Independent Renault Forums banner

Scenic 54 1.5dci ~ batterij loopt leeg

4.4K views 17 replies 6 participants last post by  beaconsman  
#1 ·
Goedemorgen allemaal, nieuw hier! De Scenic van mijn vrouw is ermee gestopt... Ik ben een ex-Citroen-technicus en Challenger 2 MBT (ex REME!) Scenario: Scenic startte steeds slechter vanuit koud, misschien vijf keer om hem te starten. Toen, vorige week op het werk, faalde hij. Na 20 minuten aan startkabels kreeg ik hem aan de praat. Geparkeerd en de volgende ochtend was de accu leeg. Opgeladen en niets, zelfs niet met een start van mijn trouwe Range Rover 3.5 v8 uit 1986 met gesplitst laadsysteem! (2 batterijen). Gloeibougies eruit gehaald, 5-10 seconden op de acculader gecontroleerd, alles oké. Ideeën over hoe 1. gloeibougies op de auto controleren tijdens het starten, 2. gloeibougie-timerrelais - locatie. Ga vandaag een handleiding kopen in een glimmende winkel, ook wel Halfords genoemd! Het maakt me gek...lol Wat zou ik doen zonder mijn Range Rover, ook wel meccano-set genoemd! Alle antwoorden worden zeer gewaardeerd...

#3 ·
Ik stel voor dat u eerst de batterijbelasting laat testen en de uitgang van de dynamo laat controleren. De meeste goede batterijleveranciers doen dit gratis in de hoop een verkoop te realiseren.
Als alles in dat opzicht in orde blijkt te zijn, raad ik u aan de weerstand van elke gloeibougie te controleren, die 0,6 ohm zou moeten zijn.
Controleer vervolgens of de bougies een 12 volt voeding krijgen wanneer het contact voor het eerst wordt aangezet en controleer hoe lang ze stroom ontvangen.:)

#4 ·