Independent Renault Forums banner
21 - 35 of 35 Posts
Discussion starter · #21 ·
Co dokładnie zmieniło się między "silnik w ogóle się nie uruchamia" a później? (poza wtyczką do czujnika położenia wału).
Odłączyłem i podłączyłem czytnik ODB i wyczyściłem połączenie czujnika położenia wału.

Kodu modelu zawartego w numerze VIN (AHB2) po prostu nie mogę znaleźć, więc nie mogę ustalić, czy masz prosty ECU oparty na czujniku O2, czy ECU oparty na czujniku A/F.
Czy możesz sprawdzić, czy owalna tabliczka pokazuje inny kod modelu, którego możemy użyć? (coś jak BCMx)
Tabliczka na słupku drzwi pokazuje tylko numer VIN VF1AHB2 i informacje e2*2007/46*0457 oraz niektóre wagi w kg

Skoro już jesteś we wnętrznościach tego czegoś, możesz sprawdzić czujniki spalin - czy oba są 4- lub 5-przewodowe i czy mają te same numery części?
Czujnik w kolektorze ma 4 przewody, drugi 5 przewodów. Nie widzę na nich żadnych numerów.

Co skaner zgłasza dla temperatury płynu chłodzącego silnika?
Po wyczyszczeniu kodów i przejechaniu zobaczyłem, że kontrolka ostrzegawcza silnika zaświeciła się po raz pierwszy, gdy temperatura płynu chłodzącego wynosiła 60°C.
 
Czujnik w kolektorze ma 4 przewody, pozostałe 5 przewodów. Nie widzę na nich żadnych numerów.
Obawiałem się tego i mój strach jest teraz potwierdzony - masz tam jakąś dziwną mieszaną logikę ECU - powód, dla którego chcesz dokładny kod modelu.

Zapomnij o czujniku 5-przewodowym, dopóki nie będziesz miał czujnika 4-przewodowego, który będzie generował wiarygodne wartości - tj. gdzieś w zakresie od 0 do 1 V TYLKO
Zatem - czujnik 4-przewodowy to moim zdaniem czujnik O2, a nie czujnik szerokopasmowy A/F - w takim przypadku zgłoszone na nim 1,27 V to absolutny nonsens - albo masz otwartą grzałkę na O2, problem z okablowaniem lub zasilaniem/12 V do 2 przewodów elementu grzejnego, czujnik jest całkowicie uszkodzony lub masz szaloną ECU.

Dość łatwo to udowodnić - wyjmij czujnik z kolektora, podłącz go z powrotem do wiązki, a następnie zobacz, co otrzymasz na skanerze - powinieneś zobaczyć gdzieś w okolicach 0,45 V, gdy silnik nie pracuje, ale zapłon jest włączony ................ czy to widzisz?
 
Nie mogę ponownie wpisać całej gry, ale tu jest gość z zasadniczo takim samym nieszczęściem jak ty - przeczytaj postępy i testy, które przeszliśmy - prawie cała teoria zarządzania O2 jest tam również zawarta
 
Discussion starter · #24 ·
Nie mogę wyjąć czujnika. Wchodzi dość szybko, więc będę musiał zanieść go do warsztatu. Zaktualizuję, gdy uda mi się go przetestować. Przy okazji dodatkowe kody błędów teraz: P11501C P1153 Przeczytam wątek i jeszcze raz dziękuję. P
 
Nie mogę wyjąć czujnika. Wchodzi dość szybko, więc będę musiał zanieść go do warsztatu. Zaktualizuję, gdy uda mi się go przetestować. Przy okazji dodatkowe kody błędów teraz:

P11501C
P1153

Przeczytam wątek i jeszcze raz dziękuję.
P
Wszystko wskazuje na problem z czujnikiem O2 (lub coś z nim związanego)
 
Discussion starter · #26 ·
Ok, więc wyjąłem czujnik O2 przed katalizatorem i przetestowałem zgodnie z zaleceniami. Nadal 1,27 V. Ponowne uruchomienie diagnostyki dało P0135 - usterka obwodu sterowania podgrzewanego czujnika O2. Czy to dlatego, że jest podłączony, ale nie uziemiony? Czas wymienić czujnik?

Dzięki
P
 
Nie - nie ma to nic wspólnego z ziemią - jeśli odczyt jest taki sam, potrzebujesz nowego czujnika moim zdaniem................. jeśli wiesz na pewno, że okablowanie/połączenia są w porządku
 
Cześć wszystkim, mam problem z nierówno pracującym silnikiem w Twingo 0.9 tce z 2015 roku. Kontrolka silnika zapala się i gaśnie, gdy silnik jest ciepły, a czasami zapala się kontrolka klucza i STOP. OBD zgłasza P0300 (wypadanie zapłonu w wielu cylindrach) między innymi kodami użytkownika. Po poszukiwaniach wydaje się, że nie jest to rzadka usterka w tym modelu, ale mam trudności ze znalezieniem rozwiązania.

