Independent Renault Forums banner
21 - 40 of 48 Posts
Problem z Fordem polegał na tym, że koła nie zostały założone, a pedał hamulca został wciśnięty, konstrukcja zacisku powodowała, że klocki zacinały się pod kątem, a kiedy koło zostało ponownie założone, tarcza się wypaczyła...
To daleko w mojej pamięci. Nigdy sam nie jeździłem takim. Pamiętam coś o przegrzaniu i wypaczaniu.
Dobrze wiedzieć teraz właściwe słowo: tarcza wypaczona.. Powiedziałbym 'trzęsienie po użyciu' albo coś w tym stylu.
Nie nauczyłem się tego słowa w szkole.

Ale w każdym razie: w Megane4 powinno to robić różnicę, jeśli kupiłeś 'to, co najlepsze' (??)
Myślałbym o kupnie wierconych, wentylowanych Brembo, po prostu dlatego, że wyglądają bardzo ładnie.
Nie wiem, czy wytrzymałyby dużo dłużej. Marka ma dobrą reputację i o ile wiem, nie są to tanie śmieci.

Moje wyszukiwanie tarcz Meg4 dało około 45 różnych w jednym sklepie internetowym, ceny zaczynają się od 16 funtów za przód, 46 funtów za tył. Taniej niż się spodziewałem. Również duży wybór w dzisiejszych czasach.
 

Attachments

Nowoczesne klocki hamulcowe są znacznie bardziej ścierne niż starsze, które zawierały azbest. Zużywają więc tarcze bardziej niż powiedzmy stara Tina w latach 70. Wtedy nigdy nie myśleliśmy o wymianie tarcz, chyba że ulepszaliśmy hamulce.
Nowoczesne hamulce, jakość się liczy i to prawda, że dostajesz to, za co płacisz.
Łatwo dostać tanie klocki i tarcze hamulcowe, ale to, jak dobrze działają i jak długo wytrzymują, to inna kwestia.
Perforacje pomagają, jeśli tarcze się przegrzewają, ale zmniejszasz powierzchnię tarcia, więc sprzyjasz zużyciu i zmniejszasz siłę hamowania. To ostatnie może być zrekompensowane przez chłodniejsze tarcze, ale podczas normalnej jazdy skłaniam się ku myśleniu, że są one raczej gadżetem niż potrzebą. Coś, czym można się pochwalić przed kolegami.
Jaka jest odpowiedź na Meg 4, nie wiem, ale szczerze mówiąc, 20 tys. km na zestawie tylnych kół to obrzydliwość.

Komentarz na temat używania hamulców, dla którego warto.
W poniedziałek wracałem z M54 po zmroku.
Dość typowy ruch w godzinach szczytu, dwupasmowy korek z prędkością 60 mil na godzinę.
Na przestrzeni 10 mil widziałem Range Rovera próbującego przedostać się przez korek na zewnętrznym pasie. Co kilka minut, a nawet sekund, błysk świateł hamowania, gdy zwalniał. W tym samym czasie, myślę, że ani razu nie dotknąłem hamulców, po prostu zachowując rozsądną odległość od samochodu z przodu i używając przepustnicy do utrzymania.
Założę się, że moje hamulce wytrzymają znacznie dłużej niż jego.
 
Nigdy w życiu nie kupowałem dysków, więc nie mam z nimi doświadczenia. Perforowane Brembo w porównaniu do normalnego Brembo kosztuje prawie dwa razy więcej, więc nigdy bym nie odzyskał tej wartości. Masz rację Tato. Przypuszczam, że do obu rodzajów używaliby tej samej jakości stali. O tanich rzeczach: Widziałem na tej samej stronie internetowej zestaw klocków za 9 funtów. Bosch kosztowałby 2 lub 3 razy więcej, ale wolałbym ten drugi. :laugh:
 
Fit lots, jeden z członków tutaj, miał dwie pary tylnych klocków hamulcowych, o których wiem, w ciągu ostatnich kilku lat. Niedawno założyłem przednie tarcze i klocki w jego samochodzie. Tak więc w mniej niż 3 lata, 2 komplety tarcz i klocków z przodu, jeden komplet tarcz i dwa komplety klocków z tyłu. 1. zestaw dookoła części głównego agenta (i robocizna, ale dostał ofertę)
Pierwszy zestaw, który założył, nie wytrzymał dłużej, a on nie jest ostrym hamulcem

Jego przednie tarcze były mocno porysowane, a z jego przeglądem technicznym, który przypadał niedługo po tym, jak wykonałem inne prace, podjął decyzję i je wymienił. (Był za granicą, co mógł zrobić, LOL)
Przepisy dotyczące przeglądów technicznych hamulców w tych okolicach wydają się wysokie w porównaniu do tego, co słyszę tutaj, nie mówiąc tego.
Ale porysowane tarcze wydają się być przyczyną większości awarii, na które się natykam, a wielu moich klientów korzysta z warsztatów do przeglądów technicznych w całym mieście
(P.S. On wciąż ze mną rozmawia.)

