Independent Renault Forums banner

Scenic mk 3 problem ze wycieraczkami (proszę o pomoc)

28K views 23 replies 8 participants last post by  TrySomethingOriginal  
#1 ·
Cześć, mam nadzieję, że ktoś może pomóc. Wycieraczki w Scenic mojej żony z 2011 roku (Mk 3) przestały działać i próbuję ustalić, co jest nie tak... Zrobiłem wszystkie oczywiste rzeczy plus wszystkie inne sugerowane pomysły z innych wątków... Po rozebraniu obu silników, strona kierowcy miała widocznie trochę wody, więc wymieniłem ją na nową, wciąż nic. Wcześniej byłem elektrykiem samochodowym, więc chciałbym zrozumieć, jak działa ten system, schemat okablowania byłby świetny, ale nie mogę go znaleźć. Sprawdziłem obie wtyczki (z sondą zasilania). Mam dobre zasilanie na czerwonym przewodzie i dobre uziemienie na czarnym przewodzie, a pozostałe 2 przewody wydają się dawać szybkie impulsy, czego nie rozumiem. Jeśli ktoś może coś dodać, proszę o pomoc. Dziękuję.
 
#6 ·
Przepraszam, nie udało się zaktualizować wczoraj wieczorem.
Zamontowano silnik po stronie pasażera, a następnie strona kierowcy się zepsuła..
Więc zamontowałem stronę kierowcy..
Spróbuj tego, ponieważ tak to zrobiłem, ponieważ po zakończeniu wczoraj nic nie działało w odniesieniu do wycieraczek, co bardzo przypomina Twój problem teraz..
Odłącz akumulator, odłącz wtyczki silników wycieraczek,
Podłącz ponownie akumulator, wymuś po włączeniu zapłonu.
Aby to zrobić, wybierz dowolny bieg, jeśli manualny, lub jedź, jeśli automatyczny, i przytrzymaj palec na przycisku start, gdy tylko deska rozdzielcza poinformuje Cię o wyjęciu karty, a następnie wyjmij kartę.
Po włączeniu zapłonu
Przesuń dźwignię wycieraczek o jedno kliknięcie w dół, a następnie przesuń ją z powrotem w górę.
Wyłącz zapłon, wyjmując kartę i naciskając przycisk stop.
Jeśli nie jesteś pewien, czy zapłon został wyłączony, uruchom samochód i zatrzymaj go przyciskiem.
Teraz wyjmij kartę..
Podłącz dwie wtyczki wielokrotne, wymuś po włączeniu zapłonu, pociągnij wycieraczkę w dół do pozycji 1 (1 kliknięcie w dół), a następnie z powrotem do 0 w górę
Wyłącz po wyłączeniu zapłonu.
Wycieraczki zostaną teraz zainicjowane..
Zamontuj ponownie oba panele boczne i wszystkie inne części, ale nie wycieraczki
Teraz dowiesz się, jak zamontować pióra wycieraczek.
Zamontuj najpierw stronę kierowcy, musisz ją uruchomić prosto, jeśli chodzi o patrzenie z przodu, więc to pióro jest teraz poziome..
Nie dokręcaj nakrętki do końca, ale na tyle, aby zacisnęła się na rowkach.
Wypróbuj tę stronę z wodą, nie rób tego bez użycia spryskiwaczy..
Jeśli jest za wysoko, woda pozwoli wycieraczce przejść nad słupkiem, bez uszkadzania pióra lub lakieru.
Gdy będziesz zadowolony, przejdź do strony pasażera i dopasuj ją do drugiego pióra.
TO pióro przechodzi pod stronę kierowcy.
Strona kierowcy jest dłuższa niż strona pasażera..
Gdy skończysz, zamontuj ponownie osłony..
Powodzenia..
 