Do tej pory wymieniłem świece zapłonowe i cewki zapłonowe oraz czujnik położenia wału korbowego zgodnie z zaleceniami, ale problem nadal występuje. Wszystkie 3 świece wyglądają na bardzo czarne i osmolone. Zauważyłem również sporadyczną usterkę elektryczną, gdy pada deszcz, w której światła deski rozdzielczej i zewnętrzne włączają się i wyłączają podczas jazdy, ale nie jestem pewien, czy ma to związek z wypadaniem zapłonu, które występuje niezależnie od pogody.

Każda rada mile widziana.

P
Przepuść przez to środek czyszczący i dodaj środek do czyszczenia katalizatora
 
Discussion starter · #29 ·
Wymieniono czujnik wstępny kat 02. Nie widać już błędów P0300, a samochód wydaje się działać płynniej, ale widzę: - P0135 - Usterka obwodu sterowania czujnika O2 P2246 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika 02 Czujnik nadal odczytuje 1,27 V, więc jest to zgodne z @LvR, który powiedział mi, że odczyt jest wysoki. Nadal widzę całą masę usterek elektrycznych. Lampki ostrzegawcze na desce rozdzielczej ABS (nadal U0415), kontrola trakcji, klucz, stop, plus inne. Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne włącza się i wyłącza losowo. Myślę o złym uziemieniu? Jeśli tak, to gdzie mam zacząć szukać? Wszelkie rady, dzięki jak zawsze.... P
 
Discussion starter · #33 · (Edited)
Image
Bosch 226A41772R

Image
Napięcie O2 1,27 V

Obecne kody błędów: -
P0135 - Usterka obwodu sterowania czujnika O2
P2246 - Wysokie napięcie w obwodzie czujnika 02

Może to być problem z okablowaniem, ale nie jestem pewien, jak zdiagnozować przyczynę problemu.

Dzięki
P
 
Gdyby pojazd był ze mną, prawdopodobnie mógłbym zasugerować/spróbować kilka rzeczy po prostu dlatego, że mam zestaw narzędzi i trochę doświadczenia.

Na tym etapie wydajesz się być w kropce i nie robić żadnych postępów.

Ja? - Powiedziałbym, że absolutnie warto wydać trochę pieniędzy na porządny skaner Renault - albo kupić, albo żebrać/kraść/pożyczać - czas i niepewność stracone do tej pory mogą już uzasadniać koszty - zasugerowałbym Autel AP200 (biały) ze względu na bardzo dobre doświadczenia tutaj (dostępne są również inne).

Tak więc wszystko, co bym spróbował na twoim miejscu i bez odpowiedniego skanera, który by cię prowadził, to znaleźć dokładnie ten sam silnik/pojazd i podłączyć skaner do TEGO ECU, aby zobaczyć, co odczytują czujniki O2, które masz, w tych samych warunkach - jestem przekonany, że tak długo, jak O2 wytwarza 1,27 V zarówno w wolnym powietrzu, jak i po zamontowaniu w wydechu, każde inne rozwiązywanie problemów będzie stratą czasu. Musisz jakoś potwierdzić, że masz w rękach znany działający czujnik (a kupno nowego niekoniecznie jest gwarantowanym sposobem na to, ponieważ jest tam dużo BS sprzedawanego, jak w innym wątku, do którego link podałem).

Pytałem wcześniej - jakie jest dokładne napięcie grzałki, które mierzysz w pobliżu/na samym czujniku O2? - to jest absolutnie krytyczne
 
Discussion starter · #35 ·
Mój Twingo jest teraz wolny od usterek :) więc zrobię ostateczną aktualizację, aby podzielić się moimi przemyśleniami na temat problemów i podziękować @LvR za jego niestrudzoną pomoc. Ludzie tacy jak Ty robią różnicę, więc dziękuję 👍

W końcu zawiozłem samochód do Renault, którzy potwierdzili awarię czujnika O2 2 Bank 1. Okazało się, że jest to 5-przewodowy czujnik przepływu powietrza schowany za zderzakiem, A NIE 4-przewodowy czujnik, który wygląda jakby był wkręcony w górną część kolektora (który już wymieniłem). Jak zauważył LvR, na eBay/Amazon/itp. jest wiele śmieciowych części na sprzedaż, co ze zdziwieniem odkryłem i bardzo mnie to zmyliło podczas diagnozowania usterki, ponieważ nie mogło to być problemem z moim błyszczącym nowym czujnikiem, prawda !! Oszczędź sobie bólu głowy i kup najpierw oryginalną część, aby kupić tylko raz.

Problemy elektryczne zostały spowodowane przez jakiegoś idiotę (mnie), który zostawił włączony tani czujnik OBD podczas pracy samochodu. Ten czujnik jest teraz w koszu.

Przynajmniej dowiedziałem się dużo o moim Twingo i mam teraz sporo części zamiennych. :-(

P
 
21 - 35 of 35 Posts