Independent Renault Forums banner

2012 Grand Scenic 1.5dci 110KM 'Awaria silnika Zagrożenie Stop'

2 reading
61K views 21 replies 5 participants last post by  Lucifer2007  
#1 ·
Cześć wszystkim

Mój Renault Grand Scenic z silnikiem K9K 656 1.5dc zdecydował się wyświetlić duże czerwone ostrzeżenie 'Awaria silnika Zagrożenie Stop' w drodze do domu z pracy w zeszłym tygodniu, zatrzymałem się, zatrzymałem samochód, sprawdziłem czy nic nie odpadło, szybkie google i zdecydowałem się ruszyć w drogę i w ciągu kilkuset jardów zgasło.... Renault elektryczny błąd miałem nadzieję.

Następnego dnia było dobrze w drodze do pracy, ale w drodze do domu ten sam błąd, więc tym razem zignorowałem go, wróciłem do domu, podłączyłem klips i laptopa i otrzymałem następujące błędy z SID 307 INJECTION

DTC047195 = CIŚNIENIE PRZED TURBINĄ
DTC038096 = ZŁĄCZE DIAGNOSTYCZNE JEDNOSTKI PODGRZEWANIA
DTC1525F3 = SPÓJNE SYGNAŁY MULTIPLEKSOWE DLA CC/SL

Zresetowałem system i odbyłem małą przejażdżkę, wszystko było dobrze do następnego dnia w drodze do pracy, kiedy osiągnąłem 40 mph, wtedy błąd powrócił.

Zrobiłem kilka ogólnych kontroli w google i odkryłem, że czujnik ciśnienia spalin jest częstą przyczyną, więc właśnie go dzisiaj wymieniłem i pierwsze wrażenie było dobre, byłem w stanie uzyskać dużo obrotów, wydawało się, że dobrze jeździ w mieście, osiągnąłem 40 mph i błąd powrócił :-(

Kiedy błąd jest wyświetlany, nie tracę żadnej mocy, więc czuję, że to coś głupiego jak DPF, ale nie mam ochoty tego usuwać, aby wyczyścić, chyba że nie ma innego wyjścia, ponieważ wyjęcie tego zajmie kilka godzin pracy w ponurą pogodę.

Czy ktoś może rzucić trochę światła lub zasugerować coś więcej, co przegapiłem?
Dzięki
 
#3 ·
Sugerowałbym przeczytanie całości https://www.renaultforums.co.uk/310-exhausts/587293-megane-3-1-5-dci-fap-**sorted**.html, a ponieważ masz CLIP, zacznij tam badać ze szczególnym uwzględnieniem ciśnienia zwrotnego spalin, zawartości sadzy w DPF i nieudanych prób regeneracji ...................
Dzięki, nie widziałem żadnych błędów regeneracji, ale podejrzewam, że jest to nagromadzenie sadzy
Mam wszystkie nowe filtry, olej i zrobię duży serwis i usunę DPF, a następnie wyczyszczę go poza samochodem i zobaczę, czy się zachowuje... jak tylko pogoda się poprawi
 
#4 ·
Nie śledzę cię teraz .................. masz Clip tak? ................. przeczytaj wartość sadzy w DPF - co to jest? .............. nie widzę, żeby mechaniczne czyszczenie DPF pomogło, jeśli to nie jest przyczyną. Jaki dystans temu wykonano ostatnią automatyczną regenerację?

Ten błąd ciśnienia ma związek z ciśnieniem spalin, które nie pasuje do ciśnienia wlotowego przy wyłączonym silniku .............. czy sprawdziłeś przewody do czujnika ciśnienia spalin i sam czujnik ciśnienia zgodnie z tym wątkiem?
 
#5 ·
Aby sprawdzić DPF za pomocą klipsa,
Znajdź filtr kabinowy
To pokaże poziom sadzy i różne odczyty czujników dla DPF.

UŻYWAJ Z OSTROŻNOŚCIĄ, POSTĘPUJ zgodnie ze wszystkimi wskazówkami na ekranie. Nie opuszczaj samochodu i stóp z pedałów, bez radia
Nie otwieraj drzwi..
 
#6 ·
Dzięki, chociaż przez lata zrobiłem dużo przy samochodach, ten nowoczesny sprzęt diagnostyczny Clip jest zbyt techniczny lol, daj mi spawarkę, młotek i kilka części hamulcowych i jestem dobry lol.

