Independent Renault Forums banner

51 Woda w Kangoo w przestrzeni na nogi pasażera **Naprawiono**

1 reading
18K views 9 replies 6 participants last post by  Simon110  
#1 ·
Mam nowego Kangoo (51 tablica) i większość rzeczy wydaje się działać.
Kiedy go kupiliśmy, w przestrzeni na nogi nie było wody (i stał na zewnątrz), ale kiedy spadł deszcz, woda się tam pojawiła - to bardzo niepokojące, gdy podczas jazdy chlupocze woda :laugh:
Sprawdziłem odpływy pod przednią szybą i są drożne po obu stronach. Po ich sprawdzeniu dobrze spłukałem przednią szybę i nic się nie dostało do środka. Moja żona przysięga, że widzi mokrą linię od wody spływającej po macie pod nagrzewnicą - ale myślę, że to może być tylko od wody chlupoczącej do przodu podczas hamowania.
Czy są jakieś inne znane punkty wnikania wody w tych samochodach?
Nie widzę żadnych uszkodzeń uszczelek drzwi.
Zauważyłem dzisiaj, że obie przestrzenie na nogi były suche - ale zapomniałem zajrzeć pod siedzenie. Stał zaparkowany przez kilka dni, a sąsiedzi mówią, że sporo padało, kiedy nas nie było. Kiedy zacząłem jechać, basen wrócił - więc albo chował się pod matami, albo był w "basenie" między dwoma poprzecznymi żebrami pod siedzeniem pasażera.

Ponadto, i założę nowy wątek na temat elektryki, właśnie wróciłem z warsztatu, gdzie próbował zaprogramować dla mnie nowy pilot. Dostaliśmy tylko jeden kluczyk, a pilot nie działa (brak kliknięcia, ponieważ mikrowyłącznik jest uszkodzony) - więc nie wiemy, jak długo pilot działał. W warsztacie mówi, że kilka razy przeszedł przez sekwencję, wydaje się rozpoznawać i synchronizować pilota, ale nie zamyka/otwiera drzwi. Zastanawia się, czy w module elektryki nadwozia, który podobno znajduje się po stronie pasażera, nie ma wody.
 
#2 ·
Kiedy mówisz, że sprawdziłeś odpływy, jak to zrobiłeś? Skłaniałbym się ku wejściu do przestrzeni poddasza i upewnieniu się, że wszystkie kanały odwadniające są drożne... wiem, że niektóre Renault miały kanał pośrodku, nie jestem pewien, czy Kangoo go ma, ale ktoś tutaj będzie wiedział... mnóstwo wątków na ten temat pokazujących, jak uzyskać dostęp do odpływów i je wyczyścić... myślę, że oba twoje problemy są ze sobą powiązane
 
  • Like
Reactions: Simon110
#5 ·
Kiedy mówisz, że sprawdziłeś odpływy, jak to zrobiłeś?
Wizualna inspekcja. Wyjąłem jakiś panel dostępu po stronie kierowcy i coś w rodzaju "rynny" (do czego to służy?) pod spodem - i trochę wyciągnąłem plastikowy panel po stronie pasażera (o ile się dało bez zdejmowania ramion wycieraczek). Widziałem wyraźne otwory odpływowe na każdym końcu.
Byłbym skłonny wejść w obszar podszybia i upewnić się, że wszystkie kanały odwadniające są drożne... wiem, że niektóre Renault miały kanał pośrodku, nie jestem pewien, czy Kangoo go ma, ale ktoś tutaj będzie wiedział... mnóstwo wątków tutaj pokazujących, jak uzyskać dostęp do odpływów i je wyczyścić... myślę, że oba twoje problemy są ze sobą powiązane
To był jakby następny krok w braku lepszych porad. Wygląda na to, że wystarczy zdjąć ramiona wycieraczek, a następnie cała plastikowa osłona zejdzie.
Przypomina mi to kumpla, który miał Mk1 Cortina Estate.
Hej, jestem przyzwyczajony do Land Roverów - jest o nich stary żart...
Dlaczego podłogi w Land Roverze przeciekają? Aby wypuścić wodę, która przeciekła przez dach :grin2: Zawsze staram się parkować moim 90 przodem w dół, ponieważ ma on typowy wyciek w rynnie, a jeśli jest zaparkowany płasko, kanał rynny wypełnia się wodą - a jego wewnętrzna strona zatrzymuje sporo :surprise:
I miałem Mk II Escort ze szyberdachem. Nigdy nie udało mi się go uszczelnić, więc parkowałem go przodem w dół (ponieważ w ten sposób zatrzymywał najmniej wody) i zostawiałem miskę do mycia na siedzeniu kierowcy.
Odpływy podszybia są zawsze ulubione w Megane, Scenic, Kangoo.

Nie tylko górny koniec musi być wolny od błota, brudu, liści itp., ale także rury spustowe.
Kiedy spryskasz szybę, powinieneś widzieć, jak woda spływa z wewnętrznej strony wewnętrznych osłon nadkoli.
Tak, widziałem, jak woda wypływa, ale przyjrzę się bliżej.
Nie wiem, czy struktura progu Kangoo jest taka sama jak w Clio?
Clio ma otwory drenażowe w progach, które blokują się na jakiś czas, a przelew dla nich jest do kabiny mniej więcej w połowie drogi do tyłu przednich siedzeń.
To z pewnością pasuje do moich obserwacji - chociaż pytanie, gdzie woda dostaje się do progu, to inna sprawa :confused:
Metoda czyszczenia tych w Clio jest następująca; z samochodem skierowanym w dół, zdejmij tylną część przedniej osłony nadkola (i wypełnienie izolacji akustycznej), a następnie na dole znajduje się otwór drenażowy, usuń zanieczyszczenia i prawdopodobnie zobaczysz wypływającą wodę. Pamiętaj, aby wyciągnąć wszystkie zanieczyszczenia, a nie wpychać je!
Dobrze, to też sprawdzę.

