Independent Renault Forums banner

Twingo koelvloeistof lekkage

1 reading
5.3K views 2 replies 3 participants last post by  Renoir White  
#1 ·
Een paar dagen geleden ging het lampje van de temperatuurmeter op het dashboard branden en de ventilator sloeg aan, de eerste keer dat ik de ventilator in de auto heb zien aanslaan. Nadat ik mijn koelvloeistof had gecontroleerd, merkte ik dat er geen water in het koelvloeistofreservoir zat, dus vulde ik het bij. Daarna merkte ik dat er water lekte uit de radiator van de auto. Zodra het water uit het reservoir verdwenen is, stopt de lekkage. Ik heb elke dag water bijgevuld voordat ik ging rijden, maar ik heb geen lange afstanden gereden, maar ik denk dat de lekkage erger wordt. Er komt geen stoom uit het koelvloeistofreservoir als ik het openmaak. Kan iemand me helpen met wat het probleem is?

#2 ·
Zorg zo snel mogelijk dat het lek in de radiator wordt verholpen, anders riskeert u motorschade die niet meer te repareren is.

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen om met de auto te rijden. Proberen de mogelijk kleine reparatiekosten nu te vermijden, kan ertoe leiden dat de auto vrijwel waardeloos wordt.

#3 ·
Als u niet kunt zien waar het water lekt, kan het een versleten slang zijn in plaats van een gescheurde radiator. Zoals Noel zegt, laat het zo snel mogelijk controleren en het besturen ervan is een aanzienlijke gok.