Udało mi się znaleźć opcję regeneracji, chociaż jej nie uruchomiłem (dlaczego nazywają to naprawdę filtrem kabinowym, Renault lol).

Patrząc na szczegóły na żywo, wydaje się, że miał 0 nieudanych regeneracji, a poziom sadzy wynosi 16 g, nie jestem pewien, czy to takie złe.

Zmieniłem filtr oleju, paliwa i powietrza, ponieważ pogoda nie była zła, ponieważ i tak wymagał serwisu. Wyczyściłem kody i zrobiłem krótką przejażdżkę.. Zmniejszyłem obroty, aby sprawdzić, czy to ciśnienie powietrza po 40 mil na godzinę... Dotarłem do 50 mil na godzinę bez przekraczania 2000 obrotów, wszystko wyglądało dobrze, bez błędu, następnie zmieniłem bieg i przekroczyłem 2000 obrotów i ten sam błąd lol.

Na plus, teraz wiem, że mogę używać klipu do czegoś więcej niż tylko czyszczenia kodów i serwisowania elektronicznego hamulca ręcznego.

Przy wymianie oleju przyjrzałem się wydechowi i DFP, brak sadzy wokół niego, ale ciężko się do niego dostać i trochę wycieku oleju ze złączy turbosprężarki, ale to stary silnik, więc nieoczekiwane.

Teraz, aby poszukać więcej postów, aby zobaczyć, co dalej... Czuję się jak jakiś czujnik lub ten cholerny DPF.
 

Attachments

#7 ·
Czujnik DMF znajduje się tuż nad ramą pomocniczą po stronie pasażera samochodu, masz tam wąż, masz również cienki wąż z tyłu tuż pod kolektorem wydechowym, który się rozdziela... niełatwo to zobaczyć z rurą turbosprężarki na miejscu i niewiele łatwiej, gdy rura jest zdjęta, ma około 7,6 cm długości i jest czerwona... koszmar do wymiany, jeśli jest pęknięty... najpierw sprawdziłbym węże, ponieważ poziom sadzy pokazałby usterkę, jeśli byłoby jej za dużo... Brak nieudanych regeneracji to zawsze dobry znak...
 
#8 ·
Kiedy wymieniłem czujnik ciśnienia spalin, był to ten przymocowany do górnej tylnej części DPF, chociaż oba węże były czarne, nie zauważyłem pęknięć, ale tylko sprawdziłem wierzchołki, zagłębię się głębiej, czy patrzę na zły?
 

Attachments

#9 ·
Więc zmieniłeś już czujnik DPF?

Znajdź teraz drugi, jest z tyłu silnika, twój ma plastikową rurę turbo przechodzącą górą, do turbo, prawda?
Jeśli to ten typ, zdejmij górne nakrętki mocujące go na górze silnika.
Pod spodem dwie śruby 10 mm mocujące plastikową obudowę do wlotu turbo.
Wyjmij je.

Powinieneś teraz widzieć rurę, jest na samej górze, wychodzi z bardzo cienkiej metalowej rury, niewiele grubszej niż słomka.
Spróbuj sięgnąć do niej ręką.
Sprawdź, czy nie ma pęknięć lub sadzy spalin... będziesz miał tu sadzę na rękach, jeśli to to.
Cholerna robota do zrobienia, ponieważ nie można wymyślić, jak się do niej dostać z zamontowaną ramą pomocniczą.

Z włączonym aparatem w telefonie możesz zrobić zdjęcie lub dwa i powiększyć, aby to zobaczyć...
Bądź bardzo ostrożny, jeśli to ten wąż, ta rura tam u góry jest cienka i nie wydaje się, żeby wytrzymała dużo zginania, aby ją złamać...
WTEDY połowa samochodu jest rozebrana, ponieważ nie ma możliwości dostania się do nakrętki banjo, aby ją zdjąć.
 
#11 ·
W końcu miałem przyzwoitą pogodę i światło dzienne, żeby popracować dzisiaj nad samochodem, dotarłem do dwóch gumowych rur łączących się z czujnikiem ciśnienia spalin DPF... Koszmar, żeby się do nich dostać, ponieważ prawie nie ma dostępu od dołu.
Żeby poprawić dostęp, usunąłem zawór EGR i kilka elementów na górze wraz z mocowaniem silnika po stronie kierowcy, co pozwoliło mi zyskać dodatkowy cal, żeby włożyć ręce i kamerę.

