Independent Renault Forums banner

Renault Scenic RX4 - Różne pytania

16K views 24 replies 4 participants last post by  OzRX4  
#1 ·
Cześć, jestem Justin i właśnie kupiliśmy Scenic RX4 dla mojej żony, aby zastąpić samochód, który został spisany na straty.

Dołącza do mojego codziennego kierowcy, Volvo 240 i mojego długoterminowego projektu, lekko zmodyfikowanej Mazdy MX6, która ostatecznie zastąpi Volvo, pozostawiając Scenic jako samochód rodzinny i samochód holowniczy dla naszego składanego kampera.

Bardzo zadowolony z Scenic do tej pory, ponieważ jest w świetnym stanie z niskim przebiegiem.

Moja żona zaczyna się w tym orientować, miała dziś chrzest bojowy, jadąc około 100 mil wzdłuż A1 przez gęstą mgłę od moich rodziców w pobliżu miejsca, gdzie kupiliśmy samochód, do naszego domu w pobliżu Lincoln. To zupełnie coś innego niż to, czym jeździła wcześniej.

Małe pytanie, (przepraszam, jeśli to oczywiste pytanie dla nowicjusza - jestem przyzwyczajony do znacznie mniejszych, specyficznych dla modelu forów, więc to miejsce jest dość przytłaczające) - czy ten model powinien mieć osłonę bagażnika/półkę nad bagażnikiem, ponieważ nasz jej nie ma?
 
#2 ·
Re: Właśnie dostałem Scenic RX4

Cześć Justin, witaj, ode mnie z Oztraya:d(nie wspominaj o popiele)

Rx4 ma półkę na bagaż. Jest wyjmowana, więc prawdopodobnie poprzedni właściciel ją wyjął. Powiedziałbym, że łatwo dostać taką ze złomowiska. Półka pasuje również na 2 poziomach.

Jedna rada od wieloletniego właściciela to jak najszybsza pełna wymiana płynów i filtrów w samochodzie. Olej w dyferencjale, olej w skrzyni biegów i płyn chłodniczy, a także olej silnikowy, jeśli nie został wymieniony. Używam stabilizatora oleju Lucas w dyferencjale i Penrite gearbox N70 w skrzyni biegów. Zmieniam płyny w skrzyni biegów/dyferencjale co 50 000 km, ponieważ wiadomo, że są one wrażliwe w obszarze skrzyni biegów. Najczęściej uszczelka lewego wału napędowego przecieka na końcu skrzyni, co powoduje opróżnienie skrzyni i jej zniszczenie.

Mój był dla mnie niezawodny przez 5 lat i około 80 000 km, bez większych problemów.
Myślę, że twoja żona z czasem też go pokocha. Nie lubię podróżować w 'samochodach' po prowadzeniu mojego, ponieważ ma wspaniały widok na świat z miejsca, w którym się znajduje.

Zawsze chętnie zaoferuję wszelką pomoc, jaką mogę, choć z daleka.

Chris
 
G
#3 ·
Re: Właśnie dostałem Scenic RX4

Witaj jmx6 i witaj na forum :)

Mogłoby się okazać, że półka bagażnika z 2wd Scenic może pasować? Chociaż nie jestem pewien, ponieważ wierzę, że twoje tylne drzwi są inne? ponieważ jest ich więcej, więc łatwiej je zdobyć?
 
#5 ·
Re: Właśnie dostałem Scenic RX4

Ja również właśnie kupiłem RX4, DCi 2001.
Problem, z którym mam nadzieję uzyskać pomoc, polega na tym, że odczuwam pewne wibracje o wysokiej częstotliwości po osiągnięciu prędkości 50 mil na godzinę.
Myślę, że jest to zbyt wysoka częstotliwość, aby była wynikiem niewyważenia opon.
Wibracje są niezależne od tego, na jakim biegu jadę lub czy sprzęgło jest wciśnięte. Reaguje tylko na prędkość samochodu.

Czy to może być wał napędowy? Łożyska kół?

Jestem wdzięczny za wszelką pomoc!
 
#7 ·
Odp: Właśnie dostałem Scenic RX4

Nie mamy naszego wystarczająco długo, aby rozwinąć jakieś usterki, a ponieważ jest to przykład z dość niskim przebiegiem, trzymam kciuki, że tak się nie stanie, ponieważ chcę poświęcić swój czas, gdy pogoda się poprawi, na przywrócenie mojego Mazdy MX6 na drogę.

