheshire, kent iemand een monteur die dit probleem kan oplossen en zich op een redelijke afstand van mij bevindt?

Kuldip
 
#23 · (Edited)
Bedankt Kuldip,
Eerst dacht ik dat ik een oplossing had gevonden. Maar nu, na het zien van uw antwoord, ben ik niet zo zeker meer. Het lijkt erop dat de auto in de 'noodloop' gaat (met verlies van gasklepbediening en toerental rond de 2000 - 3000 toeren per minuut - alleen om u naar huis te brengen) een veel voorkomend symptoom is voor een groot aantal problemen. God weet welke we hebben.

Maar het probleem dat u en ik hebben (en dat van mzhao) hebben nog een interessant ding gemeen - het feit dat we een stukje moeten rijden, dan even moeten stoppen en dan moeten starten om dit probleem te veroorzaken. Het is niet duidelijk of trevstamf of een van de anderen in deze thread dit specifieke patroon hebben gehad. Zou trevstamf ons alstublieft kunnen laten weten of u dit soort gedrag in uw geval heeft opgemerkt? Iemand anders die dit heeft gezien?

Ik begin te denken dat het kopen van een Renault Laguna misschien toch niet zo'n slimme beslissing is! :(

Maar ik ga deze auto niet opgeven zonder een gevecht! :) Ik zal iedereen laten weten wat de dealer op donderdag zegt.
 
#24 ·
Bedankt Samsam,

Afgezien van de Renault-dealer is mijn auto naar twee andere monteurs geweest en heeft me nog eens £70 gekost. De monteurs willen graag de gasklep vervangen, omdat hun diagnoseapparaat zegt dat de gasklep een probleem heeft. Elke keer dat de foutcode wordt gewist, d.w.z. opnieuw wordt geïnitialiseerd, is de auto een week in orde en begint het probleem weer te vertonen.

Het andere is dat als hij in de foutmodus gaat, als ik de motor meteen uitzet, hij weer normaal wordt voor nog een paar kilometer. Hoe langer ik ermee in de foutmodus rijd, hoe langer het duurt voordat de auto weer normaal wordt als ik de motor uit- en weer aanzet.

Dus mijn vriend, ik ben ****** van de auto, vergeef me mijn gaten.

Kuldip
 
#25 · (Edited by Moderator)
Terwijl mijn auto voor de tweede keer bij de Renault-dealer was, vertelde ik hen hoe ze het probleem konden nabootsen. Ik vertelde hen dat ze een uur moesten rijden en het dan ongeveer een half uur moesten laten staan.

Later zeiden ze dat ze het probleem met succes hadden gereproduceerd na drie pogingen. Ze zeiden dat het deze keer de gasklepsensor is. Vaarwel tegen nog eens 100 pond (hoewel ik 75 pond van AA kan claimen).

Dus hoe zit het met de vorige keer toen ze de gasklep hebben vervangen? Welnu, ze blijven zeggen dat het de vorige keer een ander probleem was en dat het echt nodig was. Dat heb ik ook van AA geclaimd.

Ik weet echt niet of ze het probleem hebben geïdentificeerd. Ik heb ze een afdruk gegeven van een forum pagina waar het 'verhardingsgel en ECU pin corrosie probleem' werd genoemd. Ik heb het hen genoemd en ze zeiden dat ze het ook zullen controleren.

Gisteren kreeg ik de auto terug. Om eerlijk te zijn, ik ben er echt niet zeker van of dit is opgelost. Ik kan het pas na een maand vertellen, denk ik.

Als dat weer gebeurt, zal ik het niet meer naar Renault brengen. Ik zal een onafhankelijke specialist hier in de buurt moeten proberen. Ik zal mijn verhaal blijven posten in de hoop dat het anderen zal helpen.

Ik denk dat de titel van deze thread moet worden gewijzigd, het woord 'Opgelost' moet worden verwijderd, omdat het nog steeds niet is opgelost voor Kuldip die de thread is gestart. En wat wordt beschreven als 'Gasklepprobleem' is de noodloop waarin alle Renault-auto's terechtkomen als ze een probleem hebben.
Het is dus slechts het gemeenschappelijke symptoom van een aantal problemen.

Trouwens, ik heb gemerkt dat elke keer dat ik de naam van de dealer noem, mijn bericht in dit forum wordt gecensureerd. De naam wordt vervangen door '#####'! Ik vraag me af waarom? Ik heb ergens een bericht gezien dat zegt dat aanstootgevende taal gecensureerd zal worden, maar waarom zou je de naam van een dealer afkappen? Kan iemand uitleggen wat er aan de hand is? Misschien zit er een bug in de software die 'Maidenhead' een slecht woord vindt?
 
#26 ·
Je zou ook in de regels van het forum moeten zien dat het niet is toegestaan om dealers bij naam te noemen en te beschamen, vanwege mogelijke juridische stappen tegen het forum... Wanneer een moderator de thread ziet, zal hij de naam van de dealer verwijderen.
 
  • Like
Reactions: barneyd
Save
You have insufficient privileges to reply here.