Independent Renault Forums banner

Renault Espace - Regulacja reflektorów espace IV

1 reading
60K views 83 replies 23 participants last post by  Carl2019  
#1 ·
Cześć wszystkim
Mój pierwszy post, ponieważ nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie na forum.
Czy ktoś wie, czy światła w Espace 2005 są regulowane do użytku w Europie, czy muszę kupić nowe światła?
Byłem we Francji dość często i nic nie zrobiłem ze światłami i nie miałem wielu błysków w skardze.
Wszelka pomoc byłaby mile widziana
Steve
89SBR
2005 3.0 Initial Diesel Auto
 
#3 ·
Bardzo niewiele samochodów ma regulatory do użytku na kontynencie.

Jeśli reflektory nie są szklane, potrzebne będą specjalne deflektory wiązki światła, które można nabyć w Renault.

Można wyregulować reflektory, nawet jeśli są ksenonowe, ale i tak będą oślepiać na kontynencie z powodu światła drogowego świecącego w lewo.
 
#4 ·
Deflektory wiązki są rzeczywiście wymagane. Niedawno użyliśmy deflektorów wiązki Eurolites Travel Spot - Motoring Into Europe dostępnych w Halfords & ebay. Dużo nocnej jazdy i ani razu nie mrugnięto, więc przypuszczam, że działały dobrze.

Dla Espace IV z HID użyj stylu projektora, jak pokazano dla wcześniejszych modeli Espace. Instrukcje, które mieliśmy, nie pokazywały Espace IV z HID, ale szybki telefon do Eurolites wyjaśnił to.
 
#5 ·
RE: Regulacja wiązki reflektora ksenonowego Renault Espace (od 2002 r.)

Ludzie,

Rzeczywiście, wewnątrz reflektora znajduje się dźwignia do regulacji jazdy po kontynencie (jazda po prawej stronie).

Zdejmij gumową osłonę z tyłu reflektora ksenonowego (zakrywającą żarówkę ksenonową, a nie światła drogowe).

(Patrząc do przodu w kierunku tyłu pojazdu), dźwignia znajduje się po lewej stronie żarówki/złącza ksenonowego. Przesuń w górę/w dół, aby wyregulować załamanie wiązki. (w przeciwnym kierunku niż tam, gdzie się znajdował - nie zapomnij wyregulować, gdy wrócisz!).

Uwaga: Dźwignia znajduje się po lewej stronie obu reflektorów. Wyjęcie żarówek zapewni dodatkową przestrzeń, szczególnie w reflektorze po stronie kierowcy.

Wszelkie pytania, nie wahaj się.

Advanced PCs
 
#8 · (Edited)
RE: Regulacja wiązki reflektora ksenonowego Renault Espace (od 2002 r. w górę) (Przodem do tyłu pojazdu), dźwignia znajduje się po lewej stronie żarówki/złącza ksenonowego. Przesuń w górę/w dół, aby wyregulować załamanie wiązki. (w przeciwnym kierunku do tego, w którym się znajdowała - nie zapomnij wyregulować po powrocie!). Advanced PCs
Cóż, zdjąłem tylną osłonę reflektora, ale nie widzę wspomnianej przez Ciebie dźwigni. Zdjęcie (poniżej) przedstawia tył reflektora pasażera zrobione podczas stania nad przednim grillem i patrzenia na tył reflektora. Zdjęcie jest obrócone w taki sposób, że strona najbliżej środka samochodu znajduje się na górze zdjęcia. Uważam to za lewą stronę, jak ją opisujesz. Czy wygląda znajomo? Czy powinieneś tu widzieć dźwignię, czy szukam w złym miejscu? Nie wyciągnąłem żarówki. Dostęp do strony kierowcy wydaje się dość trudny, ponieważ przypuszczam, że byłaby po stronie najbardziej oddalonej od środka samochodu. TIA JJ ps samochód to Espace Priv z 2004 roku.
 

Attachments

#6 · (Edited)
Doskonale! Powinieneś powiedzieć o tym Renault UK.

