Independent Renault Forums banner

Waar is het VIN-nummer fysiek in het chassis van de Renault Scenic gestempeld?

29K views 7 replies 6 participants last post by  lancs dave  
#1 ·
Hallo,

ik ben bezig mijn Britse auto opnieuw in Spanje te registreren. Het is een Renault Scenic Dynamique 1.9 DCi 130. Ik moet 3 potloodschetsen van het VIN-nummer verstrekken dat fysiek op het chassis is gestempeld. (Echt waar! Dit is geen grap!) De plastic sticker op de deurpost en het nummer in de voorruit zijn geen voldoende bewijs. Ik heb gezocht en gezocht, maar kan het niet vinden. De handleiding van het voertuig vertelt me niet waar ik het kan vinden.

Kan een vriendelijke ziel me alsjeblieft vertellen waar het is?

Hartelijk bedankt.

#2 ·
Hallo,

Ik ben bezig met het opnieuw registreren van mijn Britse auto in Spanje. Het is een Renault Scenic Dynamique 1.9 DCi 130. Ik moet 3 potloodschetsen van het VIN-nummer verstrekken dat fysiek op het chassis is gestempeld. (Echt waar! Dit is geen grap!) De plastic sticker op de portierstijl en het nummer in de voorruit zijn onvoldoende bewijs. Ik heb gezocht en gezocht, maar kan het niet vinden. De handleiding van de auto vertelt me niet waar ik het kan vinden.

Kan een vriendelijke ziel me alsjeblieft vertellen waar het is?

Veel dank.
Kijk eens naar een klep aan de zijkant van de bestuurdersstoel, veel auto's hadden het daar ook op het schutbord onder de motorkap
Ron

#6 ·
Bedankt voor het proberen iedereen te helpen. De veertoren zit helemaal achteraan, bijna onder de voorruit en is niet toegankelijk zonder een flinke hoeveelheid plastic te verwijderen! Het blijkt dat het VIN-nummer is gestempeld op een metalen vouw in de buurt van de voorkant van de motorruimte aan de bestuurderskant tussen het koelvloeistofreservoir en het ruitensproeiervloeistofreservoir, verborgen door 3 buizen die eroverheen lopen. Ontwerpers maken het graag gemakkelijk en overzichtelijk, nietwaar?!