Potrzebuję tylko ładnej pogody po pracy jutro...
 
#3 ·
....ale myślę, że to może być tylko od chlapiącej do przodu wody podczas hamowania.......Kiedy zacząłem jeździć, basen wrócił -
Przypomina mi to kumpla, który miał Mk1 Cortina Estate.
Tylny nadkole był skorodowany, więc za każdym razem, gdy padało, woda była pompowana do przestrzeni ładunkowej.
Kiedy hamował, wszystko pędziło do przodu.
Samoodpływowy, chociaż, był również otwór w podłodze pasażera :grin2:

Odpływy podszybia są zawsze ulubione w Megs, Scenics, Kangoos.

Nie tylko górny koniec musi być wolny od błota, brudu, liści itp., ale także rury spustowe.
Kiedy polewasz szybę, powinieneś być w stanie zobaczyć wodę spływającą z wewnętrznych osłon nadkoli.
Tędy wychodzą rury i dolny koniec często się zatyka.
Często potrzebne jest zdjęcie osłon nadkoli.

Poza tym, wszędzie tam, gdzie jest dziura w skorupie.
Światła, lusterka boczne, uszczelki drzwi, odpływy drzwi.
 
#4 ·
Cześć

Nie wiem, czy struktura progu Kangoo jest taka sama jak w Clio?
Clio ma otwory drenażowe w progach, które z czasem się blokują, a przelew dla nich znajduje się w kabinie mniej więcej w połowie przednich siedzeń.

Metoda czyszczenia ich w Clio jest następująca: gdy samochód stoi w dół, zdejmij tylną część przedniej osłony nadkola (i wypełnienie izolacji akustycznej), a następnie na dole znajduje się otwór drenażowy, usuń zanieczyszczenia i prawdopodobnie wypłynie woda. Pamiętaj, aby wyciągnąć wszystkie zanieczyszczenia, a nie wepchnąć je!

Mam nadzieję, że to pomoże.

Al
 
#8 ·
Nie wiem, czy konstrukcja progu Kangoo jest taka sama jak w Clio? Clio ma otwory drenażowe w progach, które z czasem się blokują, a przelew dla nich trafia do kabiny mniej więcej w połowie przednich siedzeń.
Miałem okazję to sprawdzić po pracy. Wyjąłem wykładzinę na tyle, żeby zajrzeć za nią i znalazłem kilka centymetrów... yyy... "mułu" wypełniającego pustą przestrzeń za nią. Widziałem przedni koniec progu, ale nie widziałem żadnego otworu drenażowego - oczywiście po usunięciu mułu. Wlałem kilka galonów wody do panelu podszybia i woda wytrysnęła w dół do nadkola.
 
#9 ·
Cześć. Mam ten sam problem (woda dostaje się po stronie pasażera) w moim Kangoo. Odpływy z podszybia zostały wyczyszczone przez warsztat kilka miesięcy temu i wszystko wydawało się w porządku, ale nie po dzisiejszej ulewie.

Czy usunięcie mułu/szlamu zza osłony nadkola pomogło?

Dziś wypompowałem wodę z podłogi i osuszyłem ją. Półtorej godziny później (przy ulewnym deszczu) i znowu mam dużą kałużę :/
 
#10 ·
Zdałem sobie sprawę, że nigdy nie wróciłem z wynikiem tego.

Mam straszną pamięć, a SWMBO przypomniała mi, że kiedy po raz pierwszy na to spojrzeliśmy - w przedniej szybie było pęknięcie, więc szyba została wymieniona. Co więcej, po wyjęciu maty podłogowej, kapanie z przodu przestrzeni na nogi było wyraźnie widoczne. "Oczywiście" - oczywiste, gdy przypomnisz sobie, że szyba została wymieniona, zakładałem, że po prostu "zacznie przeciekać" sama z siebie.
Próbowałem wrócić do firmy, która wymieniła szybę, zwodzili mnie przez wieki i w końcu miałem ich dość. W końcu zleciłem National Windscreens "usunięcie i ponowne zamontowanie".
Kiedy Adrian zaczął wycinać szybę, było oczywiste, jak źle wykonana była poprzednia praca - a kiedy przeciął starą uszczelkę swoim drutem, wciąż "skakała", gdy uderzała w szczelinę. Po stronie pasażera była około 1/3 szczeliny :surprise:
Po ponownym zamontowaniu szyby - już nie przecieka :grin2: Warte tych 70-kilka funtów, które kosztowało. Dodatkowo naprawiono również problem z listwą na górze szyby, która podnosiła się i grzechotała na dachu.

Wskazówka: Na podstawie tego, co widziałem, nigdy nie używaj Lakeland Windscreens w Kendal - poprzednia praca była naprawdę spartaczona i naprawdę nie chcieli wiedzieć, kiedy się z nimi skontaktowałem.