Independent Renault Forums banner
33K views 10 replies 5 participants last post by  Vapulabis  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een Renault Clio 2004, 1.5dci en ik weet niet wat ik ermee moet doen. Hij geeft de foutcode P0340 weer - 'Nokkenaspositiesensor A - Bank 1 Circuitstoring'.

In oktober gekocht en hij reed de eerste twee maanden prachtig. Maar daarna begon hij te knipperen met het elektrische storingslampje, voornamelijk als ik met hoge snelheden reed. Als het lampje aanging, voelde mijn auto traag aan - kon niet met enige spoed optrekken. Heb hem naar de garage gebracht en de nokkenaspositiesensor laten vervangen... niets. Dus ik heb nu de MAP-sensor en de luchtmassameter vervangen, omdat deze fouten ook op de foutlezer verschenen (?). Zie hier, hij heeft nog steeds hetzelfde probleem, het gaat goed tot 35/40 mph en dan is alles daarboven ongelooflijk traag (bijna alsof er geen vermogen onder het gaspedaal zit) en het elektrische storingslampje gaat branden totdat ik weer terug ga naar 40 mph. Hij heeft geen DPF, dus dat kan het niet zijn.

Hij heeft ook de gewoonte om uit te vallen en alle vermogen volledig te verliezen als ik snel optrek (accu- en stoplichten gaan branden). Ik heb de accu laten controleren en die is in orde. De bedrading rond het nokkenascircuit is gecontroleerd - niets ongewoons.

Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Stel je een batterijwissel of een distributieriem voor?

Ik en mijn garage zijn hierdoor enorm in de war, dus alle adviezen worden zeer gewaardeerd!

Attachments

#2 ·
Was het P0340, of gewoon 340....
Omdat de nokkenassensor van de brandstofinjector-pomp loopt, zou je naar de krukassensor met een vuile punt hebben gekeken...
Maar controleer nogmaals of het een P0-code was en geen hexadecimale code...

#4 ·
De foutcode die u heeft, is generiek en niet Renault-specifiek. Renault gebruikt een ander protocol in hun ECU's, dus uw foutcode kan misleidend zijn.

Ik neem aan dat de EGR-klep is gecontroleerd - een zeer veel voorkomende fout.

#5 ·
Zolang het met P0 begon en niet alleen 340, reinig de punt....
Dit is Renaults interpretatie van P0340 = 0340 Cilinder referentiesensor circuit
Tenzij uw distributieriem vervangen moet worden, wordt de referentie gedaan vanaf de brandstofpomp. Dit wordt berekend in relatie tot waar de nokkenas zich bevindt, maar als de krukas zijn signaal verliest, dan omdat de nokkenassensor van het brandstofpomptandwiel loopt.
Het zal deze fout geven..

#6 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een Renault Clio 2004, 1.5dci en ik weet niet wat ik ermee moet doen. Hij geeft de foutcode P0340 weer - 'Nokkenaspositiesensor A - Bank 1 Circuitstoring'.

In oktober gekocht en hij reed de eerste twee maanden prachtig. Maar daarna begon hij te knipperen met het elektrische storingslampje, voornamelijk als ik met hoge snelheid reed. Als het verscheen, voelde mijn auto traag aan - kon niet met spoed versnellen. Heb hem naar de garage gebracht en de nokkenaspositiesensor vervangen... niets. Dus ik heb nu de MAP-sensor en de luchtmassameter vervangen, omdat deze fouten ook op de foutlezer verschenen (?). Zie, hij heeft nog steeds hetzelfde probleem, het gaat goed tot 35/40 mph en dan is alles daarboven ongelooflijk traag (bijna alsof er geen vermogen onder het gaspedaal zit) en het elektrische storingslampje verschijnt totdat ik weer terugga naar 40 mph. Hij heeft geen DPF, dus dat kan het niet zijn.

Het heeft ook de gewoonte om uit te vallen en alle vermogen te verliezen als ik snel optrek (accu- en stoplichten gaan aan). Ik heb de accu laten controleren en die is in orde. De bedrading is gecontroleerd rond het nokkenascircuit - niets ongewoons.

Weet iemand wat dit zou kunnen veroorzaken? Stel je een batterijwissel of een distributieriem voor?

Ik en mijn garage zijn hierdoor enorm in de war, dus alle adviezen worden zeer gewaardeerd!
Hallo Luke.

Ik heb je bericht gezien en vroeg me af hoe het met je ging en wat het probleem uiteindelijk was als je het hebt opgelost?

Bedankt

#10 ·
Bedankt voor de reactie. Ik besloot mijn ecu te resetten en er vervolgens mee te rijden om te zien wat er gebeurde. En inderdaad, na een klein stukje rijden, een diagnoseapparaat aangesloten (hoewel geen chique) om te ontdekken dat er foutcodes zijn opgetreden met betrekking tot de Turbocharger... denkend dat misschien de wastegate open staat? Hopelijk is het niet de hele unit... foto's van fouten bijgevoegd - alle hulp of meningen zouden geweldig zijn! P0033 & P0235.

Attachments