Independent Renault Forums banner

TomTom Opstartscherm

11K views 6 replies 2 participants last post by  twodogs  
#1 ·
Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand een snelle vraag voor me kan beantwoorden... Ik probeer het standaard splash/opstartlogo op mijn nieuwe Lagunas TomTom-scherm te veranderen van het standaard "Bose"-logo naar een aangepast logo. Ik heb alle handleidingen correct gevolgd (Bitmap 24 etc/hernoemen van het bestand naar splashw.bmp etc) maar het keert ALTIJD terug naar het Bose-logo, zelfs als je via de menu's van de TomTom zelf de afbeelding wijzigt, kun je alleen het Bose-logo in de galerij zien...

Heeft Renault de TomTom gedwongen om via de firmware elders naar het logo te zoeken - of mis ik iets, is iemand hierin geslaagd?

Veel dank bij voorbaat

Dave

#2 · (Edited)
Heeft jouw TomTom een SD-kaart zoals de mijne? Alle foto's staan erop. Vervang gewoon een van de foto's door een eigen foto. Overschrijf de originele foto met een bestand van hetzelfde type en dezelfde resolutie. Helemaal geen probleem.

De mijne zijn allemaal 480x272 bitmaps in de map foto's.

#3 ·
Nog even gekeken. De foto's die ik vervang, zijn degene die als eerste op mijn scherm verschijnen (er staan er verschillende in de map "foto's"). Ik zie helemaal geen "splashw.bmp", hoewel er wel een in de hoofdmap staat. Misschien heb ik het ergens uitgeschakeld. Ik zie een juridische mededeling die ik graag wil veranderen, maar ik kan het bestand nergens op de SD-kaart vinden.

#4 ·
Bij het gebruik van het TomTom-menu om door de fotogalerij te bladeren, zijn de bestanden die ik aan de SD-kaart heb toegevoegd niet zichtbaar en de enige afbeelding die je kunt zien is het bovengenoemde Bose-logo :( - Ik denk in de richting dat Renault de firmware mogelijk hard heeft gecodeerd om op een alternatieve locatie voor de afbeeldingen etc. te kijken om te voorkomen dat mensen het veranderen - maar ik ben er bijna zeker van dat ik iemand het heb zien veranderen - ik kan me alleen niet herinneren waar ik de post heb gezien haha

#5 ·
Het lijkt van systeem tot systeem te verschillen. De mijne toont niet het "splash screen", maar toont een eerste afbeelding die het uit mijn "Foto's"-galerij laadt. Dit wordt gevolgd door een wettelijke disclaimer die hard gecodeerd moet zijn in ROM, omdat ik die nergens als afbeelding kan vinden. Ik heb wel een "splash screen" in de bestandsstructuur, maar deze wordt nooit weergegeven. Ik raak door mijn opties heen, sorry

#6 ·
Eindelijk opgelost! Het lijkt erop dat de map "photos" op de SD-kaart hoofdlettergevoelig is... De mijne was "Photos" met een hoofdletter "P" - de mapnaam veranderd in kleine letters en hij heeft de foto's in de galerij opgepakt en me in staat gesteld om het opstartscherm te veranderen.

Bedankt voor je tijd twodogs - zeer gewaardeerd!

Dave

#7 ·
Goed nieuws. Je hebt me nu naar de mijne laten kijken, vooral waarom het opstartscherm helemaal niet wordt weergegeven (niet dat ik me al te veel zorgen maak). Ik zou de wettelijke kennisgeving liever verwijderen. De map met foto's heeft ook een "diavoorstelling"-modus, voor het geval je je passagiers ooit in verlegenheid wilt brengen.