Renault Master 2011
Sinds ik mijn bestelwagen heb gekocht, is de batterij leeggelopen tot een punt waarop de motor na korte tijd niet meer start. Oorspronkelijk was dat ongeveer een week, nu zijn het een paar dagen dat hij blijft staan. Ik heb een drain test gedaan door zekeringen te verwijderen met een ampèremeter aangesloten en vond een zekering in de motorruimte die een dramatisch verschil maakte in de ampèremeting. (Van 0,8 ampère naar 0,07 ampère) Het probleem is dat er nergens staat voor welk circuit die zekering is. Op de afbeelding is het degene die met een stuk tape is gemarkeerd. Weet iemand het? TIA
Mijn gevoel is dat het probleem de gelijkrichter in de dynamo is, maar de toegang is lastig en ik vroeg me gewoon af wat de zekering voedt voordat ik begin met demonteren om bij de dynamo te komen.
Sinds ik mijn bestelwagen heb gekocht, is de batterij leeggelopen tot een punt waarop de motor na korte tijd niet meer start. Oorspronkelijk was dat ongeveer een week, nu zijn het een paar dagen dat hij blijft staan. Ik heb een drain test gedaan door zekeringen te verwijderen met een ampèremeter aangesloten en vond een zekering in de motorruimte die een dramatisch verschil maakte in de ampèremeting. (Van 0,8 ampère naar 0,07 ampère) Het probleem is dat er nergens staat voor welk circuit die zekering is. Op de afbeelding is het degene die met een stuk tape is gemarkeerd. Weet iemand het? TIA

Mijn gevoel is dat het probleem de gelijkrichter in de dynamo is, maar de toegang is lastig en ik vroeg me gewoon af wat de zekering voedt voordat ik begin met demonteren om bij de dynamo te komen.