Independent Renault Forums banner

Komunikat: kierownica nie zablokowana

64K views 24 replies 9 participants last post by  s.clarkste  
#1 ·
Hej chłopaki,

Kilka problemów z moim Megane 1.4 z 2003 roku dzisiaj.
Próbowałem uruchomić go dziś rano, ale wyświetlił się komunikat "usterka elektroniczna" i nie chciał się uruchomić. Sprawdziłem akumulator i był rozładowany, więc go uruchomiłem za pomocą kabli rozruchowych. Sprawdziłem napięcie ładowania i byłem zadowolony z 14V.

Gdy samochód jechał, zaczęły dziać się różne szalone rzeczy, wskaźnik temperatury przestał działać, obrotomierz przestał działać, wycieraczki zaczęły działać, mimo że były wyłączone, kierownica była sztywna, kontrolka poduszki powietrznej mignęła kilka razy, a wentylator chłodnicy włączał się i wyłączał co kilka sekund.

Zatrzymałem samochód, aby sprawdzić bezpieczniki, połączenia itp. i stwierdziłem, że do skrzynki bezpieczników znajdującej się obok akumulatora dostała się woda, z kilkoma skorodowanymi połączeniami. Usunąłem płytkę, osuszyłem ją i wyczyściłem połączenia najlepiej jak potrafiłem.
Kiedy ponownie ją zainstalowałem, samochód uruchomił się bez problemu i odbyłem jazdę próbną bez problemu.
Jednak kiedy zatrzymałem samochód i spróbowałem go ponownie uruchomić, otrzymałem komunikat "kierownica nie zablokowana", a teraz samochód w ogóle nie chce się uruchomić.

Czy ktoś może pomóc, wyrywam sobie włosy z głowy.
Dzięki
 
#2 ·
Cześć, właśnie miałem ten problem w moim Renault Megane z 2004 roku i to był moduł resetowania blokady kierownicy, który znajduje się pod kierownicą. Musisz to wymienić, wtedy samochód będzie w porządku.

Jeśli możesz dać mi więcej informacji o swoim samochodzie, postaram się uzyskać dla ciebie cenę i możesz go sam zamontować, to około godziny pracy.

Dzięki
Ross
 
#5 ·
Miałem / mam ten sam problem. Otrzymywałem błąd "kierownica zablokowana" z zapaloną kontrolką poduszek powietrznych / serwisową, ale było to sporadyczne. Kiedy miałem iść na posiłek, mój samochód postanowił się zepsuć i zatrzymać z komunikatem o błędzie elektronicznym.

Zadzwoniłem do Green Flag, żeby mnie uratowali. Czekając, szukałem na forum informacji o usterce elektronicznej na moim telefonie i wspomniano, że na górze akumulatora na zacisku dodatnim znajduje się skrzynka z 3 bezpiecznikami. Dwa 30-amperowe i jeden duży bezpiecznik biegnący między nimi. Kiedy pojawił się Green Flag, wspomniałem o tym, co znalazłem i rzeczywiście, to jeden z bezpieczników 30-amperowych się przepalił. Zrobiono tymczasową naprawę i mogłem jechać dalej.

Kiedy udało mi się zdobyć bezpieczniki do akumulatora, wszystko było w porządku. Potem pewnego dnia włożyłem ładowarkę do zapalniczki i znowu zapaliła mi się kontrolka serwisowa poduszki powietrznej. Może nie jest to związane, ale to tylko zbieg okoliczności. Jak przestanie padać, wyjdę i zobaczę. W międzyczasie zamówiłem pełny zestaw bezpieczników i nową osłonę zacisku za 15 funtów od dealera Renault.
 
#6 ·
Proszę, jakie było tymczasowe rozwiązanie problemu z bezpiecznikami?

