Independent Renault Forums banner

Scenic 54 1.5dci ~ rozładowanie akumulatora

4.4K views 17 replies 6 participants last post by  beaconsman  
#1 ·
Dzień dobry wszystkim, nowy tutaj! Scenic żony się zepsuł... Jestem byłym technikiem Citroena i Challengerem 2 MBT (ex REME!) Scenariusz: Scenic coraz gorzej odpalał na zimno, może pięć razy, żeby go uruchomić. Potem, w zeszłym tygodniu w pracy, zawiódł. Po 20 minutach na kablach rozruchowych, udało mi się go uruchomić. Zaparkowałem i następnego ranka akumulator padł. Naładowałem i nic, nawet z rozruchu z mojego wiernego Range Rovera 3.5 v8 z 1986 roku z systemem ładowania dzielonego! (2 akumulatory). Wyjąłem świece żarowe, sprawdziłem przez 5-10 sekund na ładowarce akumulatorów, wszystko ok. Jakieś pomysły jak 1. sprawdzić świece żarowe w samochodzie podczas rozruchu, 2. przekaźnik czasowy świec żarowych - lokalizacja. Idę dzisiaj kupić instrukcję w błyszczącym sklepie, znanym również jako Halfords! To mnie doprowadza do szału... lol Co bym zrobił bez mojego Range Rovera, znanego również jako zestaw mechano! Wszystkie odpowiedzi mile widziane...
 
#3 ·
Sugeruję, aby najpierw przetestować obciążenie akumulatora i sprawdzić wydajność alternatora. Większość przyzwoitych dostawców akumulatorów zrobi to za darmo w nadziei na sprzedaż.
Jeśli wszystko okaże się w porządku w tym względzie, sugeruję sprawdzenie rezystancji każdej świecy żarowej, która powinna wynosić 0,6 oma.
Następnie sprawdź, czy świece żarowe otrzymują zasilanie 12 V po pierwszym włączeniu zapłonu i sprawdź, jak długo otrzymują prąd.:)
 
#4 ·
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, właśnie wróciłem z załatwiania kilku spraw. No dobrze, wciąż nie odpala, około 13:00, prawie odpaliła. Dym wydobywa się z wydechu, ale gdy odpala, wydaje się, że znowu gaśnie. Więc sprawdzę rezystancję świec żarowych i sprawdzę ich synchronizację, ponieważ mają również dogrzewanie, zgodnie z instrukcją. Sprawdzę to, jeśli pokaże błąd, to wymienię przekaźnik timera świec żarowych, pod nadkolem n/s..moje dni marznięcia na śniegu się skończyły..lol..użyję rangeya w tym tygodniu, wygląda na to, że mogę go potrzebować, ponieważ tutaj w Lincolnshire jest biało.
 
#7 ·
chora sceneria

Dobry wieczór wszystkim, właśnie wróciłem po załatwianiu spraw rodzinnych w niezawodnym Range Roverze...właśnie sprawdziłem świece żarowe, niektóre mają 0,3 oma, pozostałe 2 mają 0,9 oma. Zastanawiam się, czy ktoś uważa, że to dużo?...Napięcie akumulatora wynosi 11,76 V.

Sprawdziłem świece żarowe za pomocą ładowarki i wszystkie się nagrzały, ale nie jestem pewien, czy dostają napięcie po uruchomieniu samochodu.

Nowy akumulator jest w trakcie ładowania, więc założę go w sobotę rano. Dalsza diagnostyka nastąpi...

Nawiasem mówiąc, -5 tutaj zeszłej nocy, Range Rover odpalił za pierwszym razem...i to ma 22 lata...lol
 
#15 ·
Bateria

Kolego, czy próbowałeś z akumulatorem? Miałem podobne problemy w różnych samochodach, w kilku przypadkach okazało się, że to martwe ogniwo w akumulatorze powodowało dziwne rzeczy, w tym niemożność uruchomienia z dobrego akumulatora, gdy stary jest jeszcze podłączony!
Zgadzam się, spróbuj z akumulatorem, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to samo mi się przydarzyło, różne dziwne rzeczy i nie wydawało się, że to może być akumulator. Włożyłem jeden ze złomowiska (£10) Nigdy więcej nie miałem tego problemu!!

Martin
 
#14 ·
Po podłączeniu do multimetru nowe świece żarowe powinny mieć rezystancję 0,6 oma. Jeśli nie, to albo nowe świece żarowe są nieprawidłowe lub wadliwe, albo nie są prawidłowo testowane. Podczas testowania należy podłączyć przewody pomiarowe pomiędzy centralnym izolowanym zaciskiem a zewnętrzną metalową osłoną wokół obszaru sześciokąta. Warto również sprawdzić, czy świece żarowe otrzymują dobre napięcie, a także sprawdzić, jak długo napięcie jest dostarczane:
 
#16 ·
martwy malowniczy

Ok, zamierzam spróbować w ten weekend, ostatnia próba! Teraz mam pełny zestaw świec żarowych unipart (£30 handlu), spróbuję najpierw zakręcić, po drugie, gdzie ostatnio tankowaliśmy, morrisons, jest teraz zamykany z powodu montażu nowych zbiorników paliwa z powodu skarg..?..Hmm...

zamieni czujnik GMP i może przekaźnik świec żarowych jednostki czasowej..czy jest jakiś sposób, aby przetestować timer świec żarowych? Dzięki, Ian
 
#17 ·
Ok, zamierzam spróbować w ten weekend, ostatnia próba! Teraz mam pełny zestaw świec żarowych unipart, (£30 handlu) spróbuję najpierw zakręcić, po drugie, gdzie ostatnio tankowaliśmy, morrisons, jest teraz zamykany z powodu montażu nowych zbiorników paliwa z powodu skarg..?..Hmm...

zamienię czujnik GMP i może przekaźnik czasowy świec żarowych...czy jest jakiś sposób, aby przetestować timer świec żarowych? Dzięki, Ian
Cześć Ian,

żeby przypomnieć, jeśli twój akumulator ma 11,7 V, to jest do bani. Musi mieć co najmniej 12,4 V.

Aby przetestować przekaźnik świec żarowych, podłącz multimetr o możliwości 20 A między jedną ze świec a zasilaniem świecy, poproś kogoś, aby spróbował uruchomić samochód, a otrzymasz odczyt prądu około 16 A.

Jeśli nie możesz tego zrobić, mam zapasową jednostkę (używaną, mogę ją wysłać. Napisz do mnie wiadomość, a my możemy ustalić koszt).

Martin