Uważam, że to dlatego, że w klockach nie ma już azbestu, a materiał, którego używają, choć lepszy do hamowania, jest twardszym materiałem, ponieważ wciąż musi pochłaniać mnóstwo ciepła.
Ale może być daleko od celu, a materiał jest naprawdę tylko sh1t :wink2: :grin2:
 
Jedną rzecz mogę powiedzieć o hamulcach: unikaj nienazwanych tarcz i klocków eBay. Niektóre z nich to tanie kopie o bardzo słabych czasach hamowania. Trzymam się sprzętu hamulcowego dostarczonego przez producenta i Brembo dla rynku wtórnego! TRW są również dobre, z tego, co widziałem.
 
Jeśli wyglądają w ten sposób, ... jesteś trochę w tyle z konserwacją.
 

Attachments

Na poważnie, wow...... są złe! Ten po prawej stronie wygląda dla mnie na przerobiony w Photoshopie.
 
Ponieważ technicy uważają, że materiał w klockach hamulcowych, pozbawiony azbestu, jest teraz twardszy (być może bardziej wydajne hamowanie, ale gorsze dla żywotności)
i ponieważ wiadomo, że jedną z przyczyn wczesnego zużycia tarcz jest niewłaściwe połączenie klocków i tarcz...
Czy nie byłoby dobrym pomysłem kupowanie części zamiennych od niezawodnej marki (zarówno tarcze, jak i klocki tej samej marki), takiej jak Brembo, Bosch lub TRW...
A może nawet zapytać ich obsługę klienta, jakie części są dostępne w pewnej kompatybilnej kombinacji (szczególnie w odniesieniu do żywotności).
Nawet dobre czytanie specyfikacji często zapobiega złemu wyborowi.
Jeśli nie ma konkretnego problemu konstrukcyjnego, istnieje duża szansa, że ​​da to lepszy wynik.
Mógłbym spróbować zapytać kilka firm, co polecają dla Megane IV, a nawet Clio..
Myśląc o tym, ... fabryka Renault mogła kupić niedopasowane zestawy (być może nieświadomie) i tym samym powodować problemy z hamulcami zainstalowanymi przez producenta. Może po prostu mieli dobrą ofertę na tarczę A i klocki B.... i były złym połączeniem.
Nasz: ten facet na forum miał Megane lub Clio?
Słyszałem od mechanika Renault, że zwłaszcza małe typy klocków hamulcowych w Clio IV mają raczej straszną żywotność.
Jeszcze nie zauważył Meg IV, ale tutaj często są sprzedawane w benzynie i osobom z niskim przebiegiem rocznym*.... Więc może trochę za wcześnie, żeby tu coś powiedzieć.
*Powodem jest to, że Meg4 diesel kosztował tutaj zawsze >2000 funtów więcej za ten sam poziom wyposażenia, benzyna jest promowana przez rząd, a samochody z silnikiem Diesla są mocno opodatkowane, ogólny strach przed wpadnięciem w złe okoliczności z podatkiem od oleju napędowego i problemami z DPF podczas krótkich jazd. Następnie: Megane nie jest już tak popularny na rynku biznesowym i rzadziej trafia do leasingu (koszt jest wyższy).
 
Próbujemy kupić pasującą parę, tarcze i klocki tego samego producenta..
Ale wtedy natrafiamy na Mint*x, które zjadają klocki, a pył, który produkują, wtedy klient się skarży..
Potem mamy Del*hi, a to twardy klocek, klient skarży się wtedy, że hamulce są zbyt ostre, podczas gdy w rzeczywistości przednie zawieszenie jest zużyte i potrzebuje amortyzatorów i sprężyn..

Musimy więc spróbować ustalić, co leży w najlepszym interesie klienta..
Nie tak łatwo, jak się wydaje..

Zatem mota*uip wydaje się wygrywać ze mną najczęściej.. ponieważ nie są zbyt twarde, nie wytwarzają dużo pyłu, a klienci są zadowoleni z ceny

Dużo marek na rynku, ale nie sądzę, żeby jakikolwiek typ zapobiegł zużyciu tylnych hamulców w tym elektrycznym układzie hamulcowym, gdzie/kiedy jest zamontowany..

