Independent Renault Forums banner
41 - 53 of 53 Posts
Discussion starter · #42 ·
Zapłaciłem 500 funtów za ostatnią naprawę, wierzę, że powiedziałeś mi w moim pierwszym poście, że dobry sprzęt zaoszczędzi czas i tak się stało, ich wsparcie jest na najwyższym poziomie, przyszłościowe... ten warsztat to 80 funtów diagnozy i 70 funtów za godzinę pracy, D8 robi programowanie kluczy DPF, 31 usług specjalnych i 3 lata darmowych aktualizacji, szybki e-mail załatwione autel i snapon stracą miliony nie wierz mi... mam 3 samochody i vana to tańsza opcja dzięki bez wątpienia wrócę😂
Gratulacje!

Tylko dla kompletności i dobrego odniesienia:

Na początku XTOOL D8 również nie mógł zakodować wtryskiwaczy,
Niektóre zdalne interwencje za pośrednictwem XTOOL D8 zdołały posortować "kontroler" ...............
który kontroler?
używając "funkcji" XTOOL D8? ............
jeśli tak, jaka "funkcja"? ............ np. coś takiego jak "reset ECU" lub co?
jeśli nie wbudowana "funkcja", to jak to osiągnięto zdalnie?

i po wykonaniu XTOOL D8 zdołał zakodować wtryskiwacze


Czy możemy poprosić Cię o użycie nowego narzędzia i zamieszczenie aktualnych 4 indywidualnych wartości kompensacji wtryskiwaczy przy włączonym silniku?
Ok, więc kupiłem to tydzień temu, początkowo byłem pod wrażeniem, dopóki nie spróbowałem wyczyścić po611 pokazującego się jako 061155 nieznany kod na delphi, ani nie mogłem tego usunąć, ani w przypadku xtool brakujących kodów df276 w pamięci... Przeszukiwałem internet i fora, tylko po to, by stwierdzić, że wydaje się to być albo problem z okablowaniem, albo problem z rozładowanym akumulatorem, albo problem z oprogramowaniem elektrycznym stworzonym przez wadliwy ficm... moduł sterowania wtryskiem paliwa. Więc wysłałem e-mail do xtool, dostałem odpowiedź w ciągu kilku godzin, kilka kolejnych e-maili z dogłębnymi pytaniami i dostałem termin na ten dzień. Powiedziano mi, żebym podał mój kod team viewer, co zrobiłem i powiedziano mi, żebym połączył się z samochodem i wifi o 10 rano następnego dnia... więc o 9.55 połączyłem się rozmowa tekstowa z inżynierem, on już wiedział o czym mówię, więc zaktualizował mój xtool przez około 30 minut zadając dziwne pytania, a następnie spróbował wyczyścić kody, co za pomocą narzędzia się nie udało, więc zaktualizował ponownie, co zadziałało, patrzyłem jak przewija ekrany, powiedziałbym, że może to sflashował..? Ale sukces powiedział mi, że mogę teraz przeprogramować wtryskiwacze... więc zrobiłem to zadziałało za pierwszym razem uruchomiłem samochód, działał dobrze... Skanowałem i ponownie skanowałem, żadnych kodów, dali mi dzisiaj czytnik eprom za niedogodności brzmi dobrze obsługa klienta najwyższej klasy..
 