Kiedy z nimi rozmawiałem, powiedzieli, że nie ma nic innego niż deflektory dostępne jako część Renault.

Nawet pociągnąłem ich za język, że moja 14-letnia Calibra miała dźwignię, jak opisujesz!

Sprawdzę to jutro!

Wielkie dzięki!

Chciałbym tylko dodać, nie próbuj tego z włączonymi reflektorami ze względu na wysokie napięcia (wiele kV) świateł HID. Zauważyłem również, że styki złącza nie są najlepsze. Możesz zauważyć, że regulacja automatycznego poziomowania przestaje działać i może być konieczne poruszenie złączem. Niestety, takie było moje doświadczenie.
 
#72 ·
Doskonale! Powinieneś powiedzieć o tym Renault UK.

Kiedy z nimi rozmawiałem, powiedzieli, że nie ma nic innego niż deflektory dostępne jako część Renault.

Nawet pociągnąłem ich za język, że moja 14-letnia Calibra miała dźwignię, jak opisujesz!

Sprawdzę to jutro!

Wielkie dzięki!

Chciałbym tylko dodać, nie próbuj tego z włączonymi reflektorami ze względu na wysokie napięcia (wiele kV) świateł HID. Zauważyłem również, że styki złącza nie są świetne. Możesz stwierdzić, że regulacja automatycznego poziomowania przestaje działać i może być konieczne poruszenie złączem. Niestety, takie jest moje doświadczenie.
Cześć,

Byłoby wspaniale, gdybyś mógł wysłać mi e-mailem instrukcję obsługi świateł ksenonowych, o których wspomniałeś, ponieważ mam problemy z automatyczną regulacją w moim samochodzie.

Wielkie dzięki!
 
#73 · (Edited by Moderator)
Nie ma problemu, chociaż nie powinno być naszym zadaniem doradzanie Renault UK w sprawie ich własnych pojazdów! ;o)

Mam [Official Renualt UK] .PDF instrukcję obsługi ksenonów, jeśli miałaby komuś pomóc... Po prostu wyślij mi PW z adresem e-mail.

Advancedpcs
Cześć, pytałem wcześniej o instrukcję obsługi ksenonów .PDF, ale nie podałem mojego adresu e-mail. Oto on:
:censored:


Przepraszam Advancedpcs, udostępnianie materiałów CC za pośrednictwem RF jest niedozwolone
Zespół administratorów RF
 
#10 ·
Cześć John,

Dźwignie są tam, ale będziesz musiał włożyć palec głęboko... poczujesz to. :)

Załączyłem dla ciebie zdjęcie zbliżeniowe (wygląda na bliższe, ale TO jest głębokość palca).

Daj znać, jeśli będą jakieś problemy.

P.S. Właśnie spróbowałem zrobić stronę kierowcy i możesz włożyć palec, aby przesunąć dźwignię (naprawdę łatwe). Wyjęcie żarówki jest łatwiejsze; wystarczy przekręcić i pociągnąć uchwyt żarówki (kabel odłącza się automatycznie).

Matt, Advancedpcs
 

Attachments

#12 ·
Jeszcze raz na to spojrzę. Jednak Twoje i moje zdjęcia wyglądają inaczej.

Obudowa, na której osadzona jest gumowa osłona, wydaje się być na Twoim zdjęciu metalowa, a nie plastikowa jak u mnie. Wydaje się, że istnieją również inne różnice konstrukcyjne. Niestety, podejrzewam, że mogą to być różne jednostki.
 
#13 · (Edited)
Renault wyprodukował tylko jeden typ reflektorów ksenonowych dla modelu Espace od 2003 roku (niezależnie od modelu), zmieniając go dopiero niedawno dla modelu z 2007 roku.

Mój aparat został umieszczony tuż obok uchwytu żarówki, patrząc wewnątrz reflektora. Twoje zdjęcie jest dokładnie takie, jak widzę reflektor z tego samego punktu widzenia.

