Independent Renault Forums banner

1.5 dci brandstofdrukmelding

1 reading
75K views 20 replies 6 participants last post by  Xt71  
#1 ·
Hallo allemaal en bedankt aan iedereen voor het advies dat ik hier al heb opgedaan!

Ik heb onlangs een 03 kangoo gekocht met een k9k-motor en 86k erop, gedurende 350 mijl was hij foutloos, startte elke keer meteen en gaf 50 mpg. Ik merkte toen dat bij het optoeren boven de 3000 tpm de EML/waarschuwingslampjes aangingen totdat het toerental daalde en dan weer uitgingen, dus ik kwam naar het forum voor een goede lezing en dacht dat ik zou beginnen met het schoonmaken van de EGR en een nieuw brandstoffilter. De EGR was eenvoudig genoeg, maar het ontluchten van het brandstofsysteem na het vervangen van het filter was een echte klus, de primerbol was nutteloos, dus die werd vervangen door een nieuwe rubberen, waarmee ik het filter kon vullen, maar ik had nog steeds veel lucht in het systeem tussen filter en pomp, wat betekende dat hij alleen met startpilot zou starten. Helaas moest ik de auto gebruiken voor een familie-noodgeval en reed ik er die dag ongeveer 50 mijl mee, waarbij de EML/waarschuwingslampjes steeds vaker aangingen op de terugweg en er een ernstig vermogensverlies optrad, wat ik nog steeds toeschreef aan overmatige lucht in de brandstof.
De volgende dag lukte het me met wat advies van dit forum om alle lucht uit de brandstofleidingen te verwijderen en ik hoopte dat ik mijn betrouwbare kleine Runner terug zou hebben, maar hij weigerde nog steeds om zonder hulp te starten.
Vervolgens leende ik een snap-on scanner om te controleren op iets voor de hand liggends (ik heb wat mechanische ervaring met de diesels uit de ark, Lol!), maar als het gaat om elektriciteit of het ontcijferen van de resultaten van de scanner, ben ik verloren!
Hoe dan ook, hij kwam terug met fout DF137 RAIL PRESSURE REGULATOR LOW FLOW CURRENT ABOVE MAXIMUM, wat een van de weinige vragen lijkt te zijn waar ik hier geen antwoord op kan vinden??
Ik verwijderde de brandstofdruksensor en controleerde de werking en weerstand en beide waren in orde, daarna controleerde ik de toevoer ernaartoe en over de twee pinnen in de stekker kwam de meter slechts op 10,2 V, maar bij aarding op de accu gaf hij 12,3 V aan?
Vervolgens controleerde ik de toevoer naar de brandstofdruksensor zoals geadviseerd door Mickeybo, hier heb ik 5,02 V aan de ene kant en 5,04 V, wat ik niet goed vind! Ik zocht naar beschadigde draden aan beide uiteinden, maar niets gevonden.
Ik bekeek de gegevens de volgende keer dat ik de scanner gebruikte en bij het starten kreeg ik slechts 170 bar, wat volgens mij niet genoeg is? Ik merkte ook dat de gegevens geen volt aangaven bij de brandstofdruksensor met het contact aan?
Mijn vragen: 1. Waar kan ik info vinden over ecu-pinposities?
2. Alle info over waar de fout DF137 naar verwijst?
3. Info over welke live data gezien moet worden met contact aan en tijdens het draaien
4. Is het mogelijk dat ik de pomp heb beschadigd door hem te laten draaien met lucht in het systeem?
5. Waarom tonen de gegevens geen volt bij de sensor met contact aan?
6. Wat moet ik hierna controleren?
Er is weinig geld om te besteden aan de vele onderdelen die het KAN ZIJN en aangezien hij goed liep voordat ik bid dat het iets simpels is dat ik gemist heb of niet goed heb getest, want de lezing hier geeft me nachtmerries!!!

Bedankt aan iedereen bij voorbaat voor alle aangeboden adviezen.
 
#2 ·
De hogedrukpomp kan zeer hoge drukken leveren, maar niet veel volume. Als een of meer van uw injectoren overmatige lekkage hebben, kan de pomp de druk niet hoog genoeg krijgen om de motor te starten. Kijk op YouTube voor een diesel-lekkagetest en denk erover om dat te doen. Als het een of meer injectoren zijn, leidt dit ook tot lucht in de retourleidingen, hoewel er altijd een beetje is.
 