Discussion starter · #43 ·
Ok, więc kupiłem to tydzień temu, początkowo byłem pod wrażeniem, dopóki nie spróbowałem wyczyścić po611, wyświetlającego się jako 061155 nieznany kod na Delphi, ani nie mogłem tego usunąć, ani przypadku xtool, brakujących kodów df276 w pamięci.. Przeszukiwałem internet i fora, tylko po to, by stwierdzić, że wydaje się to być problem z okablowaniem lub problem z rozładowanym akumulatorem lub problem z oprogramowaniem elektrycznym spowodowany przez wadliwy ficm.. moduł sterowania wtryskiem paliwa. Więc wysłałem e-mail do xtool, otrzymałem odpowiedź w ciągu kilku godzin, kilka kolejnych e-maili z dogłębnymi pytaniami i otrzymałem termin na ten dzień. Powiedziano mi, żebym podał swój kod TeamViewer, co zrobiłem i powiedziano mi, żebym połączył się z samochodem i Wi-Fi o 10 rano następnego dnia.. więc o 9.55 połączyłem się, rozmowa tekstowa z inżynierem, on już wiedział, o czym mówię, więc zaktualizował mój mój xtool przez około 30 minut, zadając od czasu do czasu pytanie, a następnie spróbował wyczyścić kody, co za pomocą narzędzia się nie udało, więc zaktualizował ponownie, co zadziałało, patrzyłem, jak przewija ekrany, powiedziałbym, że może to sflashował..? Ale sukces, powiedział mi, że mogę teraz przeprogramować wtryskiwacze..więc to zrobiłem, zadziałało za pierwszym razem, uruchomiłem samochód, działał dobrze.. Skanowałem i ponownie skanowałem, brak kodów, dali mi dziś czytnik eprom za niedogodności, brzmi dobrze, obsługa klienta na najwyższym poziomie.. View attachment 195793 View attachment 195794 View attachment 195795 View attachment 195797 View attachment 195796
 
Dziękuję za poświęcony czas na zamieszczenie wszystkich dodatkowych szczegółów - nieocenione dla innych borykających się z tym samym problemem.

Muszę przyznać, że zgadzam się, że otrzymana przez Państwa usługa jest pierwszej klasy.

Widzę, że wersja modułu Renault to 9.90 na Państwa skanerze - czy pamiętają Państwo, czy była już taka przed interwencją Teamviewera - innymi słowy - jestem pewien, że zaktualizowali Państwo urządzenie po otrzymaniu - czy była to również najnowsza dostępna wówczas wersja? (Czy stworzył on na bieżąco zaktualizowaną wersję Renault specjalnie dla Państwa?)

Te opublikowane wartości kompensacji - idealny świat - poszczególne wartości powinny być bardzo bliskie 0 i powinny sumować się do sumy 0, jeśli wszystko jest w porządku z wtryskiwaczami i silnikiem (ECU, mechanicznie i pod względem kalibracji).

W Państwa przypadku wydaje się to akceptowalne, ale muszę zapytać, czy są to nowe wtryskiwacze, czy jednostki po regeneracji? - szczególnie w cylindrach 1 i 2.

A także - jaki jest stan zużycia mechanicznego Państwa silnika - dobra historia serwisowa z dobrą historią wymiany oleju?
 
Discussion starter · #45 ·
Dzięki za poświęcenie czasu na zamieszczenie wszystkich dodatkowych szczegółów - bezcenne dla innych, którzy mają ten sam problem.

Muszę powiedzieć, że zgadzam się, że otrzymana przez Ciebie usługa jest pierwszej klasy.

Widzę, że wersja modułu Renault to 9.90 na Twoim skanerze - czy pamiętasz, czy była już taka przed interwencją Teamviewera - tzn. - jestem pewien, że zaktualizowałeś urządzenie po otrzymaniu - czy to była również najnowsza dostępna wersja w tamtym czasie? (czy stworzył on na bieżąco zaktualizowaną wersję Renault specjalnie dla Ciebie?)


Te opublikowane wartości kompensacji - idealny świat - wszystkie poszczególne wartości powinny być bardzo bliskie 0 i powinny sumować się do sumy 0, jeśli wszystko jest w porządku z wtryskiwaczami i silnikiem (ECU, mechanicznie i pod względem kalibracji)

W Twoim przypadku wydaje się to akceptowalne, ale muszę zapytać, czy są to nowe wtryskiwacze, czy jednostki po regeneracji? - szczególnie w cylindrach 1 i 2