Dźwignia tam jest...
 
#16 ·
Serdecznie dziękuję za trzymanie się ze mną. W końcu udało mi się to znaleźć po omacku, a później z pomocą lustra.

Strona kierowcy będzie prawdziwym wyzwaniem, ponieważ przylega bezpośrednio do innego elementu. Odzyskanie tego było zabawne. Mogę sobie wyobrazić duży potencjał do zdzierania kostek po stronie kierowcy.

Muszę przyznać, że nie jestem zachwycony wkładaniem palców obok takiego elementu wysokiego napięcia.

Zawsze myślę o demonstracji, którą ktoś kiedyś mi dał na temat rozładowania wysokiego napięcia w monitorze kolorowym. Oczywiście, te rzeczy nie mają pojemności magazynowania ładunku jak kineskop.

Następnie znalazłem szczegóły w moich kopiach PDF z 2003 roku, jeśli wiesz, co mam na myśli ;)
 
#17 ·
Dostałem w tym roku swojego pierwszego Renault i poszedłem do dealera, żeby kupić osłony reflektorów i czarne naklejki, żeby móc jechać samochodem za granicę. Byłem zaskoczony, że nie były dostępne, ponieważ Volkswagen i Peugeot (moje poprzednie samochody) je sprzedają. W końcu znalazłem miejsce, które dostarczało osłony reflektorów i zamierzałem kupić kilka naklejek, żeby je na nie nakleić. Jeżdżę za granicę kilka razy w roku i to pozwoliłoby zaoszczędzić pieniądze. Ale kiedy próbowałem je zamówić, powiedziano mi, że w tym roku wprowadzono nowy model Espace, więc nie wiedzieli, czy osłony, które dostarczają, będą pasować do mojego samochodu!!! Zapewniłem ich, że nie ma nowego Espace, ale mi nie wierzą. Odpowiednia firma znajduje się pod adresem Climair UK Limited.

Nawiasem mówiąc, mój dealer Renault powiedział mi, że nie ma deflektora wiązki Renault, ponieważ wszystko, co jest przyklejone do reflektora, trwale go uszkodzi. Moja opinia o Renault Customer Services i Renault Dealership Parts Departments nie jest zbyt wysoka. Miałem różne kontakty z oboma i wydaje się, że nie mają pojęcia!

Przepraszam, że się trochę rozpisałem. Mój pierwszy post.
 
#18 · (Edited)
Dzięki za sugestię, ale przy 35 funtach za parę i odbłyśnikach soczewek za 6 funtów, nie sądzę, żeby się to opłaciło w moim przypadku, ponieważ nie jeżdżę za granicę tak często.

Poza tym kusi mnie dźwignia, którą niedawno znalazłem (dzięki advancedpcs), chociaż dotarcie do niej to kolejna kwestia. Strona pasażera jest w porządku, ale strona kierowcy to inna sprawa. Myślę, że sugestia advancedpcs, aby wyjąć żarówkę, jest jedyną opcją.

Nigdy nie miałem problemu z autolitami - trzymały się dobrze i schodziły stosunkowo łatwo. Trzeba było tylko wyczyścić klej.

Wiem, co masz na myśli w kwestii obsługi klienta Renault, chociaż muszę powiedzieć, że wykonali wspaniałą robotę, gdy nasz Grand Espace musiał trafić na naprawę gwarancyjną, a jedynym samochodem zastępczym, jaki dealer mógł zaoferować mojej żonie i 2 małym dzieciom, z których żadne nie mogło się zapiąć w foteliku, był 2-drzwiowy Modus. Zapewnili nam wynajem 4-drzwiowy - Laguna, myślę.

