Independent Renault Forums banner
Status
Not open for further replies.

TRAFIC 3 USTERKA ADBLUE

1 reading
69K views 5 replies 3 participants last post by  Dancingdad  
#1 ·
Więc zamieściłem problem z innym vanem i natychmiast otrzymałem poradę, z której byłem zachwycony, jednak mam inny van w warsztacie, z którym mam problem, jeśli ktoś może pomóc.

Więc oświetlenie zestawu wskaźników/deski rozdzielczej klienta nie działa. Działają w tym sensie, że można wskazywać itp., ale żadne komunikaty o błędach, które się pojawiają, nie są widoczne. W rezultacie klient doprowadził poziom adblue do zera i teraz van nie uruchamia się z kluczyka.

Uruchamia się z rozruchu z popychu i działa dobrze, jednak nie uruchamia się z kluczyka, a kontrolka adblue/mocznik/emisja na desce rozdzielczej świeci się razem z kontrolką klucza serwisowego.

Dolałem adblue, a następnie zostawiłem go z włączonym zapłonem, aby zarejestrować adblue w zbiorniku, jednak nie znika.

Czytałem, że czasami trzeba zmusić adblue do zaakceptowania nowego odczytu, zanim zostanie wyczyszczony. Mam snap on zeus i różne systemy launch i inne OBD, jednak żaden z nich nie pozwala mi tego zrobić. Czytałem, że jest to możliwe za pomocą renolink, ale chciałem zasięgnąć porady.

Coś innego, co również czytałem, to to, że w ECU wystąpiła usterka, co oznaczało, że kiedy to się zdarzyło, trzeba było udać się do głównego dealera w celu aktualizacji ECU, podobno był na ten temat biuletyn techniczny. Zadzwoniłem do głównego dealera i wrócą do mnie, ale w międzyczasie chciałem wiedzieć, czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?

Wszelka pomoc będzie mile widziana, a także mogę zaoferować pomoc każdemu, kto ma problemy z czymkolwiek, gdzie mogę, widzimy coraz więcej tych trafic/vivaro z silnikiem R9M w środku......dzięki
 
#2 ·
Resetowanie wskaźnika serwisowego Renault Trafic. Od roku: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011, 2012.


Jak zresetować wskaźnik serwisowy Renault Trafic.


  1. Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj pojazdu.
  2. W ciągu 100 sekund od przekręcenia kluczyka wciśnij i przytrzymaj pedał przyspieszenia.
  3. Trzymając wciśnięty pedał gazu, wciśnij i zwolnij pedał hamulca dwa razy, a następnie wciśnij go po raz trzeci i przytrzymaj.
  4. Zwolnij pedały hamulca i przyspieszenia.
  5. W ciągu około dziesięciu sekund powinna zgasnąć kontrolka serwisowa oleju.
  6. Teraz wyłącz zapłon, a następnie w ciągu 3 sekund włącz go ponownie do pozycji ON.
  7. Wyłącz zapłon, aby zakończyć.
Jeśli uruchamia się z kluczyka, pozostaw go włączonego na co najmniej 10 sekund przed przesunięciem pojazdu... daje systemowi szansę na nadrobienie zaległości.
 
#3 ·
Zamieściłem więc problem z innym vanem i natychmiast otrzymałem poradę, z której byłem zachwycony, jednak mam w warsztacie kolejnego vana, z którym mam problem, jeśli ktoś może pomóc.

Zatem oświetlenie zestawu wskaźników/deski rozdzielczej klienta nie działa. Działają w tym sensie, że można sygnalizować itp., ale żadne komunikaty o błędach, które się pojawiają, nie są widoczne. W rezultacie klient doprowadził poziom adblue do zera i teraz van nie uruchamia się z kluczyka.

Uruchamia się z rozruchu i działa dobrze, ale nie uruchamia się z kluczyka, a kontrolka adblue/mocznik/emisja na desce rozdzielczej świeci się razem z kontrolką klucza serwisowego.

Uzupełniłem adblue, a następnie zostawiłem go z włączonym zapłonem, aby zarejestrował adblue w zbiorniku, ale nie znika.

Czytałem, że czasami trzeba zmusić adblue do zaakceptowania nowego odczytu, zanim zostanie wyczyszczony. Mam snap on zeus i różne systemy launch i inne OBD, ale żaden z nich nie pozwala mi tego zrobić. Czytałem, że jest to możliwe za pomocą renolink, ale chciałem porady.

Coś innego, co również przeczytałem, to to, że w ECU wystąpiła usterka, co oznaczało, że w takim przypadku trzeba było udać się do głównego dealera w celu aktualizacji ECU, podobno był na ten temat biuletyn techniczny. Zadzwoniłem do głównego dealera i wrócą do mnie, ale w międzyczasie chciałem wiedzieć, czy ktoś ma z tym jakieś doświadczenie?

Wszelka pomoc byłaby mile widziana, a także mogę zaoferować pomoc każdemu, kto ma problemy z czymkolwiek, gdzie mogę, widzimy coraz więcej tych trafic/vivaro z silnikiem R9M w... dzięki
Otwórz drzwi kierowcy, zobacz tę naklejkę
Zamieść tu jej zdjęcie, zakryj numer VIN
Sprawdzę, czy są dostępne jakieś notatki techniczne.
Nowość dla mnie, więc nie mam pojęcia

Coś na stronie Facebook
 
Save
#4 ·
Cześć...tylko aktualizacja....Próbowałem zresetować światło serwisowe zgodnie z sugestią, ale bez powodzenia. Następnie rozmawiałem ze specjalistą Renault, który posiada najnowszy sprzęt diagnostyczny i mówi, że nie sądzi, aby był w stanie to zrobić i musi udać się do głównego dealera.

Następnie rozmawiałem z głównym dealerem, który powiedział, że musi przyjechać. W pierwszej kolejności spróbują reaktywować system adblue w ecu. Jeśli się to nie uda, pompa może być zablokowana, więc wtedy wymienią pompę. Następnie, jeśli to się nie uda, wymienią ecu adblue, co, jak przypuszczam, będzie wiązało się z dużymi kosztami.

Jednak klient poinformował mnie dzisiaj, że pojazd jest nadal na gwarancji. Teraz wiem, że brak napełniania adblue jest błędem kierowcy, jednak jak wcześniej wspomniałem, powodem, dla którego nie został napełniony, jest awaria zestawu wskaźników i nie mogli zobaczyć komunikatów. Będę nalegał, aby dealer pokrył wszystkie koszty w ramach gwarancji i naprawił zestaw wskaźników i usterkę adblue. Co o tym myślą ludzie? Wydaje mi się to rozsądne lol
 
#6 ·
Warto zapytać.... ale.....
Czy zgłosił awarię deski rozdzielczej do Renault??

Jeśli tak i mieli możliwość naprawy, to dla mnie logika i roszczenie gwarancyjne są zasadne.
Jeśli nie, to istnieje ten paskudny termin prawny zwany przyczynieniem się do szkody, który w połączeniu z innym, zwanym stratami wtórnymi, prawdopodobnie spowodowałby głośne gwizdanie i równie duży rachunek.

Proszę dać nam znać o wyniku.... Spotkałem się już wcześniej z resetowaniem przez dealera, ale nigdy nie widziałem żadnych szczegółów.... pompa i Adblue CU prawdopodobnie martwe jest przerażające..... ale zastanawiam się, czy jest to podobne do nawyku dealerów w przypadku starszych systemów elektronicznego hamulca postojowego, gdzie wymienialiby wszystko w zamian za kabel?
 
Status
Not open for further replies.
You have insufficient privileges to reply here.