A także - jaki jest stan zużycia mechanicznego Twojego silnika - dobra historia serwisowa z dobrą historią wymiany oleju?
Aktualizacja wersji, jeśli to zrobił, był tak szybki, że nie wiem, zrobiłem to od razu po wyjęciu z pudełka, ale co drugi dzień dostajesz aktualizacje, które są darmowe przez 3 lata, ale mówią mi, że jeśli potrzebujesz czegoś specjalnego, zapytaj, zarezerwowałem jeden do regulacji współczynnika kompensacji wtryskiwacza. Spójrz, są na rynku od 10 lat i sprzedają teraz najwyższej klasy sprzęt warsztatowy, czytałem, że niektórzy goście w Ameryce twierdzą, że d8 to zbyt wysoka platforma, która może obsłużyć całe ich oprogramowanie... kto wie, ale wszędzie, gdzie szukałem, zawsze było wyjątkowo, więc przekonało mnie to, 3 lata za darmo plus 149 funtów rocznie później prawdopodobnie bym się wtedy zaktualizował..? Do tej pory otrzymałem dziś 4 e-maile, czytnik kluczy jest niedostępny przez miesiąc, nadal go wyślą, ale jako przeprosiny ponownie wpłacili 30 funtów na moje konto paypal, co mogę powiedzieć, pod wrażeniem... moje wtryskiwacze są oryginalne z 2009 roku, 94 000, w moim posiadaniu od 3 lat, nie mam historii serwisowej, kiedy go kupiłem, miałem nieszczelny wtryskiwacz nr 1 od jakiegoś czasu... wyczyściłem go i uszczelniłem, wszystko było w porządku, dopóki nie pękł przewód czujnika, teraz znowu jest dobrze, nie jestem ciekawskim majsterkowiczem, jestem ze szkoły: nie psuj, jeśli działa... kup dongle Anyscan, pobierz aplikację, technologia aplikacji dwukierunkowej, tak, dzisiaj serwis, jestem pewien, że nie ma haczyka... po prostu uczciwa firma...
 
Aktualizacja wersji, jeśli to zrobił, był tak szybki, że nie wiem, zrobiłem to od razu, ale co drugi dzień dostajesz aktualizacje, które są darmowe przez 3 lata, ale mówią mi, że jeśli potrzebujesz czegoś specjalnego, zapytaj, zarezerwowałem jeden do regulacji współczynnika kompensacji wtryskiwacza. Spójrz, są na rynku od 10 lat i sprzedają teraz najwyższej klasy sprzęt warsztatowy, przeczytałem, że niektórzy goście w Ameryce twierdzą, że d8 był platformą na najwyższym poziomie, zdolną do obsługi całego ich oprogramowania... kto wie, ale wszędzie, gdzie szukałem, zawsze było wyjątkowo, więc przekonało mnie to 3 lata za darmo plus 149 funtów rocznie, potem prawdopodobnie bym uaktualnił...? Do tej pory otrzymałem dziś 4 e-maile, czytnik kluczy jest niedostępny od miesiąca, nadal go wyślą, ale jako przeprosiny znowu wpłacili 30 funtów na moje konto paypal, co mogę powiedzieć, pod wrażeniem... moje wtryskiwacze są oryginalne z 2009 roku, 94 000 km, jestem ich właścicielem od 3 lat. Nie mam historii serwisowej, kiedy go kupiłem, miał cieknący wtryskiwacz nr 1 przez jakiś czas... wyczyściłem go i ponownie uszczelniłem, wszystko było w porządku, dopóki nie pękł przewód czujnika, teraz znowu jest dobrze, nie jestem ciekawskim bałaganiarzem, jestem ze szkoły „jeśli działa, nie naprawiaj”... kup dongle anyscan, pobierz aplikację, technologia aplikacji dwukierunkowej aye tdy serwis, jestem pewien, że nie ma haczyka... po prostu uczciwa firma...
Te wartości kompensacji wtryskiwaczy nie mogą (i nie powinny) być regulowane w oprogramowaniu skanera - jest to wartość określana przez ECU, aby dać wskazanie ilości kompensacji, jaką musi wykonać na cylinder, w odniesieniu do kodu kalibracji wtryskiwacza dla tego cylindra, aby silnik obracał się płynnie zgodnie z mapami inżynieryjnymi znajdującymi się w ECU (brak wstrząsów silnika z powodu nieoczekiwanego wkładu jednego lub więcej cylindrów) - zwykle są to wartości w silniku Diesla, na które patrzę, gdy nowy pojazd z problemami pojawia się tutaj .................... zawsze jest to dobry wskaźnik liczby problemów, jakich można się spodziewać podczas wykonywania jakiejkolwiek pracy w systemie sterowania.

kiedy go kupiłem, miał cieknący wtryskiwacz nr 1 przez jakiś czas...
To ważne, aby wiedzieć i pamiętać podczas pracy przy tym silniku - istnieje duże prawdopodobieństwo, że cieknący wtryskiwacz spowodował jakieś (?) mycie i zużycie cylindra/pierścienia w tym cylindrze, więc jego mechaniczny wkład mocy w ogólną płynną pracę może być zakłócony .............