#10 ·
Nie, dostałem je we właściwą stronę, ale kierowcy byli za wysoko. więc tylko dotykałem bocznego słupka.
Upuściłem go, aż był pionowo i zatrzymał się około 1/2 cala od słupka.
Następnie ustawiłem drugi równolegle do tego.
Ale w mojej obronie... oba nie były ustawione prawidłowo, kiedy weszły...
 
#11 ·
Dzięki za wszystkie rady... chciałem tylko nadrobić zaległości, ponieważ nienawidzę, gdy posty po prostu kończą się nierozwiązane... Zamontowałem używany silnik po stronie kierowcy (140 funtów, warte spróbowania, ponieważ nowe kosztują około 250 funtów), ponieważ wyglądało na to, że stary był tam kiedyś mokry, niespodzianka, niespodzianka, wciąż nie działa... ale słyszałem, że silnik pasażera wydawał dźwięk stukania, gdy włączałem wycieraczki... więc rozebrałem silnik i zauważyłem, że ramię łączące sterowane silnikiem było w maksymalnym zakresie ruchu, powodując stukanie o obudowę wycieraczki... Następnie usunąłem dwie śruby mocujące magnesy silnika, co pozwoliło mi obrócić wirnik ręcznie, co przesunęło ramię łączące do przeciwnego położenia krańcowego... Złożyłem silnik i spróbowałem ponownie i wszystko dobrze. Myślę, że silnik był w złej pozycji, co uniemożliwiało jego obracanie się... Nadal nie rozumiem, jak działają elektrycznie i szczerze mówiąc, nie obchodzi mnie to, ponieważ sprzedaję go i przechodzę na coś niemieckiego tak szybko, jak to możliwe, jak tylko naprawię centralny zamek... Kocham Renault.
 
#12 ·
Z tego, co zrozumiałem pracując nad tym Scenic III, działa to tak: Kierowca jest masterem.
Pasażer jest slavem.
System wydaje się być rodzajem systemu LIN.
Gdy strona kierowcy jest w pewnym punkcie, pozwala to stronie pasażera na działanie.
(Powód inicjalizacji silników)
Mam nadzieję, że klient zostawił oba stare silniki i będę mógł je mieć w poniedziałek.
Potem rozbiorę je i zobaczę, jak działają same silniki, ponieważ nie znalazłem nikogo, kto opublikowałby zdjęcie tych rozebranych silników.
 
#14 ·
Mam zdjęcia rozebranych silników, ale nie mogę ich tu umieścić.
Kiedy klikniesz przycisk odpowiedzi i znajdziesz się na stronie "Odpowiedz na wątek", bezpośrednio pod oknem dialogowym, w którym wpisujesz swoją odpowiedź, znajduje się pole z tytułem "Przeciągnij i upuść, aby przesłać plik". Co dziwne, przeciągnij i upuść swoje zdjęcia do tego pola, zaczną się od pełnego rozmiaru, a następnie zmniejszą się do rozmiaru miniatur, gdy wszystkie będą w rozmiarze miniatur, zostaną przesłane, naciśnij przycisk wyślij odpowiedź i Voila!
:wink2:
 
#18 ·
Ja również mam problem z przednimi wycieraczkami w Scenic III.

Znalazłem schemat, który może być przydatny dla innych, a dzięki informacjom na temat resetowania wycieraczek i zdjęciom wnętrza pomyślałem, że bardziej przydatne będzie ożywienie tego wątku, niż rozpoczęcie nowego.

Zasadniczo przednie silniki się nie uruchamiają. Spryskiwacz przedni i tylny działa. Tylna wycieraczka również działa.

Próba resetowania powyżej nie powiodła się.

Korzystając z oprogramowania diagnostycznego na żywo, podczas poruszania dźwignią widzę nieaktywny, czasowy, niską prędkość i wysoką prędkość. Dlatego nie podejrzewam dźwigni.
Mam również następujące kody błędów diagnostycznych z jednostki sterującej nadwoziem.
DTC9570 Stały obwód światła stopu.
Trzecie światło stopu nie działa.
DTC9521 Stałe połączenie silnika przeciwnego
Nie udało mi się znaleźć żadnych informacji online na ten temat, ale znalazłem poniższy schemat okablowania, który mam nadzieję, że inni uznają za przydatny.
Image

Udało mi się ustalić odczyty na czerwono na powyższym schemacie za pomocą multimetru.