Rury wyglądały dobrze, ale zdjąłem je, żeby się upewnić i nie było żadnych pęknięć ani uszkodzeń. Przeczytałem również post, w którym cienka metalowa rura do DPF była zatkana sadzą, więc dla bezpieczeństwa wsunąłem kawałek starej linki rowerowej przez obie metalowe rury, żeby upewnić się, że nie ma żadnych blokad. Nie było żadnych blokad z sadzy i żadnej sadzy wokół tyłu silnika ani DPF.

Zamontowałem wszystko z powrotem, wyczyściłem błąd, przejechałem małą przejażdżkę i znowu ten sam cholerny błąd lol

Jestem w kropce, czy można zignorować błąd za pomocą klipsa lub pominąć czujnik lol Wygląda na to, że nie, po jeździe nie ma trybu awaryjnego ani niczego, tylko ten cholerny błąd
 

Attachments

#13 ·
Nie mogę zaoferować nic konkretnego, ale kilka przemyśleń.

Czujniki DPF porównują ciśnienie przed DPF z ciśnieniem po nim.
Jeśli różnica staje się zbyt duża, czujnik sygnalizuje usterkę.
Niektóre to niewiele więcej niż membrana i przełącznik i mogą ulec awarii z powodu problemów wewnętrznych, wymieniłeś je, więc mało prawdopodobne, ale pamiętaj, że nowe czujniki również mogą ulec awarii.

Różnica ciśnień zmienia się, ponieważ coś jest zablokowane lub przecieka.
Zakłada się, że DPF jest zablokowany, ale często są to rury lub pęknięcie w rurze.
Wydajesz się sprawdzać rury, ale skąd wiesz, że DPF nie jest zablokowany?

Jak Clip mierzy poziom sadzy?
Nie jestem pewien, ale z oznakami, że DPF jest zablokowany, podczas gdy poziom sadzy jest niski, muszę myśleć, że jedno lub drugie mówi mi bzdury.
 
#14 ·
Różnica ciśnień na DPF za pomocą złożonych obliczeń matematycznych odpowiada zawartości sadzy w DPF (JEŻELI I TYLKO JEŻELI STANDARDOWE, REFERENCYJNE ELEMENTY MECHANICZNE ZAPROGRAMOWANE W ECU ZNAJDUJĄ SIĘ PO STRONIE WYDECHOWEJ SILNIKA).

Zapytałbym - po pierwsze - czy wszystko jest standardowe?

Jeśli tak, zacznij sprawdzać rzeczywiste ciśnienie zwrotne spalin (inny czujnik), podejrzewając wadliwy czujnik/przewód lub przeszkodę w wydechu.

Pytanie:

Czujnik ciśnienia spalin, zapłon włączony, a silnik nie pracuje - czy wskazuje on w przybliżeniu to samo, co MAP (tj. gdzieś poniżej 100 kPa)? ............... jeśli tak, monitoruj/rejestruj/wykresuj za pomocą CLIP WSZYSTKIE sygnały wokół wydechu/DPF?

Natężenie przepływu spalin w przybliżeniu równe MAF - nanieś je na siebie na tym samym wykresie - ogromna różnica czy też występuje opóźnienie spalin względem MAF, które zbiega się ze wzrostem ciśnienia zwrotnego spalin?

Czy możesz opublikować wartości sygnału doładowania/MAP w porównaniu z prędkością obrotową silnika i jednocześnie pokazać, kiedy pojawia się MIL?
 
