Independent Renault Forums banner

Cruise control werkt niet in de 4e, 5e en 6e versnelling

5 reading
21K views 20 replies 6 participants last post by  LiberalGuy  
#1 ·
Hallo mensen, ik heb een probleem dat "me hoofdpijn bezorgt". De cruise control werkt niet meer na het schakelen van de 3e naar de 4e versnelling. Hij werkt in de 2e en 3e versnelling boven de 30 km/u, maar als ik naar de volgende versnellingen (4, 5, 6) schakel, werkt hij niet; maar de snelheidsbegrenzer werkt wel in elke versnelling.

De draaischakelaar is nieuw, een paar weken geleden gekocht. Ik heb beide koppeling schakelaars (sensoren) en ook de remschakelaar vervangen. Ik weet niet wat ik moet doen, alle hulp is welkom. Ik wil iets proberen om het op te lossen voordat ik naar de monteur ga.

Is dit probleem bekend?

Trouwens. Mijn auto is een diesel.

#8 ·
Dus cruise control werkt WEL, maar een circuit wordt niet opnieuw geactiveerd nadat je de versnellingspook door de bak hebt bewogen.

Geschoolde gok, neutrale schakelaar op je versnellingsbak,
De ene bovenop de versnellingsbak is de neutrale schakelaar, die aan de achterkant is de achteruitrijschakelaar
Na 3 maanden kon ik die neutrale schakelaar niet vinden op internet. Kunt u mij alstublieft het referentienummer of iets dergelijks vertellen?

#3 ·
Allereerst bedankt voor het antwoord.

Inderdaad, de cruise control werkt, maar als ik de versnelling van de derde naar de vierde versnelling verplaats, en daarna, werkt het niet.

Ik zal proberen de neutrale schakelaar schoon te maken. Wat is het hoofdstuk in het werkplaatshandboek voor die schakelaar?

#4 ·
Geen idee maat, waar je het in het boek zou vinden, (boek, wat is dat :smile2:)

Het zit direct bovenop de versnellingsbak, denk dat het toegankelijk is, met de accu en accubak verwijderd.
Weet niet zeker of schoonmaken zal werken, aangezien het op een plunjersysteem zit, en de kans is dat het niet als vastzittend zal verschijnen.
Denk niet dat ze duur zijn. Minder dan 20 £

#6 ·
Heyz, ik heb hetzelfde probleem na een versnellingsbakwissel op een Renault Megane 2. Origineel was NDO001, ik heb NDO 002 geplaatst en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door de versnellingsbak weer te verwisselen naar NDO 001, maar hoe dan ook, als je de banden of velgen op je auto verwisselt, moet de cruise control opnieuw worden geprogrammeerd en op de versnellingsbak zelf heb je 2 schakelaars, één is voor neutraal (versnelling of geen versnelling) en de andere is achteruitrijlicht. De 2 zijn hetzelfde en ze zijn geen canbus, het zijn normale schakelaars uit/aan. Ik hoop dat dit allemaal heeft geholpen, het allerbeste.

#7 ·
Heyz, ik heb hetzelfde probleem na een versnellingsbakwissel op een Renault Megane 2. Origineel was ndo001, ik heb ndo 002 geplaatst en ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het opgelost door de versnellingsbak weer te verwisselen naar ndo 001, maar in ieder geval, als je de banden of velgen op je auto verwisselt, moet de cruise control opnieuw worden geprogrammeerd en op de versnellingsbak zelf heb je 2 schakelaars, één is voor neutraal (versnelling of geen versnelling) en de andere is achteruitrijlicht. De 2 zijn hetzelfde en ze zijn geen canbus, ze zijn normale schakelaars uit/aan. Ik hoop dat dit allemaal heeft geholpen, het allerbeste
Heel erg bedankt maat!

Ik heb de versnellingsbak noch de velgen/banden verwisseld. Denk je dan dat het oplossen van de CLIP het zal oplossen? Je zei dat je hetzelfde probleem had, heb je de neutrale of achteruitschakelaars verwisseld?

Met vriendelijke groeten!

#10 · (Edited by Moderator)
Als je je batterij eruit haalt, kijk dan eens, direct bovenop je versnellingsbak, heb ik het rood gemarkeerd
Bedankt. In Dialogys staat dat het de achteruitrijschakelaar is, niet de neutraalschakelaar.:shocked:

Copyright Afbeelding verwijderd, vooral omdat het blijkbaar Renault Copyright is

En 126 is de neutraalschakelaar.

Welke moet ik veranderen?

#11 ·
Als je bij die schakelaar komt, trek dan de stekker eraf en kijk of je achteruitrijlichten aangaan.
Als dat zo is, dan zit de achteruitrijschakelaar boven de aandrijfas aan de linkerkant.
Zo niet, dan is het achteruit.
Maar als je Dialgys bekijkt, vul dan je ovale plaat in.
Zoek dan de cruise control sectie, alles kan gecontroleerd worden met een ohmmeter, geen speciaal gereedschap nodig,
Dan moet je controleren of de schakelaars op de koppeling en het rempedaal werken, evenals het relais, verborgen laag aan de passagierskant/middenconsole voetenruimte.

#13 ·
Het wijst naar de schakelaars, maar voor het geval het niet is vermeld (schiet niet op de boodschapper), de schakelaar staat niet uit.

Bestuurderskant, drie schakelaars op het dashboard, net boven kniehoogte.
De koplampafstelling, de dashboardverlichting, dan de andere Cruise control, Esp, denk ik,
Zou controleren

#15 ·
Het wijst naar de schakelaars, maar voor het geval het niet is vermeld (schiet niet op de boodschapper), de schakelaar staat niet uit. Bestuurderskant, drie schakelaars op het dashboard, net rond kniehoogte. De koplampafstelling, de dashboardverlichting, dan de andere Cruise control, Esp, denk ik, Zou controleren
Hallo. Ik heb de neutrale schakelaar vervangen en het probleem blijft bestaan. Ik heb geen veranderingen opgemerkt.

#14 ·
Oké, bedankt.

Vandaag heb ik gemerkt dat wanneer ik in de derde versnelling ga met de cruise control ingeschakeld en ik de versnelling naar Neutraal zet (boven 30 km/u) en als ik probeer de cruise control in te schakelen (door op "R" of "+-" te drukken), deze wisselt tussen "Geheugen" - "Cruise control", hetzelfde als wanneer ik in de vierde, vijfde en zesde versnelling ga.

#19 ·
Hallo!
Ik til dit oude draadje op in de hoop op wat antwoorden of hulp

Ik heb precies hetzelfde probleem op mijn 2008 Espace 2.0dci.

De cruise control werkt in de derde versnelling, hij flikkert in de vierde (laag toerental) en werkt helemaal niet in de vijfde of zesde versnelling.

Enige aanwijzingen?
Neutrale schakelaar zou het gewoon veranderen,,

#20 ·
Ik heb hetzelfde probleem met de 6e versnelling.
Heb je misschien een oplossing gevonden?
Meestal als het in andere versnellingen werkt, omdat de neutraalschakelaar moet weten dat je in een versnelling zit, zou ik hetzelfde tegen je zeggen, de neutraalschakelaar vervangen..