Independent Renault Forums banner

Renault Master Rozładowanie akumulatora

33K views 11 replies 3 participants last post by  davelee002  
#1 · (Edited)
Renault Master 2011
Odkąd kupiłem mojego vana, akumulator rozładowywał się do tego stopnia, że po krótkim czasie nie uruchamiał silnika. Początkowo było to około tygodnia, teraz to kilka dni postoju. Zrobiłem test poboru prądu, wyjmując bezpieczniki z podłączonym amperomierzem i znalazłem bezpiecznik w komorze silnika, który robił dramatyczną różnicę w odczycie amperów. (Z 0,8 A do 0,07 A) Problem w tym, że nigdzie nie jest pokazane, do jakiego obwodu jest ten bezpiecznik. Na zdjęciu jest to ten oznaczony kawałkiem taśmy. Ktoś wie? TIA
Image

Moim zdaniem problemem jest prostownik w alternatorze, ale dostęp jest utrudniony i zastanawiałem się tylko, co zasila bezpiecznik, zanim zacznę demontować, aby dostać się do alternatora.
 
#4 ·
MASTER III 2.3 DCI FWD DIESEL

Wyjąłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki jeden po drugim i to jedyny bezpiecznik, który robi jakąkolwiek różnicę.
Próbowałem go wyjąć, żeby zobaczyć, co nie działa i działało bardzo mało, brak wyświetlacza na desce rozdzielczej lub rozrusznika, więc wyraźnie zasila sporo obwodów.
 
#5 ·
Obejmuje, bezpiecznik 27 skrzynka bezpieczników w komorze silnika
1, 4, 10, 11, 22, 27, Skrzynka bezpieczników pasażera
Nr 27, komora silnika = klakson
1 = radio
4 = gniazdo akcesoriów
10 = jednostka sterująca, jednostka sterująca ABS/ESP, czujnik ESP
11 = elementy sterowania ogrzewaniem, światła drzwi, lusterka, czujnik światła, przełącznik świateł stop, światła wewnętrzne.
22 = alarm, audio.
27 = jednostka sterująca dmuchawą...
Może czas na elektryka samochodowego :frown2:
 
#6 ·
Aktualizacja: Bateria była gorsza niż myślałem i po odłączeniu na 2 dni nie uruchomiła vana, więc zamontowano nową baterię i chociaż wróciłem do punktu wyjścia sprzed 2 lat, to przynajmniej mogę zostawić go na kilka dni i nadal go uruchomić.
Został zarejestrowany u elektryka samochodowego i po dwóch dniach poszukiwań doszli do wniosku, że kamera cofania w trybie czuwania, podłączona do obwodu radia, była prawdopodobną przyczyną. Powiedziano mi, że bezpiecznik 70A, na który wskazałem, zasilał zbyt wiele rzeczy, aby był przydatnym wskaźnikiem.
Co prawda, po odłączeniu kamery pobór prądu spada z 0,8 A do około 0,4 A, ale to wciąż większy pobór prądu niż powinien być.
Zamontuję przełącznik przy kamerze, aby ją odizolować i ułatwić sprawę, ale teraz jestem w martwym punkcie.
Elektryka samochodowa to obszar, którego unikałem, ale jeśli wprawiła w zakłopotanie elektryka samochodowego, wygląda na to, że będę musiał z tym żyć.
Zamierzam usunąć tachograf w weekend i zobaczyć, jaką to robi różnicę.
 
#8 ·
Zakładając, że masz akumulator 100Ah i jeździsz wystarczająco długo, aby w pełni go naładować, 0,8 Ampera zabije wystarczająco dużo pojemności, aby nie uruchomić go w 100 godzin lub mniej. Co daje maksymalnie 4 dni. Nawet 0,4 Ampera, moim zdaniem, to za dużo.
Typowy drenaż resztkowy wynosi raczej 0,05 - 0,1 Ampera, aby uruchomić zegar, pamięć radia i Alarm / Immo.
Tacho wydaje się dobrym pomysłem.
Znam również przypadki, gdy alternatory zaczęły przeciekać i nie można ich wyłączyć. :frown2:
 
#9 ·
Nottnoc - Gdybym mógł zbliżyć się do 0,1 ampera, byłbym więcej niż szczęśliwy. Odłączyłem duży przewód od alternatora i nie zrobiło to żadnej różnicy, więc myślę, że prostownik jest w porządku. Jest mniejszy przewód, do którego trudno się dostać, który, jak sądzę, zasila cewki alternatora, o czym się zastanawiam.

ours2012 - Nie usunąłem całkowicie wszystkich bezpieczników. Nawet ze zdjęciem martwiłbym się, że nie włożę ich z powrotem we właściwe miejsce. Ta bezpiecznik 70 amperów wydaje mi się kluczowa, mimo że elektryk samochodowy uznał ją za bezużyteczną. Bezpieczniki, które wymieniłeś, wydają się być w porządku.

Czytałem, że jeśli alternator byłby uszkodzony, po nocy byłby ciepły. To skłoniło mnie do myślenia, że cokolwiek pobiera pół ampera, prawdopodobnie będzie ciepłe - rozważałem nawet zdobycie kamery termowizyjnej, aby sprawdzić, czy coś pokazuje ciepłego !! Tak bardzo mnie to denerwuje.
 
#10 ·
Odłączenie kamery cofania zmniejsza pobór prądu do około 0,4 ampera.
Odłączenie obrotomierza zmniejsza pobór prądu do około 0,2 ampera.
To jest prawie do zaakceptowania. Jedynym problemem jest teraz to, że przebieg licznika kilometrów nie wyświetla się na wyświetlaczu deski rozdzielczej, tylko na obrotomierzu.
Miałem nadzieję, że przebieg cudem pojawi się na desce rozdzielczej po odłączeniu obrotomierza - nic z tego, więc zakładam, że wymaga to przeprogramowania za pomocą oprogramowania Renault?
 
#11 ·
Czy możesz teraz przekierować te kanały, aby były przełączane przez zapłon? Tak aby prąd był pobierany tylko podczas ładowania pojazdu.
Obrotomierz jest oczywiście przeznaczony do pojazdów używanych codziennie, więc pobór prądu tego rzędu nigdy nie był problemem.
 
#12 ·
Mogę to podłączyć do zasilania z zapłonu +ve.
Niewielką wadą jest to, że po włączeniu zasilania systemu kamery domyślnie włącza się wyświetlacz monitora, więc prawdopodobnie mniej kłopotliwe jest zamontowanie przełącznika, aby używać kamery w razie potrzeby, zamiast włączać ją w tryb gotowości za każdym razem, gdy zapłon jest włączany.
Ale doceniam sugestię.
Zgadzam się, że pojazd z obrotomierzem prawdopodobnie nie stoi długo, tak jak mój.