Independent Renault Forums banner

Silnik Renault Clio obraca się, ale nie uruchamia się na zimno, ale potem działa dobrze.

9.6K views 16 replies 5 participants last post by  wrobert75  
#1 ·
Zanim zacznę, przejrzałem inne fora i to, aby sprawdzić, czy mogę znaleźć wątek dotyczący mojego problemu, ale zwykle dostaję posty dotyczące zimnego startu, gdy szukam w Google w odniesieniu do samochodów, które są martwe po uruchomieniu, jak rozrusznik lub akumulator.
Mam Renault Clio 1.2 2003 benzyna. Działa jak marzenie, nie można mu nic zarzucić. Ale kiedy pogoda się zmienia, a temperatura wynosi 10°C i poniżej, uruchomienie to koszmar. Po rozgrzaniu uruchamia się tak jak zwykle. Kiedy samochód jest zimny i nie jeździł przez kilka godzin, wtedy zaczynają się problemy. Uruchomienie zajmuje dobre pięć minut, dobrze, że mam dobry akumulator. Kiedy przekręcam kluczyk do pozycji obracającego się rozrusznika i puszczam go, wydaje się, że chce odpalić, ale robi to od czasu do czasu, obracając go. Pewnego razu musiałem wepchnąć go w dół zbocza, aby go uruchomić, ponieważ akumulator był prawie rozładowany i odpalił bez problemu. Zmieniłem cewkę zapłonową, zmieniłem czujnik położenia wału korbowego, poruszałem przewodami, sprawdziłem zaciski akumulatora itp., kontrolka immobilizera na desce rozdzielczej działa normalnie. Coś się wstrzymuje z powodu temperatury, tj. suchy obwód lub złącze w czujniku, coś szybko się nagrzewa, więc samochód działa normalnie. Gdybym miał problem z paliwem lub zapłonem, prawdopodobnie ujawniłby się on podczas normalnej pracy tuż po uruchomieniu. Nie ma kaszlu ani prychania dymem itp. To irytujące, ponieważ wydaje się, że to coś tak trywialnego powstrzymuje. Jakieś sugestie?
 
#4 ·
Kupiłem i zamontowałem czujnik, niestety temperatura na zewnątrz była łagodna przez tydzień i przez następny tydzień, na razie uruchamia się normalnie na zimnym bloku, wymaga przetestowania w okolicach zera stopni. Czy musiałbym odłączyć akumulator, aby zresetować nowy wskaźnik temperatury za pomocą ECU?
 
#7 ·
Cóż, próbowałem dzisiaj, temperatura na zewnątrz około 9 stopni i przez dłuższą chwilę nie chciał się uruchomić, próbował przy kilku obrotach, kaszlał i prychał przez sekundę, próbując chwycić, ale nic z tego. Potem czekałem około 39 sekund i spróbowałem ponownie i odpalił po drugim obrocie. Nadal mam problem, coś go powstrzymuje.
 
#10 ·
Dostałem kilka zdjęć rzekomych obszarów, w których można spodziewać się jakiegoś rodzaju przepustnicy z tyłu silnika, ale nie mogę znaleźć czegoś, co wygląda jak przepustnica. Jedno zdjęcie pokazuje rurę z zatrzaskiem zwalniającym, nie jestem pewien, czy to rura paliwowa, czy coś innego. Słyszę mały wirujący dźwięk po włączeniu zapłonu przed uruchomieniem, który następnie ustaje po kilku sekundach, zakładam, że
Image
Image
Image
to pompa?
 
#12 ·
Pompa znajduje się w zbiorniku paliwa.
Nie ma linki przepustnicy jako takiej, nie w sensie mechanicznym, to jest fly-by-wire, wszystko odbywa się elektronicznie.

Kiedy próbowałem dzisiaj, bateria zaczęła się rozładowywać po dobrym czasie, uruchomiłem ją za pomocą kabli rozruchowych do innego samochodu i natychmiast się uruchomiła. Co mogłoby to spowodować?
Dodatkowa moc drugiego akumulatora.

Co sprawia, że zadaję pytanie, czy silnik wydaje się kręcić wolniej podczas rozruchu, gdy jest zimno?
 
#13 ·
Samochód uruchamia się bez problemu. Oglądałem film na YouTube o przepustnicy, w którym wyjaśniono, że jest to system "fly by wire", teraz rozumiem. Tak zwane połączenie, które, jak myślałem, może być przewodem paliwowym, ma coś wspólnego z hamulcami.