Ponownie, to jest mój punkt widzenia

Nic więcej niż to
 
Od kilku lat nie byłem w prawdziwym warsztacie, ale jakiś czas temu zauważyłem, że niektóre klocki dealerów w volvo i bmw zużywały się naprawdę szybko. Złożyłem to na karb tego, że używali naprawdę miękkich klocków, aby zaciski poruszały się bardziej i miały mniej problemów z korozją. Rzecz w tym, że nie zużywały one zbytnio tarcz i z tego, co mówi nasz, wydaje się, że tarcze są zżerane. Pracowałem przy kilku scenikach z elektrycznym hamulcem ręcznym i trudno mi zrozumieć, dlaczego nowsza wersja zużywa więcej. Hamulec postojowy normalnie nie powoduje zużycia klocków. Czy mówisz, że tylne zaciski mają większą średnicę tłoków niż wcześniej i że równowaga hamowania została zmieniona?
 
Tak są regulowane przez silniki.

Tarcze hamulcowe nagrzewają się i rozszerzają, z ręcznym hamulcem ręcznym, naciskasz i jedyne, co może się wydarzyć, to pęknięcie linki hamulcowej.
Ale ponieważ jest to linka, istnieje pewna swoboda ruchu, którą właściciel/kierowca może kontrolować, im mocniej pociągniesz hamulec ręczny, tym mocniej tłok zacisku naciska na klocki hamulcowe. Ale jeśli samochód nadal się porusza, pociągnij trochę mocniej.

Ale w przypadku elektrycznego, muszą wziąć pod uwagę chłodzenie i kurczenie się tarczy hamulcowej, a silnik blokuje klocki do tarczy z nadmierną siłą, tak że, gdy tarcza ostygnie, hamulec ręczny nadal działa.
Ale gdy silniki zostaną zwolnione, pewna ilość okładziny "przykleja się", tak że ta mikro warstwa ściera się za każdym razem, gdy pedał zostanie dotknięty...
Teraz użyj tej formuły w okresie 20 000 mil, niedługo trzeba będzie wymienić klocki i tarcze...

Mam nadzieję, że to trochę wyjaśnia.
 
Z powierzchni klocka hamulcowego,
 
Skąd pochodzi ta wyściółka?
Wyściółka klocków.


Nie jestem przekonany do tego wyjaśnienia (przepraszam Ourkid)

W Scenic 2 siła była przykładana w odniesieniu do nachylenia, na wzgórzu można było łatwo usłyszeć, jak EPB ciężko pracuje.
Nie widzę, żeby piggy backi były inne.
Tak, siła będzie taka, aby uwzględnić skurcz tarczy (czy to był stary Citroen BX, który był znany z tego, że odjeżdżał, gdy hamulce ostygły?), ale nawet uwzględniając sprężystość w kablach, siły byłyby/powinny być podobne.
Co może być inne, to to, że wciąganie jest napędzane silnikiem i ograniczone. Jeśli nie wystarczy, sprzyjałoby to ocieraniu i zużyciu.
Dlaczego miałoby nie wystarczyć?
Prawdopodobnie po to, aby tylne hamulce nie miały żadnego "opóźnienia", zużyta regulacja hamulca ręcznego jest jedną z głównych przyczyn nadmiernego skoku pedału hamulca.
 
Dużo innego Pete,..
Żadnych kabli, nie trzeba kompensować rozciągania kabli,..
 