Dziwne, cylinder nr 2 również musi sporo kompensować - i ujemnie w stosunku do wartości kalibracyjnej wtryskiwacza ................... Myślę, że prawdopodobnie w tej chwili cieknie wtryskiwacz i jestem gotów się założyć, że wtryskiwacz cylindra nr 1 nie jest już zgodny ze specyfikacją kalibracji, stąd jego dość duża pozytywna kompensacja.

Nie sądzę, aby natychmiastowe działanie było jeszcze wymagane, ale miej to na uwadze.

Moją celem w przypadku wartości kompensacji jest zawsze + lub - maksymalnie 0,2 ................. zwłaszcza w przypadku nowych wtryskiwaczy i znanego, dobrze skalibrowanego kodu - jakiekolwiek majstrowanie/zakłócanie mechaniki wtryskiwacza zasadniczo unieważnia kod wtryskiwacza.
 
Discussion starter · #47 ·
Te wartości kompensacji wtryskiwaczy nie mogą (i nie powinny) być regulowane w oprogramowaniu skanera - jest to wartość określana przez ECU, aby dać wskazanie ilości kompensacji, jaką musi wykonać na cylinder, w odniesieniu do kodu kalibracji wtryskiwacza dla tego cylindra, aby silnik obracał się płynnie zgodnie z mapami inżynieryjnymi znajdującymi się w ECU (brak wstrząsów silnika z powodu wkładu jednego lub więcej cylindrów niezgodnego z oczekiwaniami) - zwykle są to wartości w silniku Diesla, na które patrzę, gdy nowy pojazd pojawia się tutaj z problemami .................... zawsze jest to dobry wskaźnik liczby problemów, jakich można się spodziewać podczas wykonywania jakiejkolwiek pracy w systemie sterowania.

Jest to ważne, aby wiedzieć i pamiętać podczas pracy nad tym silnikiem - istnieje duże prawdopodobieństwo, że nieszczelny wtryskiwacz spowodował pewne (?) zużycie tulei/pierścieni w tym cylindrze, więc jego mechaniczny wkład w ogólną płynną pracę może być zakłócony ................

Dziwny cylinder nr 2 również musi sporo kompensować - i ujemnie w stosunku do wartości kalibracyjnej wtryskiwacza ................... Myślę, że w tej chwili może to być nieszczelny wtryskiwacz i jestem gotów założyć się, że wtryskiwacz cylindra nr 1 nie jest już zgodny ze specyfikacją kalibracji, stąd jego dość duża pozytywna kompensacja.

Nie sądzę, aby wymagane było natychmiastowe działanie, ale miej to na uwadze

Moim celem w przypadku wartości kompensacji jest zawsze + lub - tylko 0,2 ................. zwłaszcza w przypadku nowych wtryskiwaczy i znanego, dobrze skalibrowanego kodu - wszelkie manipulacje/zakłócanie mechaniki wtryskiwacza zasadniczo unieważnia kod wtryskiwacza
Ale czy to nieprawda, że ​​niektóre wtryskiwacze są dostarczane ze współczynnikiem kompensacji z boku i dlatego można je regulować w celu udoskonalenia, aby można było zaprogramować tolerancję ...?
 
Ale czy to nie prawda, że niektóre wtryskiwacze mają współczynnik kompensacji z boku i w ten sposób można je regulować w celu udoskonalenia, aby można było zaprogramować tolerancję ...?
Wtryskiwacze (nowe) są dostarczane ze specyfikacją kalibracji przepływu na stanowisku, wytłoczoną na korpusie (kod, który wkładasz do ECU) - ECU używa tej charakterystyki, na cylinder, aby stworzyć płynnie działający silnik, stale mierząc/monitorując przyspieszenie/prędkość koła zamachowego za każdym razem, gdy zapala się konkretny cylinder, a następnie dostosowując objętość wtrysku wtryskiwacza w następnym cyklu - jeśli masz wartość kompensacji na konkretnym cylindrze dokładnie równą 0, oznacza to, że inżynierowie wiedzą, co robili z mapami paliwa i rozrządu w ECU, a facet produkujący wtryskiwacz jest boffinem ................ lub bardzo szczęśliwym.

