Hallo allemaal en bedankt aan iedereen voor het advies dat ik hier al heb opgedaan!
Ik heb onlangs een 03 kangoo gekocht met een k9k-motor en 86k erop, gedurende 350 mijl was hij foutloos, startte elke keer meteen en gaf 50 mpg. Ik merkte toen dat bij het optoeren boven de 3000 tpm de EML/waarschuwingslampjes aangingen totdat het toerental daalde en dan weer uitgingen, dus ik kwam naar het forum voor een goede lezing en dacht dat ik zou beginnen met het schoonmaken van de EGR en een nieuw brandstoffilter. De EGR was eenvoudig genoeg, maar het ontluchten van het brandstofsysteem na het vervangen van het filter was een echte klus, de primerbol was nutteloos, dus die werd vervangen door een nieuwe rubberen, waarmee ik het filter kon vullen, maar ik had nog steeds veel lucht in het systeem tussen filter en pomp, wat betekende dat hij alleen met startpilot zou starten. Helaas moest ik de auto gebruiken voor een familie-noodgeval en reed ik er die dag ongeveer 50 mijl mee, waarbij de EML/waarschuwingslampjes steeds vaker aangingen op de terugweg en er een ernstig vermogensverlies optrad, wat ik nog steeds toeschreef aan overmatige lucht in de brandstof.
De volgende dag lukte het me met wat advies van dit forum om alle lucht uit de brandstofleidingen te verwijderen en ik hoopte dat ik mijn betrouwbare kleine Runner terug zou hebben, maar hij weigerde nog steeds om zonder hulp te starten.
Vervolgens leende ik een snap-on scanner om te controleren op iets voor de hand liggends (ik heb wat mechanische ervaring met de diesels uit de ark, Lol!), maar als het gaat om elektriciteit of het ontcijferen van de resultaten van de scanner, ben ik verloren!
Hoe dan ook, hij kwam terug met fout DF137 RAIL PRESSURE REGULATOR LOW FLOW CURRENT ABOVE MAXIMUM, wat een van de weinige vragen lijkt te zijn waar ik hier geen antwoord op kan vinden??
Ik verwijderde de brandstofdruksensor en controleerde de werking en weerstand en beide waren in orde, daarna controleerde ik de toevoer ernaartoe en over de twee pinnen in de stekker kwam de meter slechts op 10,2 V, maar bij aarding op de accu gaf hij 12,3 V aan?
Vervolgens controleerde ik de toevoer naar de brandstofdruksensor zoals geadviseerd door Mickeybo, hier heb ik 5,02 V aan de ene kant en 5,04 V, wat ik niet goed vind! Ik zocht naar beschadigde draden aan beide uiteinden, maar niets gevonden.
Ik bekeek de gegevens de volgende keer dat ik de scanner gebruikte en bij het starten kreeg ik slechts 170 bar, wat volgens mij niet genoeg is? Ik merkte ook dat de gegevens geen volt aangaven bij de brandstofdruksensor met het contact aan?
Mijn vragen: 1. Waar kan ik info vinden over ecu-pinposities?
2. Alle info over waar de fout DF137 naar verwijst?
3. Info over welke live data gezien moet worden met contact aan en tijdens het draaien
4. Is het mogelijk dat ik de pomp heb beschadigd door hem te laten draaien met lucht in het systeem?
5. Waarom tonen de gegevens geen volt bij de sensor met contact aan?
6. Wat moet ik hierna controleren?
Er is weinig geld om te besteden aan de vele onderdelen die het KAN ZIJN en aangezien hij goed liep voordat ik bid dat het iets simpels is dat ik gemist heb of niet goed heb getest, want de lezing hier geeft me nachtmerries!!!
Bedankt aan iedereen bij voorbaat voor alle aangeboden adviezen.
Ik heb onlangs een 03 kangoo gekocht met een k9k-motor en 86k erop, gedurende 350 mijl was hij foutloos, startte elke keer meteen en gaf 50 mpg. Ik merkte toen dat bij het optoeren boven de 3000 tpm de EML/waarschuwingslampjes aangingen totdat het toerental daalde en dan weer uitgingen, dus ik kwam naar het forum voor een goede lezing en dacht dat ik zou beginnen met het schoonmaken van de EGR en een nieuw brandstoffilter. De EGR was eenvoudig genoeg, maar het ontluchten van het brandstofsysteem na het vervangen van het filter was een echte klus, de primerbol was nutteloos, dus die werd vervangen door een nieuwe rubberen, waarmee ik het filter kon vullen, maar ik had nog steeds veel lucht in het systeem tussen filter en pomp, wat betekende dat hij alleen met startpilot zou starten. Helaas moest ik de auto gebruiken voor een familie-noodgeval en reed ik er die dag ongeveer 50 mijl mee, waarbij de EML/waarschuwingslampjes steeds vaker aangingen op de terugweg en er een ernstig vermogensverlies optrad, wat ik nog steeds toeschreef aan overmatige lucht in de brandstof.
De volgende dag lukte het me met wat advies van dit forum om alle lucht uit de brandstofleidingen te verwijderen en ik hoopte dat ik mijn betrouwbare kleine Runner terug zou hebben, maar hij weigerde nog steeds om zonder hulp te starten.
Vervolgens leende ik een snap-on scanner om te controleren op iets voor de hand liggends (ik heb wat mechanische ervaring met de diesels uit de ark, Lol!), maar als het gaat om elektriciteit of het ontcijferen van de resultaten van de scanner, ben ik verloren!
Hoe dan ook, hij kwam terug met fout DF137 RAIL PRESSURE REGULATOR LOW FLOW CURRENT ABOVE MAXIMUM, wat een van de weinige vragen lijkt te zijn waar ik hier geen antwoord op kan vinden??
Ik verwijderde de brandstofdruksensor en controleerde de werking en weerstand en beide waren in orde, daarna controleerde ik de toevoer ernaartoe en over de twee pinnen in de stekker kwam de meter slechts op 10,2 V, maar bij aarding op de accu gaf hij 12,3 V aan?
Vervolgens controleerde ik de toevoer naar de brandstofdruksensor zoals geadviseerd door Mickeybo, hier heb ik 5,02 V aan de ene kant en 5,04 V, wat ik niet goed vind! Ik zocht naar beschadigde draden aan beide uiteinden, maar niets gevonden.
Ik bekeek de gegevens de volgende keer dat ik de scanner gebruikte en bij het starten kreeg ik slechts 170 bar, wat volgens mij niet genoeg is? Ik merkte ook dat de gegevens geen volt aangaven bij de brandstofdruksensor met het contact aan?
Mijn vragen: 1. Waar kan ik info vinden over ecu-pinposities?
2. Alle info over waar de fout DF137 naar verwijst?
3. Info over welke live data gezien moet worden met contact aan en tijdens het draaien
4. Is het mogelijk dat ik de pomp heb beschadigd door hem te laten draaien met lucht in het systeem?
5. Waarom tonen de gegevens geen volt bij de sensor met contact aan?
6. Wat moet ik hierna controleren?
Er is weinig geld om te besteden aan de vele onderdelen die het KAN ZIJN en aangezien hij goed liep voordat ik bid dat het iets simpels is dat ik gemist heb of niet goed heb getest, want de lezing hier geeft me nachtmerries!!!
Bedankt aan iedereen bij voorbaat voor alle aangeboden adviezen.