Kiedy miałem ten problem, wymieniłem cewkę zapłonową, aby wyeliminować problem. Myślę, że oryginalna cewka została wymieniona kilka lat temu, ponieważ myślałem, że jest uszkodzona, ale okazało się, że to czujnik położenia wału korbowego. Kiedy nadeszła zima, ta nowa cewka nie lubiła zimna. Więc wróciłem do starej cewki, która nadal działała i nie miała problemów zimą. Ostatecznie trzeba ją było wyrzucić, ponieważ jeden z przewodów powodował przebicie, powodując wypadanie zapłonów. Zazwyczaj można było wymieniać przewody, ale nie w Renault, ponieważ są one trwale zamocowane, więc do wyrzucenia. Więc wymieniłem na nową cewkę do ponownej zimy. Zauważyłem teraz, oglądając film na YouTube, że istnieją dwa rodzaje cewek zapłonowych, jedna z trzema otworami montażowymi na śruby i jedna z czterema. Ostatnie dwie cewki miały cztery otwory, myślę, że oryginalna miała trzy. Kiedy idziesz do hurtowni motoryzacyjnej, zakładasz, że szczegóły, które im podajesz, np. numer rejestracyjny itp., pozwolą ci uzyskać odpowiednią część, założyłem, że cztery otwory montażowe pomieściłyby inny model, zamiast tworzyć dwa typy itp., są takie same. Teraz zastanawiam się, czy mam złą cewkę zapłonową z czterema otworami montażowymi zamiast trzech, które wydawały się działać. Nie jestem pewien, czy jest jakaś różnica między nimi i dlaczego mam problemy z zimnym startem. Co o tym myślisz?
 
#14 ·
Nie zamierzam dyskontować cewki zapłonowej, ponieważ słaba iskra utrudni rozruch na zimno.
Ale tak naprawdę nie spotkałem się z tym jako konkretnym przypadkiem, chyba że wrócę do czasów przerywaczy i kondensatorów, które powodowały słabą iskrę i naprawdę psuły rozruch na zimno.

Patrząc na zdjęcie twojej cewki zapłonowej, czy to pusty otwór mocujący, po lewej stronie na dole?
Jeśli tak, to zastanawiam się, czy to część układu uziemiającego?
Co sprawia, że zastanawiam się, czy włożenie śruby (z nakrętką po drugiej stronie) i przewodu uziemiającego do jednej z pozostałych śrub mogłoby pomóc?
I to może być całkowita bzdura.... to tylko myśl... ale taka, którą łatwo spróbować i nie widzę, żeby to zaszkodziło.

Z twoją myślą spróbowałbym również posortować cewkę zapłonową z trzema otworami montażowymi???
 
#15 ·
Ostatnia aktualizacja, wyszedłem i kupiłem trzy miesięczny zestaw cewek zapłonowych od Euro carparts, dużo taniej £36 w porównaniu do £55 za czterootworowy. Zapytałem ich, czy to właściwy, ponieważ wcześniej popełnili błędy. Zamontowałem go i podczas testowania silnik uruchomił się z rozrusznika, ale zatrzymał się po 3-5 sekundach i zablokował się, jakby nic tam nie było. Próbowałem kilka razy, ale bez skutku. Albo nie właściwy zestaw. Założyłem stary zestaw i teraz zajmuje to chwilę, zanim silnik zaskoczy i się uruchomi, i to gdy jest łagodnie, ale uruchamia się normalnie, gdy silnik jest rozgrzany jak zwykle.
Miałem szczęście odzyskać pieniądze od Euro car parts, ponieważ otworzyłem zapieczętowaną torbę, na co narzekali, więc powiedziałem, jak mogłem przetestować, czy działa, nie nadaje się do celu, co za głupi pomysł.
Więc wracam do punktu wyjścia. Albo kupuję nowy zestaw cewek zapłonowych od Renualt, ale znalezienie dealera sprzedającego części zamienne to koszmar, nie jestem pewien, ile zestawów cewek zapłonowych robią dla tego konkretnego modelu. Próbowałem znaleźć numer silnika, ale nie mogę go znaleźć na bloku, może to pomogłoby w uzyskaniu właściwego. A może problem jest inny, nie mogę wymyślić, co jeszcze zmienić. Obawiam się również, że nie zepsułem ECU, montując ostatni wadliwy zestaw cewek zapłonowych.
Drugą opcją jest zabranie go do lokalnego warsztatu.