Kabel między pinem 3 łączącym oba silniki ma ciągłość, zero woltów, brak zwarcia do masy.

Istnieje ciągłość między pinem 5 z 1888 (prawy silnik) i pinem 1 z 1889 (lewy silnik) oraz ciągłość z powrotem do 645 (jednostka sterująca nadwoziem) za schowkiem. Znajduje się na mniejszym z czarnych wtyczek w kierunku środka jednostki pod względem szerokości, dość nisko, z małym wiązką przewodów dochodzących z przegrody. Kiedy wycieraczka powinna być włączona, między tym pinem a masą jest 8 V.
Jeśli ktoś ma typowe odczyty dla tego miejsca, może to być przydatne! Również, jeśli napięcie może być wstrzyknięte do tego pinu w celu przetestowania silników lub jeśli oczekuje on sygnałów CAN? Nie chcę ślepo przykładać napięcia, aby uszkodzić urządzenia.

Pin 1 prawego silnika 1888 i pin 5 lewego silnika 1889 ma ciągłe 12 V. Brak zwarcia do masy.
Pin 2 prawego silnika 1888 i pin 4 lewego silnika 1889 ma połączenie z masą.

Jakieś sugestie, jak otworzyć urządzenie? Uszczelniacz wydaje się dobrze trzymać po wykręceniu śrub. Opalarka?

Czy skrzynka bezpieczników USM / jednostka przełączająca i ochronna pod maską ma jakąś rolę w wycieraczkach i światłach stopu?
Po wyjęciu jej, aby sprawdzić bezpieczniki, zanim odkryłem, że jest w schowku, odkryłem to, kiedy pomyślałem, żeby sprawdzić płytkę.

Image
Image
Image
Image


Co nie wygląda zbyt naturalnie dla mojego niewprawnego oka.
 
#19 ·
Nie jestem pewien, nie jestem elektrykiem samochodowym, ale wątpię, czy 645 UCH w przedziale pasażerskim może być problemem. Główne zasilanie wycieraczek pochodzi z 260, jednostki zabezpieczającej UPC w komorze silnika. Zakładając, że bezpieczniki są tu w porządku, myślę, że problem leży w silnikach. Wydaje mi się, że inny użytkownik zidentyfikował przepalony bezpiecznik termiczny na jednej z płyt wycieraczek jako problem?
 
#20 ·
Dzięki. Miałem trudności z otwarciem silnika wycieraczek, aby przyjrzeć się płytce.
Po przeczytaniu, że przechodzi przez UPC, zdjąłem to i znalazłem coś, co moim zdaniem nie wygląda normalnie, patrząc na dwa chipy. Widok z boku pokazuje, jak bardzo jeden z nich zdeformował się dla mojego niewprawnego oka. Z pewnością nie wydaje mi się to być plama lakieru. Szczególnie widząc srebro.
Problem polega na tym, że znaleziony przeze mnie schemat pokazuje 260 jako skrzynkę bezpieczników w schowku, a nie UPC, a oba bezpieczniki 40A są dobre, z zasilaniem 12 V docierającym do silników za pomocą grubszych kabli. Więc nie jest przekonany, że UPC odgrywa rolę w wycieraczkach w scenic iii, tak jak w starszych modelach i Clio itp.
Właśnie znalazłem w innym wątku, że Ours2012 napisał: "UWAGA, musisz nacisnąć przycisk rozrusznika DWA RAZY, aby wymusić po wyłączeniu zapłonu", więc muszę to wypróbować z zamiennym silnikiem głównym.
Zaktualizuję.
 
#22 ·
Dzięki. Albo to, albo diagram, który znalazłem, ma wadę.

