Cześć wszystkim i dzięki wszystkim za rady, które już tutaj zdobyłem!
Niedawno kupiłem Kangoo 03 z silnikiem k9k i przebiegiem 86 tys. mil, przez 350 mil był bez zarzutu, uruchamiał się za każdym razem za pierwszym razem i dawał 50 mpg. Potem zauważyłem, że podczas wchodzenia na obroty powyżej 3000 obr./min zapalały się kontrolki EML/ostrzegawcze, aż obroty spadły, a następnie gasły, więc przyszedłem na forum, żeby dobrze poczytać i pomyślałem, że zacznę od wyczyszczenia EGR i nowego filtra paliwa. EGR był wystarczająco prosty, ale odpowietrzanie układu paliwowego po wymianie filtra było prawdziwą udręką, gruszka była bezużyteczna, więc została zmieniona na nową gumową, która pozwoliła mi napełnić filtr, ale wciąż miałem dużo powietrza w układzie między filtrem a pompą, co oznaczało, że uruchamiał się tylko z łatwym startem. Niestety musiałem użyć samochodu w nagłym przypadku rodzinnym i przejechałem nim tego dnia około 50 mil, a kontrolki EML/ostrzegawcze zapalały się coraz częściej w drodze powrotnej i nastąpiła poważna utrata mocy, co wciąż przypisywałem nadmiernej ilości powietrza w paliwie.
Następnego dnia, dzięki radom z tego forum, udało mi się usunąć całe powietrze z przewodów paliwowych i miałem nadzieję, że odzyskam mojego niezawodnego małego Runnera, ale wciąż nie chciał się uruchomić bez pomocy.
Następnie pożyczyłem skaner Snap-on, aby sprawdzić, czy jest coś oczywistego (mam pewne doświadczenie mechaniczne z silnikami Diesla z arki, Lol!), ale jeśli chodzi o elektrykę lub rozszyfrowywanie wyników ze skanera, jestem zgubiony!
W każdym razie wrócił z błędem DF137 REGULATOR CIŚNIENIA NA SZYNIE NISKI PRĄD PRZEPŁYWU POWYŻEJ MAKSIMUM, co wydaje się być jednym z niewielu pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi??
Usunąłem regulator ciśnienia paliwa i sprawdziłem jego działanie i rezystancję, i oba były w porządku, następnie sprawdziłem zasilanie do niego i na dwóch pinach w wtyczce miernik pokazywał tylko 10,2 V, ale po uziemieniu na akumulatorze pokazywał 12,3 V?
Następnie sprawdziłem zasilanie do czujnika ciśnienia paliwa zgodnie z zaleceniami Mickeybo, tutaj mam 5,02 V po jednej stronie i 5,04 V, co wiem, że nie jest dobrze! Szukałem uszkodzonych przewodów na obu końcach, ale nic nie znalazłem.
Przyjrzałem się danym następnym razem, gdy użyłem skanera i podczas rozruchu dostawałem tylko 170 barów, co moim zdaniem nie wystarcza? Zauważyłem również, że dane nie pokazywały napięcia na czujniku ciśnienia paliwa po włączeniu zapłonu?
Moje pytania: 1. Gdzie mogę znaleźć informacje o pozycjach pinów ECU?
2. Jakiekolwiek informacje na temat tego, do czego odnosi się błąd DF137?
3. Informacje o tym, jakie dane na żywo powinny być widoczne po włączeniu zapłonu i podczas pracy
4. Czy możliwe, że uszkodziłem pompę, uruchamiając ją z powietrzem w układzie?
5. Dlaczego dane nie pokazują napięcia na czujniku po włączeniu zapłonu?
6. Co powinienem sprawdzić dalej?
Jest niewiele pieniędzy, które można przeznaczyć na wiele części, którymi MOGĄ być, a ponieważ wcześniej działał dobrze, modlę się, żeby to było coś prostego, co przegapiłem lub nie przetestowałem prawidłowo, ponieważ czytanie tutaj daje mi koszmary!!!
Dzięki wszystkim z góry za wszelkie oferowane rady.