#15 ·
Samochód, o którym wspomniał ours2012, który miał zniszczony „pomarańczowy” przewód, jest mój. Rozebraliśmy samochód tak bardzo, jak to możliwe i nie mogliśmy nic zobaczyć, poza linią sadzy pod kolektorem wydechowym, gdzie był wydmuchiwany pod ciśnieniem z turbosprężarki pod obciążeniem, przez maleńki otwór, który był niewidoczny dla oka. Przewód miał średnicę zewnętrzną około 12 mm i był wykonany z odpornego na wysokie temperatury silikonu w odcieniu pomarańczowo/czerwonym. Jeśli jesteś pewien, że to nie to (ponieważ Stu musiał opuścić ramę pomocniczą, aby uzyskać dostęp do tego przewodu), sprawdziłbym wszystkie przewody i połączenia od turbosprężarki przez intercooler z powrotem do silnika. Sprawdź również sam intercooler pod kątem wycieków i wreszcie uszczelki turbosprężarki i uszczelkę kolektora. Mój to model 1.5dci auto, usterkę można było usunąć i czasami nie powracała przez wiele dni, zawsze powracała przy częściowym lub zerowym otwarciu przepustnicy, prawdopodobnie gdy turbosprężarka nie dmuchała mocno, a wyciek był wystarczający, aby został zauważony przez czujnik. Nigdy nie pojawiała się podczas przyspieszania, prawdopodobnie dlatego, że turbosprężarka dmuchała mocno i wytwarzała wystarczające ciśnienie, aby utrzymać ją powyżej progu czujnika. Zauważyłem, że gdy wystąpiła usterka, jeśli mogłem wcisnąć pedał gazu do oporu i szybko zwiększyć doładowanie, usterka na chwilę znikała. Może warto spróbować tego (jeśli jest to bezpieczne), aby sprawdzić, czy masz podobny problem mechaniczny, a nie elektryczny.
 
#17 ·
Dla zabawy - jeśli masz fizyczny czujnik MAP, wyciągnij wtyczkę z przepływomierza MAF i zobacz, co się stanie ................. teoria - jeśli przepływomierz MAF jest uszkodzony i odczytuje niskie wartości, może to powodować niedopasowanie zmierzonych przepływów w dolocie i wylocie.
 
#18 ·
Próbowałem wyciągnąć MAF i otrzymałem tylko błąd dotyczący usterki układu zapłonowego ***x1f61e;

Jedną rzeczą, którą zauważyłem na klipie, jest to, że pomimo używania samochodu do pracy około 20 km dziennie, klip pokazywał 0 km przejechanych od ostatniej regeneracji i brak zmian w poziomach sadzy.

Więc idiota ja zdecydowałem, że skoro wciąż wątpię w gumowe węże czujników i czy czegoś innego brakuje, warto zdjąć DPF, aby sprawdzić go fizycznie... Głupi pomysł, wiem, ale przegląd techniczny za trzy tygodnie i nie mogę mieć błędu na desce rozdzielczej.

W każdym razie zrobiłem kilka zdjęć, aby pomóc komuś innemu, zasadniczo zdejmij osłonę podwozia z samochodu, zdejmij wał napędowy po stronie kierowcy. Usunąłem również wahacz, aby ułatwić dostęp, upewniając się, że podpieram zacisk hamulcowy.

Efekt końcowy: mam DPF zdjęty, znalazłem mały wyciek oleju na połączeniu od chłodnicy oleju z powrotem do silnika, ale wszystko w DPF wygląda OK, zaskakująco brak nadmiaru sadzy lub brudu.

Zbuduję to ponownie jutro
 

Attachments

#19 · (Edited)
Jedną z rzeczy, które zauważyłem na klipie, jest to, że pomimo używania samochodu do pracy około 20 km dziennie, klip pokazywał 0 km przejechanych od ostatniej regeneracji i brak zmian w poziomach sadzy.
Jestem przekonany, że to sedno problemu .................


Jeśli ECU nie ma pojęcia, co dzieje się w DPF, to zwymiotuje ...................


Jeśli ten dystans pozostaje na poziomie 0 km, a zawartość sadzy w ogóle się nie zmienia pomimo użytkowania pojazdu, możesz być pewien, że patrzysz na właściwy obszar.


Czy mogę zasugerować, abyś postępował zgodnie z ćwiczeniem czyszczenia mechanicznego wspomnianym tutaj https://www.renaultforums.co.uk/4237995-post2.html, skoro to coś jest zdjęte z samochodu ...............


Po zmontowaniu tego po naprawie wycieku oleju, zacznijmy od nowa.


Odłącz zaciski akumulatora od akumulatora - wyczyść zarówno zaciski, jak i słupki akumulatora.


A teraz zrób mi przyjemność - podłącz dobrą ładowarkę do akumulatora i zostaw ją do pełnego naładowania.


Idź wypić kilka piw.


Włącz reflektory - tak, zrób to.


Teraz podłącz zaciski akumulatora i dokręć je.


Wyłącz reflektory.


Włącz zapłon - jeszcze nie uruchamiaj.


Za pomocą CLIP sprawdź i usuń wszystkie błędy - upewnij się o tym w 100%


Wyłącz zapłon.


Wypij jeszcze jedno piwo.