Widziałem o wale napędowym, a także o tym, że problemy tutaj wydają się częstsze w przypadku diesla, prawdopodobnie z powodu dodatkowego momentu obrotowego wytwarzanego przez silnik.
 
#9 ·
Re: Właśnie dostałem Scenic RX4

Przykro mi to mówić, że łożyska w moim 2.0 RX4 padły przy przebiegu około 50 000 mil
Które łożyska, Pat?
Zazwyczaj jest to centralne sprzęgło (gumowy pierścień), które psuje się w wale napędowym Rx4.
Wymieniłem pierścień w swoim około 3 lata temu.
Przy niskim koszcie zrobiłbym to ponownie, jeśli samochód jest nadal sprawny.
 
#11 ·
Re: Właśnie dostałem Scenic RX4

OK, czuję, że potrzebuję wyjaśnień w kilku szczegółach :)

Łożyska, o których mówisz, to normalne łożyska kulkowe, które znajdują się wzdłuż wału napędowego, jak na tym zdjęciu?

Image


Czy też gumowa tarcza na samym końcu wału napędowego? Słyszałem, że ta gumowa tarcza jest w większości przypadków przyczyną hałasu i wibracji:

Image


Znalazłem te części jako części zamienne, a także cały nowy wał napędowy. Po prostu jestem ciekawy, gdzie leżała wada w twoim przypadku?
 
#12 ·
#13 ·
Nie pamiętam, czy sprawdziłeś sprzęgło gumowe i unikam tu dziś deszczu, usuwając kilka drzew, które niedawno powaliła burza, więc nie czytałem ponownie, żeby wszystko dobrze doprecyzować.
Sprzęgło gumowe można sprawdzić wizualnie i próbując obrócić wał ręcznie. Jeśli widać, jak śruby poruszają się w gumowej obudowie pokazanej na zdjęciu, to jest zepsute. Jeśli jest sztywne, to prawdopodobnie łożysko jest zepsute.
Dave Mac propshafts robi zamienny wał po regeneracji dla Scenic. Wystawia na eBayu sprzęgło. Wysłałem do niego e-mail z prośbą o informacje.
 
#14 ·
OK, dzisiaj podniosłem pojazd w lokalnym miejscu typu "zrób to sam", żeby go obejrzeć od spodu.

Wał napędowy wydaje się być całkowicie nienaruszony, łącznie z łożyskami i gumowym sprzęgłem. Zauważyłem, że mogłem przekręcić wał o kilka stopni w obie strony, zanim przestał się obracać, nie był sztywny jak skała, jeśli chodzi o skręcanie go ręką. To byłoby normalne, prawda?

Zauważyłem, że koła zamachowe po obu stronach gumowego sprzęgła miały pękniętą gumę wewnątrz, przy wale. Mogłem obracać kołami zamachowymi dość swobodnie, a także zginać je do przodu i do tyłu. Jestem przekonany, że to właśnie te koła zamachowe powodują wibracje, ponieważ gdy wał napędowy osiąga określone obroty, siła odśrodkowa uderza kołami zamachowymi w jedną stronę, a wał staje się niewyważony.

Czytałem o facecie, który wypełnił odległości między wałem a kołami zamachowymi całkowicie silikonem do łazienek. Myślę, że to też byłby mój pierwszy wybór.

Jeśli to nie zadziała, całkowicie usunę koła zamachowe, zastępując gumowe sprzęgło wytrzymałym sprzęgłem od Dave'a Macka. Powinno działać dobrze samo w sobie, bez kół zamachowych.

Ciąg dalszy nastąpi...
 
#15 ·
OK, dzisiaj podniosłem pojazd w lokalnym miejscu DYI tylko po to, aby go sprawdzić od spodu.

Wał napędowy wydaje się być całkowicie nienaruszony, łącznie z łożyskami i gumowym sprzęgłem. Zauważyłem, że mogę skręcić wał o kilka stopni w obie strony, zanim przestanie się obracać, nie był sztywny jak skała, jeśli chodzi o skręcanie go ręcznie. To byłoby uważane za normalne, prawda?

Zauważyłem, że koła zamachowe po obu stronach gumowego sprzęgła miały pękniętą gumę po wewnętrznej stronie w stosunku do wału. Mogłem dość swobodnie skręcać koła zamachowe, a także zginać je do tyłu i do przodu. Jestem przekonany, że to koła zamachowe powodują wibracje, ponieważ gdy wał napędowy osiąga określone obroty, siła odśrodkowa uderza kołami zamachowymi na jedną stronę, a wał staje się niewyważony.