Jeśli masz niezerową wartość kompensacji na konkretnym cylindrze w działającym silniku, oznacza to, że ECU musi coś skompensować, aby silnik obracał się płynnie - wartości ujemne lub dodatnie oznaczają, że dane krzywej kalibracji dostarczone do ECU przez kod wtryskiwacza nie są w 100% dla warunków pracy - albo z powodu kiepskiej kalibracji na stanowisku (zakładając, że kod na wtryskiwaczu pasuje do tego, co zrobiono na stanowisku) lub jakiejś mechanicznej lub elektrycznej wady w silniku.

Wartości kompensacji ZAWSZE i stale będą się zmieniać w zależności od temperatury silnika, odchyleń ciśnienia regulatora ciśnienia paliwa, obciążenia silnika, luzu mechanicznego w komponentach itp. itd. - nigdy nie będą statyczne i dlatego nie mogą (nie powinny i nie mogą) być "dostosowywane" przez producentów skanera, aby doprowadzić je do 0 (jeśli to właśnie zamierzasz zrobić).

W momencie, gdy naruszysz plombę na wtryskiwaczu, aby wyczyścić/serwisować/zregenerować wtryskiwacz, kod wytłoczony na nim jest natychmiast nieważny - mam większą szansę zajścia w ciążę jako mężczyzna niż ty na ponowne złożenie tego wtryskiwacza w dokładnie takich samych warunkach, jakich doświadczył na stanowisku kalibracyjnym i kiedy kod został wygenerowany i wytłoczony na nim - w momencie, gdy naruszysz wnętrze wtryskiwacza, ZAWSZE potrzebujesz dla niego nowego kodu (jeśli chcesz wykonać pracę prawidłowo) - powodem, dla którego w dobrych warsztatach "regenerujących" wtryskiwacze dostajesz do niego zawieszkę z nowym kodem dla tego konkretnego wtryskiwacza .......................

W momencie, gdy musisz kompensować za pośrednictwem kogoś, kto mówi ci to za pomocą jednej prostej liczby na wtryskiwaczu, wkręcasz psa - cały cel indywidualnych kodów wtryskiwaczy polega na umożliwieniu ECU kompensacji braków inżynieryjnych (przeczytaj niemożność wyprodukowania 4 identycznych wtryskiwaczy dla konkretnego silnika - w rzeczywistości nie mogą nawet wyprodukować 2 wtryskiwaczy o identycznej charakterystyce przepływu, stąd piekielna potrzeba kodowania wtryskiwacza)
 
Cały cel indywidualnych kodów wtryskiwaczy polega na tym, aby umożliwić ECU kompensację niedociągnięć inżynieryjnych (czytaj: niemożność wyprodukowania 4 identycznych wtryskiwaczy dla konkretnego silnika
Prawdopodobnie bardziej prawdziwe jest stwierdzenie, że nie mogą wyprodukować identycznych wtryskiwaczy z wymaganymi ekonomicznie tolerancjami.
Byłbym zaskoczony, gdyby nie można było tego zrobić, ale czas i wysiłek wymagany do kalibracji i manipulacji ECU sprawia, że to drugie jest prostszą opcją.
Przemysł motoryzacyjny i produkcja masowa działają na tej zasadzie od lat.
Nadal robią to na sprężynach, gdzie są one stopniowane, aby je dopasować.
Kiedyś robili to na takich rzeczach jak średnice tłoków i otworów, być może nadal to robią.
Nie ma powodu, dla którego silnik nie powinien być nieco przewymiarowany lub zaniżony, o ile luz między tłokiem a otworem jest prawidłowy, stopniuj rozmiary, aby uzyskać pożądany luz i mniej wysiłku i strat w uzyskaniu dokładnych średnic przez cały czas.
 
Stuart, FYI P062F jest tym samym co DF611. gdzie EEPROM gubi się po incydentach z rozładowanym akumulatorem.
 
  • Like
Reactions: LvR
41 - 53 of 53 Posts