Independent Renault Forums banner

Megane3 1.5 dci czujnik ciśnienia paliwa?

1 reading
23K views 12 replies 5 participants last post by  coup  
#1 ·
Czy ktoś może mi powiedzieć, a jeszcze lepiej pokazać na zdjęciach, gdzie znajduje się czujnik ciśnienia paliwa w moim 1.5 dci? Powiedziano mi, że mam problem z pompą paliwa, ale chciałbym najpierw sprawdzić ten czujnik, zanim wydam pieniądze na nową pompę, dzięki.
 
#3 ·
1.5 dci ma straszny problem z awariami pompy paliwa. Warto wymienić filtr paliwa i przeciąć stary na pół wzdłuż połączenia. Po rozdzieleniu dwóch połówek filtra użyj magnesu, aby sprawdzić, czy są w nim jakieś cząstki metalu, jeśli tak, to będziesz musiał wymienić pompę paliwa i wtryskiwacze, a także wyjąć zbiornik paliwa i dokładnie go wyczyścić, a także wszystkie przewody i kolektor wysokiego ciśnienia. To nie jest tania naprawa i często naprawa kosztuje więcej niż wart jest samochód.
 
#6 ·
O ile wiem, kod mówi o problemie z pompą paliwa, ponieważ miałem sprawdzenie diagnostyczne, ale pomyślałem, że wymienię czujnik, ponieważ wyglądało to na tanią robotę i nie zaszkodziłoby spróbować. Około 6 tygodni temu wymieniłem filtr oleju i paliwa, więc niestety nie mogę sprawdzić filtra, wtryskiwacze nie pojawiły się na diagnostyce, więc powinienem mieć szczęście, odpukać.
Głównym problemem jest to, że kontrolka „zagrożenie awarią silnika” zapala się podczas uruchamiania na zimno, a samochód nie uruchamia się, dopóki nie zgaśnie. Zastanawiam się tylko, co się stanie, jeśli będę dalej jeździł samochodem z problemem z pompą paliwa?
 
#7 ·
Oto lokalizacja czujnika ciśnienia paliwa w moim samochodzie.

Jeśli to tylko pompa paliwa. Nie będzie lepiej :(

Moja pompa paliwa została wymieniona tuż przed końcem 3-letniego okresu gwarancji po tym, jak niektóre kontrole przez AA i lokalnego niezależnego warsztatu nie ujawniły przyczyny przerywanego ostrzeżenia o awarii silnika.

Innym razem, gdy otrzymałem ostrzeżenie o awarii silnika, był zatkany filtr cząstek stałych.

Może wstępne ciśnienie nie osiąga wymaganego ciśnienia, tj. może to nie być mechaniczna strona pompy paliwa.

Czy /jakieś ostrzeżenie pojawia się, gdy silnik pracuje? Powiedzmy, przy około 3-4 tys. przy mocnym przyspieszaniu lub przy hamowaniu silnikiem około 3000?

Dlaczego otrzymałeś diagnozę i serwis? Czy problem istniał wcześniej?

Sam czujnik ciśnienia jest elementem Boscha, niezbyt tanim.

Zleć Renault pełne dochodzenie, jeśli jest to uszkodzona pompa paliwa, mogą oni lub RCS przyczynić się do kosztów wymiany, jeśli pompa paliwa jest uszkodzona.

Istnieje również metoda wymiany elektrycznej / niskociśnieniowej części pompy paliwa, szczegółowo opisana gdzieś tutaj, w sposób „zrób to sam”.

Nie wiem, jak skuteczne to jest.

Ciśnienie na biegu jałowym powinno wynosić około 300 barów, maksymalne normalne ciśnienie 1650 barów, a odcięcie trybu awaryjnego czujnika Bosch przy około 1800 barach.
 