Czytałem o facecie, który wypełnił odległości między wałem a kołami zamachowymi całkowicie silikonem łazienkowym. Myślę, że to też byłby mój pierwszy wybór.

Jeśli to nie zadziała, całkowicie usunę koła zamachowe, zastępując gumowe sprzęgło wytrzymałym sprzęgłem od Dave'a Macka. Powinno działać dobrze samo bez kół zamachowych.

Ciąg dalszy nastąpi ...
Lekki ruch wału jest wbudowany i nie wpłynie na żadne wibracje podczas pracy.

Co masz na myśli przez koła zamachowe po obu stronach wału??:confused:

Czy mówisz, że sprzęgło jest zniszczone?
 
#16 ·
Nie. Sprzęgło, pokazane tutaj:

Image


jest nienaruszone.
Dwa tłumiki drgań (zwane również kołami zamachowymi), z których ten dżentelmen trzyma przedni kciukiem i palcem wskazującym, jako takie ...

Image


... poluzowało się i grzechocze, gdy wał napędowy obraca się z dużą prędkością obrotową.
 
#20 ·
To jest lepkie sprzęgło, jeśli się nie mylę. Nie sądzę, żeby było dobrze się z tym bawić.

Znam gościa w Afryce Południowej, któremu padło v/c i zablokował tylny mechanizm różnicowy, gdy używał różnych opon z przodu i z tyłu.
Po prostu zachowaj ostrożność.
 
#21 ·
Mój ostatni post w tym wątku. Z ust konia:

Dave Mac Propshafts w e-mailu said:
Tłumiki drgań to stalowe pierścienie, jak koło zamachowe. Nie są one jednak mocno przymocowane do obracającego się wału napędowego. Siedzą na gumowej poduszce, co oznacza, że ich masa (bezwładność) tłumi lub faktycznie pochłania niektóre szczyty i doliny w obrocie przedmiotu (śmigła). Kiedy guma się zużywa, nie są już prawidłowo utrzymywane w środku obrotu i stają się bardzo ciężkimi odważnikami, powodującymi silne wibracje.

Po wyjęciu śrub wału napędowego i usunięciu wału napędowego i gumowego sprzęgła, okaże się, że zarówno przedni, jak i tylny amortyzator, jak na zdjęciu, są zabezpieczone 3 (każdy) tulejami typu top hat.

Po prostu poluzuj je dłutem lub śrubokrętem (należy nosić ochronę oczu). Amortyzatory odejdą od śmigła/dyferencjału.
Wyjmij 3 tuleje z amortyzatorów i użyj ich ponownie (tj. wymień je z miejsca, z którego pochodziły w dyferencjale/śmigle BEZ amortyzatora). Działają one wtedy jako dystanse zajmujące miejsce, w którym znajdował się amortyzator.
 
#22 ·
Dobra odpowiedź od DMac.

Jeśli uraziłem Cię moimi komentarzami, przepraszam, ale potrzebujesz grubszej skóry.

Ubolewałem tylko nad tym, co usłyszałem z pierwszej ręki. Nie słyszałem ani nawet nie pomyślałem, że będziesz w stanie wiele z tym zrobić.

Będę również obserwował te w moim Rx4.

Twój post mi przynajmniej pomógł.

Daj nam znać, jak to jest bez amortyzatorów.
 
#23 · (Edited)
Opublikuję wyniki. Nie powinno być z tym większego problemu, Dave Mac najwyraźniej serwisował w ten sposób dziesiątki wałów napędowych.
Przepraszam, ale było około 3 nad ranem, kiedy to opublikowałem. Korespondowałem z Dave'em Maciem, a także z kilkoma innymi forami dyskusyjnymi w tej sprawie, pisząc w kółko to samo.
Angielski też nie jest moim pierwszym językiem, po prostu chciałem wyjaśnić te szczegóły i skończyć z tym :)
 
#24 ·
OK, zaczynamy!

Właśnie odebrałem mojego RX4 po tym, jak mój mechanik usunął tłumiki drgań i założył nowe, mocniejsze gumowe sprzęgło.

Wibracje zniknęły! Jak dzień i noc!

pewne resztkowe wibracje przy 80 km/h, żeby być precyzyjnym, założę się, że to dlatego, że poprzedni właściciel przejechał WIELE kilometrów z wibrującym wałem napędowym. Być może jest lekko wygięty...

Ale mimo wszystko, ogromna różnica!