Skonfiguruj CLIP, aby rejestrował DPF i powiązane parametry i sygnały silnika (sadza/dystans/ciśnienia/temperatury/przepływy wokół wydechu) - wybierz maksymalną liczbę sekund 9999 w okresie


Uruchom pojazd i pozwól mu pracować na biegu jałowym przez około 2 minuty, a następnie przejedź się nim, uważając, aby natychmiast go nie obciążać - używaj go normalnie, aby zdobyć więcej piwa.


Zapisz logi i wyeksportuj dane do pliku - opublikuj je tutaj, jeśli po powrocie zeskanujesz za pomocą Clip i nadal będziesz mieć problemy.
 
#20 ·
Cześć, mechaniczne czyszczenie DPF usunęło trochę brudu, zostawione na noc do namoczenia, dokładnie spłukane, a następnie wysuszone.
Wyciek oleju naprawiony i wszystko ponownie zamontowane, nawet świeży olej przekładniowy, ponieważ trochę go ubyło podczas wyjmowania osi.

Akumulator w pełni naładowany i ponownie podłączony ze światłami. Wyłączono światła, włączono zapłon i wyczyszczono kody.
Zostawiono na kilka godzin i ponownie podłączono klips, odbyto delikatną normalną jazdę, przejechano kilka km, a potem znowu pojawił się kod ***x1f61e; ahhh

Ponownie zakodowano dane, aż klips się odłączył i zauważono spadek niektórych odczytów, ale jeśli mogę je zrozumieć, jestem w czarnej d..ie. Myślę, że muszę uznać porażkę i sprzedać samochód lub znaleźć kompetentnego mechanika.

Wygląda na to, że nie mogę przesłać plików .csv
 

Attachments

#21 ·
OK - prawie się udało, nie poddawaj się - wykresy faktycznie służą celowi - csv możesz skompresować (zip lub rar) i zamieścić tutaj.


Podstawowy problem jest następujący:


Chcesz, aby ciśnienie w kolektorze dolotowym podążało za prędkością obrotową silnika w wyniku działania turbosprężarki ................... i wydaje się, że tak się dzieje.


Chcesz, aby przepływ DPF podążał za ciśnieniem doładowania/prędkością obrotową silnika .................. i wydaje się, że tak się dzieje.


Chcesz, aby ciśnienie różnicowe filtra cząstek stałych (mierzone na DPF w wyniku przepływu i ograniczeń/sadzy w nim) podążało za ciśnieniem doładowania/prędkością obrotową silnika w kształcie .................. i nie zawsze tak się dzieje - zobacz wykres PR414 vs PR1005, gdzie wydaje się to mieć sens do momentu tuż po środku osi x ............... nie możesz mieć zwiększonego przepływu bez związanego ze sobą wzrostu ciśnienia różnicowego w zamkniętym pojemniku o stałej wielkości (czytaj DPF). Jak tylko ten sygnał spadnie do prawie zera, ECU myśli s.h.i.t - ktoś mnie okłamuje dokładnie z tego powodu i zaczyna na ciebie krzyczeć - ECU mówi ci pośrednio, że masz sytuację, w której nagle DPF nie ma żadnych ograniczeń, a tym samym nie ma zawartości sadzy, mimo że kilka sekund wcześniej miało wrażenie, że ma w sobie przynajmniej "trochę" sadzy ...................


Uważam, że sygnały ciśnienia w kolektorze dolotowym i prędkości obrotowej silnika są wiarygodne .................. jest problem z sygnałem różnicowym DPF i to jest powód, dla którego wszyscy tutaj zawsze podkreślają jakość/stan gumowych i metalowych rur, ich integralność, brak blokad, brak pęknięć ..................... i to samo dotyczy samego czujnika.


Jeśli nie możesz znaleźć żadnego mechanicznego powodu, dla którego sygnał ciśnienia różnicowego się psuje, to czas rozważyć wadliwy styk lub przewód na czujniku, wyciek w wydechu (!), który jest zależny od temperatury (jak prawdopodobnie to, co widzimy na wykresie) lub sam czujnik, który psuje się w określonych temperaturach (gorący?) ......................


Zobaczmy, czy jeden z guru Renault diesla tutaj się odezwie i powie mi, że dmucham dużo gorącego powietrza (ja - głównie tło i doświadczenie MB, VAG i BMW, ale pomysły są uniwersalne dla wszystkich silników Diesla)