Hallo allemaal,
Ik heb een Renault Clio 2004, 1.5dci en ik weet niet wat ik ermee moet doen. Hij geeft de foutcode P0340 weer - 'Nokkenaspositiesensor A - Bank 1 Circuitstoring'.
In oktober gekocht en hij reed de eerste twee maanden prachtig. Maar daarna begon hij te knipperen met het elektrische storingslampje, voornamelijk als ik met hoge snelheden reed. Als het lampje aanging, voelde mijn auto traag aan - kon niet met enige spoed optrekken. Heb hem naar de garage gebracht en de nokkenaspositiesensor laten vervangen... niets. Dus ik heb nu de MAP-sensor en de luchtmassameter vervangen, omdat deze fouten ook op de foutlezer verschenen (?). Zie hier, hij heeft nog steeds hetzelfde probleem, het gaat goed tot 35/40 mph en dan is alles daarboven ongelooflijk traag (bijna alsof er geen vermogen onder het gaspedaal zit) en het elektrische storingslampje gaat branden totdat ik weer terug ga naar 40 mph. Hij heeft geen DPF, dus dat kan het niet zijn.
Hij heeft ook de gewoonte om uit te vallen en alle vermogen volledig te verliezen als ik snel optrek (accu- en stoplichten gaan branden). Ik heb de accu laten controleren en die is in orde. De bedrading rond het nokkenascircuit is gecontroleerd - niets ongewoons.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Stel je een batterijwissel of een distributieriem voor?
Ik en mijn garage zijn hierdoor enorm in de war, dus alle adviezen worden zeer gewaardeerd!
Ik heb een Renault Clio 2004, 1.5dci en ik weet niet wat ik ermee moet doen. Hij geeft de foutcode P0340 weer - 'Nokkenaspositiesensor A - Bank 1 Circuitstoring'.
In oktober gekocht en hij reed de eerste twee maanden prachtig. Maar daarna begon hij te knipperen met het elektrische storingslampje, voornamelijk als ik met hoge snelheden reed. Als het lampje aanging, voelde mijn auto traag aan - kon niet met enige spoed optrekken. Heb hem naar de garage gebracht en de nokkenaspositiesensor laten vervangen... niets. Dus ik heb nu de MAP-sensor en de luchtmassameter vervangen, omdat deze fouten ook op de foutlezer verschenen (?). Zie hier, hij heeft nog steeds hetzelfde probleem, het gaat goed tot 35/40 mph en dan is alles daarboven ongelooflijk traag (bijna alsof er geen vermogen onder het gaspedaal zit) en het elektrische storingslampje gaat branden totdat ik weer terug ga naar 40 mph. Hij heeft geen DPF, dus dat kan het niet zijn.
Hij heeft ook de gewoonte om uit te vallen en alle vermogen volledig te verliezen als ik snel optrek (accu- en stoplichten gaan branden). Ik heb de accu laten controleren en die is in orde. De bedrading rond het nokkenascircuit is gecontroleerd - niets ongewoons.
Weet iemand wat dit kan veroorzaken? Stel je een batterijwissel of een distributieriem voor?
Ik en mijn garage zijn hierdoor enorm in de war, dus alle adviezen worden zeer gewaardeerd!