Brawo Renault! Bardzo to doceniliśmy. :)
 
#19 ·
@ John J @

Strona kierowcy jest trochę uciążliwa, ale ponieważ wlew płynu do spryskiwaczy jest [prawie] na przeszkodzie, między innymi... Mogę zdjąć gumową osłonę żarówki (pozostawiając ją tuż pod reflektorem), a mój palec wsunąć między uchwyt żarówki a reflektor na tyle, by 'przełączyć' dźwignię regulacji ksenonów. Spróbuj kilka razy, a dojdziesz do perfekcji! Można uniknąć obcierania kostek! :)

Ostatnio wróciliśmy z Francji i zmieniłem reflektory na jazdę w UK na pokładzie promu (zajęło to 2 minuty!)..

Możesz jeździć w UK z wiązką ksenonów ustawioną do jazdy po kontynencie; wszystko, co robi, to 'usuwa' lewą wiązkę (powoduje, że wiązka ksenonów jest prostą linią).

Mam nadzieję, że wszystko pójdzie dobrze i wszystko rozgryziesz :)

Advancedpcs
 
#23 ·
RE: Espace IV 2007-on Xenon Lights

Ludzie,

Do wiadomości, proces jest taki sam jak w przypadku [new] adaptacyjnych reflektorów ksenonowych w modelu Espace z 2007 roku, co oznacza, że dźwignia nadal tam jest, chociaż obudowa żarówki jest inna (i położenie wewnątrz zespołu oświetleniowego).

Na marginesie, reflektory ksenonowe dla Espace do 2002 roku (III) również mają dźwignię - poszukaj jej, a znajdziesz!

AdvancedPCs
 
#25 ·
..... ale dlaczego dealerzy o tym nie wiedzą i dlaczego nie ma tego w instrukcji obsługi?

Po prostu kolejna rzecz, którą Renault przed nami ukrywa :rolleyes:
Brytyjska obsługa klienta również o tym nie wiedziała.

To, co również uważam za niewiarygodne, to fakt, że limit holowania dla automatycznych skrzyń biegów jest nieco mniejszy niż 2000 kg podane w instrukcji obsługi i w broszurze sprzedaży, według dobrze znanego zestawu technicznych płyt CD dostępnych na eBayu...

Byłbym wściekły, gdybym odkrył to po zniszczeniu automatycznej skrzyni biegów. Założę się, że Renault nie pokryłoby pełnego rachunku za naprawę. :steam:

Nie żeby wiedza o tym miała mnie zniechęcić do kupna automatycznej skrzyni biegów, ale wiedziałbym, żeby nie holować przyczepy

JJ
 
#26 ·
Cześć wszystkim, mój espace mk4 2003 ma tylko normalne żarówki, problem w tym, że świecą trochę za nisko, nie widać zbyt daleko, czy jest jakiś regulator do podnoszenia i opuszczania światła, nawet jeśli pokrętło w środku obróciłem do góry, wciąż jest za nisko?

Na lampie znajduje się biały regulator zębatkowy, myślę, że jest on do ustawiania w lewo lub w prawo...

Jakieś sugestie?
Dzięki
 
#27 ·
Uważam, że w samochodzie jest ręczna regulacja elektryczna - czy to sprawdziłeś?

Inną możliwością jest to, że regulacja elektryczna nie działa poprawnie. Mam Espace z żarówkami Xennon (automatyczna regulacja) i od czasu do czasu muszę poruszać złączem, aby regulacja elektryczna działała poprawnie.

Mam usunąć złącze i wyczyścić/nasmarować styki, aby sprawdzić, czy mogę je uczynić bardziej niezawodnymi. To może być również Twój problem - chociaż w połączeniu z regulacją ręczną? Jeszcze nie wymyśliłem, jak usunąć złącze...
 
#41 ·
Uważam, że w samochodzie jest ręczna regulacja elektryczna - czy to sprawdziłeś?

Inną możliwością jest to, że regulacja elektryczna nie działa poprawnie. Mam Espace z żarówkami Xennon (automatyczna regulacja) i od czasu do czasu muszę poruszyć złączem, aby regulacja elektryczna działała poprawnie.