Niedawno kupiłem Kangoo 03 z silnikiem k9k i przebiegiem 86 tys. mil, przez 350 mil był bez zarzutu, uruchamiał się za każdym razem za pierwszym razem i dawał 50 mpg. Potem zauważyłem, że podczas wchodzenia na obroty powyżej 3000 obr./min zapalały się kontrolki EML/ostrzegawcze, aż obroty spadły, a następnie gasły, więc przyszedłem na forum, żeby dobrze poczytać i pomyślałem, że zacznę od wyczyszczenia EGR i nowego filtra paliwa. EGR był wystarczająco prosty, ale odpowietrzanie układu paliwowego po wymianie filtra było prawdziwą udręką, gruszka była bezużyteczna, więc została zmieniona na nową gumową, która pozwoliła mi napełnić filtr, ale wciąż miałem dużo powietrza w układzie między filtrem a pompą, co oznaczało, że uruchamiał się tylko z łatwym startem. Niestety musiałem użyć samochodu w nagłym przypadku rodzinnym i przejechałem nim tego dnia około 50 mil, a kontrolki EML/ostrzegawcze zapalały się coraz częściej w drodze powrotnej i nastąpiła poważna utrata mocy, co wciąż przypisywałem nadmiernej ilości powietrza w paliwie.
Następnego dnia, dzięki radom z tego forum, udało mi się usunąć całe powietrze z przewodów paliwowych i miałem nadzieję, że odzyskam mojego niezawodnego małego Runnera, ale wciąż nie chciał się uruchomić bez pomocy.
Następnie pożyczyłem skaner Snap-on, aby sprawdzić, czy jest coś oczywistego (mam pewne doświadczenie mechaniczne z silnikami Diesla z arki, Lol!), ale jeśli chodzi o elektrykę lub rozszyfrowywanie wyników ze skanera, jestem zgubiony!
W każdym razie wrócił z błędem DF137 REGULATOR CIŚNIENIA NA SZYNIE NISKI PRĄD PRZEPŁYWU POWYŻEJ MAKSIMUM, co wydaje się być jednym z niewielu pytań, na które nie mogę znaleźć odpowiedzi??
Usunąłem regulator ciśnienia paliwa i sprawdziłem jego działanie i rezystancję, i oba były w porządku, następnie sprawdziłem zasilanie do niego i na dwóch pinach w wtyczce miernik pokazywał tylko 10,2 V, ale po uziemieniu na akumulatorze pokazywał 12,3 V?
Następnie sprawdziłem zasilanie do czujnika ciśnienia paliwa zgodnie z zaleceniami Mickeybo, tutaj mam 5,02 V po jednej stronie i 5,04 V, co wiem, że nie jest dobrze! Szukałem uszkodzonych przewodów na obu końcach, ale nic nie znalazłem.
Przyjrzałem się danym następnym razem, gdy użyłem skanera i podczas rozruchu dostawałem tylko 170 barów, co moim zdaniem nie wystarcza? Zauważyłem również, że dane nie pokazywały napięcia na czujniku ciśnienia paliwa po włączeniu zapłonu?
Moje pytania: 1. Gdzie mogę znaleźć informacje o pozycjach pinów ECU?
2. Jakiekolwiek informacje na temat tego, do czego odnosi się błąd DF137?
3. Informacje o tym, jakie dane na żywo powinny być widoczne po włączeniu zapłonu i podczas pracy
4. Czy możliwe, że uszkodziłem pompę, uruchamiając ją z powietrzem w układzie?
5. Dlaczego dane nie pokazują napięcia na czujniku po włączeniu zapłonu?
6. Co powinienem sprawdzić dalej?
Jest niewiele pieniędzy, które można przeznaczyć na wiele części, którymi MOGĄ być, a ponieważ wcześniej działał dobrze, modlę się, żeby to było coś prostego, co przegapiłem lub nie przetestowałem prawidłowo, ponieważ czytanie tutaj daje mi koszmary!!!
Dzięki wszystkim z góry za wszelkie oferowane rady.