#4 ·
Koppel de stekker van de brandstofdruksensor los en zorg ervoor dat je een 12V-voeding hebt. Contact aan op klem 1, grijze draad op deze stekker en een meting van ongeveer 5,3 ohm over de twee pinnen. Je zou de 12V-voeding bij deze sensor moeten krijgen. De ecu-pinnenummers voor deze regelaar zijn bm4 middelste stekker
Neem me mijn onwetendheid niet kwalijk, maar wat zal dat de OP vertellen?
 
#6 ·
Xt71 vroeg om een ​​antwoord op een probleem, namelijk dat de brandstofdruksensor 12,3 volt kreeg bij aansluiting 1 met de stekker losgekoppeld, maar wanneer de stekker weer wordt aangesloten, de spanning 10,2 volt bedraagt. Dit vertelt me dat er een probleem is dat moet worden opgelost. Dus mijn bericht moet hem veel vertellen
 
#7 ·
Xt71 vroeg om een antwoord op een probleem waarbij de brandstofdruksensor 12,3 volt kreeg bij aansluiting 1 met de stekker losgekoppeld, maar wanneer de stekker weer werd aangesloten, een spanning van 10,2 volt aangaf. Dit vertelt me dat er daar een probleem is dat moet worden opgelost. Dus mijn bericht moet hem veel vertellen
Maar wat? Dat er een probleem is? Motorprestaties en foutcodes vertellen hem dat. Dat het probleem waarschijnlijk in de regelaar, de ECU, de bedrading of iets anders zit?
 
#8 ·
Dus nu nog meer verward, verliest hij dus spanning van de ecu naar de schakelaar. Of de schakelaar verliest de spanning wanneer de stekker is aangesloten
Hij heeft al aangegeven dat hij maar 10 volt heeft, dus hoe gaat hij de andere twee volt vinden,????
Uw andere punt dat u noemde was een ohm-meting op pin één en twee, nogmaals, is dit met stekker aangesloten/losgekoppeld, gemeten bij de ecu-multiplug of bij de schakelaar...
 
#10 ·
Hallo allemaal,
ik heb de feed naar de brandstofdruksensor gecontroleerd zoals geadviseerd, hier heb ik 5,02v aan de ene kant en 5,04v. Dat is met de stekker losgekoppeld met contact aan.
Ours2012, ik zal de ovaal omhoog zetten zodra ik naar huis ben gelopen :surprise: Proost.

Bedankt voor de antwoorden
 
#11 ·
Sorry voor de vertraging, had problemen zoals bussen op maandag. Ours2012 het ovale dat u heeft aangevraagd, zou hieronder moeten staan en alle info over de code DF137 RAIL PRESSURE REGULATOR LOW FLOW CURRENT ABOVE MAXIMUM zou worden gewaardeerd. Ralph, ik zal morgen ook een lekopname test doen, ik had gewoon het weekend geen apparatuur, maar zou de lekopname van de injectoren niet worden beïnvloed door de pompdruk die niet goed wordt geregeld? Probeer het gewoon beter te begrijpen, terug naar Google voor mij! Bedankt allemaal
 

Attachments

#15 ·
Eindelijk een update! Ik heb gisteren eindelijk de retourtest gedaan en verrassing, verrassing, inj1 en inj3 lekten massaal terug in vergelijking met 2 en 4, het loskoppelen van inj3 maakte geen verschil voor het onregelmatig lopen, dus ik heb die nu verwijderd. Ik voel me een echte **** dat ik de retourtest niet eerder heb gedaan! Een les geleerd! Ik heb hier in de df137-sectie een bericht gezien waar ze zeggen dat ze hun startproblemen hebben opgelost door de injectoren te strippen en schoon te maken en te vervangen, en verschillende video's op youtube voor deze injectoren, inclusief deze waar een regelklep wordt vervangen in Kirbside-stijl??
Uiteraard is schoon zijn van het grootste belang, maar heeft iemand advies over het wel of niet proberen, vooral vanuit veiligheidsoogpunt? Gezien de prijs van injectoren weet ik niet zeker of ik veel te verliezen heb. Bedankt aan Ralph en Ours2012 voor het simpel houden, zeer gewaardeerd.
 
#16 ·
Het is misschien het beste om ze te laten reinigen/onderhouden door een dieselspecialist en te vragen of er tekenen zijn van metaalverontreiniging. Als dat zo is, dan kan de hogedrukpomp defect zijn, of als je dat niet ziet zitten, neem dan een nieuw filter en snijd de oude open en kijk of je metaaldeeltjes kunt vinden.
 
