Independent Renault Forums banner
21 - 29 of 29 Posts
Deze alinea is geen antwoord op het probleem dat u heeft, maar eerder een roep om hulp! Mijn probleem is dat mijn kofferbak gewoon niet open wil. Het lijkt erop dat het slot muurvast zit. Na het lezen van de verschillende mensen die hun sloten hebben vervangen of de bedrading etc. hebben opgeruimd, hoe kan ik dat doen als ik hem niet eens kan openen? Ik heb geprobeerd de kofferbak van binnenuit te openen, maar kan de bekleding niet verwijderen om toegang te krijgen tot het gat waar het boek zegt dat je een potlood in moet steken! Help alsjeblieft iemand. Het is een Megane, 2-deurs hatchback uit 2005. Slechts 40.000 mijl gereden omdat ik bejaard ben en niet veel rijd, behalve naar supermarkten, ziekenhuizen, tandartsen etc.

Kunt u een foto van uw kofferbakslot van binnen plaatsen? Ik markeer waar u een schroevendraaier moet insteken en de vergrendeling moet bewegen.
(Ben nog geen Renault tegengekomen waarbij de bekleding verwijderd moest worden. Ik hoop dat de uwe geen primeur is.)

Stop even.

Bekijk nog eens uw kofferslot.

Kijk waar ik deze rood heb gemarkeerd,
De uwe is zeker hetzelfde.
Het probleem dat u heeft, is dat het achter het paneel verborgen zit, zodat u maar zo veel kunt zien, en het lijkt erop dat de opening er niet is.
Maar als u iets dichterbij komt, zult u merken dat er een opening is, net groot genoeg om een schroevendraaier van het formaat/type elektricien in te steken. U kunt, als de plastic afdekking over het kofferslot (het deel dat ik rood heb gemarkeerd, dat stuk plastic kan eraf worden geklikt), deze verwijderen.
U kunt dan met de schroevendraaier bij het slot komen om het te openen.

Attachments

Bedankt Ours!!
Bedankt Ours!!
Bedankt allemaal. Ik heb eindelijk mijn kofferbak open gekregen. Toen ik de kofferbak eenmaal open had, kwam het probleem neer op de schakelaar. Er zat een beetje vocht in. Ik heb hem in de oven opgewarmd en vervolgens de binnenkant ingespoten met WD40. Ook het vergrendelingsmechanisme ingespoten. Het werkt nu prima. Ik heb een nieuwe schakelaar besteld op eBay, voor ongeveer £8. Als hij aankomt, zal ik hem installeren, maar de oude bewaren voor het geval dat. Ik bewaar de oude schakelaar in de auto (niet in de kofferbak)!. Als er een probleem is met de kofferbak, zal ik de schakelaar verwisselen. Dit kan met de kofferbak gesloten. Als de kofferbak nog steeds gesloten blijft, wordt dat een heel nieuw probleem. Bedankt iedereen voor jullie hulp.

21 - 29 of 29 Posts