Independent Renault Forums banner
Status
Not open for further replies.

TRAFIC 3 ADBLUE STORING

69K views 5 replies 3 participants last post by  Dancingdad  
#1 ·
Dus ik heb een probleem met een andere bestelwagen gepost en kreeg meteen advies waar ik erg blij mee was, maar ik heb een andere bestelwagen in de werkplaats waar ik een probleem mee heb als iemand kan helpen.

Dus de instrumentencluster/dashboardverlichting van de klant werkt niet. Ze werken in die zin dat je kunt aangeven etc. maar eventuele foutmeldingen die verschijnen zijn niet te zien. Als gevolg hiervan heeft de klant het adblue-niveau tot nul laten zakken en nu start de bestelwagen niet meer met de sleutel.

Hij start met een duwstart en loopt prima, maar start niet met de sleutel en het adblue/ureum/emissielampje op het dashboard blijft branden met het servicesleutellampje.

Adblue bijgevuld en toen met contact aan laten staan om adblue in het reservoir te laten registreren, maar het gaat niet weg.

Ik heb gelezen dat je soms de adblue moet forceren om een nieuwe meting te accepteren, voordat deze wordt gewist. Ik heb een snap on zeus en verschillende launch- en andere OBD-systemen, maar geen van hen staat me toe dit te doen. Ik heb gelezen dat dit mogelijk is met renolink, maar wilde graag advies.

Iets anders dat ik ook las, was dat er een storing in de ECU zat, wat betekende dat je in dit geval naar de hoofddealer moest voor een ECU-update, blijkbaar was er een technisch bulletin hierover. Ik heb de hoofddealer gebeld en ze komen bij me terug, maar in de tussentijd wilde ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft?

Alle hulp wordt gewaardeerd, en ik kan ook hulp bieden aan iedereen die problemen heeft met iets waar ik kan, we zien steeds meer van deze trafic/vivaro met de R9M-motor in......bedankt
 
#2 ·
Servicelampje Renault Trafic resetten. Vanaf bouwjaar: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.


Hoe het servicelampje Renault Trafic te resetten.


  1. Zet de ontsteking aan, maar start het voertuig niet.
  2. Binnen 100 seconden na het omdraaien van de sleutel, het gaspedaal indrukken en vasthouden.
  3. Terwijl u het gaspedaal ingedrukt houdt, het rempedaal twee keer indrukken en loslaten, dan een 3e keer indrukken en vasthouden.
  4. Laat de rem- en gaspedalen los.
  5. Binnen ongeveer tien seconden moet het onderhoudslampje voor de olieservice uitgaan.
  6. Zet nu de ontsteking UIT en binnen 3 seconden weer in de AAN-stand.
  7. Zet de ontsteking weer UIT om te voltooien.
Als hij wel op de sleutel start, laat hem dan minimaal 10 seconden draaien voordat u het voertuig verplaatst... geeft het systeem de kans om bij te benen.
 
#3 ·
Dus ik heb een probleem met een andere bestelwagen gepost en kreeg meteen advies waar ik erg blij mee was, maar ik heb een andere bestelwagen in de werkplaats waar ik een probleem mee heb als iemand kan helpen.

Dus de instrumentencluster/dashboardverlichting van de klant werkt niet. Ze werken in die zin dat je kunt knipperen etc. maar eventuele foutmeldingen die verschijnen zijn niet te zien. Als gevolg hiervan heeft de klant het adblue-niveau tot nul laten zakken en nu start de bestelwagen niet meer met de sleutel.

Hij start met een duwstart en loopt prima, maar start niet met de sleutel en het adblue/ureum/emissielampje op het dashboard blijft branden met het servicelampje.

Adblue bijgevuld en het vervolgens met contact aan laten staan om adblue in het reservoir te laten registreren, maar het gaat niet weg.

Ik heb gelezen dat je soms de adblue moet dwingen om een nieuwe meting te accepteren, voordat deze wordt gewist. Ik heb een snap on zeus en verschillende launch- en andere OBD-systemen, maar geen van hen staat me toe dit te doen. Ik heb gelezen dat dit mogelijk is met renolink, maar wilde graag advies.

Iets anders wat ik ook las, was dat er een storing in de ECU zat, wat betekende dat deze in dit geval naar de hoofddealer moest voor een ECU-update, blijkbaar was er een technisch bulletin hierover. Ik heb de hoofddealer gebeld en ze komen bij me terug, maar in de tussentijd wilde ik graag weten of iemand hier ervaring mee heeft?

Alle hulp zou worden gewaardeerd, en ik kan ook hulp bieden aan iedereen die problemen heeft met iets waar ik kan, we zien steeds meer van deze trafic/vivaro met de R9M-motor in... bedankt
Open de portieren van de bestuurder, zie die sticker
Post hier een foto ervan, bedek het chassisnummer
Zal kijken of er technische notities voor beschikbaar zijn.
Nieuw voor mij, dus geen idee

Iets op de Facebook-SITE
 
Save
#4 ·
Hallo...even een update....Ik heb de service light reset geprobeerd zoals voorgesteld, maar geen succes. Ik sprak toen met een Renault specialist die over de nieuwste diagnoseapparatuur beschikt en die zegt dat hij denkt dat hij het niet kan en naar de hoofddealer moet gaan.

Ik sprak toen met de hoofddealer, die zei dat hij binnen moet komen. In de 1e instantie zullen ze proberen het adblue-systeem in de ecu te reactiveren. Als dat niet lukt, kan de pomp vastzitten, dus dan zullen ze de pomp vervangen. Als dat dan niet lukt, zullen ze de adblue ecu vervangen, wat naar ik aanneem met hoge kosten gepaard zal gaan.

De klant informeerde me echter vandaag dat het voertuig nog onder garantie valt. Nu weet ik dat het niet bijvullen van de adblue een fout van de bestuurder is, maar zoals ik al eerder zei, is de reden dat het niet is bijgevuld dat het instrumentenpaneel defect is en ze de berichten niet konden zien. Ik zal erop aandringen dat de dealer alle kosten onder garantie dekt en het instrumentenpaneel en de adblue-fout repareert. Wat denken de mensen? Lijkt me redelijk lol
 
#6 ·
De moeite waard om te vragen.... maar.....
Had hij de storing van het dashboard aan Renault gemeld??

Zo ja, en ze hadden de kans om het te repareren, dan staan de logica en de garantieclaim voor mij.
Zo nee, dan is er deze nare juridische term genaamd eigen schuld, die in combinatie met een andere genaamd gevolgschade waarschijnlijk een luid gefluit en een even grote rekening zou opleveren.

Laat ons de uitkomst weten.... Ik ben de dealerreset al eerder tegengekomen, maar heb nog nooit details gezien.... pomp en AdBlue CU mogelijk defect is beangstigend..... maar ik vraag me af of dit vergelijkbaar is met de gewoonte van de dealer met de oudere elektronische parkeerrem systemen waarbij ze alles zouden vervangen voor een kabel?
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.