  • Like
Reactions: Xt71
#17 ·
Ja, zou het beste zijn, maar duur, hoe dan ook. Ik begrijp uw punt over de pomp, maar gezien de probleemloze kilometers die ik had voordat er problemen waren, hoop ik dat het dat niet is. Helaas was het vuilniszaterdag de dag nadat ik de filter had vervangen en voordat ik de tijd had besteed om hier te lezen, dus ik kon de oude filter niet controleren, maar ik denk dat ik degene die ik erop heb gezet, zou kunnen controleren om zeker te zijn. Ik heb de achterkant van de pomp nauwkeurig gecontroleerd op deeltjes toen ik de regelaar controleerde, maar zag er geen en heb veel teruggevoerde diesel opgevangen in schone containers en dat gecontroleerd, maar niets? Hoe duidelijk is het? Is er een manier om brandstof uit de pomp af te tappen om op deeltjes te controleren?

Bedankt.
 
#18 ·
Was de video voor een lekfout?????

Normaal gesproken stel ik geen andere sites voor, maar hier ga je,
Talkford, mondeo,,, zoek naar injectorreiniging,,, dan kun je beslissen of je de klus aankunt. Het staat erop, ik heb het zelf gedaan, maar dat was omdat ik vier reserve-injectoren had (destijds had een klant een sloperij) Dus ik was gewoon "aan het rommelen" en op een mondeo kan het een uur werk zijn, van begin tot eind.
Zoals het eruit halen, vervangen, opnieuw coderen en de auto aan het rijden krijgen, inclusief mijn kopjes thee..

Rekening houdend met,,,, de aanhaalmomenten, hij gebruikt ook ultrasoon....


Maar kijk wat hij schoonmaakt,
 
#20 ·
Goed'ish Update!\nSorry Ours2012 heeft nog geen tijd gehad om de video te bekijken, maar zal het doen, voornamelijk omdat ik weinig tijd heb gehad en tegen mijn eigen beter weten in de gewaagde stap heb gezet om de 2 injectoren één voor één te strippen, waarbij de interne onderdelen een lange tijd in carburateurreiniger werden geweekt. Na het vervangen van injector nr. 3 was het ruwe lopen grotendeels verdwenen en was er slechts een kleine motortrilling, het verwijderen van de toevoer van injector nr. 3 bevestigde dat er een verbetering was aangebracht in het lopen, maar hij startte nog steeds alleen met ES. Heb hetzelfde strippen en schoonmaken gedaan bij injector nr. 1, na vervanging waren alle waarschuwingslampjes uit, maar geen onbegeleide start. Tijdens een korte rit bij lage toeren leek alles in orde, maar opnieuw bij 3000 tpm gingen alle waarschuwingslampjes aan totdat het toerental daalde. Bij het opwarmen van de motor vanochtend voor een tweede lektest keerden de waarschuwingslampjes terug. De tweede lektest toonde injector 1-45 ml, injector 2-43 ml, injector 3-165 ml, injector 4-36 ml, de vorige lektest toonde injector 1-90 ml, injector 2-43 ml, injector 3-160, injector 4-35 ml over 1 minuut. Ik ga het risico nemen om het geld uit te geven aan een vervangende injector of een revisie van de mijne, maar ik vraag me af waarom injector nr. 3 geen ruw lopen meer veroorzaakt, maar dat wel deed? Hoe dan ook, eerst injector vervangen.\nDank aan iedereen.
 
#21 ·
Update..
Nr. 3 inj. vervangen door een gereviseerde, codes gewist, ontlucht en na 3 lange starts startte hij zonder E/S en geen waarschuwingslampjes!
Maar al snel knipperden de waarschuwingslampjes bij te hard accelereren boven de 2500 tpm, maar de lampjes bleven uit bij zachtjes accelereren tot ongeveer 3500 tpm. Nadat de lampjes nog een paar keer aangingen, bleef uiteindelijk het injectielampje branden toen ik naar huis ging. Ik heb nog een retourlektest gedaan en heb nr. 1-75ml nr. 2-42ml nr. 3-15ml nr. 4-40ml over 1 minuut. Krijg een andere injector, maar ik ben nu bang dat iets anders de druk naar de rail beperkt, misschien elektrisch of zoals Ralph zei de gevreesde pompbreuk, om zeker te zijn moet ik het filter openen denk ik want ik kan er niet meer aan uitgeven tot ik het weet.
Ik las dit met interesse; http://www.renaultforums.co.uk/14-engines/78286-clio-1-5-dci-poor-running-starting.html

Bedankt.