Miałem / mam ten sam problem. Otrzymywałem błąd "kierownica zablokowana" z zapaloną kontrolką poduszek powietrznych/serwisu, ale było to sporadyczne. Kiedy miałem iść na posiłek, mój samochód postanowił się zepsuć i zatrzymać się z komunikatem o błędzie elektronicznym.

Zadzwoniłem do Green Flag, żeby mnie uratowali. Czekając, szukałem na forum "Awaria elektroniczna" na moim telefonie i wspomniano, że oprócz akumulatora na zacisku dodatnim znajduje się skrzynka z 3 bezpiecznikami. Dwa 30-amperowe i jeden duży bezpiecznik biegnący między nimi. Kiedy pojawił się Green Flag, wspomniałem, co znalazłem i rzeczywiście to jeden z bezpieczników 30-amperowych się przepalił. Zastosowano tymczasowe rozwiązanie i znów byłem w drodze.

Kiedy udało mi się zdobyć bezpieczniki do akumulatora, wszystko było w porządku. Potem pewnego dnia włożyłem ładowarkę do zapalniczki i znowu zapaliła mi się kontrolka serwisowa poduszki powietrznej. Może nie jest to powiązane, ale to tylko zbieg okoliczności. Jak przestanie padać, wyjdę i zobaczę. W międzyczasie zamówiłem pełny zestaw bezpieczników i nową osłonę zacisku za kwotę 15 funtów od dealera Renault.
 
#7 ·
Zgaduję, że tymczasowa naprawa polegała po prostu na połączeniu bezpiecznika akumulatora kawałkiem drutu lub czymś w tym rodzaju, a może nawet innym bezpiecznikiem, dopóki nie można było kupić właściwego bezpiecznika, ponieważ uważam, że nie jest to standardowy bezpiecznik.
 
#9 ·
Cześć, mam ten sam problem. Sprawdziłem bezpieczniki akumulatora i ten od blokady kierownicy w komorze silnika obok akumulatora.
Zdemontowałem zespół blokady kierownicy, ale samochód wciąż nie chce się uruchomić. Próbowałem odłączyć złącze od blokady i to nic nie zmienia.
Kiedy naciskam przycisk start, nie słychać żadnego kliknięcia ani niczego z blokady kierownicy.
Jeśli wymienię blokadę kierownicy, czy trzeba ją zaprogramować w samochodzie i czy prawdopodobnie to naprawi, czy szukam innego rozwiązania?
 
#10 ·
Jeśli go wymienisz, będziesz potrzebować dziewiczy lub nowy.
Nie bierz używanego, to nie zadziała.

Jeśli dostaniesz dziewiczy, jak w moim linku, zaprogramuje się sam, gdy wymusisz zapłon.

Czy możesz wymusić zapłon?

Czy to zadziała! Będę w czarnej d... jeśli wiem, kolego, zależy od tego, czy jest inny problem elektryczny.

Miałem drugi problem, więc nie naprawił mojego, no cóż, naprawił, ale znowu się zepsuł.

Przepraszam, niewiele pomogłem.
 
#20 ·
Dostałem to wczoraj i zamontowałem wczoraj wieczorem. Musiałem powiesić nowy na krośnie, uruchomić samochód, a następnie przy włączonym silniku zamontować zamek i założyć wykończenie.
Miałem podłączony rozrusznik Hafords, kiedy go uruchomiłem, ponieważ słyszałem, że jeśli akumulator nie jest w pełni naładowany, może wystąpić problem z blokadą kierownicy, która pobiera kod z komputera.
Mam nadzieję, że twój działa
Ed
 
#24 ·
Cześć wszystkim..mam Renault Scenic 3..mam problem z kolumną kierownicy, która się nie blokuje..również alarmy strefowe i blokada drzwi podczas jazdy są wyłączone..ogólnie wszystkie alarmy bezpieczeństwa..jednak problem, który pokazał, dotyczy dezaktywacji poduszek powietrznych...technik powiedział mi, że problem tkwi w kolumnie kierownicy...czy ktoś wie coś na ten temat???