Attachments

#9 ·
W najgorszym przypadku, jeśli jest po lewej stronie i jest to mechaniczna strona pompy paliwa... wióry, opiłki metalu wrócą do zbiornika przez powrót, zatkają się i przejdą przez filtr paliwa, zanieczyszczą cały układ paliwowy, przyspieszą zużycie.
Strona wysokiego ciśnienia metalowych elementów uszkodzi/zniszczy i zablokuje przewody paliwowe i wtryskiwacze, drobne cząsteczki metalu mogą nawet przejść przez wtryskiwacze, tworzyć świecące gorące punkty, a jeśli silnik będzie działał dalej, wrzucać rzeczy do wydechu, aby turbosprężarka mogła je przeżuć, a może nawet niektóre do strony wlotowej turbosprężarki przez rurę odpowietrzającą skrzynię korbową... a następnie ponownie do wlotu przez zawór EGR.

bardzo szybko... byłbym w miejscu "jedź tylko, żeby to naprawić", i nawet to było dla mnie zmartwieniem :(
 
#10 ·
Gość, który robił diagnostykę, powiedział mi, żebym nie wymieniał całej pompy, na wypadek gdyby można było wymienić tylko zepsutą część, ma dobrą opinię i został polecony przez kilku kolegów z pracy. Czy ktoś może mi dać pojęcie, ile będę musiał zapłacić za wymianę pompy, czy trzeba również ustawiać rozrząd? Bo też mi to powiedziano.
 
#11 ·
Nie wiem, która część mojej pompy paliwa była uszkodzona, nigdy tego nie sprawdzili, tylko wysłali ją do Renault.
Koszt wymiany w Renault (Irlandia) to ponad 1000 euro, ale gwarancja na pracę, którą wykonają, obciąży Renault pełną kwotą.
Rozrząd/pasek i napinacze zostały wymienione, ponieważ pasek musiał zostać zdjęty z pompy i nie można ponownie naciągnąć paska (przynajmniej nie podczas wykonywania prac gwarancyjnych! :)).
 
#12 ·
Aha, więc warto byłoby zdobyć nowy pasek i napinacze, ponieważ i tak trzeba by je było wymienić, prawda? A co z pompą wody? Czy silniki Diesla są takie same jak silniki benzynowe, jeśli chodzi o to, że te dwie zmiany idą w parze? Myślę, że najlepiej byłoby, gdybym spróbował zdobyć ceny za całą najgorszą możliwą pracę, tzn. pompę, wymianę paska i wymianę pompy wody, myślisz, czy mogę zapomnieć o pompie wody? Nie sądzę, żeby warto było kontaktować się z Renault, ponieważ mój ma przejechane około 69 tys. km, więc bez wątpienia usłyszałbym ogólne wytłumaczenie dotyczące zużycia, a także fakt, że niezależny warsztat pobierałby może połowę tego, co pobierałby dealer.
 
#13 ·
Aha, więc warto byłoby zdobyć nowy pasek i napinacze, ponieważ i tak trzeba by je było wymienić, prawda? A co z pompą wody? Czy diesle są takie same jak silniki benzynowe, jeśli chodzi o to, że te dwie zmiany idą w parze? Myślę, że najlepiej byłoby, gdybym spróbował zdobyć ceny za całą najgorszą opcję, tj. pompę, wymianę paska i wymianę pompy wody, czy tak uważasz, czy mogę zapomnieć o pompie wody? Nie sądzę, żeby warto było kontaktować się z Renault, ponieważ mój ma około 69 tys. km, więc bez wątpienia dostałbym ogólne wytłumaczenie zużycia, plus fakt, że niezależny warsztat pobierałby może połowę tego, co pobierałby dealer.
Z pewnością tak, jeśli nigdy wcześniej tego nie robiono! Nie zaufałbym Renault 100k dla wymiany paska!..pompa wody też.(moja mogła być zrobiona, w rzeczywistości myślę, że tak było). Żadnych paragonów ani niczego takiego dla klienta!. Pracownik serwisu dał mi "tajemnicze spojrzenie" oooh.. na wszystkie części wchodzące na vdu :d. Co zabawne, jedną rzeczą, której nie wymienili, był filtr paliwa, a ich przypuszczenie co do przyczyny awarii pompy paliwa to kiepskie paliwo w przeszłości... wyobraźcie sobie. Dopóki masz potwierdzenie, że to pompa paliwa... wtedy zdecyduj lub postępuj zgodnie z radą, czy można ją naprawić. Możesz na to patrzeć jako na rodzaj bonusu, że musisz wymienić pasek / napinacze i pompę wody, ponieważ ogólna rada, jaką widziałem tutaj, to 70 lub 75 dla wymiany paska.