Muszę wyjąć złącze i wyczyścić/nasmarować styki, aby sprawdzić, czy mogę je uczynić bardziej niezawodnymi. To może być również Twój problem - choć w połączeniu z regulacją ręczną? Jeszcze nie wiem, jak wyjąć złącze...
Cześć John,

Mój problem brzmi tak samo jak Twój w kwestii regulacji elektrycznej. Czy mógłbyś mi wyjaśnić, gdzie mogę znaleźć złącze, którym muszę poruszyć?

Wielkie dzięki
Nik
 
#28 ·
@tango:
Jeśli podczas obsługi [manualnej] regulacji reflektorów z wnętrza samochodu wiązka reflektorów porusza się w górę i w dół razem, to działanie to działa dobrze. Jeśli uważasz, że ustawienie wiązki jest zbyt niskie (pamiętając, że siedzisz wyżej niż większość innych kierowców samochodów, więc Twoje pole widzenia będzie inne), zalecam zabranie go do stacji kontroli pojazdów i poproszenie o sprawdzenie i/lub wyregulowanie reflektorów. Na reflektorze znajdują się dwa „regulatory” (klucz imbusowy/Allen 5 mm, jak sądzę); te najbardziej wewnętrzne (w kierunku środka pojazdu) służą do regulacji góra/dół, a te najbardziej zewnętrzne do regulacji lewo/prawo.

Jeśli regulatory elektroniczne nie działają, udaj się do Renualt, który zaoferuje Ci sprzedaż nowego. Powinni jednak najpierw przetestować Twój stary.

PROSZĘ ZANOTOWAĆ! Wszelkie ręczne regulacje reflektorów (tj. bezpośrednio z zespołów reflektorów) MUSZĄ być wykonywane na płaskiej powierzchni, samochód nie pracuje, ale zapłon jest włączony, automatyczny hamulec postojowy WYŁĄCZONY i NIKT nie znajduje się w pojeździe. Dotyczy to również pojazdów z fabrycznie montowanymi reflektorami ksenonowymi.

@John J:
Nasz automatyczny regulator reflektorów po stronie pasażera (kierowcy) zrobił to samo; działał, nie działał, a „poruszanie” kablami rozwiązało to na krótki czas... ostatecznie przestał działać całkowicie, a nowy zakupiony w Renault (około 50 funtów z VAT) rozwiązał problem. Reflektory fantastycznie się również ponownie wyrównały po zamontowaniu (tj. nie tylko w górę/w dół razem, ale raczej lewo w górę, prawo w górę, lewo w dół, lewo w górę, prawo w dół, prawo w górę, a następnie razem). Dziwne, ale fajne!

Kabel jest naprawdę niewygodny do zdjęcia, a wyjęcie reflektorów jest o wiele łatwiejszą (i bezpieczniejszą) opcją w dłuższej perspektywie (usunięcie plastikowej osłony i dwie śruby).

W obydwu - dajcie mi znać, jak wam idzie, dzięki.
 
#29 ·
Dzięki za sugestię. Może zadanie na weekend.

Niestety w naszym przypadku OBA urządzenia zachowują się tak samo - tzn. ruszanie złączami itp., aby znów działało. Jak głupiec sprawdziłem to przed zabraniem do serwisu (kiedy było na gwarancji) i oczywiście nic nie znaleźli, ponieważ usterka magicznie się naprawiła!

Czy sprawdziłeś stare urządzenia, aby zobaczyć, co zawiodło? Myślę, że widziałem kilka dyskusji na forum na temat uszkodzonych systemów regulacji reflektorów Renault. Może to powszechny problem?

Fakt, że w moim przypadku obie strony mają ten sam problem, sprawia, że myślę, że to słabe połączenie. Jeśli wyjęcie reflektora jest proste, to może to zrobię i dokręcę złącza, gdy będzie wyjęty.

Wiele lat temu, kiedy pracowałem przez "tydzień szkoleniowy" w centrum napraw komputerów, zawsze sprawdzałem najpierw złącza, ponieważ w 9 na 10 przypadków to było wszystko, co było nie tak. Stąd moje początkowe przemyślenia.