Zastanawiałem się, czy powinien otrzymywać dane canbus lub zmienne napięcie, aby aktywować różne tryby w odniesieniu do czasowych, niskich i wysokich prędkości od 645. Czegoś takiego nie mogę nigdzie znaleźć.

Mógłbym spróbować ponownie otworzyć oryginalny silnik główny z odrobiną większego entuzjazmu, teraz gdy mam zamiennik, ale żaden z nich obecnie nie działa, pomimo przejścia przez metodę resetowania. Żaden z silników głównych nie działa również z odłączonym slavem.

Dziękuję za poświęcony czas. Bardzo doceniam.
 
#23 ·
Jak mówi Ours, silniki muszą być sterowane przez pojedynczy przewód LIN z 645, mnóstwo informacji w Internecie, takich jak:
LIN Capture for Component Testing — ATA - Modular Flow Management Wydaje się, że można przetestować sygnał za pomocą multimetru, ale mówi się, że sygnał może zostać wyłączony w przypadku wykrycia usterki. Na moim miejscu zdemontowałbym silniki, aby poszukać uszkodzeń spowodowanych przez wodę, braku smaru, przetestować bezpieczniki termiczne pod kątem ciągłości itp., a następnie podłączyć je, aby sprawdzić, czy działają. Jeśli nie, przypuszczam, że następnym krokiem byłoby odczytanie kodów za pomocą porządnego czytnika i wyczyszczenie wszystkich, które wydają się być związane z wycieraczkami. Wreszcie (w desperacji) kupiłbym zamienne silniki SH, przynajmniej na Ebay powinieneś móc odzyskać ££, jeśli nie działają. Najlepszy
 
#24 ·
Dzięki za informacje. Używając tych terminów, mogłem dowiedzieć się więcej o systemie LIN.

Udało mi się ożywić oryginalny silnik główny po stronie zewnętrznej, obracając wirnik ręcznie, aby go uwolnić. Po oczyszczeniu powierzchni i nałożeniu nowego uszczelniacza, po ponownym zamontowaniu zachowywał się jak silnik główny po stronie zewnętrznej.

Niestety, informacje online, które mówią, że silnik główny powinien działać z uszkodzonym lub brakującym silnikiem pomocniczym, okazały się nieprawdziwe. Wydaje się to normalne po rozmowie z elektrykiem samochodowym.

Ponieważ nie mogłem otworzyć obudowy silnika pomocniczego po stronie wewnętrznej za pomocą ciepła, nie miałem innego wyjścia, jak tylko wybrać nowy silnik po tej stronie, ponieważ nie można było znaleźć żadnych silników ratowniczych.

Część, która może pomóc innym, polega na tym, że nawet z dwoma dobrymi silnikami i wykonaniem procedury resetowania, czyszczeniem kodów błędów, przerywana i duża prędkość nie działały na początku.

Dane na żywo z dźwigni wycieraczek na diagnostyce nie pokazywały, że pozycja się zmienia, gdy dźwignia była obsługiwana z podłączonymi silnikami, tylko odczyt INACTIVE.

Przy odłączonych silnikach dane na żywo były następujące:

Przy dźwigni na 0 i czułości ustawionej na najmniejszą kroplę pokazywało OFF.
Dźwignia na 0 z czułością ustawioną na cokolwiek innego niż najniższa pokazywała INACTIVE.
Dźwignia na Auto pokazywała TIMED.
Dźwignia na I pokazywała LOW SPEED.
Dźwignia na II pokazywała HIGH SPEED.

Po ponownym podłączeniu silników i ponownym wykonaniu procedury resetowania nic się nie działo z przerywanym, niska prędkość działała normalnie, wysoka prędkość albo pozostawała wolna, albo wycieraczki podnosiły się do słupków A i zatrzymywały, a następnie parkowały pomocniczy jako pierwszy, główny jako ostatni, jak podczas wymiany piór wycieraczek.

Po pewnym użyciu zwykła wydajność i działania powróciły same bez dalszych działań.