Independent Renault Forums banner

Verwijdering van dieselinjector

46K views 12 replies 5 participants last post by  SomersetScott  
#1 ·
Hallo,
Ik heb een 2002 1.5DCI waarvan de motor eerder dit jaar is vervangen door een blok van 40K. De "nieuwe" motor lekt echter uitlaatgassen rond 2 van de injectoren - het lijkt erop dat dit al een tijdje zo is (d.w.z. in de auto waarin hij oorspronkelijk zat).

Mijn monteur zegt dat de koper/messing ringen die de injectoren afdichten, vervangen moeten worden (ongeveer 15p per ring, dus zeker het proberen waard), maar we hebben moeite om de injectoren eruit te krijgen zonder ze te beschadigen, omdat ze zo vastzitten. Hij heeft ze ook geprobeerd met een injectorverwijderaar, maar wil ze niet forceren omdat ze blijkbaar vrij gemakkelijk te beschadigen zijn.

Ik heb ze de afgelopen weken met WD40 laten weken in de hoop dat ze los zouden komen, maar zonder al te veel succes. Hij heeft voorgesteld om de injectorklemmen los te draaien en te kijken of ze na verloop van tijd vanzelf loskomen.

Iemand nog andere ideeën? Ik probeer het te vermijden om de injectoren te moeten vervangen, omdat de auto goed loopt met slechts een lichte "tik" van de ontsnappende gassen, maar ik wil de lekkende injectoren niet voor onbepaalde tijd laten zitten.

Groeten

Tony

#2 ·
Maak gewoon de injectorklem los en laat de motor stationair draaien. De vastzittende injectoren zullen dan loskomen. U moet de zittingen reinigen en inspecteren. De boring moet mogelijk worden geruimd. Plaats opnieuw met nieuwe brandafdichtingen.

#4 ·
Ik zou het vermijden om een injector-trekker te gebruiken als dat enigszins mogelijk is, omdat de injectoren volledig onbruikbaar kunnen worden gemaakt, omdat ze gedemonteerd moeten worden om de trekker te kunnen plaatsen. Injectoren komen gemakkelijker los bij een warme motor, dus laat de motor draaien met losse injectorklemmen totdat ze loskomen door de werking van de motordruk.
De zittingen moeten worden bewerkt om ervoor te zorgen dat de nieuwe brandafdichtingen niet langer lekken. Zoals reeds vermeld, moet u ook de boringen ruimen of op de een of andere manier reinigen.

#5 ·
Cola werkt niet, het witte type :) Als de motor draait, zou ik doen zoals eerder voorgesteld, de klemmen een beetje losser maken en hem laten draaien, dan komt hij eruit, dan kun je hem weer vastdraaien om andere te doen indien nodig. Ze kunnen vastzitten, dus het kan even duren, maar het werkt altijd voor mij.

#6 ·
Een beetje verlegen jongens :forehead:

Dus, ik wist dat ik een lek had, want er verscheen wat smurrie nadat ik de auto had gekocht en schoongemaakt. Onlangs kon ik de auto niet meer starten als hij warm was, waarschuwingslampje en piep van Injectiefout. DUS - ik heb onderzoek gedaan en een flinke handvol koperen ringen uit de garage gehaald.

Hier gaan we:

Zicht op de injector

Voor iedereen die geïnteresseerd is - Knijp hier in de injectorclip om hem goed te verwijderen.

Ik heb de harde pijp aan de bovenkant verwijderd en uit de weg gezwaaid om de injector eruit te laten.

Mooie injector :crazy:

Schoon - Ik zou het beter hebben gedaan als het niet donker was geworden, hier is het ergste! - Ik moest de lekkende injector gebruiken, want mijn handvol ringen zat veeeeel ernaast!

Gemonteerd.

Dus, oordeel - Hij start sneller, klinkt stiller (ik had niet eens gemerkt dat hij luider was dan zou moeten), start warm. Trouwens, de methode van verwijdering was:
Elektrische stekker losmaken, bout van de injectorclip losmaken (maat 45 Torx) een beetje (hij zat relatief los) - een slag, stekker terugplaatsen, motor starten, een licht luchtgeluid gehoord, motor afgezet, elektrische stekker er weer afgehaald, harde pijp aan de bovenkant losgemaakt en uit de weg gezwaaid, bout en klem verwijderd, injector eruit gewrikkeld en zo goed mogelijk schoongemaakt en weer gemonteerd.

Dus, ik zal deze oude afdichting zo snel mogelijk vervangen, maar ik wil graag jullie mening over de foto's en advies van jullie!

Cheers!

Scott

Attachments

#8 ·
Hoe heeft u de injectorzitting in de cilinderkop gereinigd?

De ringen hebben de neiging om een ongebruikelijke maat te hebben en zijn alleen bedoeld om eenmalig te worden gebruikt. In plaats van rond te rennen op zoek naar geschikte ringen, gebruiken veel mensen over het algemeen originelen, hoewel deze duur zijn, maar in vergelijking met de kosten van een injector is het meestal een snellere en goedkopere optie.

#9 ·
Een dunne, sterke doek en een schroevendraaier - het is helemaal geen goede klus, de zitting was niet vlekkeloos. Ik heb het gat gestofzuigd en daarna visueel gecontroleerd op los vuil. Het heeft gewerkt, maar het moet allemaal goed gebeuren. Domme vraag, of is het zo - waar injecteert de injector de brandstof vandaan? Ik zag geen gat!? Ik vermoed dat het teerachtige spul gekookte olie is, mijn turbo lekt een beetje, dus dit heeft waarschijnlijk bijgedragen aan de teer.

Hoe maken de professionals de zittingen schoon? - een soort polijstgereedschap voor de plug? Zeker, alles wat te schurend is, zal materiaal van de aluminium zitting verwijderen?

#10 ·
De professionals gebruiken een speciale ruimer (zie link hieronder) om de zittingen schoon te maken - zelfs de kleinste fout in de contactvlakken kan hotspots veroorzaken die ertoe leiden dat de afdichting van de brandmuur (ring) kapot gaat.

Het puntige uiteinde (mondstuk) van de injector dat naar beneden in de motor uitsteekt, heeft een aantal extreem fijne gaatjes die moeilijk te detecteren zijn - mogelijk heeft u een vergrootglas nodig om ze te zien. Het wordt niet aanbevolen om te proberen het onderste uiteinde van het mondstuk schoon te maken vanwege het risico op schade.

http://www.workshopping.co.uk/files/VS2055.V2.pdf

#11 ·
Daar gaan we - doe niet wat ik deed! haha.. zoals te zien is op de foto's heb ik fijn nat en droog schuurpapier gebruikt op het hele lichaam van de injector dat in de motor gaat - gelukkig geen dure fout!

Grapjes opzij, deze Sealey tool kost £40, nieuwe afdichtingen £8, en zoals altijd is het knoeien met injectoren met vuur spelen.. Zou ik een dwaas zijn om een gerecyclede ring in een vuil gat te laten zitten of gewoon de tijd nemen en het geld uitgeven aan de tools?

Trouwens, mijn MPG is gestegen van 55,1 naar 57,6 op de boordcomputer (ik rijd als een opa en dit zijn geëgaliseerde metingen - dezelfde ritten/routes over een week).

Veel dank Noel