Staramy się kupić pasującą parę, tarcze i klocki tego samego producenta... Więc musimy spróbować ustalić, co leży w najlepszym interesie klienta... To nie jest takie proste, jak się wydaje... Dużo marek tam jest, ale nie sądzę, żeby jakikolwiek typ zapobiegał zużyciu tylnych hamulców w tym elektrycznym systemie hamulcowym, gdzie/kiedy jest zamontowany... Znowu, to jest mój punkt widzenia. Nic więcej niż to
Miałem wrażenie, które powstało wiele lat temu, że jeśli zapytasz przeciętnego dealera lub mechanika o markę swoich nowych hamulców, odpowiedzą: pochodziły z żółtego pudełka, a nazwa na nim to Renault. Zwłaszcza Toyota bardzo wyjątkowo przechodziła na inną markę w przypadku takich rzeczy jak alternatory (regenerowane) i to byłoby „to”. Myślę, że uważali to za bluźnierstwo, że w ich magazynie nie ma pudełek z markami samochodów. Myślę, że czasy się zmieniają, jedna marka nie jest taka sama jak druga, jeden dealer różni się od drugiego i tak samo jest z mechanikami. Miło słyszeć, że starasz się zapewnić klientowi najlepszy stosunek jakości do ceny. Nigdy nie pracowałem dla dealera. Nie znam historii od środka. Elektryczny: Wydaje się, że problemy z przeszłości z zamarzaniem i przyklejaniem się klocków, które w ogóle się nie zwalniają, również zniknęły. To także jedna z tych rzeczy, dla których pomoc drogowa musi przyjechać do domów ludzi. Kiedy nie mogą odjechać. Elektryczny hamulec ręczny i podobne rzeczy były opcją w moim samochodzie, którą Renault Niemcy wybrało, aby uzyskać w moim samochodzie jako dodatek. Fakt, że nie mogę zdecydować o sile, sprawia, że ​​bardziej lubię ręczny hamulec ręczny. Szczerze mówiąc, wciąż mam problem z gaśnięciem silnika, gdy ruszam na małym wzniesieniu, a samochód decyduje, że musi mi pomóc z automatycznym hamulcem ręcznym i nie zwalnia wystarczająco płynnie. Nigdy nie wkręcam na 2000 obr./min, żeby ruszyć... ale muszę to zrobić, gdy ten system się włączy. Jeszcze tego nie zaakceptowałem jako krok naprzód. Słyszę więcej zużycia hamulców w ten sposób. Automatyczny system włącza się mocno i nie wyłącza się całkowicie w ułamku sekundy, tak jak ja sam bym to zrobił z normalnym hamulcem ręcznym, ale robi to bardzo powoli. Rezultatem jest to, że klocek hamulcowy jest w pewnym sensie wytarty z powierzchni, gdy w ten sposób ruszam.
 
Dużo innego Pete,, ..
Żadnych kabli, nie trzeba kompensować rozciągania się kabli,..
Nie wiem, mogę tylko zgadywać powody nadmiernego zużycia. Po prostu nie mogę sobie wyobrazić, że statyczne zastosowanie powoduje zużycie?

Wiem, że jeździłem samochodami z ręcznymi hamulcami ręcznymi przez ponad 40 lat i nigdy nie miałem z nimi problemów, poza normalną regulacją i okazjonalną wymianą linki
Z moim Scenic dość szybko przyzwyczaiłem się do EPB i miałem niewiele zastrzeżeń co do jego działania, pozycja sterowania była do bani, kiedy chciałem go uruchomić ręcznie, ale to było na tyle.
Dla mnie główny problem pojawia się, gdy się psują i koszt/czas naprawy, jeśli dodamy dodatkowe zużycie klocków/tarcz, to gadżet, bez którego mogę dobrze żyć.
 
Gdzieś czytałem, że zużycie z EPB wynikało z jazdy z włączonym EPB, pozwalając mu zwolnić dopiero wtedy, gdy siła ruchu zmuszała hamulce do otwarcia.
W moim Lag II z EPB (obsługiwanym linką) najpierw kontroluję sprzęgło i przepustnicę, aż do zwolnienia EPB i dopiero wtedy ruszam...
 
Będąc sceptyczną osobą, myślę, że to kolejny sposób, w jaki producenci mogą wyciągnąć więcej pieniędzy od klienta..
 
Nie mam dojnej krowy po 2014 roku, Pete, zamontowanej na tych,..
Ja, będąc osobą sceptyczną, myślę, że to kolejny sposób, w jaki producenci mogą wyciągnąć więcej pieniędzy od klienta..
Skreślam to z mojej listy:frown2:
Czy to ten sam system co Kadjar (a może Koala)?
Ten sam hybrydowy dysk/bęben, ale EPB w skrzynce kablowej?

Nie jestem tak sceptyczny, ale widzę wiele z tych rzeczy jako gadżety do sprzedawania samochodów.
Niektóre z nich, takie jak elektryczne szyby, klimatyzacja, przyzwoite radia, stały się obowiązkowe.
Bezpieczeństwo, takie jak ABS i kontrola trakcji, nie zamierzam się sprzeciwiać.
Ale EPB, asystent ruszania pod górę, tempomat, centra multimedialne, prowadzenie po pasie ruchu, hamulce sterowane radarem.... Po co nam to?
Czujniki TPS i poziomu oleju? Sprawdź swoje cholerne poziomy, nie polegaj na gadżetach.
Każdy, kto ich potrzebuje, powinien nauczyć się jeździć lub wziąć szofera!
Facet na innym forum narzekał, że kiedy przejeżdżał obok zjazdu z niższym limitem niż na jezdni, kamery samochodowe zarejestrowały znaki i zahamowały za niego!!! To zostanie wyłączone, jeśli kiedykolwiek pojawi się w moim samochodzie!
 
21 - 40 of 48 Posts